anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Historia z życia sprzedawcy i allegro :)

mikeza
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Ciekawy przykład jak allegro traktuje strony transakcji i jak nie potrafi się przyznać do porażki.

Zwykły zakup, który miał miejsce przed wakacjami, klient odstąpił od części zakupu i odesłał produkt (w tym przypadku część samochodową). Przychodzi przesyłka, po rozpakowaniu okazuje się, że dotarło jakieś ubranko dziecięce. Dane osoby zwracającej są inne niż z allegro, formularz zwrotu dotyczy innego sprzedawcy i innej transakcji. zgadza się miasto, a przesyłka była wysyłana na podstawie kodu nadania. Jak łatwo się domyślić doszło do pomyłki kurierskiej i zamiany paczek. 

Zgłosiłem problem klientowi oraz allegro. Przysłano kuriera po odbiór tego ubranka, miało to miejsce już ponad miesiąc temu, zlecił to portal. Od tej pory cisza. allegro bombardowało klienta, który zwrócił u mnie produkt wiadomościami w dyskusji aż ten oznaczył ją jako nierozwiązaną. Ja cały czas słyszę ze strony portalu, że oni organizują wysyłkę mojego zwrotu do mnie, ale ile może to może trwać. Oczywiście allegro non stop przeprasza klienta, proponuje mu AP i tak dalej. Ja do tej pory nie usłyszałem żadnego słowa przepraszam, a tylko obniżkę statystyk za nierozwiązaną dyskusję. Takie są standardy tego portalu. Prawdę mówiąc jestem zażenowany całą sytuacją i tym, że nie można rozwiązać problemu pomylonych przesyłek przez 2 miesiące. To jest dramat.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza Czy możesz mi przesłać numer korespondencji, którą aktualnie prowadzisz w tej sprawie? Widzę, że ta o numerze 53366931 zakończyła się 8 sierpnia wiadomością o wysłaniu kuriera po odbiór błędnie dostarczonej przesyłki.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@nat_not nr korespondencji się zgadza, tylko, że ostatni wpis miał miejsce 25.08. Otrzymałem info, że sprawa jest nadal wyjaśniana. od tej pory cisza, poza tym, że dyskusja została oznaczona jako nierozwiązana przez klienta. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem zwrotu produktu, ani żadnych wyjaśnień dotyczących dyskusji. Finalnie moja ocena sprzedawcy została obniżona, z powodu tego, że allegro nie potrafi przez 2 miesiące wysłać do mnie prawidłowej przesyłki. Ode mnie odebrano tą , którą zgłosiłem już ponad miesiąc temu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza możesz proszę załączyć zrzut ekranu z otrzymaną wiadomością 25 sierpnia, wraz z widocznym numerem zgłoszenia? Tak jak wspomniała Natalia dla korespondencji o numerze 53366931, ostatnia wiadomość jest z 8 sierpnia. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Bez nazwy - zrzut.jpg

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Sa_nova @nat_not powyżej jest zrzut ekranu z odpowiedzią allegro z dnia 25.08 w sprawie błędnie otrzymanego zwrotu. od tego dnia cisza, chyba, że liczyć, nierozwiązaną dyskusję z klientem, który odsyłał ten zwrot.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza dziękuję za zrzut! Przekazałam go w konsultacji, gdy tylko otrzymam odpowiedź w tej sprawie, wrócę z informacjami. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza przepraszam, że czekałeś na odpowiedź oraz że rozwiązanie tej sprawy trwa tak długo. 
Wciąż nie otrzymaliśmy informacji w sprawie Twojej przesyłki.
W tej sytuacji nadawca przesyłki (kupujący) powinien złożyć reklamację
Czy chcesz, abyśmy tę informację umieścili w dyskusji? 
Jeżeli chodzi o korespondencję z nami, to z powodów technicznych zgłoszenie jest w dwóch naszych narzędziach, dlatego jeśli chcesz ponownie skontaktować się z nami e-mailowo w tej sprawie najlepiej, abyś zrobił to ponownie przez formularz i podał numer sprawy 53366931 oraz numer sprawy 175545955332827469

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@la_nika tylko co mi to da. Kupujący oznaczył dyskusję jako nierozwiązaną, dostał propozycję skorzystania z AP od allegro, mi oceny poszły w dół. Nie bardzo chce mi się wierzyć, że klient będzie wybierał opcje reklamacji zamiast skorzystania z AP. Reszta w zasadzie w rękach allegro, ja jako sprzedawca nie mam żadnych możliwości działania, otrzymałem zwrot nieprawidłowy, po czym przekazałem go allegro, a właściwego produktu nie mam. Fakt, że jest to w pewnym sensie problem osoby wysyłającej paczkę, czyli kupującego. pozostaje mi czekać na dalszy rozwój wypadków.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza rozumiem. Twoja jakość sprzedaży wciąż jest na poziomie Super, oczywiście jest to Twoja zasługa, że ta jedna dyskusja nie wpłynęła na jej poziom. 
Poprosiłam o wiadomość dla kupującego w dyskusji w sprawie reklamacji. 
Zachęcimy kupującego do złożenia wniosku AOK, bez konsekwencji dla Ciebie. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mikeza @la_nika na jakiej podstawie allegro wypłaca/chce wypłącić środki z allegro protect?

kupujący zwrócił sprzedawcy zły/inny produkt

co obchodzi sprzedawcę, że kupujący zrobił podobno prawidłowy zwrot?

za zwrot towaru po odstąpieniu odpowiada w myśl przepisów kupujący

 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@RED zapewne z automatu, bo jak jest nierozwiązana dyskusja to zawsze są takie propozycje. Nikt nie czyta przebiegu dyskusji, tylko od razu są takie sugestie i przepraszanie kupującego za problem z zakupem. Tylko, że tutaj żadnego problemu nie było poza pomyleniem zwrotnych przesyłek. A tak na marginesie, to jest pokłosie tych kodów nadania pisanych na paczce, bo na tej przesyłce co otrzymałem był tak nabazgrolony, że nie dziwię się, że ktoś go nie rozczytał i pomylił przesyłki. 

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza Dostałam informację, że podjęliśmy decyzję o wykluczeniu tej dyskusji z Twoich statystyk Jakości sprzedaży. Po nocnej aktualizacji danych nie będzie brana pod uwagę.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@nat_not  a na moje pytanie ktoś odpowie?

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@RED w sumie jeśli zwrot był w ramach smarta to allegro bierze odpowiedzialność za tą usługę. Wina leży po stronie kuriera, który obsługiwał ten zwrot, bo doszło do zamiany przesyłek. Jeśli chcą zwrócić kasę to ich sprawa, tylko niech mnie nikt nie obciąża odpowiedzialnością za błędy kurierów. Z informacji od moderatorek dyskusja nie będzie miała wpływu na moją ocenę, i w sumie tak powinno być, bo ja wywiązałem się ze swoich obowiązków, a poległy firmy kurierskie obsługujące te zwroty.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mikeza wszystko okej - tylko dlaczego sprzedawca musi prowadzić jakieś dywagacje w dyskusji na ten temat, a następnie z osobami prowadzącymi allegro protect?

 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@RED sam wiesz dlaczego, bo jesteśmy trybikiem w tym systemie i nikt się z nami nie liczy niestety.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Zakładałam kiedyś propozycję dodania dla chętnych możliwości wydrukowania etykiety ale jak zwykle... Po tych wszystkich postach to z każdym zwrotem latam pojedynczo, bo strach, że kurier coś pomyli i jeszcze Allegro pójdzie mi do Chin i na odwrót...

Przykleję sama to wiem co przyklejam, a nawet jak się pomylę to łatwiej to przełknąć, a kurierzy i tak na nadmiar czasu nie narzekają...

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
(Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów