anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Fatalna w skutkach produktyzacja

stalowaasia
#8 Zapaleniec#

Jak wiemy, allegro przeprowadza produktyzacje, tworzy sugestie dopasowań a nawet automatycznie powiazuje oferty z produktami zdefiniowanymi przez siebie. Masa parametrów w produktach zdefiniowanych przez allegro nie jest zgodna że stanem faktyczym.

  • Klient zakupił u nas myjkę ciśnieniowa karcher serii K4. Po kilku dniach reklamacja, że w ofercie są wskazane parametry dla myjki karcher serii K7. Co się okazuje, allegro automatycznie połączyło nasza ofertę (poprawnie wystawiona) z błędnie zdefiniowanym w ich systemie produktem , który im podpasowal ale jak się okazało jest produktem zupełnie innym. Klient założył dyskusje, allegro umywa ręce twierdząc iż to nasz problem poniewaz to my odpowiadamy za zgodność opisu że stanem faktyczym, oczywiście wpadł negatyw a my ponosimy potężne koszty i konsekwencje ich fatalnej produktyzacji. Co w takim przypadku? Dlaczego to sprzedawcy mają za to odpowiadać? Okazuje się że sprawdziliśmy pozostałe oferty i ponad 40 musieliśmy zakończyć ponieważ allegro automatycznie powiązało je z innymi produktami aniżeli te które faktycznie sprzedajemy. Proszę o pomoc 
oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

pinsplash
#21 Demiurg#

@stalowaasiaNiestety , kolejny bubel Allegro. Sądząc po tym co piszecie odnośnie odp z Allegro - wg nich jesteście w grupie, która "ma pecha". Niestety to nie jedyna sytuacja gdy Allegro coś robi nie pytając sprzedającego, a potem "Wy musicie ponosić konsekwencje naszych błędów"

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

medalik_2009
#12 Orędownik#

jedyne wyjście to pozew do sądu o odszkodowanie jeśli Allegro nie poczuwa się do winy. Pamiętaj tylko by zapisać to co obecnie pokazuje powiązanie z produktem i mieć udokumentowane wszelkie poniesione koszty w związku z tą transakcją.

Tu nikt ci nie pomoże z obsługi. Jak w innej dyskusji zwróciłem uwagę na parodię w dziale rtv przy produktyzacji, to w wykonaniu pracowników Allegro było klasyczne rżnięcie głupa. Tak to wygląda jak za produktyzację biorą się amatorzy.

Co więcej przy wymianie maili jak tylko Allegro wpadło na ten i.diotyczny pomysł przyznali się, że nie korzystają z oficjalnych stron producentów przy tworzeniu katalogu. I później masz w katalogu Allegro telewizor Sharp nazwany "Konto Netflix 1 miesiąc polskie". Co jest sprzeczne z regulaminem Allegro w ogóle. Ale oni wiedzą lepiej. 

oznacz moderatorów

stalowaasia
#8 Zapaleniec#

Byłem u prawnika, sprawa przegrana, zgodnie z regulaminem to my odpowiadamy za zgodność opisu ze stanem faktycznym, a o powiązaniu oferty wysłali nam automatycznego maila. Tylko co teraz jak ktoś ma 10 tyś produktów i takich maili przychodzą tysiące ? musiałbym zatrudnić dodatkowo 5 osób aby sprawdzali czy allegro nie robi nam burdelu tak jak w powyższym przypadku. Czas zakończyć z nimi współpracę.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#12 Orędownik#

@stalowaasia 

Jeśli sprzedajesz w kategoriach gdzie produktyzacja przez amatorów, zatrudnionych do tego przez Allegro, jest mocno posunięta, proponuję na samym początku opisu produktu zawrzeć ostrzeżenie dla Kupujacych, że część parametry jest uzupełniania przez allegro a ty jako sprzedawca nie możesz poprawić większości danych. Możesz też napisać, że w razie rozbieżności miedzy parametrami od Allegro  a stworzonym przez ciebie opisem prosisz o kontakt, bo dział parametry obarczony jest błędami.

Od roszczeń ze strony Kupujących to cię nie uchroni, jednak ci co czytają opisy ze zrozumieniem zadzwonią lub napiszą maila w razie W. Na razie my nie mieliśmy kłopotu po zakupie, za to sporo zapytań przed zakupem, o bzdury wypisywane w parametrach przez pracowników Allegro.

 

oznacz moderatorów

stalowaasia
#8 Zapaleniec#

Też tak chciałem zrobić, allegro zagroziło iż jeżeli zamieszczę taki zapis, oferty zostaną usunięte. Same problemy, które tworzą i braki rozwiązań.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#12 Orędownik#

A podali podstawę regulaminową? Twoim podstawowym obowiązkiem jest podać rzetelną informację Kupującemu, jeśli Allegro psuje to błędami w katalogu produktowym to ty musisz to naprostować odpowiednim ostrzeżeniem. W końcu ty odpowiadasz za ich błędy i opieszałość w ich poprawianiu. Jak zauważyłem na podstawie kilku produktów czas oczekiwania to często kilka miesięcy. Mimo podawania przez nas linków do opisów produktów na stronach producentów. 

oznacz moderatorów

Zeberka_Wedla
#9 Pomysłodawca#

Nie wierzę! Toż to szczyt pospolitego chamstwa i prostactwa. Na***ć komuś na dywan i zabronić sprzątać!!!

W ogóle te "parametry" to powymyślali ewidentni laicy. Czy ktoś przy zdrowych zmysłach będzie szukał np. laptopa kierując się tym, czy ma powłokę "antyrefleksyjną", czy może "błyszczącą antyrefleksyjną". Ciekawa jestem, czy ten kubuś, co to wymyślił, potrafi odróżnić jedną od drugiej? Ja nie potrafię! A musiałam to wypełniać 2 razy, jak sprzedawałam laptopy. Albo skąd mam wiedzieć, czy lapek ma pamięć współdzieloną?

A poniżej kolejna bzdura: Ekran dotykowy. Do wyboru: Tak - Nie - Brak informacji.

No ja cię kręcę - Brak informacji!!! Takie rzeczy to się akurat wie, co nie?

oznacz moderatorów

medalik_2009
#12 Orędownik#

W laptopach nie jest źle. Gorzej jest w dziale AGD-RTV, zdublowane pozycje w parametrach tylko inaczej nazwane.

oznacz moderatorów

Zeberka_Wedla
#9 Pomysłodawca#

Pamiętam, jak lata temu mój dziadek handlował na Allegro. Wtedy wszystko było takie proste...

Allegro jak może umila życie Sprzedającym. Za to Kupujący to święta krowa. A prowizję to niby kto płaci??? Nie gryzie się ręki, z której się je!

Siedzą tam takie różne kubusie i wymyślają, co by tu jeszcze wymyślić. A to Monety, a to Smarty, a to "zero waste", a to inne badziewia, z którymi nawet nie miałam czasu się zapoznać.

Ostatnio posłuchałam sugestii allegrowych i rozszerzyłam dla kilku ofert opcje dostawy o "paczkę w Ruchu". Pech chciał, że jeden z klientów wybrał tę opcję. Bite DWIE GODZINY ślęczałam zanim rozgryzłam, jak to działa, a i tak będę musiała dopłacić do wysyłki 50 gr. A żeby wysłać tę paczkę będę musiała jechać 6 przystanków tramwajem (z jedną przesiadką!), bo to najbliższy kiosk przyjmujący przesyłki!!!

Czem prędzej usunęłam tę opcję z pozostałych ofert.

Ja np. mam w ofercie sporo książek starych, często przedwojennych. Nie wyobrażam sobie, jak powiązać wydanie Konopnickiej z 1936 roku z książką o tym samym tytule a wydaną rok temu, co wciąż nachalnie proponuje mi Allegro. A jeszcze jak zaczną sami to łączyć, to dopiero zacznie się taniec. W "sztuczną inteligencję" allegrowych algorytmów jakoś nie wierzę!  :o[

Myślę, że to wszystko zmierza do tego, żeby pozbyć się z Allegro tych, na plecach których Allegro wyjechało - drobnych sprzedawców! Allegro obrosło w piórka, ma swoich "hurtowych" sprzedawców, zresztą samo Allegro zajmuje się sprzedażą, więc po co im konkurencja.

"Czas zakończyć z nimi współpracę." - wie Pan, coraz częściej też o tym myślę. I nie ma co myśleć, że Allegro nie ma alternatywy. Bo jeśli wszyscy będziemy tak myśleć, to rzeczywiście alternatywa się nie pojawi.

Pozdrawiam - Larysa

oznacz moderatorów

cloudcloud
Były Moderator
Były Moderator

@stalowaasia czy prowadziłeś z nami komunikację w tej sprawie przez formularz? Jeśli tak prześlij mi zgłoszenie i numery przykładowych ofert, których ta sprawa dotyczy. 

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#13 Ambasador#

Szczerze? W ogóle nie miałem pojęcia, że coś takiego jak "produktyzacja" w ogóle istnieje - a sprzedaję tu regularnie od 2001 (sic!) roku. Pomysł, że serwis "poprawia" ofertę sprzedawcy według swojego widzimisię - i to bez zgody tegoż sprzedawcy - wydaje mi się tak kuriozalny, że aż mnie zatkało z wrażenia.

oznacz moderatorów

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@TomBanknoter gorzej, serwis sobie poprawia a tobie tylko wrzucają maila "powiązaliśmy oferty", jeśli przegapisz to nawet nie odkręcisz. Do tego w mailu nie ma i informacji, które oferty zostały powiązane. Jak masz duży asortyment, to przegapisz na bank. 

oznacz moderatorów

stalowaasia
#8 Zapaleniec#

Kline założył dyskusje i tak w niej opidsuje allegro:

 10 marca 2020 18:10
Jeśli towar nie jest zgodny z umową, Kupujący może reklamować go z tytułu rękojmi lub gwarancji (jeśli ta została przyznana). W ramach reklamacji na podstawie ustawowej rękojmi, Kupujący może wnioskować o obniżenie ceny, odstąpienie z uwagi na wady, wymianę lub naprawę przedmiotu. Sprzedający może odrzucić dwa pierwsze roszczenia, jeśli jest w stanie przedmiot niezwłocznie naprawić lub wymienić.
 
Brawo, czyli totalne olewanie sprzedawcy, radź sobie sam a My mamy to gdzieś.
Zaszkodziliśmy Ci, ale to nie nasz problem.
Brawo
oznacz moderatorów

konselo
#10 Popularyzator#

Bo Allegro wszystko wie lepiej i nie wmówicie mu że czarne jest czarne a białe jest białe  pomimo tego że macie produkt w rękach i widzicie jaki jest

 

Należy pamiętać że Allegro i Ceneo to wsio ryba a ryba zawsze zaczyna się psuć od głowy

 

oznacz moderatorów