Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, klient zamówił w Smart, odmówił przyjęcia paczki. Paczka wróciła do mnie. DPD naliczyło 12,99zł opłaty. To jak darmowy zwrot a płacę 12,99zł?
zamówienie c9d37121-a9f2-11ec-a573-370bb74096bd
@komis-bell zgodnie z prawem koszt zwrotu przy odstąpieniu ponosi kupujący, sprzedawca ma prawo w tym przypadku odliczyć to do zwracanej kasy 🙂
Ciekawe jak wtedy allegro podchodzi do zwrotu prowizji jak kwota zwrotu jest niepełna?
@Client:44052296 w takiej sytuacji pierwszy wniosek może zostać automatycznie odrzucony, bo kwota zwrotu będzie inna, ale wtedy zapytamy czemu tak się stało i po podaniu racjonalnego powodu (np. takiego jak w sprawie w tym wątku), sprzedający otrzyma pełną kwotę rabatu transakcyjnego.
Pytanie do bardziej doświadczonych sprzedawców. Klientka w ramach smarta zrobiła zamówienie kurierem dpd. Paczka wróciła do mnie bo wg dpd "odmowa przyjęcia". Z tego co się zorientowałam to za taki powrót będę mieć naliczoną opłatę 12,99.
W mojej krótkiej karierze to pierwszy taki przypadek (nie licząc paczkomatow). I tak się zastanawiam co dalej zrobić?
1. Oddać kasę z całe zamówienie i zapomnieć o sprawie?
2. Oddać kasę za wartość zamówienia pomniejszoną o 12,99 I zapomnieć o sprawie?
3. Czy może kontaktować się z klientką? Spytać Czy faktycznie była odmowa i mówić jakie są teraz procedury?
Ja wy rozwiązujecie takie sprawy?
Przede wszystkim kontakt z klientem i ustalenie czy klientka chce odstąpić od umowy czy chce ponownej wysyłki.
Nie odebrane przesyłki DPD to u mnie tak znikoma część zamówień, że nawet jak się zdarzy to oddaje całość wpłaty kupującemu. Ale nie zaszkodzi poinformować klienta, że taka odmowa odebrania paczki wiąże się z dodatkowymi opłatami dla sprzedawcy.
Zadzwoniłam do klientki. Ona właśnie mówi że dizisja sprawdziła status co się dzieje z zamówieniem bo trwa to za długo, a tu widzi "odmowę" a żadnego kuriera nie było. Zakładam że nie blefuje.
Zaproponowałam że za to zamówienie zrobię jej zwrot całościowy, a ona w smarcie zamówi jeszcze raz (tym razem do paczkomatu żeby znów nie było problemów)
A teraz z innej beczki. Warto reklamować do dpd fałszywy status? Ugram zwrot tych kosztów paczki powrotnej czy raczej szkoda zachodu?
Zwrotu kosztów raczej nie dostaniesz ale moim zdaniem warto za każdym razem takie rzeczy zgłaszać.
Skontaktuj się z Klientem. Może kurier oznaczył że był u Niego, a wcale tak nie było ? Może jest inna przyczyna ? Może masz w umowie z firmą kurierską więcej niż jeden podjazd z paczką ? Ja po kontakcie najczęściej dowiaduje sie że nie było próby doręczenia, bo Klient mieszka w takiej dziurze, że kurier oznacza "brak możliwości doręczenia" i macha ręką. Musisz to wyjaśnić. A jeśli Klient rzeczywiście się "rozmyślił" - oddaj hajs i już o tym nie myśl. To jest margines. (oczywiście zależy od skali sprzedaży)