anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego allegro wprowadza w błąd kupującego podając błędny czas dostawy paczki ?

mikeza
#20 Guru#

Liczę na odpowiedzi od moderatorów, bo mam właśnie założoną dyskusję przez klienta, który twierdzi, że został przeze mnie wprowadzony w bład odnośnie czasu dostawy i chce zwrotu pieniędzy itd.

produkt zakupił w czwartek, bo system pokazał mu doręczenie piątkowe. Wybrał kuriera itd. problem jest tego typu, ze mamy ustawioną wysyłkę 24 godziny, więc jakim cudem pokazało mu, że paczkę otrzyma na drugi dzień ? Paczka wyszła oczywiście w piątek i jest w drodze, więc z naszej strony zostały zachowane terminy nadania itd. Mało tego, teraz do mnie pisze, że on ma w statusie informację, że paczka jest opóźniona ? Co to znaczy opóźniona ? przez kogo ? Może ktoś z allegro mi jest w stanie wyjaśnić, dlaczego klient ma informację o opóźnieniu paczki, pomimo, że została nadana zgodnie z naszymi ustawieniami wysyłki ?

I na koniec, niech serwis wreszcie ujednolici takie informacje,bo w czasie dostawy kurierem jest info 2 dni robocze, a jak klient kupuje to mu się pojawia wręcz informacja, że dostanie to w kilka godzin. Zdecydujcie się w końcu ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
83 ODPOWIEDZI 83

aragil
#15 Entuzjasta#

@mikeza Skontaktuj się z allegro , poproś do włączania i zakończenie dyskusji jako rozwiązanej.

https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=a15a9f5c-9576-484c-8ee8-1afcccca117c

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

tak też zrobię, bo to zaczyna być śmieszne, że klient jest jeszcze nakręcany informacją o tym, że paczka ma status opóźniona.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mikeza Niestety serwis o tym wie ale woli aby za błędy serwisu obrywali sprzedający, ale by podawać kupującym jakieś dane o dostawie. Ja dostałem nega bo serwis podał że kupujący dostanie przesyłkę w niedzielę, a dostał w poniedziałek rano. I twierdził że czas podany w aukcji wpisuje sprzedający oraz jest to czas gwarantowany.

Odpowiedzi jakie możesz dostać z serwisu ( do wyboru) :

- Dogadaj się proszę ze sprzedającym co prawda to nasza wina ale ktoś za to już wziął premię i teraz głupio się z tego wycofać.

- Informacja o tym ze to my wyliczamy termin dostawy a nie sprzedający nie jest podana bo dzięki temu zrzucamy ją z siebie na kupującego i on jest karany za nasze błędy

- Nikt nie wie jak pracują algorytmy wyliczające dostawę ( słynny brak dostawy we wtorek) nawet nasi programiści. Nasz błąd = wasz problem.

- Kupujący mógł sprawdzić że to czas szacowany - to tylko kilkanaście kliknięć ( nie nie ukryliśmy tej informacji)

- Nie nie usuniemy negatywa, bo nie wiemy czy kupujący nie ocenia np uśmiechu sprzedającego podczas transakcji. Bez sensu ? Oczywiście - tak jak i wyliczenie czasu przesyłki, ale jak już wspomnieliśmy ktoś za to wziął premię o głupio byłoby to naprawiać.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

ja to doskonale rozumiem, ale to, że pokazuje mu się status opóźniona, to już jest przesada, bo gościa to nakręca i szuka winy tylko i wyłącznie po stronie sprzedawcy, w końcu ma potwierdzenie, że sprzedawca dał ciała, bo allegro pokazuje opóźnienie paczki.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mikeza status opóźniona może wynikać z tego że 01.11 jest wolny i firmy kurierskie się tak zabezpieczają z  automatu.

Niestety nega pewnie nie unikniesz bo widać że kupujący nie ma pojęcie jak działa allegro oraz logistyka 😞

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

staus opóźniona pojawia mu się w serwisie allegro, bo według allegro paczka powinna być doręczona wczoraj. to jest dla niego podkładka. Sam mi przesłał taką informację:

Nawet na moim koncie ukazuje sie taka informacja:
Przesyłka opóźniona

Będzie u Ciebie później niż pt. 29 paź. Sprawdź pełną historię przesyłki lub skontaktuj się ze sprzedającym.

Jednym słowem wprowadzacie pańswto klientów w błąd podając nie prawidziwe informacje.

jak łatwo zauważyć - serwis allegro utwierdza go w tym, że paczka ma opóźnienia z naszej winy 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Na mniej kumatych klientów to regulamin allegro lekarstwa jeszcze nie przewidział i ciągle ich subiektywna ocena jest jedyną sprawiedliwą.

oznacz moderatorów

napalenie
#8 Zapaleniec#

Jakich mniej kumatych? Co to znaczy? Placa innaczej czy Ty za nich wiekszy podatek placisz. Jak kupujacy widzi, zamowienie robiac  we wtorek o 23:00, tekst " "dostawa w czwartek" , a Ty deklarujesz w niej czas wysylki 2dni, to klient oczekujac kuriera w czwartek jest mniej od Ciebie kumaty? Bo ja kumam identycznie skoro zielonym pogrubionym kolorem mi to sie wyswietla. Mam identyczne zdanie na ten temat. Spieprzyl autor, pewnie oklaskiwany za pomysl, ktory bedzie - nie wiem, jaki cel tego mial byc?? To nie jedyny przyklad " ulepszen", ktore nie maja "warunku" jakim jest dawno wprowadzony wymog okreslenia czasu wysylki w ofercie. Wiec autor "ulepszenia" albo dostal pozwolenie "olac" jaki sprzedawca deklaruje czas wysylki, albo spartaczyl to i nikt sie tym nie przejmuje. Noi dyskusja jest. Dziwisz sie komus ze ja otwiera? Tracimy czas na odpowiedzi w dyskusjach lub wiadomosciach i to na czas jest!! A tematy sa czasem "bzdurne" i nieaktualne. I sprzedawca winny ! Oczywiscie ! A kto? Automaty ktore pracuja za ludzi? Moglyby byc chociaz dobrze zaprogramowane bo jak ktos twierdzi ze nie ma sobie nic do zarzucenia w tej kwestii to chyba mysli tylko pod katem ustawien odpowiadajacym tak zeby allegro winy zadnej nie mialo i nie bylo odpowiedzialne za temat otwartej dyskusji. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@mikeza  zdaje sie po po prostu byłes zbyt dobry 🙂

System zdaje sie wylicza przewidywany czas dostawy na podstawie wczesniejszych wysylek. Jeśli wczesniej wysyłałeś paczki kupione o tej godzinie tego samego dnia to one były na drugi dzien u klienta. Jełsi tym razem miałeś wiecej zamówień i nie zdążyles..... To cóz system tego nie przewidział 😞

Ty zrobiłes wszystko zgodnie ze swoimi deklaracjami, system zadziałał zgodnie ze swoim algorytmem i historia wysylek 😞

Ja osobiście staram sie zostawiać margines czasowy i np wysylam przesyłki kupione do 12 pozostałe już jadą kolejnego dnia( zwłaszcza że ma nieregularne podjazdy kuriera). Wówczas system "daje" troche czasu .

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

odpowiedź od allegro:

dziękuję za wiadomość.

Sprawdziłam, i w ofercie ma Pan/Pani ustawioną przesyłkę w dwa dni, czyli zamawiając w czwartek, wyświetlałoby się, że  dostawa będzie w poniedziałek (ponieważ nie liczymy weekendu). Jeżeli chodzi o dyskusję, sprawę przesyłam do odpowiedniego działu.

wygląda na to, że samo allegro nie wie jak działa ich system podawania czasu dostawy 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

napalenie
#8 Zapaleniec#

No nie wiedza i ogolnie problem napisac swoje uwagi tak zeby to zrozumieli bo odpowiedzi sa takie jakby byly od kogos kto pierwszy raz slyszy w ogole o allegro

oznacz moderatorów

Monika__L
#14 Krzewiciel#

Sprzedający nie musiał mieć więcej zamówień żeby nie zdążyć.... Mógł mieć wręcz mniej, ale tego akurat dnia kurier zawitał po odbiór godzinę wcześniej.

Albo płatność klienta za pierwszym razem się nie przetworzyła (ach, to potwierdzenie blika na telefonie), a jak usiadł do ponowienia, to kurier właśnie zamykał drzwi w aucie.

Przykłady z życia można mnożyć

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@mikeza W znanej firmie wysyłkowej "BonPriks" zamówiłam kurtkę. W opcji śledzenia InPost w aplikacji mam od trzech dni, że przesyłka jest w przygotowaniu, co nie jest w ich stylu, ale nie denerwowałam się. Może jakiś błąd, pomyślałam.

Wczoraj dostałam wiadomość, że przepraszają, bo doszło do opóźnienia (nie z winy firmy, a z winy InPost) i w ramach przeprosin na moje konto przypisali 20 zł na kolejne zakupy. Można? Można!

Wiola
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@mikeza Tylko pieniacz będzie domagał się przesyłki w 24 godziny pomimo, że poniedziałek jest dniem wolnym od pracy. Poza tym jest wszędzie opcja śledzenia przesyłki, więc widać, co się dzieje z przesyłką. Ja to biorę pod uwagę, ale nie każdemu można wytłumaczyć, bo tu "pisze", a kupujący tupie nóżką, jak dziecko w sklepie czy przed wystawą, bo on chce i już 😡 Tragedia 😔

Wiola
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@pinsplash To wielki błąd ze strony serwisu podawać czas dostawy na pewniaka. W poniedziałek tj. 25.10. zamówiłam towar. Wybrałam przesyłkę Allegro polecony, bo zależało mi na doręczeniu do domu. Teraz żałuję, bo, jak się okazało to przesyłka polecona firmowa zamiejscowa i wyszłabym na tym lepiej, gdybym dopłaciła do przesyłki do paczkomatu 2 zł.

Problem tkwi w tym, że za "niewinnym" określeniem Allegro polecony kryje się rodzaj przesyłki, który poczta doręcza 6, a nawet w 7 dni, jeśli przesyłka zostanie nadana późnym popołudniem czy wieczorem. Na stronie aukcji informacja, że przesyłka zostanie doręczona od 29.paź. do 02. lis., co wprowadza klientów w błąd, bo taki klient, jak Twój uprze się, że przesyłka ma dotrzeć 29.10, bo otworzy spór.

Też sugerowałam, by podali, co się za w/w zwrotem kryje, bo wprowadza w błąd, a przy zbliżających się Mikołajkach i Świętach ludzie będą źli, bo dostawa trwa minimum 6 dni, a w tym okresie przy zwiększonej ilości przesyłek czas dostawy może się wydłużyć.

Wiola
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

mikeza ustaw sobie godzinę graniczną i nie rób paczek jeśli minie . U mnie to działa , punkt 12:00 przewidywany czas doręczenia zmienia się na dzień kolejny .

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

tylko ja mam 24 godziny i w 99% tak wysyłam. Oczywiście są sytuacje, kiedy klient po zakupie dzwoni z prośbą o szybką wysyłkę i w takiej sytuacji jeśli jest możliwość paczka wychodzi tego samego dnia. Co tu można jeszcze zmienić ?

to wszystko jest bez sensu, jeśli kupujący będzie miał informację, że paczka jest opóźniona, pomimo nadania według ustawień z aukcji 😞

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@mikeza Przecież klient ma opcję śledzenia, więc po wejściu na stronę przewoźnika widzi, kiedy przesyłka została nadana. Trudno, byś odpowiadał za opóźnienia przewoźnika.

Wiola
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

tylko tutaj nie chodzi o opóźnienie w doręczeniu, bo jak na razie ze strony DPD jest wszystko ok. Zamówienie zostało złożone 28.10, 29.10 nadanie i zeskanowanie przez kuriera, dzisiaj 30.10 paczka jest już w docelowym magazynie. Oczywiście ze względu na weekend i święto doręczenie będzie we wtorek.

Problemem jest to, że samo allegro pokazuje klientowi, że paczka jest opóźniona, bo sugerowało mu doręczenie na piątek, co nie było realne przy wysyłce tego samego dnia.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów