anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dpd darmowy zwrot do zapłaty 12,99zł

MAMY ROZWIĄZANIE!
ALCkow
#13 Ambasador#

Witam, klient zamówił w Smart, odmówił przyjęcia paczki. Paczka wróciła do mnie. DPD naliczyło 12,99zł opłaty. To jak darmowy zwrot a płacę 12,99zł?

zamówienie c9d37121-a9f2-11ec-a573-370bb74096bd

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27
kostas11
#21 Demiurg#

@komis-bell zgodnie z prawem koszt zwrotu przy odstąpieniu ponosi kupujący, sprzedawca ma prawo w tym przypadku odliczyć to do zwracanej kasy 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

Ciekawe jak wtedy allegro podchodzi do zwrotu prowizji jak kwota zwrotu jest niepełna?

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:44052296 w takiej sytuacji pierwszy wniosek może zostać automatycznie odrzucony, bo kwota zwrotu będzie inna, ale wtedy zapytamy czemu tak się stało i po podaniu racjonalnego powodu (np. takiego jak w sprawie w tym wątku), sprzedający otrzyma pełną kwotę rabatu transakcyjnego. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów
barwyflory_pl
#10 Popularyzator#

Pytanie do bardziej doświadczonych sprzedawców. Klientka  w ramach smarta zrobiła zamówienie kurierem dpd.  Paczka wróciła do mnie bo wg dpd  "odmowa przyjęcia". Z tego co się zorientowałam to za taki powrót będę mieć naliczoną  opłatę 12,99. 

W mojej krótkiej karierze to pierwszy taki przypadek (nie licząc paczkomatow). I tak się zastanawiam co dalej zrobić?

1. Oddać kasę z całe zamówienie i zapomnieć o sprawie?

2. Oddać kasę za wartość zamówienia pomniejszoną  o 12,99 I zapomnieć o sprawie?

3. Czy może kontaktować się z klientką? Spytać Czy faktycznie była odmowa i mówić jakie są teraz procedury?

Ja wy rozwiązujecie takie sprawy?

oznacz moderatorów
ares_
#14 Krzewiciel#

Przede wszystkim kontakt z klientem i ustalenie czy klientka chce odstąpić od umowy czy chce ponownej wysyłki. 

Nie odebrane przesyłki DPD to u mnie tak znikoma część zamówień, że nawet jak się zdarzy to oddaje całość wpłaty kupującemu. Ale nie zaszkodzi poinformować klienta, że taka odmowa odebrania paczki wiąże się z dodatkowymi opłatami dla sprzedawcy.

oznacz moderatorów
barwyflory_pl
#10 Popularyzator#

Zadzwoniłam do klientki. Ona właśnie mówi że dizisja sprawdziła status  co się dzieje z zamówieniem  bo trwa to za długo, a  tu  widzi "odmowę" a żadnego kuriera nie było. Zakładam że nie blefuje.  

Zaproponowałam  że za to zamówienie zrobię jej zwrot całościowy, a  ona w smarcie zamówi jeszcze raz (tym razem  do paczkomatu żeby znów nie było problemów)  

A teraz  z innej beczki. Warto reklamować do dpd  fałszywy status? Ugram zwrot  tych kosztów paczki powrotnej czy raczej szkoda zachodu?

oznacz moderatorów
ares_
#14 Krzewiciel#

Zwrotu kosztów raczej nie dostaniesz ale moim zdaniem warto za każdym razem takie rzeczy zgłaszać.

oznacz moderatorów
terazauto
#13 Ambasador#

Skontaktuj się z Klientem. Może kurier oznaczył że był u Niego, a wcale tak nie było ? Może jest inna przyczyna ? Może masz w umowie z firmą kurierską więcej niż jeden podjazd z paczką ? Ja po kontakcie najczęściej dowiaduje sie że nie było próby doręczenia, bo Klient mieszka w takiej dziurze, że kurier oznacza "brak możliwości doręczenia" i macha ręką. Musisz to wyjaśnić. A jeśli Klient rzeczywiście się "rozmyślił" - oddaj hajs i już o tym nie myśl. To jest margines. (oczywiście zależy od skali sprzedaży)

oznacz moderatorów