Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, klient zamówił w Smart, odmówił przyjęcia paczki. Paczka wróciła do mnie. DPD naliczyło 12,99zł opłaty. To jak darmowy zwrot a płacę 12,99zł?
zamówienie c9d37121-a9f2-11ec-a573-370bb74096bd
@ALCkow ale zwrot jest darmowy jak klient odbierze paczkę i wygeneruje zwrot z etykietą.
@ALCkow to nie jest zwrot tylko odmowa i poprawnie naliczają, darmowy by był jak by klient odebrał i nadał 😞 teraz zgodnie z prawem koszt powrotu pokrywa kupujący i odlicz mu to przy zwrocie kasy 🙂
@kostas11 taaa.. dyskusja i negatyw , nie wiem co wybierze autor wątku 😂
@mdrogeria a czemu tak uważasz że to było pobranie?
@Client:44052296 nie uważam ,źle się w głowie ułożyło 🙂
@mdrogeria @Client:44052296 macie rację ale też nie dajmy se wchodzić na głowę, bo jak zaczniemy te wszystkie koszty doliczać do towaru to ceny będą z kosmosu 🙂
Regulamin smart jest jawny i każdy kupujący go czyta i zatwierdza, więc prawnie sprawa jasna 🙂
@kostas11 trzeba z klientem negocjować , ale są ludzie i trampki . Trafiając na trampka lepiej oddać wszystko .
@kostas11 tylko co zostaje sprzedawcy w wersji pesymistycznej (negatywny komentarz bez treści). Dochodzić swoich spraw w sądzie bo allegro oczywiście nie będzie miało podstaw do usunięcia takiej oceny.
@ALCkow darmowy jest zwrot po podjęciu przesyłki przez klienta i odesłaniu , odmowa to inna bajka . Czytaj regulaminy i cenniki , a najlepiej nie wysyłaj za pobraniem to unikniesz podobnych sytuacji .
To nie było pobranie, tylko opłata z góry
Jak wyżej , to koszt zwrotu do nadawcy za niepodjęcie przesyłki.
Jest wyszczególnione w opłatach dodatkowych przesyłek smart , w tym wypadku allegro kurier DPD
Usługa Dodatkowa
Zwrot paczki do nadawcy | 12,99 zł |
I tyle potrącasz od wartości zwrotu , jeżeli kupujący odstąpi od umowy.
Darmowy zwrot przysługuje w przypadku odbioru przesyłki , zgłoszenia zwrotu oraz wygenerowaniu darmowej etykiety nadawczej:
W formularzu zwrotu zobaczysz dwie bezpłatne metody:
Mieliśmy już takie sytuacje , w dyskusji allegro przyznało rację że możemy obciążyć klienta ww kosztem zwrotu.
"
Client xxx przykro mi, że wystąpiły problemy z zamówieniem praski.
Jednak (sprzedający), ma prawo pomniejszyć kwotę zwrotu w związku z tym ze kupujący nie odebrał zamówienia.
@ALCkow jest to jedna z usług dodatkowych DPD - Zwrot paczki do nadawcy. Tak jak wskazali inni zwrot jest darmowy jeżeli kupujący odebierze przesyłkę oraz wygeneruje bezpłatną etykietę zwrotną. Przykro mi, ale w tym przypadku tak się nie stało.
@la_nika Kto zatem ma ponieść koszt powrotu przesyłki? Kupujący czy sprzedający?
@komis-bell wszelkie Usługi Dodatkowe ściśle związane z Usługą są płatne przez Sprzedającego, taki koszt jest doliczony do rachunku sprzedawcy, czyli nadawcy przesyłki.
@la_nika Ja rozumiem, że za tą usługę zapłacić musi sprzedający ale czy w takiej sytuacji jako sprzedający mam prawo wymagać zwrotu poniesionych kosztów od kupującego? W końcu to on odmówił przyjęcia przesyłki.
@komis-bell masz to już pisane przez innych użytkowników , tak masz prawo odliczyć , ale czy warto sam musisz zdecydować .
@mdrogeria Wiem, wiem (: Chciałem poznać oficjalne stanowisko allegro które nie zawsze jest takie oczywiste (:
@komis-bell potwierdzam 🙂 W takiej sytuacji jak najbardziej sprzedający może pomniejszyć koszt zwrotu z powodu szkody z tytułu niewykonania/nienależytego wykonania zobowiązania (art 471 KC).