anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego allegro wprowadza w błąd kupującego podając błędny czas dostawy paczki ?

mikeza
#21 Demiurg#

Liczę na odpowiedzi od moderatorów, bo mam właśnie założoną dyskusję przez klienta, który twierdzi, że został przeze mnie wprowadzony w bład odnośnie czasu dostawy i chce zwrotu pieniędzy itd.

produkt zakupił w czwartek, bo system pokazał mu doręczenie piątkowe. Wybrał kuriera itd. problem jest tego typu, ze mamy ustawioną wysyłkę 24 godziny, więc jakim cudem pokazało mu, że paczkę otrzyma na drugi dzień ? Paczka wyszła oczywiście w piątek i jest w drodze, więc z naszej strony zostały zachowane terminy nadania itd. Mało tego, teraz do mnie pisze, że on ma w statusie informację, że paczka jest opóźniona ? Co to znaczy opóźniona ? przez kogo ? Może ktoś z allegro mi jest w stanie wyjaśnić, dlaczego klient ma informację o opóźnieniu paczki, pomimo, że została nadana zgodnie z naszymi ustawieniami wysyłki ?

I na koniec, niech serwis wreszcie ujednolici takie informacje,bo w czasie dostawy kurierem jest info 2 dni robocze, a jak klient kupuje to mu się pojawia wręcz informacja, że dostanie to w kilka godzin. Zdecydujcie się w końcu ?

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
83 ODPOWIEDZI 83

meduza
#12 Orędownik#

pisałam 3 razy - rozmowa jak z betonem

od poniedziałku do czwartku mamy określone graniczne godziny nadania i wysyłamy w tym samym dniu - w piątek nie - ale są zawsze wysyłane najpóźniej w następny dzień roboczy tak jak deklaruję

nie mogę się na razie doczekać odpowiedzi na to w którym miejscu określiłam godzinę 13 jako graniczną

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Stary problem jak świat, kiedyś wrzucałem w opis termin dostarczenia (wg tego co deklaruje w aukcji) to mi Allegro pogroziło palcem i kazało usunąć. Allegro dąży do tego by sprzedawcy unikając pułapki Allegro tutaj po prostu wysyłali natychmiast.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Nie czytam nawet wszystkich odpowiedzi - jest ich za dużo. Sprawa jest bardzo prosta - czas dostawy podaje serwis Allegro, a nie sprzedający - Wszelkie reklamacje z tego tytułu należy kierować do Allegro, a nie do sprzedającego. Taką informację należy podać w dyskusji. 

Następna rzecz - proszę podać przewoźnika, który gwarantuje dostawę w ciągu 24h - i związane z tym odszkodowania, gdy nie wyrobi się w tym terminie. To jest pytanie do moderatorów @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ .

Czekam na takie informacje. Oczywiście udokumentowane regulaminem danego przewoźnika. 

Następne pytanie - dlaczego to sprzedający "obrywa" zawsze za błędy serwisu?

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@maxr01 Sam wybierasz firmy kurierskie, które udostępniasz w swoich ofertach. Jeśli nie jesteś zadowolony ze współpracy z danym przewoźnikiem, możesz zrezygnować z jego usług i wybrać innego. Czas dostawy składa się z czasu wysyłki (obliczanego na podstawie statystyk, Twojej deklaracji i innych czynników) i czasu przewozu (przyjęte czasy przewozu na podstawie deklaracji przewoźników i analiz możesz sprawdzić tutaj).

Mechanizm wciąż jest ulepszany i w znacznej większości sytuacji działa poprawnie - przedstawia realne czasy dostawy i klienci są zadowoleni z informacji o tym, kiedy paczka będzie do odbioru lub kiedy mogą spodziewać się kuriera. Zdajemy sobie sprawę z tego, że zdarzają się sytuacje losowe i tych opóźnień algorytm nie jest w stanie przewidzieć lecz są to sytuacje marginalne. Dlatego przewidywany czas dostawy nie jest gwarantowanym czasem dostawy. 

Czy możesz podać mi konkretny przykład, kiedy poniosłeś szkodę za błąd po stronie Allegro? Przykro mi, że tak uważasz, bo jako serwis zawsze staramy się pomóc w sytuacjach konfliktowych i dążymy do porozumienia między sprzedającymi a kupującymi. 

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#14 Krzewiciel#

W sumie zamiast kombinować i powinniście jasno i czytelnie napisać 
- czas dostawy przewidywany przez Allego: xx dni
i  
- czas dostawy deklarowany przez sprzedającego: xx dni

Skoro kupujący źle rozumieją obecne informacje to nie ma co się głupio upierać, że obecne rozwiązanie jest dobre skoro nie jest. Znacznie lepiej to nie znaczy dobrze albo prawidłowo a tylko takie rozwiązania powinny być w użyciu.
Testować to możecie sobie na danych i użytkownikach testowych a tu nie ma już zabawy.
Dobre bo od Allegro? Nie przekonuje mnie to 😉

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@atechnik_sklep to, co dla Ciebie jest jasne i czytelne, nie dla wszystkich musi takie być. Kupujący powinien widzieć jeden termin, to podstawa UX. A dlaczego wybraliśmy naszą własną predykcję? To proste: ponieważ statystycznie jest ona trafniejsza, niż terminy podawane indywidualnie przez sprzedawców. Opieramy się na statystykach, nie na konkretnych jednostkowych przypadkach, bo to przynosi lepsze efekty - więcej kupujących jest zadowolonych, a tym samym większa jest sprzedaż na Allegro.

I oczywiście, w przypadku konkretnych zamówień może to nie zadziałać - ale takich zamówień, w skali Allegro, jest po prostu niewiele (pełna zgoda, @cookie000 , z tym co napisałeś w jednym z powyższych postów) - a w każdym razie nie na tyle dużo, aby wpłynęło to w skali Serwisu na poziom zadowolenia kupujących.

Warto też pamiętać, że doskonalimy mechanizmy predykcji - m.in. na bieżąco aktualizujemy czasy dostawy poszczególnych metod, gdy z naszych danych wynika, że uległy one zmianie (na gorsze lub na lepsze).

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@msniezek 

w każdym razie nie na tyle dużo, aby wpłynęło to w skali Serwisu na poziom zadowolenia kupujących.

Właśnie. Dla serwisu i dla kupujących, a obrywają sprzedający, którzy już sami nie wiedzą, czy opłaca im się wysłać coś wcześniej (gdy pojawia się taka okoliczność), aby potem oberwać od kupujących za "opóźnienia" pokazywane przez allegro.

Doklikanie się do wysyłki od sprzedającego jest drugorzędną sprawą dla serwisu, a rodzi to sporo realnych problemów.

Ja przestałem na to patrzeć co mi allegro sugeruje w dostawie, bo wiem, że nic dobrego to nie wróży dla sprzedawcy (jeśli chodzi o ocenę wysyłki), gdybym miał patrzeć na to co widzę u siebie, skoro widzę, że wysłał zgodnie z deklaracją.

Allegro się uparło i tyle. I tak nic nie wskóramy, tak jak z wyszukiwarką.

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@msniezek UX Allegro podaje dwa terminy, a nie jeden. Termin A na początku z silnika ML, termin B na końcu od Sprzedawcy (deklarowany). To przeczy podstawom UX, bo podajecie parę sprzecznych informacji. Co jeszcze lepsze, przedzielacie je dla niepoznaki wielką tabelką, aby klient nie widział terminu B. Podpieranie się podstawami UX to niebywała odwaga, bo rzeczywistość stoi w sprzeczności z UX, a nawet logiką.

Tak naprawdę albo czas deklarowany usuwacie, albo usuwacie ten czas przypuszczany przez algorytm uczący się na produkcji. Jedno albo drugie. Wybierzcie w końcu jedną opcję, bo to nie ma absolutnie żadnego sensu w obecnej sytuacji. Sprzedawca ustawia coś i to nie ma znaczenia, bo Allegro chowa te informacje daleko, by klient nie został zniechęcony.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Client:94057046 na stronie oferty podajemy tylko jeden termin - ten przewidywany, wynikający z naszych algorytmów. Czas deklarowany jest widoczny wyłącznie dla zainteresowanych, po kliknięciu i przewinięciu strony.

Dodatkowo deklarowany czas sprzedawcy nie zawsze jest zniechęcający. Czasem wręcz przeciwnie, jest krótszy niż nasza predykcja, a i tak nie jest widoczny. Bo nie chodzi nam, żeby kupujący zobaczyli jak najkrótszy czas, ale jak najrealniejszy.

@cookie000 z pominięciem zupełnie wyjątkowych sytuacji, o których kupujący daje znać mailowo - zawsze opłaca się wysłać przesyłkę jak najwcześniej. Niestety łatwo jest napisać "obrywają sprzedający", bo trzeba włożyć o wiele więcej wysiłku, żeby udowodnić nieprawdziwość tego stwierdzenia: pokazać jak dużo sprzedający zyskali poprzez fakt, że kupujący nie muszą się niczego domyślać, bo wiedzą dokładnie, kiedy przesyłka do nich dotrze. A wiedza ta wynika z twardych danych, a nie z czyichś indywidualnych obaw, założeń i asekuracji. Sytuacje, gdy ta informacja się nie sprawdza są - dokładnie tak - brzegowe.

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Mam ustawiony czas wysylki w 24h oraz godzina graniczna to 9:30

o 10 mam kuriera DPD, do 12 pokazujecie na zielono "dostawa jutro"

 

I jesli dam rade wyslac cos inpostem ktory jest roznie, raz 12 raz 14 to DPD nie ma takiej opcji

Zielony napis jest przy całej ofercie! Dlaczego wprowadzacie w błąd klientów ?

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@Client:80340374 dla każdego przewoźnika można ustawić inną godzinę graniczną, a na listach ofert pokazuje się najpóźniejsza z nich. Jeżeli do 12:00 widzisz "dostawa jutro", oznacza to zapewne (nie mogę tego sprawdzić, nie podałeś konkretów), że dla innego przewoźnika masz zapisaną taką godzinę graniczną. Ale ona dotyczy tylko tego przewoźnika, a nie wszystkich.

Jeżeli chcesz podać konkrety, sprawdzimy to dokładniej.

oznacz moderatorów

meduza
#12 Orędownik#

sprawdź zgłoszenie 18389538

kupująca Client:87487543  - zakup w piątek 29,10 -  w sobotę kupująca zakłada mi dyskusję bo pojawia się jej informacja o opóźnieniu w wysyłce i wymuszenie wręcz założenia dyskusji przez kupującą

Ustawiony mam czas wysyłki - następny dzień roboczy

Nie miałam ustawionej granicznej godziny wysyłki w piątek

Teraz ta godzina jest ustawiona do 7:30 a i tak do godz 12 jest widoczna dostawa w poniedziałek więc jest błąd

ScreenHunter_919 Nov. 17 18.50.jpg

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

wszystko fajnie i do mnie przemawia nawet ten algorytm i wyliczenia. Ale jak sam wspomniałeś, przedstawiacie czas przewidywany, wynikający z wyliczeń. to, że klient bierze ten termin za pewnik w sumie nie powinno dziwić, bardziej martwi sytuacja, że samo allegro go do tego zachęca, bo jeśli ja mam ustawioną wysyłkę 24H i wysyłam paczkę zgodnie z ustaleniami w ofercie, a klient dostaje od allegro sygnał kolejnego dnia, że paczka jest opóźniona, to coś jest nie tak.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@mikeza musiałbym mieć konkretny przykład - wydaje mi się, że jeżeli przed upływem 24 godzin jest komunikat "przesyłka opóźniona", to jest to błąd.

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@msniezek 

Oczywistym jest, że bazować mogę na doświadczeniach własnych i obserwacjach tego co widzę we wpisach na gadanym. A widzę, że problem istnieje, więc ciężko mi się zgodzić z tym, że jest skrajny. Trzeba przyjąć mocną poprawkę, że sporo sprzedających i kupujących to olewa, a może nawet nie dostrzega problemu w tych przekłamaniach informacyjnych. Nie mniej, jeśli są jakieś zasady dotyczące jakości, a taki system może doprowadzać do fałszywego jej wyliczania, to znaczy, że coś jest nie tak. Tłumaczenie, że to skrajności po prostu mnie nie przekonuje. To tak jak na przykład w matematyce z wyliczaniem liczb pierwszych: albo wzór działa zawsze, albo sytuacja jest nieakceptowalna (i dlatego dalej temat drążą ;])

Edit: skoro deklarowany czas i sugerowany przez allegro nie mogą być wyświetlane na równych zasadach, to w ogóle zrezygnujcie z deklarowanego przez sprzedającego, a nie tak, że serwis stosuje zasadę "co złego, to nie my" (wg sugestii @atechnik_sklep )

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@msniezek 

Na wstępie chciałam wyrazić wielką radość, że Cię nie wyrzucili z roboty za szczerość😊

Ale do rzeczy:

- czy wiecie, że klienta łatwiej wkurzyć niż ucieszyć, zwłaszcza w obecnych czasach?

- czy zauważyliście, że klienci szukają najtańszych towarów?

- czy rozumiecie jak się czuje klient, któremu przy sortowaniu po cenie od najniższej pod "47,90" wyskakuje "3,79"?

Parafrazując - kupujący powinien widzieć jedną selekcję po cenie: taką, jaką własnoręcznie wybrał. Zamiast tego widzi dopisek małym drukiem na dole strony - a mały druk na dole strony źle się kojarzy od czasów późnego Wałęsy.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Ja na ten temat to mógłbym już spore "wypracowanie" napisać. Niestety - brak mi a to czasu. Zajmuję się sprzedażą, a nie pisaniem wypracowań. Nie mam na to czasu.

"Jeśli nie jesteś zadowolony ze współpracy z danym przewoźnikiem, możesz zrezygnować z jego usług i wybrać innego." - to tak na serio?  Czym mam zastąpić InPost? (90% to przesyłki Allegro InPost).

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Client:44729211
#7 Wielbiciel#

Ja wybrałem dostawę ALLEGRO ONE tylko dlatego że było napisane że będzie na następny dzień.

Już nigdy takiej opcji nie wybiorę. Wolę dopłacić i mieć pełną świadomość kiedy będzie dostawa na bazie informacji od INPOST a nie płacić za oszukańczą politykę ALLEGRO, które nabija w butelkę i klientów i sprzedawców. 

 

SHAME SHAME SHAME...

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Client:44729211  napisał(a):

Ja wybrałem dostawę ALLEGRO ONE tylko dlatego że było napisane że będzie na następny dzień.


Jak zależy Ci na szybkiej dostawie, zawsze PRZED zakupem zapytaj sprzedawcę czym dotrze najszybciej.

Co do Allegro One - po jedną z paczek jechali 4 dni odebrać ją od nas. Inną dostarczają już 3 tydzień, mimo, że odległość miedzy sklepem a zielonym automatem to 4,5/3,5 km (samochodem/pieszo). 😁

oznacz moderatorów

Allegro_One
Ekspert Allegro.pl

@Client:44729211 Bardzo nam przykro, że Cię to spotkało i że nie czujesz się zadowolony z naszych usług. Chcielibyśmy zweryfikować, co dokładnie się wydarzyło, żeby w przyszłości móc uniknąć podobnych sytuacji. Czy możemy Cię prosić o numer przesyłki? 

oznacz moderatorów