Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy allegro może zakończyć w końcu ten bałagan informacyjny ?
W aukcji mam kilka sprzecznych informacji
Podczas tworzenia tej oferty sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 5 dni roboczych.
Paczkomat InPost pt. 10 cze. w punkcie
RUCH za 12 - 13 dni u Ciebie
Kurier, GLS pt. 10 cze. u Ciebie
Kurier, Pocztex za 12 - 13 dni u Ciebie
Nawet licząc 2-3 dni na ruch i pocztex + 5 dni nigdy nie daje 13 dni, chyba że allegro korzysta z nowszych algorytmów i faktycznie 5+3 to 13 ?
No i jak allegro obliczyło że zakup dzisiaj 09.06 z realizacją 7 dni jest możliwa dostawa na 10.06?
@trzebunia
Mark Twain nie był przeciwnikiem zbierania danych statystycznych i nie deprecjonował ich wartości. Wyraźnie krytykował jednak łatwość ich wykorzystania do otumanienia ludzi, którzy zalani potokiem liczb byli w stanie uwierzyć nawet w to, co z przytoczonymi liczbami nie miało nic wspólnego.
Nie przewidział chyba jednak sytuacji, gdy w wadliwie opracowane dane statystyczne zaczną wierzyć nawet Ci, którzy je opracują.
@mr_oma Maja przykład z życia : Sprzedający ma kilkaset drobnych przedmiotów które ma na magazynie i wysyła w 24h. Ma również w ofercie duże opakowania zbiorcze, które są specjalnie zamawiane bo schodzi ich mało. Dlatego czas wysyłki podany w tej ofercie to 5 dni. Jaką i dlaczego fałszywą datę dostawy poda wasz algorytm kupującemu w tej jednej ofercie?
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
tyle pytań żadnych odpowiedzi, można prosić o jakieś stanowisko allegro?
Powtórzę żeby nie trzeba było daleko szukać.
Jeśli ktoś kto zwykle wysyłał w 24h ma okres że przesyłki będą wychodzić później, i nawet jeśli zmieni w ofertach (może wszystkie może połowę) czas wysyłki na 3+ dni to przez minimum 3-4tyg będą się jeszcze kupującemu na listingu ofert i w rzucającym się w oczy miejscu oferty pokazywać nieprawidłowe "sugerowane" czasy doręczeń (typu dostawa jutro).
Dlaczego? I dlaczego macie gdzieś nagminne problemy (dyskusje/negatywy) tworzone przez kupujących w związku z tym prowadzającym w błąd oznaczeniem?
Przypominam również że do zakładki dostawa i płatność mało kto zagląda więc możecie sobie pisać że tam są 'prawidłowe' wyliczenia ale kupujących to nie interesuje, oni widzą DUŻY ZIELONY NAPIS "DOSTAWA JUTRO" napis zaraz koło ceny i to im wystarcza.
Jako sprzedający chciałbym żeby informacje zawarte w mojej ofercie
Jak na razie żadne z tych punktów nie są spełnione.
@mix-mce Dziękuję za te cenne uwagi. Przepraszam za czas oczekiwania na odpowiedź - Twoją wiadomość przekazałam do zespołu zajmującego się predykcją. Otrzymałam informację, że trwają prace nad inicjatywami, które mogłyby pomóc sprzedawcom podczas okresów zwiększonego ruchu. Pozwoli to w takich sytuacjach wpływać na prezentowany czas dostawy.
Deklaracja czasu wysyłki brana jest pod uwagę podczas wyliczania prezentowanego czasu dostawy, zatem zmiana tej deklaracji w ofercie będzie miała z czasem mieć wpływ na prezentowany czas dostawy.
ko_alka napisała:
... trwają prace nad inicjatywami, które mogłyby pomóc sprzedawcom ...
Deklaracja czasu wysyłki brana jest pod uwagę podczas wyliczania prezentowanego czasu dostawy, zatem zmiana tej deklaracji w ofercie będzie miała z czasem mieć wpływ na prezentowany czas dostawy.
Czyli na chwilę obecną:
Zmiana deklaracji czasu wysyłki przez sprzedającego NIE MA wpływu na prezentowany kupującemu (przez Allegro) czas dostawy (pomimo tego, że "jest brana pod uwagę") ?
Deklaracja sprzedawcy będzie miała "z czasem" wpływ na to co jest prezentowane jako czas dostawy nie wcześniej niż zostaną zakończone "prace nad inicjatywami, które mogłyby pomóc sprzedawcom" (jednak nie ma pewności czy pomogą).
Tymczasem trwa (i cytując klasyka: "trwa mać") możliwe dezinformowanie kupujących nawet mało wiarygodną (ale statystycznie "najbardziej prawdopodobną") datą doręczenia obliczaną na dotychczasowych zasadach.
@A3dam Mechanizm przelicza dane od 30 do 90 dni wstecz - dlatego z czasem (po upływie tych dni) zmiana deklaracji ma wpływ na prezentowany czas dostawy.
@ko_alka
Mechanizm przelicza dane od 30 do 90 dni wstecz - dlatego z czasem (po upływie tych dni) zmiana deklaracji ma wpływ na prezentowany czas dostawy.
Dziękuję za potwierdzenie, że: zmiana deklaracji czasu wysyłki dokonywana przez sprzedającego nie ma wpływu przez nawet 90 dni na to co Allegro prezentuje Kupującym.
To może tłumaczyć spadek wiarygodności Allegro m.in. wpływem tak dużej inercji.
@A3dam Jest to liczba dni, z których pobierane są dane wykorzystywane do obliczania przewidywanego czasu dostawy (ten czas jest obliczany na bazie minimum 10 zamówień).
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Ja wystawiając oferty korzystam z baz dostawców. Nie mam większości produktów które oferuje u siebie. Staram się wystawiać je w atrakcyjnej cenie dla klientów, którzy są w stanie poczekać 2-3 dni. Przykładowo; wpływa zamówienie w sobotę/niedzielę, ja przekazuje je dostawcy w poniedziałek, we wtorek otrzymuję zamówienie, przepakowuje i wysyłam we wtorek. W środę zamówienie jest u klienta.
Prowadzę również sprzedaż stacjonarną i część produktów mam u siebie, wówczas chciałbym wystawić je z wysyłka natychmiast, trochę drożej. Nie mam takiej możliwości, to jest niedorzeczne.
Allegro wspiera tym samym wielkie firmy, które stać na utrzymanie dużych magazynów, a małych sprzedawców można w tych trudnych czasach olać 🙂
@mr_oma ostatnio allegro napisało za kupujących że chcą faktury mailem
ciągle pisze za nich odstąpienia od umowy nawet gdy reklamują towar
deklarują za sprzedawcę czas wysyłki
tylko brak w tym jednego - informacji, że są to informację od serwisu nie sprzedawcy
Dlaczego serwis twierdzi ciągle, że sprzedawca wysyła towar różnymi przewoźnikami w tym samym czasie?
Dlaczego nie można ustawić różnych czasów wysyłki dla każdego przewoźnika z osobna?
Witam, wysyłam 99,9% zamówień złożone do godziny 12 tego samego dnia wiec i u mnie widnieje informacja dostawa jutro. Ale mam też wysyłkę kurierem poczty polskiej, który zwykle dostarcza w 2 dni robocze, dzisiaj poczta miala jakąś awarie wiec paczki będą pewnie nawet w 3 dni. Ale kupujący, który mi niedługo wystawi negatyw tego nie chce pojąć, ze ten czas dotyczył tylko dostawy inpost. To ze w koszyku wyświetlił mu sie pewnie inny czas po wybraniu poczty go nie interesuje. Ma mnie oczywiście za oszusta bo gdyby nie bylo ze kup do 12 dostawa jutro to by kupil gdzie indziej. Dlaczego po prostu nie można napisać na głównej stronie kazdemu sprzedawcy wielkimi literami: PRZEWIDYWANA DOSTAWA zamiast jasnej deklaracji ze na pewno bedzie jutro. Problematyczni kupujący nie klikaja w ikonce z informacją, ze to czas przewidowany wyliczany ze średniej. Pakujemy po 14h dziennie a i tak nam sie obrywa nie z naszej winy. Pozdrawiam, Marcin
Przez te udogodnienia i dokręcanie śruby odechciewa się handlu na tym portalu i tym co wysyłają 10 paczek dziennie i tym co 1.5tyś. Mam kontakt z wieloma sprzedawcami i nastroje są podobne.
Tylko pretensje o czas wysyłki a poźniej nie mają czasu odebrać paczki z paczkomatu, najlepiej żeby czekała tydzień. I magazyny pełne zwrotów.
@fryzjerowa10 kupujący nie jest winien, że w błąd wprowadza go allegro
PROPONUJĘ ZEBY KAZDY ZE SPRZEDAWCÓW KTÓRZ MAJĄ ABONAMENT ALLEGRO UMIEŚCILI PONIŻSZY BANNER NA LIŚCIE OFERT, JAK TO ZROBI PARĘ TYSIĘCY SPRZEDAJĄCYCH TO MOŻE ALLEGRO NAUCZY SIĘ UCZCIWYCH PRAKTYK I ZANIECHA WPROWADZANIA KLIENTÓW W BŁĄD CELOWO
@mr_oma a może po prostu warto zmienić komunikat ?
To co wprowadza w bład w tym momencie :
1) sezonowość, choroba, wydarzenia losowe ( np choroba pracownika) powodują że ten komunikat jest niestety nieprawdziwy i wprowadza w błąd
2) Kupujący często nie patrzą na metody dostawy i o ile kurier czy paczkomaty często docierają następnego dnia to już pocztex jedzie ostatnio dość długo a allegro polecony nawet kilkanaście dni. Wiec moze warto by było podkreślić że " dostawa jutro" dotyczy niektórych metod dostawy
3 Ja osobiście bym widział taki komunikat : "XXX % zamówien danego sprzedającego w ciągu ostatnich 30 dni dotarło nastepnego dnia" wówczas kupujący by wiedział że produkt otrzyma szybko a jednoczesnie nie odbierałby takiego komunikatu jako ostatecznie wiązącej deklaracji ( co sie dzieje teraz)
Wiem ze komunikat " dostawa jutro" jest lepszy marketingowo lecz osobiście bardziej preferuje ucziciwość i jasność przekazu niż przekaz który jest nie do konca jasny dla kupującego.
Inna metodą byłaby możliwośc ręcznego wyłączenia komunikatu przez sprzedającego w przypadku zaistnienia jakichś nieprzewidzianych okoliczności
@_Likos_ Komunikat "dostawa jutro" jest bardzo jasny dla kupującego, zawiera wszystko co chciałby zobaczyć i nie zawiera niczego co chciałby zamieścić sprzedający.
Allegro daje możliwość indywidualnego wyłączenia tego powiadomienia, trzeba poprosić obsługę i poczekać jakiś tydzień, podobno zmiana jest odwracalna ale też trzeba czekać, ale jak dla mnie to spychanie problemu pod dywan kosztem sprzedającego. Allegro nie zgodzi się na oddanie tej możliwości opcjonalnie w ręce sprzedających bo wiedzą że większość z miejsca to wyłączy a to sprawi że kupujących ubędzie bo lista ofert nie będzie już taka atrakcyjna bez tych zielonych napisów.
@trzebunia własnie nie jest jasny ponieważ może wprowadzić kupującego w bład.
1) są różne wypadki losowe - wówczas szybka możliwośc wyłaczenia komunikatu bylaby super sprawą
2) kupujacy uważa że ten komunikat podaje sprzedawca a nie jest to prawdą wiec zgodnia z art 66KC nie stanowi on treści oferty i nie jest wiążący dla sprzedającego:
Art. 66 KC — Definicja oferty
§ 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy.
Ten komunikat jest wstawiany prze allegro które nie jest stroną umowy wiec nie może on stanowić tresci oferty .
Oczywiście jest bardzo atrakcyjny marketingowo lecz moim zdaniem jest marketing mocno naciągany i można by było to poprawić - w jaki sposób to już napisałem wyżej.
A jeżeli kupujący odbiera ten komunikat inaczej niż jego faktyczny przekaz - to znaczy że nie jest on dla kupującego dośc zrozumiały. Wygodny tak. Zrozumiały - nie
@_Likos_ ależ oczywiście że wprowadza kupującego w błąd ale to wcale nie znaczy że przekaz nie jest jasny i jednoznaczny. Kupującego nie interesuje co się dzieje "za sceną" i czy informacja pochodzi od sprzedającego czy od allegro. On widzi "dostawa jutro" tyle mu wystarczy. A problem nie jest tutaj w kupujących (który korzysta z tego co widzi) tylko w allegro!
Gdyby informacja nie była jasna i jednoznaczna to było by nawet lepiej bo chociaż część kupujących by się zastanowiła/zapytała o co chodzi.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Ostatnio w czwartek popołudniu moje aukcje ze smartem miały informację - dostawa w sobotę.
Jak to się ma do tego co czytamy w pomocy dla sprzedających:
Co jeszcze musisz wiedzieć
Przewoźnik nie może zagwarantować, że wszystkie przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend. Dlatego dostaw weekendowych nie weźmiemy pod uwagę przy obliczaniu przewidywanego czasu dostawy, a kupujący nie zobaczą tej informacji podczas zakupów.
Kupujący widzi informację a Inpost ostatnio paczki weekendowe wyciąga dopiero w poniedziałek. Zresztą ja dostawę deklaruję w 48 godzin więc ta obietnica soboty to już przegięcie na całego.
Cześć @Kaliope_Brzeg 🙂 Przewidywany czas dostawy w sobotę jest wyświetlany:
Taka informacja przy Twoich ofertach pojawiła się dlatego, bo spełniłaś wszystkie powyższe warunki.
Tutaj znajdziesz aktualizację artykułu: https://allegro.pl/pomoc/aktualnosci/allegro-paczkomaty-inpost-teraz-w-ofercie-znajdziesz-informacje...