Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Po wprowadzeniu przez Allegro nowego wyglądu i zasad w dyskusjach zauważyłem niejasność, która moim zdaniem jest sporym problemem.
Obecnie w zakładce Dyskusje mam widoczną jedną w toku oraz pozostałe oznaczone jako Rozwiązane (kolor zielony). Rozwiązanie w większości przypadków następuje po zwrocie środków. Wcześniej było tak, że po zwrocie pieniędzy dyskusja była automatycznie zamykana i nie było dalszych powiadomień.
Teraz jednak, mimo że status jest na zielono jako Rozwiązana, wciąż otrzymuję komunikaty dotyczące tej samej sprawy. To wprowadza w błąd, bo sądziłem, że dyskusja jest faktycznie zakończona. dotyczy to np.
Proszę o wyjaśnienie: @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@AlleMakijaz Proszę Cię o wskazanie numeru zamówienia (lub loginu klienta), którego dotyczyła wskazana dyskusja.
be654db0-7139-11f0-8fc4-d3668d9c2d0f
kupujacy juz zakonczył dyskusje ale chyba nie tak to ma wyglądać
@domoweinspiracje @AlleMakijaz Dziękuję za przykłady. Przekazałam tę sprawę do konsultacji. Odezwę się ponownie, kiedy dostanę odpowiedź.
@nat_not czy może już coś wiadomo?
Kiedy klikamy „uznaj reklamację”, sprawa dostaje status ,,rozwiązana'' (kolor zielony).
Problem w tym, że mimo takiego oznaczenia nadal można wejść w dyskusję i dopisywać wiadomości.
W praktyce wygląda to jak sprawa zamknięta, ale wciąż aktywna (tylko że nigdzie tego nie widać) póki nie wejdzie się do takiej dyskusjo-reklamacji.
Przez lata było tak, że dopóki kupujący nie zamknął dyskusji, widniała ona jako ,,w toku''.
Teraz wychodzi na to, że sprzedawca jednym kliknięciem może formalnie zakończyć sprawę jako ,,rozwiązaną'', choć wcale nie jest ona faktycznie zakończona (np. przesyłka z wymienionym produktem dopiero idzie do klienta i wciąż może się zgubić albo zostać uszkodzona).
Dodatkowo dostajemy maile z ponagleniem wydania jakiejś decyzji w sprawie (uznanie lub nieuznanie reklamacji), więc wymusza się na nas by dyskusja zniknęła z listy ,,w toku''.
Filtr ,,w toku'' nie pokazuje wszystkich realnie otwartych spraw.
Filtr ,,nieodczytane'' działa tylko dla dyskusji oznaczonych jako ,,w toku''.
Problem już stary, ale nadal aktualny - jeśli klient na końcu dyskusji już po rozwiązaniu sprawy napisze choćby „dziękuję” i sam od razu zamknie dyskusję, to w panelu sales center nadal świeci się powiadomienie o nowej wiadomości, ale filtr ,,nieodczytane'' jej nie pokazuje.
W efekcie musimy ręcznie przekopywać się przez kilkanaście stron „rozwiązanych” dyskusji, żeby znaleźć taką wiadomość.
To generuje niepotrzebny stres, bo nie mamy pewności, czy nie przeoczyliśmy jakiegoś istotnego wpisu od kogoś innego w innej sprawie.
Może to skończyć się poważnymi konsekwencjami (np. obciążeniem Allegro Protect za rzekome nierozwiązanie sprawy).
Zamiast archiwizować stare sprawy, w tej chwili gromadzą się one w nieskończoność – mamy już prawie 100 stron starych dyskusji do przeglądania.
Takie rozwiązanie zamiast porządkować pracę, powoduje tylko większy chaos.
Czy Allegro jest świadome tych problemów? Czy planowane są jakieś poprawki w najbliższym czasie?
Będziemy wdzięczni za jasne wyjaśnienie zasad i informację, jak to ma działać docelowo.
_________
Przykłady aktywnych spraw tylko z filtra ,,w toku'':
Reklamacja nr: 335008/2025
Reklamacja nr: 325370/2025
Dyskusja nr: b4c8a2e8-6b59-496c-ba91-9a41a1814567
Wiemy, że jednak trwających spraw jest więcej.
Przykład reklamacji oznaczonej już jako rozwiązana, choć wciąż paczka jest w drodze do klienta, a my i on wciąż możemy sobie pisać w reklamacji: 308217/2025
Jeżeli w przypadku tej ostatniej klient napisze jakąś wiadomość, bądź nawet allegro poda kolejny status przesyłki, to my musimy trochę się naszukać aż zidentyfikujemy czego miała dotyczyć niebieska kropeczka w prawym górny rogu sales center.
@AlleMakijaz @domoweinspiracje Przepraszam Was za długi czas oczekiwania na odpowiedź.
Zgłaszana przez Was sytuacja nie jest błędem. Jednocześnie nie jest to rozwiązanie, które pozostanie. Będzie to zmienione.
Obecnie trwa okres przejściowy w całym procesie zmian w Dyskusjach i żeby dyskusja reklamacyjna nie wiązała się z sankcjami w ramach Jakości sprzedaży, musi zostać zamknięta, samo rozwiązanie sprawy obecnie tu nie wystarczy.
@nat_not "Obecnie trwa okres przejściowy w całym procesie zmian w Dyskusjach i żeby dyskusja reklamacyjna nie wiązała się z sankcjami w ramach Jakości sprzedaży, musi zostać zamknięta, samo rozwiązanie sprawy obecnie tu nie wystarczy. "
Bardzo ciekawe podejście do sprawy.....🤔 Allegro namieszało jak zwykle i jak zwykle przerzuca odpowiedzialność na sprzedawcę ......😧 Reklamacja została rozpatrzona - w starym widoku jest informacja że jest "w toku" ..... w nowym widoku widnieje informacja że reklamacja została rozwiązana ale nie jest zamknięta ........ i dalej można wypisywać co się chce .... nawet informację że klient może upomnieć się o zwrot kosztów od Allegro .....
Pytanie - jak sprzedawca ma zakończyć Reklamację skoro nie ma żadnego kontaktu z klientem, klient nie reaguje na treści pisane w reklamacji jak i nie reaguje na sms. Została wysłana przez sprzedającego prośba o zakończenie reklamacji ale pozostaje bez odpowiedzi .....
Z pani wypowiedzi wynika że jeśli klient nie zakończy reklamacji choć ona została rozpatrzona to i tak sprzedawca zostanie ukarany !
Czy dobrze zrozumiałem ???
@kakabe_2007 Nie. Kupującemu przypominamy o trwającej dyskusji. Jeśli nie podejmie on żadnej decyzji, dyskusja ulega przedawnieniu. Przedawnioną dyskusję zamykamy jako rozwiązaną po 30 dniach od jej rozpoczęcia.
Automatycznie zamykamy dyskusje również w innych przypadkach, o których informujemy tutaj.
@nat_not Tu chodzi o REKLAMACJĘ a nie o dyskusję miła Pani
@nat_not dzisiaj dostaliśmy maila z prośbą o określenie czy kupujący ma zwrócić towar na reklamację. Wiadomość dotyczyła rozwiązanej dyskusji i zakończonej przez samą kupującą. Sprawa była już oficjalnie zamknięta od wczoraj.
Bardzo prosimy o informację jakie są plany na poprawę tej sytuacji, jak będzie to wszystko wyglądało po zmianach i kiedy można się ich spodziewać. Zrobił się straszny bałagan, dostajemy dużo powiadomień w tym podwójnie maile w jednej sprawie bo i dyskusja i reklamacja, a do tego jeszcze trzeba pilnować załatwionych spraw, czy czasem nie brakuje jakiejś decyzji.
Rozumiem, że nowe wprowadzone zmiany mają usprawnić reklamacje, nie ma wtedy głębokiej interpretacji decyzji reklamacyjnej, bo pojawiają się w dyskusji wiadomości wyglądające jak napisane przez sprzedawcę np. ,,Reklamacja uznana. Proponowane rozwiązanie: Wymiana na nowy towar''. Jest wszystko czarno na białym. Ale po co to jak już sprawa z klientem jest załatwiona? W tym wypadku dzisiaj to nawet się nic nie pojawiło w tej dyskusji, bo ona od wczoraj jest zakończona.
Cześć, @polska-porcelana. Którego dokładnie zamówienia dotyczyła ta wiadomość?
@polska-porcelana dziękuję, ale ten numer nam nie pomoże, potrzebujemy numeru zamówienia lub dyskusji.
Taki numer przecież allegro nadało dla tej reklamacji, my go sobie nie wymyśliliśmy 😄
Proszę, numer ze szczegółów zamówienia z w tym wypadku to 3a831600-810e-11f0-b666-dd5b7e17e248
a nr dyskusji ac44c742-06a3-41e4-b0c2-ab1910d070b4
Wszystko razem z numerem reklamacji 345930/2025 spina w jedną całość.
@polska-porcelana dziękuję. Nie napisałam, że go wymyśliliście tylko po samym numerze reklamacji nie mamy możliwości zidentyfikowania sprawy. Numer zgłoszenia i dyskusji mi za to wystarczy i już weryfikuję sprawę z zespołem.
Taki numer przecież allegro nadało dla tej reklamacji, my go sobie nie wymyśliliśmy 😄
Proszę, numer ze szczegółów zamówienia z w tym wypadku to 3a831600-810e-11f0-b666-dd5b7e17e248
a nr dyskusji ac44c742-06a3-41e4-b0c2-ab1910d070b4
Wszystko razem z numerem reklamacji 345930/2025 spina w jedną całość.
Nam się jednak wydaje, że obecna sytuacja jest błędem... stronę odświeżano, czyszczono itp. Allegro wskazuje, że mamy nieodczytane 3 wiadomości w dyskusjach. Filtr nic nie wskazuje. Nie mamy pojęcia, kto i gdzie napisał w jakiej dyskusji. Musimy przeglądać kilkanaście stron rozwiązanych dyskusji.
***po odnalezieniu tych wiadomości okazało się, że chodziło o dodane wpisy o statusach paczek z reklamacjami przekazanymi do doręczenia, a nie faktycznymi wiadomościami od klientów...
Też to zauważyliśmy. Codziennie sprawdzam dyskusje w toku, widziałam że została nam tylko jedna, bo tak pokazywał filtr. Dostaliśmy później powiadomienie z tym pytaniem czy problem rozwiązano w sprawie innej dyskusji, która już jakiś czas świeciła się na zielono jako rozwiązana po czym tym ta dyskusja została ponownie oznaczona jako w toku.
nr zamówienia 8aa68370-5da9-11f0-b63f-bf98db7ddd7d