Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Na billingu Allegro liczycie oddzielnie pobranie oraz przesyłkę w metodach Allegro Pocztex (bez różnicy czy do punktu czy pod adres).
Natomiast nawet w przypadku braku odbioru naliczacie opłatę w postaci 4,99zł za usługę pobrania.
Dlaczego usługa pobrania jest doliczana, skoro do pobrania nie doszło? Jest to fakturowanie nieprawidłowości i nie jest to zgodne z obowiązującymi zasadami.
Opłata taka mogłaby występować skoro macie taki system tj. liczycie opłatę za wysyłkę oddzielnie i za pobranie oddzielnie, ale powinna być opłata za usługę pobrania automatycznie zwracana, jeżeli do pobrania nie doszło.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@były forumowicz widzę, że prowadzisz już korespondencję e-mail w tej sprawie z odpowiednim działem, więc poczekaj proszę na odpowiedź w sprawie nr 48705121.
Nie chodzi nam o jedną przesyłkę. Chodzi nam o to, kiedy Allegro wprowadzi systemowe rozwiązanie tego problemu.
Dodatkowo chcemy poznać wyjaśnienie kto i dlaczego uznał, że naliczanie opłat za niewykonane usługi powinno być na billingu. Nawet jeżeli tam już trafia, to czemu osoby odpowiedzialne nie robią od razu korekt na te opłaty?
@były forumowicz
Jak wysyłasz przesyłkę za pobraniem, to PP nalicza opłatę za przesyłkę i usługę pobranie (w przypadku Smarta dopłatę). W przypadku zwrotu, płacisz za zwrot przesyłki wg cennika, a opłata za usługę pobranie jest zwracana.
Czyli na FV za nadanie powinieneś mieć koszt przesyłki i dopłata za pobranie, a na FV za zwrot opłatę za zwrot i za usługę pobranie na minus (korekta).
Pamiętaj też, że usługę pobranie realizujesz na umowie własnej z PP, a nie na umowie Allegro.
Rozliczanie nie działa w przedstawiony sposób.
1. Kiedyś zwroty były na umowie własnej z PP, teraz takich nie otrzymujemy. To rozwiązanie i tak było bezsensowne, bo PP zwracała faktyczną kwotę jaką brali za pobranie, a Allegro i tak brało sobie 4,99zł.
2. Usługa pobranie jest realizowane na umowie Allegro, bo wysyłka jest Allegro Pocztex. Jakby miała być doliczana jeżeli dany sprzedawca nie miałby prywatnej umowy z Pocztą Polską?
Allegro na chwilę obecną nalicza sobie pobranie i go nie cofa z automatu jak pobrania nie było. W ten sposób płaci się za usługę której nie było i trzeba samemu pisać na to reklamacje.
@były forumowicz
Przecież, aby nadać przesyłki pobraniowe Allegro Pocztex, trzeba mieć umowę własną z PP (lub skorzystać z usług brokera obsługującego przesyłki z przedrostkiem Allegro).
Tu masz wyraźnie napisane https://help.allegro.com/sell/pl/a/metody-dostawy-poczty-polskiej-i-pocztex-informacje-dla-sprzedajacych-lL55gykEqtk, że aby skorzystać z usługi pobranie, potrzebna jest umowa własna z Pocztą Polską.
Ad1. Opłata pobrana przez Allegro za pobranie powinna być równa opłacie pobranej przez PP. Czyli powinno być -4,99 zł przy nadaniu i +4,99 zł przy zwrocie, co daje mam zero.
A i przesyłka zwrotna nie jest przesyłką pobraniową.