Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Jak co roku o tej porze @InPost zaczyna poprzez płatności Allegro bezpodstawnie naliczać opłaty dodatkowe za zmianę gabarytu przesyłek , które mają dobrze wybrany gabaryt. Dzieje się tak nieprzypadkowo zawsze w okresie około świątecznym, bo jak ustalił kiedyś jeden ze sprzedawców, kurierzy zmieniają skrytki z powodu przepełnienia. Mamy paczki z pojedynczymi zamówieniami z kalendarzem książkowym A5 o grubości 2cm, które InPost uważa za... gabaryt C. Musielibyśmy pomylić się "tylko" o 50 sztuk produktu, aby przekroczyć rozmiar C (i co najśmieszniejsze nasz stały sposób pakowania nie ma nawet możliwości przekroczenia gabarytu B), ale pomimo reklamacji i odwołania InPost robi z nas **piiip**ów i odrzuca wszystko jak leci. My mamy dowód w postaci skanu zamówienia z Allegro z dokładną ilością produktu, a oni nie mają nic (ani monitoringu, ani zdjęcia, ani wielkości rzekomej paczki), ale i tak uważają że nic im nie możemy zrobić. Czy Allegro pomogłoby pomóc rozwiązać tę patologiczną sytuację? Sytuacja dotyczy paczek Allegro Smart.
Uprzejmie informuję, iż dopłatę za weryfikację przesyłek przy zmianie gabarytu stosuje się zawsze, gdy zostanie zweryfikowana niezgodność deklaracji gabarytu z rzeczywistym wymiarem. Ma to zastosowanie w górę, czyli zmiana z A na B, B na C i A na C oraz w dół z C na B, B na A i C na A.
Może wówczas zostać naliczona dodatkowa opłata zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Jeśli uważają Państwo, że opłata została niezsadzanie naliczona, sugeruję złożenie reklamacji.
W celu złożenia reklamacji konieczne jest wypełnienie formularza reklamacyjnego udostępnionego na stronie internetowej: https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
Reklamacja rozpatrywana jest do 30 dni kalendarzowych. Odpowiedź zostanie przekazana na adres e-mail wskazany w formularzu reklamacyjnym. Dodam, że w wielu przypadkach reklamację rozpatrywane są dużo szybciej.
@InPost napisał(a):Uprzejmie informuję, iż dopłatę za weryfikację przesyłek przy zmianie gabarytu stosuje się zawsze, gdy zostanie zweryfikowana niezgodność deklaracji gabarytu z rzeczywistym wymiarem. Ma to zastosowanie w górę, czyli zmiana z A na B, B na C i A na C oraz w dół z C na B, B na A i C na A.
Może wówczas zostać naliczona dodatkowa opłata zgodnie z obowiązującym cennikiem.
Jeśli uważają Państwo, że opłata została niezsadzanie naliczona, sugeruję złożenie reklamacji.
W celu złożenia reklamacji konieczne jest wypełnienie formularza reklamacyjnego udostępnionego na stronie internetowej: https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
Reklamacja rozpatrywana jest do 30 dni kalendarzowych. Odpowiedź zostanie przekazana na adres e-mail wskazany w formularzu reklamacyjnym. Dodam, że w wielu przypadkach reklamację rozpatrywane są dużo szybciej.
@InPost Czytanie ze zrozumieniem zbyt trudne? Oszukaliście nas już na 2 paczkach w listopadzie i obie reklamacje zostały odrzucone bez żadnego dowodu z waszej strony. Na zdrowy rozsądek nie będę powoływać, bo pewnie uważacie, że to prawdopodobne, że do opłaconego za 45zł zamówienia dorzucamy tak sobie dodatkowo towar za 2,5 tys zł, żeby zrobić przyjemność klientowi... Najgorsze, że nie macie żadnego argumentu za swoją absurdalną opłatą, a i tak czując się bezkarnym nie zmienicie kuriozalnej decyzji za kilka zł.
@Wyd_Eurograf wydaje mi się ,że nieco demonizujesz , w skali ub. roku miałem 2 dopłaty , przecież nie chciało by mi się palcy o klawiatrurę obijać .
@mdrogeria I co to zmienia czy miałeś 2 czy 20? Ktoś rok temu pisał o dużo dużo większej ilości, a ile osób w ogóle nie jest świadome takiej dopłaty w rozliczeniach Allegro? Myślę, że dokładnie z powodu takiej postawy większości InPost może sobie olewać reklamacje, a Allegro jak widać nie jest zainteresowane, aby coś z tym zrobić... Nam taka opłata za pojedyncze zamówienie zabiera sporą część zysku, ale i tak chodzi o głównie fakt, że InPost w ogóle tak postępuje.
@Wyd_Eurograf jakby tego było więcej to z pewnością bym się zaintertesował , zdecydowanie większym problemem sią dopłąty DPD ,a tu ? .... kilka zylków na rok można uznać za błąd systemowy .
@mdrogeria Też bym to uznał za taki błąd i nie miałbym problemu, gdyby InPost w sytuacji wychwycenia ewidentnego błędu z ich strony uznawał reklamacje. Ostatnio tak się jednak nie dzieje. Co więcej nawet jeśli wcześniej zdarzało nam się mieć uznaną reklamację i zapewnie przez InPost że zostanie zrobiona korekta rachunku dziwnym trafem tak się nie działo... dopiero po wysłaniu wielokrotnego zapytania do Allegro i czekaniu tygodniami pieniądze wracały na konto.
@Wyd_Eurograf masz rację - jak masz możliwość rób największe przesyłki, niech przewoźnicy się udławią swoim działaniem
mamy ostatnio wiele takich dopłat
reklamacje inpost ma obowiązek zgodnie z prawem pocztowym i transportowym
tam jest dokładnie napisane co musi robić przewoźnik
obecnie dopłaty występują, jak kurier zostawi przesyłki w innych skrytkach
jak ci gabaryt a wsadzi do c - cyk masz dopłatę
Tylko robienie z góry gabarytów C nie spowoduje uniknięcia opłat. Bujamy się z InPostem już nie zliczę ile czasu z odwołaniem od ecyzji reklamacji żądając dowodów... Zamówienie spakowane w gabaryt C a oni twierdzą, że kurier zmieścił to do gabarytu A - nie ma takiej opcji- w żaden sposob wielkość tych kartonów nie zmieści się do gabarytu A- mamy dowody w postaci nagrań zdjęc z monitoringu pakowania, a od nich nie można się doprosić udowodnienia, że to on i mają rację..
"Jeśli uważają Państwo, że opłata została niezsadzanie naliczona, sugeruję złożenie reklamacji."
dobre sobie - zrobiliści mi raz na święa prawie 100 różnych zmian gabarytów (bez choćby cienia dowodów!), a ja zamiast pakować przesyłki mam pisać reklamację?!
Kpina!
Proszę o wyjaśnienie logiki karania przy Allegro Inpost Paczkomat, skoro cena wysyłki jest ta sama niezaleznie wielkości paczki?
Witam.
Mieliśmy zamówienie z opcją Allegro Kurier24 InPost. Generując list przez MP system umożliwia wybór tylko gabarytu C i taki został wybrany. Do przesyłki została naliczona opłata tytułem Opłata za nieprawidłowo zadeklarowany gabaryt, zmiana z gabarytu C na A.
Miał ktoś podobny przypadek i czy inpost uwzględni zgłoszenie i skoryguje opłatę?
Masz jakiś inny menager? Tam sie samodzielnie ustawia wielkość każdej przesyłki. Oczywiście mogłeś sobie sam ustawić tak, by standardową wielkością było C. Jednak po wygenerowaniu etykiety, a przed jej opłaceniem spokojnie możesz to zmienić. Masz do wyboru A, B i C, brakuje mini oraz D...
@AnnaG-Antyki Przy kurierze InPost (zamówienia z Allegro) u mnie też nie ma mozliwości zmiany gabarytu, przy paczkomatach mozna oczywiście wybierać gabaryt.
AAAAA to chyba wiem co żeś zrobił. Sprawdź cennik. Obstawiam, że zamiast minikurier24 masz tam kurier24. Ja mam minikuriera i bez problemu zmieniam...
@AnnaG-Antyki przy mini kurierze może i można zmienić lub wybrać rozmiar ale przy Allegro Kurier24 InPost już nie jest tylko C. Tym bardziej, że to pióra wycieraczek na przednia szybę o długości pewnie z 70 cm to zostaje tylko kurier możliwość wysyłki
@AnnaG-Antyki Mini kurier gabaryt można zmienić, przy Allegro kurier InPost nie ma takiej możliwości.
Również borykamy się z corocznymi dopłatami ze strony przewoźnika InPost za rzekomą zmianę gabarytu, zawsze w okresie przedświątecznym, oczywiście te zmiany gabarytu są wyssane z palca, ponieważ wysyłamy paczki zawsze zgodnie z rozmiarami skrytek podanymi przez InPost, pewnego razu pofatygowałem się i pomierzyłem te skrytki w kilku paczkomatach, okazało się, że są odchylenia od rozmiarów danych gabarytów podawanych przez InPost w zakresie 1cm nawet do 3cm, a jeśli rzeczywisty rozmiar skrytki nie pokrywa się z informacjami jakie podaje przewoźnik to masz dobry argument aby reklamacja została uznana, osobiście sfotografowałem miarę, ukazując odchylenia skrytki, polecam pójść w tym kierunku, UOKiK również ucieszy się z informacji o tego typu lichwiarskiach zagraniach przewoźnika 🙂
Rzeczywisty rozmiar skrytek nie ma znaczenia. Liczą się wymiary podane w cenniku lub regulaminie.
A rozmiary skrytek mogę się różnić w zależności od typu paczkomatu (było wiele różnych modeli i serii Paczkomatów i mogły być niewielkie różnice w tolerancji wymiarów skrytek). Do tego kurier musi mieć możliwość swobodnego wyjęcia przesyłki.
A UOKiK tu nie pomoże. Po pierwsze nie jest to zbiorowe naruszenie praw konsumenta. Po drugie operatorzy pocztowi (a Inpost jest operatorem pocztowym) zasadniczo nie podlegają jurysdykcji UOKiK-u (tu jurysdykcja UOKiK jest bardzo mocno ograniczona).