Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy allegro może zakończyć w końcu ten bałagan informacyjny ?
W aukcji mam kilka sprzecznych informacji
Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 5 dni roboczych.
Paczkomat InPost pt. 10 cze. w punkcie
RUCH za 12 - 13 dni u Ciebie
Kurier, GLS pt. 10 cze. u Ciebie
Kurier, Pocztex za 12 - 13 dni u Ciebie
Nawet licząc 2-3 dni na ruch i pocztex + 5 dni nigdy nie daje 13 dni, chyba że allegro korzysta z nowszych algorytmów i faktycznie 5+3 to 13 ?
No i jak allegro obliczyło że zakup dzisiaj 09.06 z realizacją 7 dni jest możliwa dostawa na 10.06?
O masz Ci los! Teraz będzie jeszcze centralne sterowanie, czyli polityka na wzór tej co mamy w kraju. Okropność!
@ko_alka Czy możecie usunąć w moich ofertach formę predykcji(dostawa jutro/dostawa w poniedziałek)?
@bjsklep Nie ma możliwości usunięcia takiej informacji z oferty, ale silniki predykcji działają na ofertach z deklaracją 1, 2, 3 dni. Jeśli ustawisz deklarację 4 dni, to nie będziemy jej zamieniać na predykcję.
Jak to nie ma? jeszcze rok temu pisałem do pomocy o usunięcie tej informacji z moich ofert i czekało się tydzień ale jak najbardziej dało się to zrobić. Po za tym jaki sens ustawiać czasu wysyłki na 4 dni jak większość wychodzi np w ciągu 2 dni i tylko mały % później? Tylko po to żeby zniknął ten wprowadzający w błąd kupujących komunikat?
Logika działania allegro nie przestaje mnie zadziwiać nawet po kilkunastu latach jako sprzedawca.
@bjsklep Takiej możliwości już nie ma.
@ko_alka to napisz mi w jakim celu jest wprowadzona "Godzina wysyłki tego samego dnia"? jeżeli i tak algorytm wrzuca wszystko do jednego worka i liczy z tego średnią?
Jeżeli ustawię dla DPD godzinę 10:00 (tak przyjeżdża kurier), a dla Poczty 12:00, to jak algorytm policzy z tego średnią? Przykład: w poniedziałek do godz. 10.00 mam dwie przesyłki DPD, a Poczty do godz. 12.00 mam dziesięć przesyłek. Wszystkie spakowałem i wysłałem. Pytanie: we wtorek, następnego dnia o godz.11.00, jaki czas wysyłki pokaże mi wasz algorytm dla DPD? czy będzie to "dostawa jutro", czy "dostawa w czwartek"?
@h0bbit allegro bierze pod uwagę tylko najpóźniejszą godzinę, więc jak masz DPD 10:00 poczta 12:00 to w ofercie pokaże "kup do 12:00 wysyłka dzisiaj". Po godzinie 12:00 to już zależy, jeśli zdarza Ci się wysłać paczki później to może pokazać "dostawa jutro" ale nie musi.
"Algorytm" bierze dane z ostatnich 30-90 dni jak mi pisała @ko_alka więc z dnia na dzień ci się nie zmieni.
U mnie już mija dwa tygodnie odkąd olałem wysyłki tego samego dnia (w statystykach za ostatnie 30 dni mam tylko 25%) a dalej do południa mi się pojawia informacja "dostawa jutro".
@h0bbit to ma sens tylko jeśli masz w różnych ofertach różnych przewoźników, np w jednej DPD i pocztę a drugiej tylko DPD, wtedy pokaże Ci "kup do 10:00 wysyłka dzisiaj". Innej użyteczności tej funkcji nie widzę.
Ale co ma wcześniejsza dostawa do zakupu i błędnej informacji w chwili dokonywania zakupu? Skoro przez 364 dni miałem wysyłkę natychmiast a ustawiłem 5 dni tzn, że wiem że nie jestem w stanie wysłać i potrzebuje 5 dni na nadanie paczki.
Po co więc w przepadku zmiany terminu wysyłki na dłuższy dalej szacowany jest czas dostawy?
W tym przypadku powinien następować reset szacowanego czasu dostawy i powinno to być liczone na nowa dla terminu 5 dni.
Z jakiegoś magicznego powodu, Allegro nie potrafi zrozumieć, że sprzedaż nie jest statyczna, a DYNAMICZNA w szczególności jest to domena DOBRYCH SPRZEDAWCÓW. Są różne sytuacje kiedy wysyłka jest przyspieszana i kiedy jest opóźniana (w ramach deklarowanym czasie wysyłki). Uśrednianie czasu wysyłek jest świnstwem w kierunku sprzedawców. Wiele wypowiedzi świadczy o tym, że ta informacja Allegro wprowadza klientów w błąd , odbija się negatywnie na dobrych sprzedawcach, a Allegro wyciąga po raz enty bzdurne statystyki, których nawet Wasz własny sklep jako przykład nie potrafi wzorcowo ogarnąć. Jeżeli musi już być ta informacja to uczciwie byłoby do niej dopisać np: "dostawa we wtorek - wg. portalu Allegro/uśredniony czas wysyłki" a poniżej lub nawet powyżej jako główna deklaracja "dostawa do środy - deklaracja sprzedającego". Pogrubione informacje są kluczowe i nie mogą byc pochowane po kątach, których klient nie klika/ nie odwiedza.
// Klientowi trzeba informacje podawać w sposób przejrzysty!! Informacja musi być czytelna i oddawać prawdę. "Dostawa we wtorek" kompletnie nic nie odwzorowuje ponieważ sprzedawca dostosowuje się do klienta i sytuacji na "polu walki", a Waszych statystyk nawet klient nie widzi!!.
@ko_alka intuicja mnie nie zwiodła . Program Progress miał na celu przyspieszenie realizacji zleceń przez sprzedawców i allegro osiągnęło to w pelni tylko co ? sprzedawcy dążący do najniższej ceny czy też zwiększenia zyskowności wpadli w pułapkę i teraz ponoszą za to konsekwencje .Na progress-ie nie skorzystałem bo nie zmieniłem cyklu wysyłkowego , ale za to mam teraz spokojną głowę .
Przejrzałem Wasze niecne zamiary ,,... intuicja ....
wynika z tego, że obliczenia statystyczne Allegro są o du_ę potłuc!!! cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha cha
jest napisane "dostawa w poniedziałek", czyli dostawa ma być w poniedziałek, takie złozyliście tu ośiwadczenie woli i tylko jest kwestia czasu az jakiś pieniacz poda Was do sądu i do organów ochrony konsumenta. Po co Wam to?
Proszę wyjaśnić po co w takim razie mam możliwość ustawienia w ofertach czas realizacji zamówienia skoro Allegro i tak pokazuje przewidywany czas dostawy zamiast tego deklarowanego przez sprzedawcę.
Być może wysyłałem zamówienia w 1 dzień, ale teraz jestem w sezonie i przewidywany czas jest obecnie nieaktualny. Rozumiem, że jak liczba zamówień się ustabilizuje i będziemy wyrabiać się na bieżąco to wtedy przewidywany czas wzrośnie mi do 2-3 dni....
Klienci oczywiście nie rozumieją, że to PRZEWIDYWANY czas, bo nie klikają tego małego "i". I możemy tak sobie odbijać piłeczkę. Wy mówicie, że to przewidywany czas, my mówimy, że klienci tego nie rozumieją. Obie strony mają rację, ale klient zwraca się do sprzedawcy w razie nieporozumień i nie powinien interesować się dlaczego, i jak to działa.
@CosplayCraft, ponieważ nasz algorytm uwzględnia wiele czynników, które są w stanie dać kupującemu wiarygodną predykcję dostawy jego przesyłki. To istotne, aby przewidywany czas dostawy był jak najbardziej zbliżony do realnego. Dlatego bierzemy pod uwagę również Twoją deklarację wraz z deklaracją przewoźników, historyczne i aktualne dane wysyłania paczki, a także sezonowość sprzedaży i wiele innych.
@mr_oma przecież to nie ma najmniejszego sensu wypisywać kupującemu bzdury o terminie wysyłek/doręczeń na podstawie wpływu pogody i kalendarza majów na sprzedaż bułek wrocławskich a nie brać całkowicie pod uwagę ustawień jakie sprzedający wrzuca do oferty.
Jak jest w temacie, jeśli ktoś kto zwykle wysyłał w 24h ma okres że przesyłki będą wychodzić później, i nawet jeśli zmieni w ofertach czas wysyłki na 5 dni to przez 30-90 dni (jak pisała @ko_alka ) będą się jeszcze kupującemu pokazywać nieprawidłowe "sugerowane" czasy doręczeń.
po co to komu jak tylko powoduje problemy na linii kupujący-sprzedający?
@www_bokken_pl @mix-mce
ko_alka napisała:
"Przewidywany czas dostawy nie opiera się wyłącznie na Twojej deklaracji, lecz wynika ze statystyk ..."
Mark Twain napisał kiedyś:
"Są trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, bezczelne kłamstwa i statystyki."
@A3damja to widzę tak że deklaracja terminu wysyłki liczy się tylko dla zakładki 'dostawa i płatność' czyli tam gdzie mało kto zagląda.
A problem jest w informacji pokazywanej kupującym na listingu ofert jak również na eksponowanym miejscu w widoku oferty, ta informacja brana jest tylko i wyłącznie ze statystyk.