anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

DPD - Kurier opłaty dodatkowe

EASTCOLORS
#8 Zapaleniec#

Widzę że w rozliczeniach pojawiły mi się dodatkowe dopłaty z tytułu niby nie standardu Allegro DPD, około 20 przesyłek + 10 zl każda.

Jako że wiem że DPD ma w swoim zwyczaju doliczanie takich dopłat i na umowie wiem jak to reklamować skutecznie. Tak tutaj nie bardzo wiem co z tym zrobić.

 

Ma ktoś podobną sytuację?

 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
81 ODPOWIEDZI 81

BOMB_24
#7 Wielbiciel#

Mam tak samo, dochodzą również takie opłaty : 

NAZWA USŁUGI DODATKOWEJ:

Zlecenie odbioru (dot. jednorazowego zlecenia 3 lub mniej paczek)

KOD: DPD_N1_PODJAZD -3,69

Mino, iż paczek jest o wiele więcej niż wymagane +3, a w umowie odbiór stały. 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Od kiedy **piiip** przestało pobierac opłaty za podjazd po mniej niz 3 paczki?

Jakos to by październik ubiegłego roku? Z tym chyba nie wygramy, bo był zapis w regulaminie, ktory potem został zniesiony, ale mam dwa pzrekierowania, które nie miały miejsca , chcę je tez reklamować, jak długo mozna składac reklamacje? 

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

drożyzne na allegro wykropkowują??? przeciez wszyscy wiedzą, że  zdzierstwo tu było , jest i będzie, no prawda w oczy kole.

oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#

Żeby było śmieszniej, na moje zapytanie ze wskazaniem 20 listów przewozowych:

  1. DPD: informuje, że przy 6 konkretnych numerach przewozowych cytuje "nie mamy w systemie informacji o oznaczeniu przesyłki jako niestandardowa" 
  2. Allegro:

Dziękuję za cierpliwość,


otrzymałem odpowiedź od przewoźnika, że przesyłki zostały uznane za niestandardowe z powodu kształtu

Aby uzyskać szczegółowe informacje oraz odwołać się od naliczonej opłaty, należy złożyć reklamację do faktury, na której naliczenia się pojawiły.

 

Rozbój w biały dzień.

 

oznacz moderatorów

EASTCOLORS
#8 Zapaleniec#

no ja niedawno dostałem informację że podobno korekta od DPD została źle wystawiona dlatego nie mam ja korekty 🙂 

to jest po prostu smutne 

oznacz moderatorów

sortowniki24
#8 Zapaleniec#

to musi być standardowa odpowiedź - mnie tez to samo napisali - błędnie wystawiona korekta przez DPD

 

oznacz moderatorów

natallex
#8 Zapaleniec#

witam! ja już nie o DPD, bo ręce opadają  -ale skromne pytanie-gdzie zmówił Pan kartony > ? też muszę spakować materacyki-bo cięgle dowalaja dopłatę . dziękuje andrzej [edycja]

oznacz moderatorów

tradeape
#2 Obserwator#

Witam, dlaczego na moim koncie pojawiają się dodatkowe opłaty DPD - Kurier opłaty dodatkowe-3,69 zł

Nazwa usługi dodatkowej:

Zlecenie odbioru (dot. jednorazowego zlecenia 3 lub mniej paczek)

Problem w tym, że ja nie robię zleceń odbiorów poprzez allegro, mam z DPD osobną umowę i kurierzy są u nas z DPD dwa razy dziennie i zabierają wszystkie paczki - więc jaka opłata za zlecenie do 3 paczek?

A.,W

oznacz moderatorów

datom4
#11 Animator#

Sprawdzajcie swoje faktury od allegro a raczej co się na nie składa. U mnie we wrześniu allegro doliczyło nienależne kwoty za niby podjazd kuriera DPD co jest nieprawdą, gdyż każda paczka jest zanoszona osobiście na punkt DPD a podczas opracowywania przesyłki opcja odbiór jest odhaczona. Jest ona odhaczona domyślnie tak więc tym bardziej nie ma tu miejsca na pomyłkę. Dodatkowo te przesyłki zostały sprawdzone i opcja odbioru była wyłączona. Doliczone 3,69 do każdej przesyłki robi poważną kwotę na koniec miesiąca. W związku z takim traktowaniem sprzedającego ta opcja przesyłek - DPD allegro - została wyrzucona z hukiem w trybie natychmiastowym aby nie generowała kolejnych nadużyć. W rozliczeniach przesyłek gdzie allegro nie jest pośrednikiem takie kwiatki nie pojawiają się. Reasumując, gdzie kończy się allegro kończą się problemy.

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

Ktoś musi kryć koszty darmowego smarta tu ta przyjemność należy do sprzedawców .

oznacz moderatorów

datom4
#11 Animator#

Taki "biznes" to każdy głupi potrafi prowadzić :-). Na szczęście - jak pisałam - ta opcja jest już wyrzucona i allegro może sobie samo u siebie zamawiać tę opcję :-). Teraz tylko kwestia wyprostowania tego "błędu" ;-). A to już nie takie proste bo każdy umywa ręce. Odpowiedź miała przyjsć w ciągu 24h a minął tydzień i brak info ciągle. Ot, takie standardy. Wszystko z troski o najwyższą jakość obsługi klienta :-).

oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#

Witajcie ponownie, 

pragnę się podzielić naszymi doświadczeniami nt. opłat dodatkowych w smarcie za przesyłki DPD.

To jest nie do ogarnięcia.

DPD nalicza sobie dopłatę 10zł za 25 przesyłek niestandardowych(oczywiście standardowych) cyklicznie raz w miesiącu. Skrobanie zaczęło się w czerwcu jak dobrze pamiętam. Od września zaczęliśmy dokumentować stan faktyczny w momencie przekazania przesyłki kurierowi. ;D - foty wyobrażacie sobie ? do średnio 50 paczek dziennie wysyłanych DPD. (Poniedziałki ok 100-120)

Oczekiwaliśmy, aż pojawią się dopłaty do przesyłek, których stan mamy już udokumentowany i w końcu wpadły. 

 

Złożyliśmy reklamacje, która oczywiście została odrzucona, później przy pomocy opiekuna ustaliśmy, że Nasze dopłaty związane są z błędem magazyniera, który został już pouczony i rozumie, że nasze paczki w wagach 15-30kg i wymiarach 100/50/10 są standardowe 😄 Ładnie pięknie DPD przyznało się do błędu, mamy to na piśmie. 

Zostało nic tylko odwołać się ponownie do wszystkich przesyłek. 

Z niecierpliwością oczekiwaliśmy korekty tymczasem pomimo wszystkich wymaganych załączników / kopii @ potwierdzającego ICH WIELBŁĄD/ zdjęć przesyłek itp. po raz kolejny nasza reklamacja została odrzucona... 😄

 

Ogólnie szkoda mi trochę na to wszystko czasu, ale chyba się poświęcę i udam się do RPK. 

 

/Kamil 

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@ePlatinum  w DPD to norma. ja mam co prawda drobne przesyłki i małe wielkościowo to sporadycznie są takie kwiatki, ale zdarzyło się kilka razy, jeszcze jak miałem cennik uzależniony od wagi, wpisywanie przy paczkach 0,5kg, np, że ważą 10kg. Musiałem powoływać na świadka swojego kuriera, że nigdy w życiu nie odbierał od nas paczek o takiej wadze, dopiero to pomogło wymusić na firmie uznanie reklamacji.

Inna sytuacja, to zlecanie odbioru, nagminne doliczanie opłat za zlecenie do każdej paczki odebranej od tego samego klienta, pomimo, że zlecenie powinno być liczone tylko raz przy wielopaczkowości. Na moje pytanie, dlaczego to robią, uzyskałem odpowiedź, że ich system nie jest dostosowany do tego i trzeba składać reklamację. Wyobrażacie sobie, że tak poważna firma obliguje swoich klientów do składania reklamacji za każdym razem jak jest zlecenie odbioru przesyłki składającej się z kilku paczek ? paranoja.

Kolejna dosyć częsta sytuacja to dopisywanie sfabrykowanych wymiarów przesyłek, najcześciej ma to miejsce przy sporych paczkach. Np. takie pudełko 70x70x70 cm o wadze 15kg, jak doliczą tak po 10-15cm do każdego wymiaru to waga gabarytowa wyjdzie im wtedy jak dla paczki 50kg. Miałem tak już kilka razy, zamiast opłaty na poziomie kilkunastu złotych, na fv było 50zł za paczkę. Dobrze, że jej nie rozpakowałem jeszcze i mogłem zmierzyć i zrobić fotki, bo inaczej nie ma opcji, żeby uznali reklamację.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

owocowo24
#8 Zapaleniec#

U mnie ten sam problem - opłata dodatkowa za niestandardową paczkę. Teraz to już doliczają nie po 10zł, a po 12zł. Oczywiście reklamacje odrzucone i tyle, nie ma dyskusji.  

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@owocowo24 niestety z kurierami łatwo nie jest, ale trzeba walczyć i zasypywać ich reklamacjami. Raptem tydzień temu miałem zwrot z DPD, oczywiście paczka pobraniowa, a klient dalej na nią czeka. Sprawdzam w historii, a tam jest jedna nieudana próba doręczenia, a potem kilka dni magazynowania i zwrot bez podjęcia kolejnej próby. Oczywiście adresat czeka i nic nie wie na temat paczki. Według regulaminu powinna być dwukrotna próba doręczenia. I dopiero wtedy albo decyzja o zwrocie, albo kolejna próba doręczenia ale już dodatkowo płatna. Zobaczymy co mi odpowiedzą na reklamację 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

ePlatinum
#9 Pomysłodawca#

Witajcie ponownie:)

Wracam z niemożliwą wręcz informacją o uznaniu reklamacji 22 przesyłek wrześniowych. 😄 

Opiekun pomógł. 

Oczywiście korekta musi trafić do allegro i należy jeszcze z nimi się skontaktować w celu uznania jej na naszym rachunku. 

Teraz czekam na rozpatrzenie październikowych i składam reklamacje na listopadowe.. Masakra 

 

Walczcie o swoje! 

 

oznacz moderatorów

blinds4you
#8 Zapaleniec#

Witam kolegę!

Wczoraj sprawdzałem fv z allegro i również dopłat na ponad 2000 zł....

Gdzie skutecznie złożyłeś reklamację, do DPD czy allegro?

oznacz moderatorów

www_bokken_pl
#11 Animator#

Jedyną skuteczną opcją jest nie korzystnie z kurierów allegro i pośredników.

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

a zadzwoń do DPD i wypytaj czy paczka faktycznie została uznana za niestandard

 

podaj ze 2,3 numery nadań i bedziesz wiedzieć na czym stoisz

 

dodam, że infolinia DPD ma dwa numery i jeden z nich jest płatny !!!!!

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@www_bokken_pl  z DPD to nie do końca rozwiązuje problem. Niestety od dłuższego czasu widzę w tej firmie złodziejskie ciągoty do celowego doliczania wagi i wymiarów paczki. Jest to świadome działanie. Przy mały paczkach jeszcze nie ma zbyt wiele problemów, ale wystarczy nadać coś większego i już się zaczyna czarowanie. U mnie dla przykładu zlecam odbiór opakowań tekturowych od producenta i za każdym razem mam problemy z fakturą od DPD, najlepsze jest, że odbieram przeysłki wielopaczkowe, czyli wiele paczek o takich samych wymiarach i tej samej wadze, a na fv mam powymyślane, że jedna waży 10kg, a druga 30kg, albo jedna ma 50cm, a druga 100cm długości. Pomiary i waga są wpisywane z kapelusza.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów