anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego na moich aukcjach pojawił się napis "kup do 13:00 - dostawa w poniedziałek"

Idź do rozwiązania
0-Krystian-0
#9 Pomysłodawca#

Dzień Dobry.
Dzisiaj jest 21.12.2021 godzina 7:40. Mam ustawioną godzinę graniczną wysyłki na godzinę 13:00. Wysyłam w 100 % przesyłki w terminie. Wywiązuję się ze swoich obowiązków w 100 % (terminowość wysyłki). W moich aukcjach pojawił się napis "kup do 13:00 - dostawa w poniedziałek". Dlaczego? Przecież nadając paczkę dzisiaj do godziny 15:00 - InPost dostarczy ją jutro (22.12.2021), a Poczta Polska pojutrze (23.12.2021). Dlaczego Państwo zabieracie mi potencjalnych klientów? Kto mi zrekompensuje potencjalne straty braku zawartych transakcji. Może powinniście Państwo wprost mi napisać, abym zaprzestał sprzedaży na Waszym portalu.

oznacz moderatorów
231 ODPOWIEDZI 231
Arkana24
#4 Eksplorator#

Dzień dobry,

Szanowni Państwo Sprzedawcy. Naszą sytuację przedstawię w punktach:

1. Tysiące zamówień dziennie.
2. W skali roku - 1,5 miliona złotych zostawione na Allegro w ramach płaconej prowizji.
3. 97% wysyłek realizowanych zgodnie z zadeklarowanym terminem.
4. 100% skuteczności wysyłki zadeklarowanej na ten sam dzień.
5. Po zafałszowaniu przez Allegro informacji o czasie dostawy - spadek zamówień o 90%.

Cel na rok 2022? Uciekać ze sprzedażą z tego portalu.
Natomiast Allegro życzę, aby byli na codzień tak traktowani, jak oni traktują Sprzedawców.

oznacz moderatorów
upwards
#10 Popularyzator#

Zrobili z nas frajerów w dni największego, najlepszego handlu w całym roku. A dzięki temu sami też tracą kupę kasy z prowizji. Jestem po prostu na Was wściekły.  

oznacz moderatorów
mrapol
#9 Pomysłodawca#

To co w tym roku przygotowało Allegro dla nas...wszystkich sprzedawców, wyłączając oficjalny sklep Allegro oraz po wnikliwej weryfikacji kilku wielkich sieci sprzedażowych to nie prezent tylko skandal przez duże S.

Manipulowanie czasem wysyłek na swoją korzyść to zwyczajne oszustwo! 90% sprzedawców praktycznie od wczoraj nie sprzedaje NIC...Nic to znaczy NIC. Porównując rok do roku ten same dni czyli okres tylko dwóch dni 20-21.12 sprzedaż spadała o ponad 80% mimo o wiele większej oferty niż przykładowo rok temu. Kampanie, ADS...i wiele innych kosztujących kupę pieniędzy, informacje z których moi i nie tylko klienci byli zawsze zadowoleni czyli dostawa w 24h z GWARANTOWANYM terminem dostawy przed Świętami wyparowały.

Rozmawiałem z Inpostem na temat czasu doręczeń, praktycznie wysyłając zamówienie do paczkomatu 23.12 będzie doręczona 24.12 bo wszyscy przewoźnicy jak i My sprzedawcy pracujemy. Ale to już wszyscy wiedzą bo "**piiip**o burza" trwa od wczoraj.

Jeśli My sprzedawcy nic z tą samowolką nie zrobimy będzie tak w każde święta i wszystkie inne płodne dni sprzedaży, nikt nam nie wyrówna strat poniesionych przez te kilka dni, tym bardziej że oficjalny sklep Allegro sprzedaje ilości gigantyczne i jako prawie jedyni mają opcję doręczenia przed świętami nawet kupując dzisiaj tj 22.12

Ludzie! w kupie siła, tylko razem coś możemy zmienić tym bardziej że tłumaczenia operatora to jakaś kpina i w większości jest to wiadomość przy użyciu CTRL C i V. Zmienić...mam nadzieje że Wszyscy rozumieją o co mi chodzi, tym bardziej że tutaj nic nie dzieje się anonimowo.

Podsumowując...specjalnie zwiększyłem zatrudnienia na okres świąteczny, z 400/600 zamówień od wczoraj powiedzmy godziny 15:00 do rana godziny 10:00 ilość zamówień to okrągłe 10

 

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@mrapol To ci wytłumaczę, allegro nie bierze pod uwage tego jak ty pracujesz i co ty deklarujesz, ignoruje również deklaracje przewoźników. Jak widać rozwala Ci sprzedaż. Bo używa tajemniczych "algorytmów". Na Allegro nie ma sprzedawcy który przez te bzdury by nie ucierpiał....

Coś dodać? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@mrapol Tajemnicą poliszynela jest, że InPost przeżywa wielką awarię, wskutek której setki tysięcy paczek mają opóźnienia. InPost po prostu ci skłamał w żywe oczy a mają niesamowity burdel.

oznacz moderatorów
Xard86
#10 Popularyzator#

Dzisiaj sprawdziłem wszystkie paczki - inPost i DPD - wszystko co wysłaliśmy z całego weekendu w poniedziałek 20 grudnia dziś jest doręczone lub w paczkomacie oczekuje na odbiór. Te wczorajsze kilka przesyłek jest dziś w doręczeniu.

Chaos na pewno tam jest, ale dają radę i dali by radę - bez wymysłów allegro ilość zamówień od poniedziałku naturalnie by spadała. 

 

oznacz moderatorów
artur198613
#11 Animator#

U mnie część paczek  nadane z piątku inpostem dopiero dzisiaj mają status przyjęta w oddziale. Allegro wiedziało, że cześć paczek nie dojdzie na czas bo nawalił ich największy przewoźnik.

Dodatkowo superspzrdawca od którego zamawiałem, a przesyłka miała być na dzisiaj, nie potrafi nawet w dyskusji odpowiedzieć. Więc dzięki algorytmom Allegro za nierzetelność niektórych płacą wszyscy.

oznacz moderatorów
konselo
#11 Animator#

 

Inpost - tylko od niedzieli 100% paczek na nastepny dzień już w paczkomacie

DPD - OPÓŹNIENIA 2 DNI W TRANSPORCIE

a o Alle... one i BOX - WOLĘ PRZEMILCZEĆ - tylko statystyki mi psuje

a POCZTA .... to poczta - PO STAREMU

 

 

oznacz moderatorów
Xard86
#10 Popularyzator#

Chyba wszędzie jest tak samo - u nas od wprowadzenia zmiany 12 zamówień gdzie spokojnie spodziewaliśmy się 70-80. My na szczęście handlujemy czymś co sprzedaje się przez cały rok, a samo Allegro jest kanałem dodatkowym, ale dla kogoś kto ma asortyment typowo świąteczny to jest dramat. Dramat w wydaniu korporacyjnym. Ktoś coś wymyślił, ktoś inny nie pomyślał i klepnął i co gorsza nikt później nie odważył się zmienić tego idąc w zaparte, że to ma sens bo jacyś sprzedawcy się nie wyrabiają.

Drogie Allegro ( przymiotnik "drogie" nie w tym czułym rozumieniu oczywiście ), macie daty i godziny zamówień, utworzenia numerów nadań i faktycznych odbiorów paczek przez kurierów. Nie udało wam się wymyślić z tymi danymi jak oddzielić tych sprzedawców którzy nie dają sobie rady od tych którzy spokojnie jeszcze dziś mogli handlować? 

Marne to pocieszenie, ale spodziewam się, że dziś w siedzibie Allegro świąteczna atmosfera to raczej ta z 1 listopada, niż 25 grudnia. W zeszłym roku za 4 kwartał Allegro zanotowało 1299 mln zł przychodu netto, ten rok pewnie będzie lepszy, a skoro w zeszłym roku średnio jeden dzień w Q4 to ponad 14 mln zł, to 21 i 22 grudnia ile są warte razem? Z 50-60 mln zł za które ktoś w Allegro podziękował.

oznacz moderatorów
tortuga_sklep
#7 Wielbiciel#

Szanowni sprzedawcy, 

Myślę, że wszystko na ten temat zostało już powiedziane (napisane). Teraz powinniśmy zacząć działać zbiorowo tak jak napisali przedmówcy. Z mojej strony potrafię pogodzić się (finansowo) z tą zmianą, ponieważ jestem mikro przedsiębiorcą i sprzedaż z 20 paczek dziennie spadła do 1-2, a wiadomo jaki mamy okres (dodam, że mój asortyment to towar z kategorii "zabawki). Jednak nie wyobrażam sobie jak duże kwoty/straty finansowe wygenerowała ta zmiana u dużych przedsiębiorców, szczególnie tych, którzy działają w mojej kategorii i właśnie dlatego zamierzam wesprzeć pozostałych.

W związku z powyższym nawołuję Państwa do działania. Zbiorowy spór i/lub masowe zgłoszenia w UOKiK być może przyniesie jakikolwiek efekt, być może inne metody/pomysły będą tutaj wskazane. Komunikujmy się.

oznacz moderatorów
ZakupyMaawSport
#9 Pomysłodawca#

Wlasnie to sa efekty jesli biznes zalezy od innego podmiotu, jeden pstryk i mozemy zwijac interes 🙂   A Totalitaryzm Allegro wie lepiej od tysiecy sprzedawców i firm przewozowych co dla nich dobre.

Kazdy powinien brac sam odpowiedzialnosc za to co robi i wtedy byc sadzony  a nie tak ze widzimisie kogos zniza do poziomu innych, jezeli Sklep Allegro sadzi ze sie nie wyrabia albo zawiedzie kupujacych niech sobie sam stosuje te zasady na swoim koncie, a reszta sprzedawców powinna sama ocenic sytuacje , a wrazie niekompetencji,zlej deklaracji czasu wysyłki, wtedy powinna byc oceniania, Allegro z gory zaklada ze wszyscy sa nieporadni i pod pretekstem, to dla dobra  swiata, robi wszytkim zle uznajac ludzi za nieswiadomych i niekompetentnych.

 

To jest wlasnie rownosc i rozwoj, nie cofanie sie narazie wszyscy zostali zrownani do tych gorszych.

oznacz moderatorów
mikeza
#18 Luminarz#

właśnie miałem telefon od klienta, który zastanawiał się, czy nie wysyłam przypadkiem z Chin, bo czas dostawy na aukcji był w ok 14 dni, gdzie wysyłkę mam 24 godziny. Algorytm allegro chyba już całkiem padł 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
zak_pr
#10 Popularyzator#

A nas klient oświecił, że mamy zamknięte ! Allegro twierdzi, że "odbiór osobisty" jest możliwy dopiero 27-12-2021. Ktoś chyba przeholował i nie można tego tak zostawić.

oznacz moderatorów
RED
#20 Guru#

@zak_pr ten, kto wymyślił jeszcze przed świętami powinien byc przez allegro wyrzucony z roboty

każda większa gazeta i portal internetowy opisał jak allegro spartoliło sprawę

komentarze są tam jednoznaczne typu: już nic więcej nie kupię na allegro

 

 

oznacz moderatorów
zak_pr
#10 Popularyzator#

 Reklamowałem oznaczenia wydłużonej dostawy (niezgodnej z komunikatami spedytorów) oraz wydłużony czas również opcji "odbiór osobisty".

Dostałem właśnie oficjalną odpowiedz: "....Zgodnie z tę decyzją, każda metoda może zostać najszybciej dostarczona, tj. 27.12, nawet odbiór osobisty..."

Logika z Misia - wydłużenie odbioru osobistego 😃 Skoro towar mamy na półach w sklepie to jedyny władny w wydłużeniu opcji odbioru jest klient - jak sobie kupi to odbierze kiedy będzie chciał.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@RED 
ten, kto wymyślił jeszcze przed świętami powinien byc przez allegro wyrzucony z roboty

Przecież Allegro (jako Spółka, Serwis, Organizacja, etc.) popierają i bronią tej koncepcji.
To nie jest pomyłka jakiegoś "figuranta - pomysłodawcy", którego "wyrzucenie z roboty" nie zrekompensuje ani Sprzedawcom ani Kupującym dotkliwych niedogodności.
To jest (wg oficjalnego stanowiska Spółki wyrażonego także przez jej rzecznika) zamierzone działanie - objęte jest więc ono ryzykiem poniesienia konsekwencji i pełnej odpowiedzialności.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
RED
#20 Guru#

@A3dam to jest najgorsza wtopa serwisu od wielu lat

u nich w korporacji jest popłoch

biorąc pod uwagę inne poprzednie zmiany jak nowomowa, produktyzacja, wyrzucenie prywatnych na allegro lokalne czy też zastąpienie kontaktu z klientem botami

 

sprzedaż została zablokowana na pół miesiąca do trzech króli

 

oznacz moderatorów
energo-dom_pl
#11 Animator#

https://allegro.pl/uzytkownik/Allegro/oceny?recommend=false&page=1

Bua ha ha... Allegro nie wydalało to w ramach solidarności społecznej wszystkim uwalili obrót.

Powinni teraz KAŻDEMU proporcjonalnie za te 2 dni zwrócić w rabacie w prowizji ... Było to ewidentne działanie na niekorzyść każdego przedsiębiorcy. Jakbym się nie wyrabiał wyłączył bym informację o wysyłce do np 13:00 a nie WY PODJĘLIŚCIE DECYZJĘ ZA NAS!!! Chyba lepiej wiem czy zdążę czy nie. 

A mimo to jesteście pozycjonowani wyżej 😉 - tak sobie patrzę na przykładową ofertę Allegro (akurat my zabawek nie sprzedajemy). Nie wiedziałem, że środa to szybciej niż wtorek 😄 😄 - To oczywiście mowa o zakładce "Najszybciej Od" 

Czasdostawy.jpg

 

oznacz moderatorów
energo-dom_pl
#11 Animator#

A oto wasze opóźnienia. Nadane w poniedziałek niemal 600 paczek. To tylko wycinek. Wszystko wczoraj doręczone lub czeka na odbiór (nieliczne). Po prostu gratuluję!!! Dla naszej firmy jest to strata tysięcy złotych zysku który zawsze pokrywał straty ze słabszych i wolnych dni na koniec grudnia! O borcie nawet nie wspomnę i towarze, który zostaje na remanent. 

Czy ktoś tu w ogóle z Allegro myśli o jakiejś rekompensacie? 

 Opóźnienie_allegro.jpg

oznacz moderatorów
tortuga_sklep
#7 Wielbiciel#

Chyba u każdego przewoźnicy dali radę, dzisiaj rozmawiałem z UPS, DPD, DHL - zero opóźnień! W poniedziałek wysłałem UPS/inPost około 40 przesyłek. Wszystko już dotarło tak jak w Waszym przypadku. Też jestem ciekawy odnośnie rekompensaty… 

oznacz moderatorów