anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak Allegro traktuje Sprzedawców (Historia prawdziwa)

MAMY ROZWIĄZANIE!
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, 

Krótka, wypunktowana historia o tym jak funkcjonuje dział obsługi klienta w systemie Allegro. 

  1. Przed kilkoma miesiącami otrzymaliśmy informację (+upomnienie), iż wysyłamy za dużo wiadomości e-mail. Poproszono by ograniczyć ilość wiadomości i dodawać dowody zakupu do Panelu Klienta. 
  2. Posłusznie, grzecznie i pokornie przychyliliśmy się nad prośbą i zaczęliśmy dodawać faktury do panelu klienta Allegro. 
  3. Pewnego dnia (19.08) klient otwiera dyskusję pod tytułem "Nie otrzymałem FV"  po 2h obsługa serwisu Allegro odpowiada w dyskusji "Przykro nam. Nakładamy blokadę na konto do chwili wyjaśnienia sprawy"
  4. Jeszcze tego samego dnia (19.08.2022) informujemy w dyskusji obsługę, iż faktura zgodnie z wytycznymi została dodana do Panelu klienta bezpośrednio po zakupie (17.07.2022) czyli od miesiąca klient może ją pobrać z swojego panelu. W tej samej dyskusji pytamy dlaczego przed nałożeniem blokady nikt tego nie zweryfikował (czy faktycznie dodaliśmy klientowi fakturę czy też nie) i nie skonfrontował z podstawą prawną (Art 106 ustawy o VAT który mówi jasno, iż przedsiębiorca jest zobligowany do wystawienia dokumentu do 15. dnia kolejnego miesiąca względem tego, w którym nastąpiła sprzedaż danej usługi bądź towaru).
  5. Po naszym pytaniu KONTAKT ZAMIERA! Od Sprzedawców można oczekiwać odpowiedzi w ciągu 24h natomiast od pracowników obsługi nie można ... Od 4 DNI nikt nie odpowiedział na nasze zgłoszenie a konto jest wciąż zablokowane + dołożone 100 pkt karnych w jakości sprzedaży! 

Reasumując: 

1. Faktura dodana do panelu klienta bezpośrednio po zakupie (zgodnie z wytycznymi) 
2. Pracownik obsługi Allegro nie weryfikuje stanu faktycznego i blokuje konto za "Brak faktury" 
3. Konto zablokowane od 4 dni a Obsługa serwisu Allegro nie odpowiada na wiadomości e-mail (5 odrębnych) oraz w dyskusji. 

Jeśli UOKiK na poważnie nie zajmie się takimi praktykami to oznacza, że jest przyzwolenie dla praktyk nieuczciwej konkurencji i bezpardonowego łamania przepisów prawa. 

oznacz moderatorów
65 ODPOWIEDZI 65
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Tak jak pisałem wcześniej. 

Sprzedawcy dajemy 24h na odpowiedz klientowi. 

Sami (allegro) blokujemy konto i nie odpowiadamy naszemu klientowi (Sprzedawca) od 4 DNI.

Przecież tutaj jak w zwierciadle widać gdzie serwis ma współpracę z sprzedawcami oraz przepisy polskiego prawa (ustawa o VAT). 

Ps. 

Status na 23.08.2022 godzina 21:24

konto zablokowane 

allegro NIE ODPOWIADA od 4 dni! 

oznacz moderatorów
instbud
#11 Animator#

Może allegro w końcu przyzna się do błędu bo po przeczytaniu to mi się włos na głowie jeży, chyba że czegoś nie wiemy ?

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Może ja również czegoś nie wiem i chętnie uzyskam jakakolwiek odpowiedz od obsługi na ktora wyczekuje od 4 DNI! 

Przeszedłem dziś przez:

1. 6 różnych działów obsługi (aż czat się zawiesił i padł)

2. Nadano 4 różne numery mojej sprawy

3. Pani z Allegro dziś zadzwoniła i oznajmiła ze nie zna procedur wiec muszę czekać 

Gdyby ktoś zapomniał to cały ten burdel dotyczy zgłoszenia klienta o braku faktury, którą od miesiąca miał w panelu Allegro.

Pracownik obsługi mając dostęp do wszelkich danych nie zweryfikował czy jest tak jak klient pisze i z nieznanych mi (logicznych) względów nie dołączyliśmy FV czy jest ona w panelu ii wystarczy napisać klientowi „prosimy sprawdzić Panel - jest tam faktura do pobrania”!

Od 4 Dni firma stoi a nam nie odpisał nikt nawet przysłowiowego Spieprz@j DZIADU! 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Allegro zaczyna przypominać nasz rząd, niekompetentny i rodzinny.😒

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Dokładnie!

Niestety paradoksalnie smród przeszkadza tylko tym blisko wody a daleko od koryta 🤷🏻‍:płeć_męska: 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Właśnie brak powiadomień dla klientów również zgłaszaliśmy. Jest to błąd systemowy i około 20% kupujących nie otrzymuje powiadomienia o dodaniu FV do panelu. 

Zgłoszenie o błędzie wysłaliśmy bodajże 18.08 - również bez reakcji i odpowiedzi. 

oznacz moderatorów
tagoga17
#10 Popularyzator#

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie myśl, żeby "nominować" allegro do takiego programu "Państwo w Państwie" lub coś podobnego. Fajnie by było gdyby jakiś dziennikarz zainteresował się machlojkami allegro, było by tego trochę. Czy w razie czego będą chętni do opisania swoich problemów z allegro, gdyby co? Może trochę za "wysoko" myślę z takim programem, ale kto nie próbuje to się nie dowie. 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

 

Sprawa rozwojowa. Po 6 dniach od blokady okazuje się, że nie ma za co przepraszać i wszystko jest w najlepszym porządku. Nie zgadniecie kto jest winny całego zajścia ? 

Polecam lekturę poniższego zestawienia by uświadomić sobie, że część prowizji Allegro płaconej co miesiąc (około 50%) powinniście przekierować na SEO, ADS i rozwój własnego sklepu! 

1. Faktura do zamówienia klienta została dodana do konta Allegro w dniu 17.07.2022 
2. Klient zgłasza brak faktury 11.08.2022 (na wiadomość otrzymuje odpowiedź) 
3. Klient prosi obsługę o pomoc 19.08 10:20 (nie wiedzieć czemu / fakturę ma w panelu) 
4. Obsługa tego samego dnia 19.08 (o 13:21 blokuje konto bez weryfikacji podstawy zgłoszenia i jej zasadności - faktura była dodana do konta Allegro klienta od dnia 17.07.2022

5. Tego samego dnia (19.08) o 13:35 piszę w dyskusji, iż ktoś się pomylił i zablokował konto, proszę o odblokowanie gdyż faktura jest na koncie klienta od 17.07.2022 i obsługa allegro może to zweryfikować w 1 minutę 

6. Od 19.08 od 13:35 kontakt z obsługą serwisu Allegro się urywa. Nikt w dyskusji nie odpisuje

7. Zgłaszam incydent pod nr sprawy 25599976 - do 4 dni bez odpowiedzi (jakiejkolwiek) 
8. Zgłaszam incydent pod nr sprawy 25684024 - od 3 dni bez odpowiedzi (jakiejkolwiek) 
9. Zgłaszam incydent pod nr sprawy 25685466 - od 3 dni bez odpowiedzi (jakiejkolwiek) 
10. Zgłaszam incydent pod nr sprawy 25683566 - od 3 dni bez odpowiedzi (jakiejkolwiek) 
11. Zamawiam rozmowę telefoniczną z konsultantką, która oznajmia, iż "Nie zna procedur i prosi żebym uzbroił się w cierpliwość" 


12. Zadaje niewygodne pytanie dotyczące ustawy o VAT która wyraźnie określa do kiedy Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć kupującemu fakturę i dlaczego te przepisy nie są respektowane przez serwis Allegro - od 3 dni bez odpowiedzi (jakiejkolwiek) 

I teraz najlepsza część historii ... 

13. Po 6 dniach nierównej walki, ocierania oplutej twarzy i strzepywania resztek honoru z koszuli czytam, że ...

"Wszystko jest ok, proszę się rozejść... 100 punktów karnych przyznanych poprawnie" !!!!! 

Czy wy naprawdę myślicie, że sprzedawcy w waszym serwisie to bazarowe półmózgi bez zdolności racjonalnego myślenia i własnego zdania ???

Zgodnie z waszymi wytycznymi dołączyliśmy FV do panelu. Obsługa serwisu nie zweryfikowała czy fakturę klient w panelu ma czy nie tylko bezmyślnie i głupio zblokowała nasze konto. Po 6 dniach od incydentu nikt nie ma odwagi cywilnej przeprosić, odpowiedzieć na 4 założone sprawy i skorygować NIESŁUSZNIE przyznane punkty karne! 

Ktoś z forumowiczów zaproponował by zgłosić wasz przybytek do programu "Państwo w Państwie" ale osobiście uważam, że te poziom absurdu nie zostanie ogarnięty nawet u zawsze zaangażowanej i dzielnej Pani Jaworowicz. 

Nawet to sobie zwizualizowałem...

Firma Allegro wysyła do programu swojego przedstawiciela, który przez 6 dni nie odpowiada na żadne pytania a na zakończenie szeptem zamiast dowidzenia mówi "Wszystko dobrze, mogę wyjść, karawana jedzie dalej..." 

 

Mamy drugą połowę 2022 roku i darmowe świadectwo największego e-Commerce w Polsce (Allegro) jak można mieć w d***e klienta, polskie prawo i własny regulamin ...

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@8ofert_pl Rozumiem Twoje emocje, ale nie wypowiedziałeś się w tej dyskusji w ciągu 24 godzin i dlatego na Twoje konto zostały nałożone ograniczenia. Jest to działanie zgodne z Regulaminem. 

Klient zadał pytanie o fakturę 11 sierpnia. Odpowiedział mu Twój autoresponder, który zapewnił, że odpowiedź padnie jak najszybciej. Jednak Twoja odpowiedź pojawiła się dopiero 19 sierpnia, kiedy Klient poprosił nas o pomoc, a Twoje konto zostało zablokowane. 

oznacz moderatorów
AlleMakijaz
#12 Orędownik#

tak jak myślałem  i wszystko jasne 

sprzedawca się tu żali a wystarczyło odpisać 

uważam ze żale tego sprzedawcy sa w tej sytuacji nie na miejscu 

 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Proszę, przeczytaj z zrozumieniem nim wydasz wyrok. 

Od samego początku pisałem o tym, iż Sprzedawcy nakazuje się odpisać w ciągu 24h a sam serwis nie odpowiada od 6 dni (na założone sprawy) i to jest podstawa problemu! 

Dyskusję na czacie założyłem po 3 dniach blokady konta. Gdyby serwis Allegro zablokował mi konto i po naszym wyjaśnieniu odblokował je w ciągu 24h - nie było by "żali" i tej czczej dyskusji... 

Meritum tej sprawy jest takie, iż serwis Allegro traktuje klientów (Sprzedawców) zupełnie odmiennie od tego jak chce byśmy My (Sprzedawcy) traktowali naszych klientów... 

Rozumiesz podstawę problemu i tej dyskusji ? 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka proszę nie mył emocji z chłodną merytoryczną analizą nieprofesjonalnych i bezprawnych działań Obsługi Serwisu Allegro - to nie merytoryczne. 

Nie kieruje żali i pretensji do Ciebie personalnie, gdyż jesteś jedyną osobą, która ogarnia temat od kilku dni. To nie zmienia faktu, iż wciąż omijasz tematy niewygodne a istotne na które wszyscy chcielibyśmy poznać odpowiedź ! Przypomnę te pytania, żeby było łatwiej: 

1. Konto zostało zablokowane nie za brak odpowiedzi tylko za brak FV, która była przez miesiąc w panelu klienta. Dlaczego pracownik nie sprawdził czy istotnie zgłoszenie klienta jest słuszne i nie odpisał mu prostego "FV jest w panelu od miesiąca" tylko bezmyślnie zablokował konto? 

2. Dlaczego nie odpowiedział w dyskusji oraz na 4 różne sprawy przez (łącznie) 6 dni by szybko przypomnieć, że sprzedawca musi odpowiedzieć w 24h ? 

3. Dlaczego nie respektujecie polskiego prawa i ustawy o VAT ? 

Tylko tyle. 

 

 

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@8ofert_pl 1 & 3 Otrzymałeś już merytoryczną odpowiedź. Twoje konto zostało zablokowane za naruszenia regulaminu Allegro. Za to samo dostałeś też ujemne punkty w Jakości. Zgodnie z naszym regulaminem powinieneś wypowiedzieć się w trwającej dyskusji. 

2 Pracownik Allegro nie wypowiedział się w dalszym toku Dyskusji, ponieważ nie dostał do niej żadnego wezwania. Tylko kupujący może poprosić doradcę o pomoc. Miejscem do zgłoszenia takich problemów jest formularz kontaktowy. Wszystkie sprawy, które trafiają do doradców mejlowo, są rozpatrywane zgodnie z kolejnością ich napływania. 

 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka Zatem raz jeszcze ...

Przypomnę te pytania, żeby było łatwiej: 

1. Konto zostało zablokowane nie za brak odpowiedzi tylko za brak FV, która była przez miesiąc w panelu klienta. Dlaczego pracownik nie sprawdził czy istotnie zgłoszenie klienta jest słuszne i nie odpisał mu prostego "FV jest w panelu od miesiąca" tylko bezmyślnie zablokował konto? 

2. Dlaczego nie odpowiedział w dyskusji oraz na 4 różne sprawy przez (łącznie) 6 dni by szybko przypomnieć, że sprzedawca musi odpowiedzieć w 24h ? 

3. Dlaczego nie respektujecie polskiego prawa i ustawy o VAT ? 

Tylko tyle. 

oznacz moderatorów
AlleMakijaz
#12 Orędownik#

konto ci zablokowali właśnie za brak odpowiedzi którą olałeś 

pracownik nie będzie sprawdzał czy faktura jest w panelu 

gdybyś napisał w dyskusji ze jest faktura w panelu to wtedy pracownik by to zweryfikował

pozostałe Twoje pytanie nie są związanie ze sprawą, bo bana dostałeś za brak odpowiedzi 

nie bij już piany tylko ..

wyciągnij  wnioski z tej sytuacji 

na każdą dyskusje odpowiadaj w terminie,  a nie cwani sprzedawcy ustawiają autorespondera i myślą ze to załatwi sprawę .

 

 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@8ofert_pl Na samym początku tego tematu ukryłeś bardzo ważną informację - dyskusja nie była założona 19.08 tylko 11.08 🙂
Odpowiadanie w dyskusjach w ciągu 24 godzin to Twój obowiązek który zaakceptowałeś w regulaminie allegro - wystarczyło napisać w odpowiedzi, że faktura jest do pobrania w panelu i cała ta sytuacja nie miałaby miejsca.
Tak samo jak Twój klient nie otrzymał odpowiedzi od Ciebie tak ty nie otrzymałeś odpowiedzi od allegro - widzisz sam jakie to przyjemne...

oznacz moderatorów
AlleMakijaz
#12 Orędownik#

konto ci zablokowali za to właśnie ze nie odpowiedziałeś w ustalonym czasie 

z inf. od allegro odpowiedziałeś dopiero po blokadzie 

Od 11 sierpnia miałeś dyskusje i na nią nie odpowiedziałeś 

allegro nałożyło ci blokadę nie za brak faktury, tylko za to ze nie odpowiedziałeś w ustawowym czasie. 

Napisałeś tutaj ,że masz 24 h i byleś tym oburzony chrzciny córki 1 maja etc. 

ale ty nie odpowiedziałeś na dyskusje przez 8 dni 

nie wiem może chrzciny trwają 8 dni nie wiem jak u ciebie 

Na przyszłość wypowiadaj się w dyskusji w ustawowym czasie, a na forum pisz prawdę 

bo ja od początku nie wierzyłem ze zablokowali ci konto za brak faktury po wypowiedzeniu się w dyskusji 🙂

 

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...

Udzielaj się w dyskusji, a nie będziesz blokowany 🙂

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Troszkę bym zmienił ale blisko 🙂 

Morał tej historii jest krótki i większości znany... 

Inwestuj w SEO i ADSy dla swego sklepu a nie będziesz poniżany 🙂 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Trudno mi w to uwierzyć ale to wygląda identycznie jak w naszym kraju. 
50% społeczeństwa nie rozumie co się dzieje ale ogólnie dają 500+, 14, dodatek do węgla więc można zaakceptować ostrołękę, KPO, CPK, Pożyczkę z Chin czy Jelonka na prezent ślubny. 

Od początku pisałem, że sprzedawca ma 24h na odpowiedź a allegro nie może odpowiedzieć przez 4 dni. Co w tym jest niezrozumiałego ?  

Czy ja pisałem, że odpowiedziałem w terminie? 

Pracownik miał dostęp do informacji i mógł sprawdzić, iż faktura od miesiąca jest w systemie a co za tym idzie dyskusja jest niezasadna wolał jednak zablokować konto i nie odpowiadać przez 4 dni. 

Do dnia dzisiejszego (25.08.2022 godzina 14:03) nie otrzymałem odpowiedzi, na żadne z oficjalnie założonych zgłoszeń. Gdyby nie interwencja @ko_alka konto prawdopodobnie wciąż byłoby zablokowane. 

Od początku dyskusja toczy się o traktowanie Kontrahenta (sprzedawcy) na innym poziomie a niżeli oczekuje się traktowania klientów przez Sprzedawców. 

To wszystko jest na głowie postawione. Ciebie krają za brak odpowiedzi w 24h a sami nie odpowiadają przez 6 dni. Przykład idzie z góry... Tobie każą zbierać chrust i zacisnąć zęby a sobie ciągnik za 1,5 mln 🙂 

Kończę dyskusję gdyż dalsza deliberacja nie ma sensu. Nic się nie zmieni kiedy wśród części użytkowników serwisu jest przyzwolenie na takie postępowanie. 

oznacz moderatorów