anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

info z PAYU, Brak skanu dowodu - itak wypłacą zablokowane pieniądze.

tepri
#10 Popularyzator#

Odkąd Payu zablokowało mi wyplaty z powodu nie wysłania im skanu  dowodu osobistego (czyli od listopada), to nic nie sprzedaje na allegro. Mam tam 40zł których nie mogę wypłacić (nie zależy mi). Teraz po prawie 7 miesiącach sami sie odezwali że zwrócą mi te pieniądze, oraz że po 2-miesiacach zerwią ze mną umowe i że "mam jeszcze szanse" im wysłać ten skan dowodu. Ale uwaga, napisali że po zerwaniu ze mną umowy cyt.: "W dalszym ciągu będziesz mógł korzystać zarówno z serwisu Allegro, jak i z usług PayU jako Kupujący."

Czyli payu zerwie ze mną umowe i jednocześnie informuje mnie że dalej będe mógł korzystać z ich payu - istny cyrk.

Nie wiem czy sie śmiać czy płakać.  Ciekawe co za 2 miesiące napiszą - że zerwali ale nie do końca, tylko w połowie zerwali, albo w 1/4 zerwali a reszte zostawili?.....

payu cyrki.jpg

 

oznacz moderatorów
53 ODPOWIEDZI 53

AlleMakijaz
#12 Orędownik#

nie jest w porządku bo otrzymałem wiadomość od allegro ze PayU ode mnie niczego nie wymaga 

wiec proszę to sprawdzać 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@AlleMakijaz w wiadomości otrzymałeś informacje, że możesz zignorować powiadomienie od PayU, ponieważ operator otrzymał już niezbędne dokumenty, a nie że jest ono próbą oszustwa. 🙂

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Endi_J
#9 Pomysłodawca#

w_kiwi Czy udało się coś ustalić w moim przypadku, a dokładnie dlaczego PayU twierdzi, że nie dostał dokumentu niezbędnego do weryfikacji mimo jego dwukrotnego przesłania?

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Endi_J w dalszym ciągu wyjaśniamy kwestię otrzymanej przez Ciebie wiadomości od PayU z operatorem. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Endi_J otrzymałam informację, że w Twoim przypadku wniosek został odrzucony, ponieważ na przesłanym dokumencie zasłonięto niezbędne dane. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Endi_J
#9 Pomysłodawca#

To w takim razie instrukcja Allegro wprowadza  błąd. Skan został zmodyfikowany, ale wszystkie dane, które powinny się na nim znaleźć wg wytycznych Allegro były widoczne:

Widoczne i czytelne muszą być jedynie:

  • imię i nazwisko
  • PESEL (lub data urodzenia)
  • seria i numer dokumentu
  • data wydania i data ważności dokumentu.

Pozostawione zostało też zdjęcie. W takim razie proszę o dokładne sprecyzowanie co musi być widoczne na skanie, aby nie został ponownie odrzucony.

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#
 
Endi_J tyle ma być widoczne co napisałeś, tylko chyba nie może być daty urodzenia zamiast nr PESEL. Zdjęcia absolutnie nie musi być. Nie musi być z dwóch stron, może być "tylna" bo tam są wszystkie potrzebne informacje. Ja pozytywnie zostałem w taki sposób zweryfikowany, były widoczne tylko niezbędne dane, reszta była zasłonięta.
 
 
 
Co więcej.. jeśli ktoś niechce wysyłać skanu dowodu/paszportu może np. udać się do notariusza i zrobić sobie odpis dokumentu i taki odpis im wysłać. Jak najbardziej jest to dopuszczalne przez prawo, i PayU nie ma prawa tego nie uznać.
oznacz moderatorów

Endi_J
#9 Pomysłodawca#

W instrukcji Allegro jest wyraźnie napisane: PESEL lub data urodzenia, pozostawiłem więc część PESEL z datą urodzenia i wysłałem obie strony dowodu w tym drugą również z datą urodzenia. Skoro Allegro podaje co ma być widoczne to nie rozumiem dlaczego weryfikacja nie została przeprowadzona, a powodem jest brak niezbędnych o jej przeprowadzenia danych. 

Mam nadzieję, że Allegro wyjaśni tu ostatecznie jak może wyglądać zmodyfikowany dla bezpieczeństwa skan dowodu, żeby weryfikacja została przeprowadzona.

oznacz moderatorów

it24_pl
#12 Orędownik#

Endi_J

Instrukcja allegro nie ma znaczenia, o tym decyduje Ustawa o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu i to obowiązuje PayU i Ciebie, a nie co tam sobie ktoś wymyśli. 

Pewnie prowadzisz JDG a więc obowiązuje Cię:

Art. 36. 1. Identyfikacja klienta polega na ustaleniu w przypadku:
1) osoby fizycznej:
a) imienia i nazwiska,
b) obywatelstwa,
c) numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) lub daty urodzenia – w przypadku gdy nie nadano numeru PESEL, oraz państwa urodzenia,
d) serii i numeru dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby,
e) adresu zamieszkania – w przypadku posiadania tej informacji przez instytucję obowiązaną,
f) nazwy (firmy), numeru identyfikacji podatkowej (NIP) oraz adresu głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej – w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą;

Jak chcą coś więcej niż po za to, np. zdjęcie, jakieś inne dany, skan dowodu z obu stron, to ich poinformuj że wysłałeś to co przewiduje ustawa, i niczego więcej nie mają prawa wymagać.

 

A tak od siebie na marginesie dodam że ta ustawa powinna trafić do kosza, bo jest pisana na kolanie i przeciw niczemu nie działa, a stoi w sprzeczności z założeniami RODO, i pozwala na skanowanie, przechowywanie i przetwarzanie danych z dowodów osobistych.

oznacz moderatorów

Endi_J
#9 Pomysłodawca#

Wysłałem po raz kolejny skan dowodu, tym razem modyfikacje zostały (chyba) zaakceptowane, zniknął komunikat ze strony Allegro o konieczności weryfikacji danych i wysłania skanu dowodu, minęły jednak dwa tygodnie, a mimo informacji w jakimś mailu o anulowaniu wypowiedzenia umowy w przypadku przesłanie skanu żadnej informacji na ten temat nie otrzymałem. Czas płynie, czy w związku z brakiem cofnięcia wypowiedzenie umowy przez PayU mimo pozytywnie przeprowadzonej weryfikacji konto i tak zostanie zablokowane (sprzedaż)?

oznacz moderatorów

Endi_J
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Ponawiam zadane dwukrotnie pytanie, czas leci i póki co wygląda, że rozstanę się z Allegro w związku z wypowiedzeniem umowy przez PayU, mimo przesłania skanu dowodu, który być może tym razem został zaakceptowany (zniknęła opcja przesłania skanu w ustawieniach wypłat)

Wysłałem po raz kolejny skan dowodu, tym razem modyfikacje zostały (chyba) zaakceptowane, zniknął komunikat ze strony Allegro o konieczności weryfikacji danych i wysłania skanu dowodu, minęły jednak dwa tygodnie, a mimo informacji w jakimś mailu o anulowaniu wypowiedzenia umowy w przypadku przesłanie skanu żadnej informacji na ten temat nie otrzymałem. Czas płynie, czy w związku z brakiem cofnięcia wypowiedzenie umowy przez PayU mimo pozytywnie przeprowadzonej weryfikacji konto i tak zostanie zablokowane (sprzedaż)?

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Endi_J Jeśli przesłane dokumenty zostały zaakceptowane, nie powinieneś mieć problemów ze sprzedażą i wypłatą środków. Jak rozumiem nie występują one również w tej chwili?

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Endi_J
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Tego, że zostały zaakceptowane nie wiem, nie dostałem żadnej informacji na ten temat, jedyne co może o tym świadczyć jest zniknięcie dopisku w ustawieniu wpłat o konieczności wysłanie skanu, dodatkowo, wg informacji otrzymanej w mailu z wypowiedzeniem umowy od PayU było napisane, że po przesłaniu skanu dowodu i jego zaakceptowaniu otrzymam informację o cofnięciu wypowiedzenia umowy. Minęły 3 tygodnie od czasu niby zaakceptowania skanu, a informacji żadnej nie otrzymałem. Problemów z wypłatą obecnie nie mam, ale teoretycznie za 2 tygodnie mogę mieć, a wtedy, zgodnie z treścią maila i wypowiedzeniem umowy, żeby coś sprzedać będę musiał założyć nowe konto, stare zostanie bezpowrotnie zablokowane, tak więc proszę o konkretną odpowiedź na zadane pytanie.

oznacz moderatorów

Endi_J
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Po raz kolejny, czyli trzeci raz zadaję to samo pytanie, cytować znowu nie będę, liczę jednak na odpowiedź, za którą z góry dziękuję.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Endi_J wyjaśniam opisaną przez Ciebie sytuację z odpowiednim zespołem. Wrócę do Ciebie z odpowiedzią najszybciej jak to będzie możliwe. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Endi_J
#9 Pomysłodawca#

@w_kiwi Jakimś cudem udało mi się "doczatować" do człowieka, a nie maszyny na stronie PayU i niby wszystko jest ok, tak więc zapytanie nieaktualne, przynajmniej na dzisiaj:-)

oznacz moderatorów

ckaczmarski
#7 Wielbiciel#

Witam. Otrzymałem informację że za dwa miesiące wygaśnie przy sprzedaży na allegro usługa Pay u. Chc

oznacz moderatorów

mag252
#8 Zapaleniec#

Również dostałam takiego maila. Co z tym zrobić? Chciałabym ponownie móc sprzedawać na aukcjach charytatywnych, a nie stać mnie na opłacanie przesyłek. 

oznacz moderatorów

MMoments
#7 Wielbiciel#

Też to dostałem. Załącznika nie otwierałem.

Mogę zrobić to, co opisane, tylko nie wiem, w którym miejscu są te ustawienia (o ile są). Jest tylko napisane - przejdź do częśc PayU na Allegro. Jaka to część?

 

oznacz moderatorów

AlleMakijaz
#12 Orędownik#

wg mnie niczego nie musisz dosyłać 

ja nie musze odp z PayU 

napisz do allegro albo niech moderatorki tobie odpiszą czy musisz dosyłać im taki dokument 

oznacz moderatorów