anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dpd darmowy zwrot do zapłaty 12,99zł

MAMY ROZWIĄZANIE!
ALCkow
#13 Ambasador#

Witam, klient zamówił w Smart, odmówił przyjęcia paczki. Paczka wróciła do mnie. DPD naliczyło 12,99zł opłaty. To jak darmowy zwrot a płacę 12,99zł?

zamówienie c9d37121-a9f2-11ec-a573-370bb74096bd

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27
Client:44052296
#21 Demiurg#

@ALCkow ale zwrot jest darmowy jak klient odbierze paczkę i wygeneruje zwrot z etykietą.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@ALCkow to nie jest zwrot tylko odmowa i poprawnie naliczają, darmowy by był jak by klient odebrał i nadał 😞  teraz zgodnie z prawem koszt powrotu pokrywa kupujący i odlicz mu to przy zwrocie kasy 🙂 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 taaa.. dyskusja i negatyw , nie wiem co wybierze autor wątku  😂

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

@mdrogeria  a czemu tak uważasz że to było pobranie?

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:44052296 nie uważam  ,źle się w głowie ułożyło 🙂

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

@kostas11 @ ale jak mu @ALCkow potraci to zostanie stosownie subiektywnie oceniony 👎 bo kupujący będzie twierdził że on ma smarta i ma zwrot za darmo i jego nie interesują jakieś tam zasady allegro. No chyba że trafi na jakiegoś wyrozumiałego.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@mdrogeria @Client:44052296 macie rację ale też nie dajmy se wchodzić na głowę, bo jak zaczniemy te wszystkie koszty doliczać do towaru to ceny będą z kosmosu 🙂

Regulamin smart jest jawny i każdy kupujący go czyta i zatwierdza, więc prawnie sprawa jasna 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 trzeba z klientem negocjować , ale są ludzie i trampki . Trafiając na trampka lepiej oddać wszystko .

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

@kostas11 tylko co zostaje sprzedawcy w wersji pesymistycznej (negatywny komentarz bez treści). Dochodzić swoich spraw w sądzie bo allegro oczywiście nie będzie miało podstaw do usunięcia takiej oceny.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@ALCkow darmowy jest zwrot po podjęciu przesyłki przez klienta i odesłaniu , odmowa to inna bajka . Czytaj regulaminy i cenniki , a najlepiej nie wysyłaj za pobraniem to unikniesz podobnych sytuacji .

oznacz moderatorów
ALCkow
#13 Ambasador#

To nie było pobranie, tylko opłata z góry

oznacz moderatorów
deny_01
#9 Pomysłodawca#

Jak wyżej , to koszt zwrotu do nadawcy za niepodjęcie przesyłki.

Jest wyszczególnione w opłatach dodatkowych przesyłek smart , w tym wypadku allegro kurier DPD

 

DPD - cennik usług podstawowych i dodatkowych

Usługa Dodatkowa

Zwrot paczki do nadawcy
12,99 zł

 

I tyle potrącasz od wartości zwrotu , jeżeli kupujący odstąpi od umowy.

 

Darmowy zwrot przysługuje w przypadku odbioru przesyłki , zgłoszenia zwrotu oraz wygenerowaniu darmowej etykiety nadawczej:

 

Jak to działa

W formularzu zwrotu zobaczysz dwie bezpłatne metody:

  • Kurier DPD (zwrot w punkcie DPD Pickup) – wybierz tę opcję, jeśli Twoja przesyłka:
    • waży do 20 kilogramów
    • jej najdłuższy bok ma do 100 cm
    • a suma długości jej boków to maksymalnie 250 cm
  • Poczta Polska – wybierz tę opcję, jeśli Twoja przesyłka:
    • waży od 20 do 30 kilogramów
    • jej najdłuższy bok ma do 150 cm
    • a suma długości jej boków to maksymalnie 250 cm.

Mieliśmy już takie sytuacje , w dyskusji allegro przyznało rację że możemy obciążyć klienta ww kosztem zwrotu.

 

"

Client xxx przykro mi, że wystąpiły problemy z zamówieniem praski.

Jednak (sprzedający), ma prawo pomniejszyć kwotę zwrotu w związku z tym ze kupujący nie odebrał zamówienia.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@ALCkow jest to jedna z usług dodatkowych DPDZwrot paczki do nadawcy. Tak jak wskazali inni zwrot jest darmowy jeżeli kupujący odebierze przesyłkę oraz wygeneruje bezpłatną etykietę zwrotną. Przykro mi, ale w tym przypadku tak się nie stało. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@la_nika Kto zatem ma ponieść koszt powrotu przesyłki? Kupujący czy sprzedający?

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@komis-bell wszelkie Usługi Dodatkowe ściśle związane z Usługą są płatne przez Sprzedającego, taki koszt jest doliczony do rachunku sprzedawcy, czyli nadawcy przesyłki.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@la_nika Ja rozumiem, że za tą usługę zapłacić musi sprzedający ale czy w takiej sytuacji jako sprzedający mam prawo wymagać zwrotu poniesionych kosztów od kupującego? W końcu to on odmówił przyjęcia przesyłki.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@komis-bell masz to już pisane przez innych użytkowników , tak masz prawo odliczyć , ale czy warto sam musisz zdecydować .

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@mdrogeria Wiem, wiem (: Chciałem poznać oficjalne stanowisko allegro które nie zawsze jest takie oczywiste (:

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@komis-bell potwierdzam 🙂  W takiej sytuacji jak najbardziej sprzedający może pomniejszyć koszt zwrotu z powodu szkody z tytułu niewykonania/nienależytego wykonania zobowiązania (art 471 KC). 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów