Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Dlaczego dostałem ostrzeżenie, skoro po dwóch miesiącach sami zakończyliście dyskusję z kupującym. A teraz każecie mi się z nim pilnie skontaktować. Niby jak mam to zrobić? Kupujący nie odbiera telefonów, pisać w dyskusji nie mogę. Kupujący miał przysłać protokół szkody, ale od dwóch miesięcy nie ma z nim kontaktu, a wy każecie mi jakimś cudem "pilnie skontaktować się klientem w celu wyjaśnienia sprawy"
Niestety @xyz96 ma rację. Z uzasadnień wyroków, które sprawdziłam, wynika jednoznacznie, że sam fakt zobowiązania konsumenta do sporządzenia protokołu szkody jako warunku koniecznego dla rozpatrzenia reklamacji jest klauzulą abuzywną (niedozwoloną).
Tłumacząc na ludzki język: sprzedawca, który się domaga protokołu szkody sporządzonego w obecności dostawcy, narusza przepisy dwa razy:
- primo, bo w ogóle żąda od konsumenta protokołu szkody
- secundo, bo żąda tego protokołu sporządzonego w obecności i podpisanego przez kuriera/dostawcę
Ty naruszyłeś przepisy tylko raz, bo nie wymagasz sporządzenia protokołu przy kurierze. Ale tak też nie można.
Napisałeś mądrą rzecz i jej się trzymaj:
A ja wyraźnie napisałem : protokół reklamacji ALBO zwrot towaru.!!!!
@marek197611 To jedna z takich rzeczy którą powinien uregulować sąd lub UOKiK, ja znam z uzasadnienia wyroku sądu, który czytałem o tym gdzie sąd wskazuje w tym wypadku ze kupujący odbierając uszkodzoną przesyłkę powinien złożyć reklamacje, argumentując fakt iż on jest jedynym wiarygodnym i naocznym świadkiem który może sporządzić wiarygodny protokół wraz z reklamacją i wówczas przekazać reklamacje sprzedawcy zrzekając się jej. W tej sprawie akurat było to podczas odbioru uszkodzonej od kuriera i nie było jeszcze pandemii. Jednak sąd się kierował sensownymi argumentami jak dla mnie. Sprzedawca nie jest w stanie nic zrobić nie znając prawdziwych faktów jakie zaistniały. Kurier wraz z odbiorcą są w stanie je spisać zanim każdy z nich zapomni co i jak lub się dogada po czasie i zmieni zeznania albo oleje sprawę niepamięcią. Wiec bardzo mnie dziwi tu to oporne twierdzenie, ze kupujący odbierając uszkodzony towar nie musi składać reklamacji w firmie kurierskiej a co za tym idzie spisać protokół, który posiada pytania dotyczące stricte odbioru, stanu przesyłki i okoliczności, czyli tego co tylko adresat może wiarygodnie napisać lub podając fałszywe fakty narazić sprzedawcę na udział w przestępstwie.
Mam cichą nadzieję, że od prośby o pilny kontakt z kupującą do ostrzeżenia dla sprzedawcy minęły 24 godziny w dni robocze...
Nie pisz do Allegro, że nie masz kontaktu z kupującą. Napisz, że próby kontaktu mailowego podjęte (dzień, godzina, minuta) i (dzień, godzina, minuta) oraz (dzień, godzina, minuta), a także (dzień, godzina, minuta) okazały się bezskuteczne. Oczywiście wcześniej te próby podejmij😊
Dzięki wielkie
@marek197611 Mylisz się. Taki zapis w zakładce Reklamacja to klauzula niedozwolona. Zapis nie jest więc wiążący. Nie możesz uzależniać rozpatrzenia reklamacji od sporządzenia protokołu szkody.
Ciekawe. To na jakiej podstawie mam przyjąć reklamację??? Na gębę??
@marek197611 dokładnie tak, reklamacje masz zawsze obowiązek przyjąć. Ale zauważ, że PRZYJĘCIE reklamacji nie może być uzależnione od spisania protokołu, natomiast jeżeli go nie ma i klient nie może udowodnić, że otrzymał uszkodzony towar od kuriera to możesz taką reklamację odrzucić. Oczywiście to taka bardzo ogólna uwaga bo wszystko zależy od tego co to za przedmiot, co się z nim stało, ile jest wart itp. Ogólnie na Allegro raczej nie warto odrzucać reklamacji.
Jak mam przyjąć reklamację nie mając nic, jedno zdjęcie jakiegoś przedmiotu, tak przybliżone że tylko kolor się zgadza. Po drugie to allegro bije pianę, Kupujący od dwóch miesięcy nawet się nie odezwał
Klient musi przedmiot odesłać, dopiero wtedy Pan albo przyjmuje reklamację albo ją odrzuca, nie potrzebne są żadne protokoły ani zdjęcia . Natomiast w zakładce można sobie pisać ,że negatywów nie przyjmuję ,a to że zwrotów nie przyjmuję ,że protokoły pisać trzeba ,teściowej nie cierpię itd . Klienta to nie obchodzi bo to klauzula niedozwolona .
Proszę poprzeć swoje słowa dowodami.
NIE NIE NIE. Proszę wskazać konkretny dowód, a nie 7435 zapisów i żaden nie dotyczy tej sprawy
Nie, nie na gębę.
Klient nie ma obowiązku sporządzania protokołu szkody na Twoim formularzu.
Klient ma obowiązek dostarczyć Ci albo reklamowany towar, albo informacje wystarczająco dokładne, żebyś mógł rozpatrzeć reklamację - jeśli żąda obniżenia ceny.
Przede wszystkim niech klient sprecyzuje żądanie, bo rozumiem że jak na razie sprawa jest na etapie "i co z tym zrobimy, panie sprzedawco?" Jeśli klient żąda obniżenia ceny i chce towar zatrzymać, potrzebujesz dokładnego opisu wady i dobrych zdjęć dla podjęcia decyzji. Jeśli chce zwrotu pieniędzy albo wymiany - niech opisze całą sprawę i odeśle towar.
Kontaktuj się. Do bólu. Codziennie mail przez tydzień. Będziesz mieć siedem dowodów, że to kupujący się nie kontaktuje, a nie Ty.
Nie znam sytuacji ale może to świeża sprawa albo kupował u Ciebie kilka przedmiotów? I otworzył dyskusje na innym przedmiocie?
Tranzakcja jednorazowa
poproś allegro o pomoc z kontaktem
bo przecież ten wspaniały serwis zweryfikował kupującego
i chętnie Ci pomoże