Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Odkąd Payu zablokowało mi wyplaty z powodu nie wysłania im skanu dowodu osobistego (czyli od listopada), to nic nie sprzedaje na allegro. Mam tam 40zł których nie mogę wypłacić (nie zależy mi). Teraz po prawie 7 miesiącach sami sie odezwali że zwrócą mi te pieniądze, oraz że po 2-miesiacach zerwią ze mną umowe i że "mam jeszcze szanse" im wysłać ten skan dowodu. Ale uwaga, napisali że po zerwaniu ze mną umowy cyt.: "W dalszym ciągu będziesz mógł korzystać zarówno z serwisu Allegro, jak i z usług PayU jako Kupujący."
Czyli payu zerwie ze mną umowe i jednocześnie informuje mnie że dalej będe mógł korzystać z ich payu - istny cyrk.
Nie wiem czy sie śmiać czy płakać. Ciekawe co za 2 miesiące napiszą - że zerwali ale nie do końca, tylko w połowie zerwali, albo w 1/4 zerwali a reszte zostawili?.....
nie jest w porządku bo otrzymałem wiadomość od allegro ze PayU ode mnie niczego nie wymaga
wiec proszę to sprawdzać
@AlleMakijaz w wiadomości otrzymałeś informacje, że możesz zignorować powiadomienie od PayU, ponieważ operator otrzymał już niezbędne dokumenty, a nie że jest ono próbą oszustwa. 🙂
w_kiwi Czy udało się coś ustalić w moim przypadku, a dokładnie dlaczego PayU twierdzi, że nie dostał dokumentu niezbędnego do weryfikacji mimo jego dwukrotnego przesłania?
@Endi_J w dalszym ciągu wyjaśniamy kwestię otrzymanej przez Ciebie wiadomości od PayU z operatorem.
@Endi_J otrzymałam informację, że w Twoim przypadku wniosek został odrzucony, ponieważ na przesłanym dokumencie zasłonięto niezbędne dane.
To w takim razie instrukcja Allegro wprowadza błąd. Skan został zmodyfikowany, ale wszystkie dane, które powinny się na nim znaleźć wg wytycznych Allegro były widoczne:
Widoczne i czytelne muszą być jedynie:
Pozostawione zostało też zdjęcie. W takim razie proszę o dokładne sprecyzowanie co musi być widoczne na skanie, aby nie został ponownie odrzucony.
W instrukcji Allegro jest wyraźnie napisane: PESEL lub data urodzenia, pozostawiłem więc część PESEL z datą urodzenia i wysłałem obie strony dowodu w tym drugą również z datą urodzenia. Skoro Allegro podaje co ma być widoczne to nie rozumiem dlaczego weryfikacja nie została przeprowadzona, a powodem jest brak niezbędnych o jej przeprowadzenia danych.
Mam nadzieję, że Allegro wyjaśni tu ostatecznie jak może wyglądać zmodyfikowany dla bezpieczeństwa skan dowodu, żeby weryfikacja została przeprowadzona.
Instrukcja allegro nie ma znaczenia, o tym decyduje Ustawa o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu i to obowiązuje PayU i Ciebie, a nie co tam sobie ktoś wymyśli.
Pewnie prowadzisz JDG a więc obowiązuje Cię:
Art. 36. 1. Identyfikacja klienta polega na ustaleniu w przypadku:
1) osoby fizycznej:
a) imienia i nazwiska,
b) obywatelstwa,
c) numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) lub daty urodzenia – w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL, oraz państwa urodzenia,
d) serii i numeru dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby,
e) adresu zamieszkania – w przypadku posiadania tej informacji przez instytucję obowiązaną,
f) nazwy (firmy), numeru identyfikacji podatkowej (NIP) oraz adresu głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej – w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą;
Jak chcą coś więcej niż po za to, np. zdjęcie, jakieś inne dany, skan dowodu z obu stron, to ich poinformuj że wysłałeś to co przewiduje ustawa, i niczego więcej nie mają prawa wymagać.
A tak od siebie na marginesie dodam że ta ustawa powinna trafić do kosza, bo jest pisana na kolanie i przeciw niczemu nie działa, a stoi w sprzeczności z założeniami RODO, i pozwala na skanowanie, przechowywanie i przetwarzanie danych z dowodów osobistych.
Wysłałem po raz kolejny skan dowodu, tym razem modyfikacje zostały (chyba) zaakceptowane, zniknął komunikat ze strony Allegro o konieczności weryfikacji danych i wysłania skanu dowodu, minęły jednak dwa tygodnie, a mimo informacji w jakimś mailu o anulowaniu wypowiedzenia umowy w przypadku przesłanie skanu żadnej informacji na ten temat nie otrzymałem. Czas płynie, czy w związku z brakiem cofnięcia wypowiedzenie umowy przez PayU mimo pozytywnie przeprowadzonej weryfikacji konto i tak zostanie zablokowane (sprzedaż)?
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Ponawiam zadane dwukrotnie pytanie, czas leci i póki co wygląda, że rozstanę się z Allegro w związku z wypowiedzeniem umowy przez PayU, mimo przesłania skanu dowodu, który być może tym razem został zaakceptowany (zniknęła opcja przesłania skanu w ustawieniach wypłat)
Wysłałem po raz kolejny skan dowodu, tym razem modyfikacje zostały (chyba) zaakceptowane, zniknął komunikat ze strony Allegro o konieczności weryfikacji danych i wysłania skanu dowodu, minęły jednak dwa tygodnie, a mimo informacji w jakimś mailu o anulowaniu wypowiedzenia umowy w przypadku przesłanie skanu żadnej informacji na ten temat nie otrzymałem. Czas płynie, czy w związku z brakiem cofnięcia wypowiedzenie umowy przez PayU mimo pozytywnie przeprowadzonej weryfikacji konto i tak zostanie zablokowane (sprzedaż)?
@Endi_J Jeśli przesłane dokumenty zostały zaakceptowane, nie powinieneś mieć problemów ze sprzedażą i wypłatą środków. Jak rozumiem nie występują one również w tej chwili?
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Tego, że zostały zaakceptowane nie wiem, nie dostałem żadnej informacji na ten temat, jedyne co może o tym świadczyć jest zniknięcie dopisku w ustawieniu wpłat o konieczności wysłanie skanu, dodatkowo, wg informacji otrzymanej w mailu z wypowiedzeniem umowy od PayU było napisane, że po przesłaniu skanu dowodu i jego zaakceptowaniu otrzymam informację o cofnięciu wypowiedzenia umowy. Minęły 3 tygodnie od czasu niby zaakceptowania skanu, a informacji żadnej nie otrzymałem. Problemów z wypłatą obecnie nie mam, ale teoretycznie za 2 tygodnie mogę mieć, a wtedy, zgodnie z treścią maila i wypowiedzeniem umowy, żeby coś sprzedać będę musiał założyć nowe konto, stare zostanie bezpowrotnie zablokowane, tak więc proszę o konkretną odpowiedź na zadane pytanie.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Po raz kolejny, czyli trzeci raz zadaję to samo pytanie, cytować znowu nie będę, liczę jednak na odpowiedź, za którą z góry dziękuję.
@Endi_J wyjaśniam opisaną przez Ciebie sytuację z odpowiednim zespołem. Wrócę do Ciebie z odpowiedzią najszybciej jak to będzie możliwe.
@w_kiwi Jakimś cudem udało mi się "doczatować" do człowieka, a nie maszyny na stronie PayU i niby wszystko jest ok, tak więc zapytanie nieaktualne, przynajmniej na dzisiaj:-)
Witam. Otrzymałem informację że za dwa miesiące wygaśnie przy sprzedaży na allegro usługa Pay u. Chc
Również dostałam takiego maila. Co z tym zrobić? Chciałabym ponownie móc sprzedawać na aukcjach charytatywnych, a nie stać mnie na opłacanie przesyłek.
Też to dostałem. Załącznika nie otwierałem.
Mogę zrobić to, co opisane, tylko nie wiem, w którym miejscu są te ustawienia (o ile są). Jest tylko napisane - przejdź do częśc PayU na Allegro. Jaka to część?
wg mnie niczego nie musisz dosyłać
ja nie musze odp z PayU
napisz do allegro albo niech moderatorki tobie odpiszą czy musisz dosyłać im taki dokument