Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Jak temacie. Zastanawiam się, gdzie są te granice. Na jak wiele pozwala Allegro Kupującym i jak mało możliwości obrony mają czasami Sprzedający.
Chciałbym aby jakiś moderator odpowiedział mi na pytanie:
Podam przykład: Kupuje opony letnie - wystawiam NEGATYWA podając powód: Slizgają się na lodzie.
Czy mam takie prawo? Czy komentarz zostanie usunięty? Co może w takim przypadku zrobić Sprzedający mając do czynienia z debilem?
Doskonale wiem, że Allegro nie usuwa komentarzy gdy: przesyłka jest opóźniona z winy kuriera, gdy klient ocenia produkt a nie transakcje, gdy nie doczytają opisu.
Ale chciałbym wiedzieć gdzie jes ta umowna granica, gdy Allegro stanie po stronie Sprzedawcy i poinformuje klienta,że jednak przesadza (i nie mówię tu o wulgaryzmach itp)
Czekam na odpowiedź od osoby z kompetencjami , bo formułki wygłaszane przez konsultantów są po prostu śmieszne.
Czy mam takie prawo? Tak, kupujący może wystawić taką ocenę.
Na jakiej podstawie Kupujący ma prawo wystawić taki komentarz? Zastanówcie się do czego doprowadziliście? Kompletnie nie panujecie nad tym systemem komentarzy. Idąc dalej tym samym tokiem rozumowania będzie mógł wystawić mi negatywa bo kupiona lodówka nie umie latać i nie jest dronem. Każdą bzdurę poda podczas wystawiania, a Wy będziecie przytakiwać i pisać że ma prawo.
Czy komentarz zostanie usunięty? Prawdopodobnie nie, ale każda transakcja i komentarz do niej analizowane są indywidualnie, a zasady kiedy możemy ingerować i usunąć daną ocenę są opisane tutaj.
Właśnie tu komentarz powinien być rozpatrywany indywidualnie i powinno być stwierdzone, że Kupujący nie ma racji. Właśnie w takiej sytuacji Allegro powinno zachować sie jak trzeba, usunąć komentarz. Czy naprawdę w takim wypadku wymagamy zbyt wiele?
Co może w takim przypadku zrobić Sprzedający mając do czynienia z debilem? Na miejscu sprzedającego w ogóle nie nazywałabym kogoś w ten sposób, bo to za to grozi odpowiedzialność karna, ale to co mogę zaproponować, to odpowiedź na tę ocenę lub wysłanie do kupującego prośby o jej usunięcie.
Odpowiedź na negatywa nie spowoduje, że nie spada średnia ocena, że nie zabieracie SS lub Smart. Macie tu podanych mnóstwo przykładów w jakich sytuacjach są wystawiane NEGATYWY. Nie dyskutujemy o tych oczywistych - są takie, sa potrzebne i gdy są obiektywnie wystawiane nikt nie ma pretensji. Cała dyskusja dotyczy przypadków skrajnych, które powinny byc rozpatrywane indywidualne. Ale przez ludzi, a nie ludzi - bootów znających jedną formułkę " Klient ma prawo do takiej oceny"
Uważam, że powinniscie sie wstydzić, jako Allegro, że pozwalacie na coś takiego.
Nigdzie, powtarzam, nigdzie nie ma tak beznadziejnego systemu komentarzy jaki jest na Allegro.
@ploma wg allegro kupujący może wystawić komentarz naruszający przepisy prawa i niezgodny z prawdą
i nie zostanie on usunięty jeżeli nie narusza zasad wypisanych na jakiś tam stronach allegro
nie pytaj się o podstawy prawne i tak Ci ich nikt z allegro nie poda
masz pełne prawo podać serwis allegro do sądu za umieszczanie tego typu opinii
i nie weryfikowanie ich prawdziwości
co zrobi z tym sąd to już inna sprawa
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/komentarz-quot-nie-polecam-quot/td-p/4096
mi wczoraj konsultant allegro na podobne pytanie bezczelnie i wprost odpowiedział, że serwis nie zmieni komentarza i
nie będzie odpowiadał na moje reklamacje odnośnie tego tematu
My dostaliśmy negatywa za to że udostępniamy dostawę pocztą 🙂
Kupujący kupił towar w czwartek i wybrał kuriera pocztex i w piątek wieczorem wysłał wiadomość z pretensjami dlaczego udostępniamy formę dostawy poczty polskiej ponieważ kupując przeczytał na naszej stronie że paczka będzie doręczona w piątek a nie dojechała
więc w odpowiedzi na wiadomość napisaliśmy mu że mógł wybrać inpost i wtedy paczka byłaby doręczona w piątek 🙂 na co kupujący wystawił negatywa coś w stylu obrońcy Poczty polskiej.
Komentarz został zgłoszony do allegro i został usunięty, więc sprzedający wystawił kolejny negatyw i też coś napisał w komentarzu obrażając nas, więc znów zgłoszenie do allegro i kolejny negatyw został usunięty, ale kupujący był uparty i wystawił 3 negatyw tym razem nic nie napisał tylko dał jedną gwiazdkę za obsługę i allegro tego komentarza już nie usunęło.
A najlepsze jest to że czas dostawy kuriera pocztex to 1-2 dni a my wysyłamy paczki w ciągu 24 godzin więc tak naprawdę nie było szans żeby paczka dotarła w piątek.
nie wiem czy da się tu obserwować wątek bez pisania - ja od tygodnia się zastanawiam czy zaznaczyć "nie polecam" (w tej sprawie i czy przed tym jeszcze otworzyć dyskusję) czy jednak uznać że sprzedający jest nowy, że ostrzeganie innych to nie moja odpowiedzialność, i że po prostu mi się nie chce.
Ale wątek - z punktu widzenia kupującego - bardzo ciekawy, a ja mam jeszcze jedną ocenę do wystawienia z dzisiaj:
@arkadius69 pytam szczerze, po to żeby poznać Twój (Wasz) punkt widzenia jako sprzedawcy. Wy sobie wyliczacie z ocen i gwiazdek jakieś punkty, tracicie statusy itd. o których ja (ani chyba żaden normalny klient nie ma pojęcia)
Kupiłem u sprzedawcy (99,8% w ostatnich 12 miesiącach thumb up 1196; thumb down 2 ZGODNOŚĆ Z OPISEM 5,0/5 OBSŁUGA KUPUJĄCEGO 5,0/5), który ma w dostawie do wyboru tylko (aż):
Od poczatku mieliśmy inpost czyli paczkomaty, kurier oraz kuriera poczty a od niedawna One boxa ale mało osób wybiera
Najwięcej osób wybiera inpost ponad 90%
A ponieważ mamy paczkomat pod nosem to nawet zamówienia po godzinie 20 lądowały tego samego dnia w paczkomacie
super dla Was - ale jak się próbuję dowiedzieć czy/jak bardzo Was - sprzedających bolą takie 2-3-4 gwiazdki 🙂
Jest coś takiego jak jakość sprzedaży i za dosłownie wszystko allegro nas rozlicza nie odpowiesz na czas na wiadomość odejmują punkty kurier nie przyjedzie po paczki odejmują punkty dostaniesz 3 gwiazdki odejmują punkty, im więcej masz punktów tym wyżej są twoje aukcje
im gorsze oceny od kupujących tym mniejsza sprzedaż i mniejszy dochód
Każda obcięta gwiazdka może boleć a jak ktoś chce inną formę dostawy niż oferuje sprzedawca najlepiej go o tym powiadomić i ustalić warunki aby potem nie było problemów .
@wiekszy bolą. Każda obnizona ocena ( nawet 4 zamiast 5) wpływa na ocene jakości sprzedaży sprzedajacego i jest to wyliczane do 0,01% Wiec kazda obcięta gwaizdka to mniej punktow za jakośc sprzedaży.
Mniej punktów za jakośc sprzedaży - to gorsze pozycjonowanie i mniejsza sprzedaż
Jeśłi jakośc sprzedaży spadnie odpowiednio nisko wówczas skutki sa jeszcze gorsze: najpierw brak smarta, potem brak zwrotów naliczonych prowizji a na koncu może to być nawet blokada sprzedaży
Oczywiście nie tylko oceny maja wpływ na jakośc sprzedaży ( jest tam brana pod uwage takze szybkośc wysyłek, odpowiedzi na pytania, ilośc dyskusji itd) niemnej są one dość istotne i mogą mieć duży wpływ na ocene sprzedaży
Tutaj masz więcej: