Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Otrzymałem dziś odpowiedź z Inpost, że skoro usługa kosztuje 0 zł, to znaczy, że nie przyjmują żadnych reklamacji i mogą dostarczać nieterminowo. W ogóle nie muszą przejmować się reklamacjami. Nawet w przypadku własnych błędów, zaniedbań i opóźnień, mogą nie uznawać żadnych reklamacji i odwołań, oraz nie wypłacać odszkodowań. Argumentacja jest taka, że kwota odszkodowania jest w regulaminie wyrażona jako procent od opłaty za przesyłkę. A zatem jakakolwiek kwota pomnożona przez zero da zerowe odszkodowanie.
@nikl Moim zdaniem piszą bzdury. Zasady odpowiedzialności określone w regulaminie nie zależą od ceny. Pozostaje Ci droga sądowa.
Powołali się na par.9 ust.1 Regulaminu, że za nieterminowość wypłacają połowę ceny usługi i na tej podstawie wyliczyli wielkość odszkodowania 0 zł x 50% = 0 zł.
@nikl Kombinują podobnie, jak Allegro. Zapytaj ich, czy usługę wykonali za 0 zł. Jeżeli odpowiedzą Ci, że zapłacił im ktoś inny, złóż reklamację temu komuś, przywołując korespondencję z InPost. Ostatecznie pozostaje Ci sąd. Nie może być tak, aby przewoźnik nie odpowiadał za nic.
Tak zrobiłem i też to nic nie dało. Sprawa ciągnie się dwa miesiące, choć jest super prosta, bo opóźnienie widać w śledzeniu. Trudno wszczynać procesy sądowe o 4 zł. Po prostu ukarzę Allegro finansowo w kwocie 1000 zł poprzez wyłączenie reklam i promocji, oraz przeniesienie tych środków na promocje w serwisach konkurencyjnych. Najprostsze rozwiązanie, bo innego nie widzę. Przez sądy straciłbym masę czasu i energii.
Ciekaw jestem ile jest procentowo niedostarczonych w terminie przesyłek. Naturalnie, nikt się tym nie pochwali, a zdeterminowanych o odzyskanie odszkodowania za niedostarczenie terminowe pewno jest promil.
W każdym razie technicznie i teoretycznie rzecz ujmując: skoro sprzedający dopłaca do smarta, to mógłby się domagać połowy tej dopłaty. Od allegro czy od inpostu ? Chyba tylko od allegro.
Bardzo ciekawa konstrukcja tego łańcucha. Smart nie ma osobnego regulaminu w inposcie (podlega pod paczkomaty 24/7), więc możesz zgłaszać od Annasza do Kajfasza ;]
Edit: allegro mając podglądy dostaw mogłoby takie odszkodowania zwracać z defaultu, ale na wprowadzenie takiego ułatwienia sprzedającym bym nie liczył ;]
@nikl ja zgadzam sie z @xyz96 .
To ze smart jest darmowy dla klienta to wcale nie znaczy że jest on darmowy dla INPOSTu . Inpostowi ktos za usluge placi - wiec cena usługi jest wyliczona i w przypadku SMART inpost odpowiada tak samo jak w przypadku innych przesylek. Argument ze cena przesyłiki to 0 zł jest moim zdaniem zupełnie nietrafiony. Przewoźnicy nie wożą tych paczek za darmo.
Niby tak. W takim razie powinni wypłacić odszkodowanie do Allegro, które zapłaciło za tą usługę. Jednak Allegro też nie przyjmuje reklamacji i gra na zwłokę. Sprzedawca został ukarany w tym przypadku odebraniem 4 punktów za jakość sprzedaży i przez to jego produkty były niżej pozycjonowane. To przełożyło się na straty finansowe. Także Smart nie jest zupełnie darmowy, bo jednak składają się na to opłaty pobierane od Sprzedawców. Ani Inpost ani Allegro nie poczuwa się do odpowiedzialności za opóźnienia Smart i nie chcą pokryć strat, ani naprawić statystyk jakości. Nie wygląda to dobrze.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ hmmmm. i co Wy na to ??
Co one na to? Zapytają Dział Prawny, który wymyśli coś, co zniechęci autora wątku do egzekwowania swoich praw, czyli okaże się, że reklamację złożyć można, ale nikt za opóźnienie nie odpowiada i nikt nikomu niczego nie zapłaci.
@InPost really?
Wychodzi na to że nie warto mieć wysyłek za 0 zł a jest to nagminnie wciskane użytkownikom ,jak widać w wiadomym celu.
@xyz96 dobrze pisze
generalnie olej inposta i składaj reklamacje bezpośrednio do allegro
i żądaj naprawienia szkody
to ich system wysyłek i oni za niego odpowiadają
Ponieważ zauważyłem dziś aktywność konta InPost na AG to bardzo proszę o ustosunkowanie się do tej rewelacji.