anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak Allegro traktuje Sprzedawców (Historia prawdziwa)

MAMY ROZWIĄZANIE!
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, 

Krótka, wypunktowana historia o tym jak funkcjonuje dział obsługi klienta w systemie Allegro. 

  1. Przed kilkoma miesiącami otrzymaliśmy informację (+upomnienie), iż wysyłamy za dużo wiadomości e-mail. Poproszono by ograniczyć ilość wiadomości i dodawać dowody zakupu do Panelu Klienta. 
  2. Posłusznie, grzecznie i pokornie przychyliliśmy się nad prośbą i zaczęliśmy dodawać faktury do panelu klienta Allegro. 
  3. Pewnego dnia (19.08) klient otwiera dyskusję pod tytułem "Nie otrzymałem FV"  po 2h obsługa serwisu Allegro odpowiada w dyskusji "Przykro nam. Nakładamy blokadę na konto do chwili wyjaśnienia sprawy"
  4. Jeszcze tego samego dnia (19.08.2022) informujemy w dyskusji obsługę, iż faktura zgodnie z wytycznymi została dodana do Panelu klienta bezpośrednio po zakupie (17.07.2022) czyli od miesiąca klient może ją pobrać z swojego panelu. W tej samej dyskusji pytamy dlaczego przed nałożeniem blokady nikt tego nie zweryfikował (czy faktycznie dodaliśmy klientowi fakturę czy też nie) i nie skonfrontował z podstawą prawną (Art 106 ustawy o VAT który mówi jasno, iż przedsiębiorca jest zobligowany do wystawienia dokumentu do 15. dnia kolejnego miesiąca względem tego, w którym nastąpiła sprzedaż danej usługi bądź towaru).
  5. Po naszym pytaniu KONTAKT ZAMIERA! Od Sprzedawców można oczekiwać odpowiedzi w ciągu 24h natomiast od pracowników obsługi nie można ... Od 4 DNI nikt nie odpowiedział na nasze zgłoszenie a konto jest wciąż zablokowane + dołożone 100 pkt karnych w jakości sprzedaży! 

Reasumując: 

1. Faktura dodana do panelu klienta bezpośrednio po zakupie (zgodnie z wytycznymi) 
2. Pracownik obsługi Allegro nie weryfikuje stanu faktycznego i blokuje konto za "Brak faktury" 
3. Konto zablokowane od 4 dni a Obsługa serwisu Allegro nie odpowiada na wiadomości e-mail (5 odrębnych) oraz w dyskusji. 

Jeśli UOKiK na poważnie nie zajmie się takimi praktykami to oznacza, że jest przyzwolenie dla praktyk nieuczciwej konkurencji i bezpardonowego łamania przepisów prawa. 

oznacz moderatorów
65 ODPOWIEDZI 65
kostas11
#21 Demiurg#

@8ofert_pl Jeśli UOKiK na poważnie nie zajmie się takimi praktykami A zgłosiłeś to ???

________
Κώστας
oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Od 2019 roku ciągnie się sprawa (postępowanie UOKiK) faworyzowania własnej sprzedaży detalicznej Allegro, w stosunku do działań sprzedażowych sprzedawców zewnętrznych działających na platformie Allegro PL! 

Mam nadzieję, że po 3 latach urzędnicy odkryją to o czym wszyscy jako sprzedawcy wiemy doskonale. 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@8ofert_pl ale to jest inne postępowanie 🙂  

________
Κώστας
oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Postępowanie w praktyce jest składową wielu zgłoszeń. Blokując konto innego sprzedawcy, nakładając na niego ograniczenia czy punkty karne można napędzać swoją sprzedaż, sprzedaż kont korzystających z magazynów Fulfilmentowych Allegro itd. 

W praktyce blokując moją firmę przez 4 dni (bezprawnie i bezpodstawnie) można przekierować kilkadziesiąt tysięcy obrotu na inny podmiot (własny, powiązany, zależny itd). 

W skali całego serwisu są to kwoty niewyobrażalne, przekładające się na realne zyski co jest przedmiotem weryfikacji UOKiK! 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

W tym serwisie działa to tak, piszesz do działu X a on odpowiada że nie zna tematu ponieważ dotychczas tym tematem zajmował się dział Y , chociaż nadal to ta sama sprawa, całkowicie odlecieli. Jedynymi którzy jeszcze coś wiedzą są moderatorzy.😁

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Dzisiejszy czat (miałem nadzieję załatwić to szybko i bezproblemowo z kimś ogarniętem) był przełączany pomiędzy działami 6 RAZY po czym się zawiesił i zamknął ! 

Przyznam szczerze, że jak na Korporację to panuje w niej większy burdel niż w P.P.H.U. HurtimeXpol S.C. dodatkowo połączony z całkowitą bezkarnością i brakiem szacunku dla Kontrahenta, drugiego człowieka ... Troszkę taki powrót do historii... 

 

Nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobisz! 

oznacz moderatorów
FalaPlanty
#10 Popularyzator#

Bo moderatorzy się starają 🙂 tylko ciekawe jak długo jeszcze 🙂

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Faktycznie spróbuję po koleżeńsku ☝️

@ko_alka 

bardzo proszę o pomoc. Jestem właśnie po rozmowie telefonicznej (zamówionej o poranku niczym połączenie z internetem przez 0202122 w latach 90) z panią, która oznajmiła krótko: 

"Niestety nie znam procedur więc przekieruję Pana sprawę do odpowiedniego działu, musi uzbroić się Pan w cierpliwość" 

Procedura pozwalająca zablokować konto była znana i podjęta w kilka minut. Procedura odblokowania po oczywistym błędzie i braku kompetencji nie jest znana od 4 DNI! 

 

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@8ofert_pl Cześć. W Twojej sprawie skontaktowałam się z już z zespołem, który może zdjąć blokadę z konta i poprosiłam o pilną reakcję. Rozumiem, że jest to dla Ciebie sytuacja niekomfortowa, ale w tym momencie muszę Cię prosić o jeszcze chwilę cierpliwości. 

oznacz moderatorów
xkolejorzx
#10 Popularyzator#

AlleMatrix xD

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@8ofert_pl Przepraszam Cię, że musiałeś czekać. Otrzymałam odpowiedź, że sprawa została zweryfikowana, a konto odblokowane. 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@ko_alka a jakaś rekompensata za brak sprzedaży przez 4 dni ???  Przyznasz że wielu pracowników allegro jest za bardzo nadgorliwych i prowadzi to do coraz większych patologii, może jakieś szkolenie im zafundować, napisz to zrobimy zrzutkę na jakiś kurs prowadzenia biznesu i partnerstwa, Wy bez nas nie będziecie istnieć a my bez Was se poradzimy 😄

Powiem szczerze jak byście mi coś takiego zrobili to sprawa znalazła by od razy finał w sądzie !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka dziękuję za informację. W ramach swojej, niezaspokojonej ciekawości oraz w imieniu innych uczestników niniejszej dyskusji czuje się w obowiązku prosić o wyjaśnienie: 

1. Dlaczego na żadną wiadomość e-mail z zgłoszeniem nie otrzymałem odpowiedzi od 5 dni ? 
2. Dlaczego nikt z działu blokad nie przeprosił za popełniony błąd
3. Dlaczego wciąż mam naliczone -100 pkt w Jakości sprzedaży za nieprzestrzeganie regulaminu ? 

Proszę wybaczyć ale podpisuje się pod wszystkimi głosami użytkowników w tej dyskusji, iż jest to kpina z klienta i drugiego człowieka. Dlaczego? Już wyjaśniam 

1. Błąd pracownika wyłącza firmę zatrudniającą kilkanaście osób na 4 dni 
2. Nie odpowiadacie na wiadomości e-mail (Nie otrzymałem żadnej wiadomości na 4 założone sprawy) 
3. Nie korygujecie błędnie przyznanych punktów karnych obniżając ranking bezpodstawnie i bezprawnie ukaranego sprzedawcy przez co jego oferta jest znacznie gorzej pozycjonowana 
4. Nie odpowiadacie co z ustawą o VAT która jasno określa jaki termin ma sprzedawca na dostarczenie faktury klientowi 

Z góry dziękuję za merytoryczną odpowiedź. 

Pozdrawiam 

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@8ofert_pl Punkty minusowe w Jakości sprzedaży za nieprzestrzeganie regulaminu Allegro nie mogą zostać usunięte, ponieważ są naliczone prawidłowo. 

Ograniczenia na Twoje konto zostały nałożone w związku z brakiem reakcji w dyskusji z kupującym. Klient nie otrzymał odpowiedzi na zgłoszenie od 11 sierpnia, do czasu nałożenia ograniczenia na konto, czyli 19 sierpnia. 

Punkt 10.2 regulaminu Allegro nakłada obowiązek zabierania głosu w toczących się dyskusjach z kupującymi.

Sankcje na Twoim koncie zostały nałożone zgodnie z procedurami. 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

@ko_alka będąc szczerym a przy tym powściągliwym przyznam, że plujecie ludziom w twarz i nawet się z tym nie kryjecie. Nie rozumiem tylko dlaczego publicznie, na oczach forumowiczów milczycie nad podstawą problemu. Może przypomnę po raz 10 i teraz ktoś będzie miał cywilną odwagę odpowiedzieć: 

 

1. Faktura do zamówienia klienta została dodana do konta Allegro w dniu 17.07.2022 
2. Klient zgłasza brak faktury 11.08.2022 (na wiadomość otrzymuje odpowiedź) 
3. Klient prosi obsługę o pomoc 19.08 10:20 (nie wiedzieć czemu / fakturę ma w panelu) 
4. Obsługa tego samego dnia 19.08 (o 13:21 blokuje konto bez weryfikacji podstawy zgłoszenia i jej zasadności - faktura była dodana do konta Allegro klienta od dnia 17.07.2022

5. Tego samego dnia (19.08) o 13:35 piszę w dyskusji, iż ktoś się pomylił i zablokował konto, proszę o odblokowanie gdyż faktura jest na koncie klienta od 17.07.2022 i obsługa allegro może to zweryfikować w 1 minutę 

6. Od 19.08 od 13:35 kontakt z obsługą serwisu Allegro się urywa. Nikt w dyskusji nie odpisuje

7. Zgłaszam incydent pod nr sprawy 25599976 - do 4 dni bez odpowiedzi (jakiejkolwiek) 
8. Zgłaszam incydent pod nr sprawy 25684024 - od 3 dni bez odpowiedzi (jakiejkolwiek) 
9. Zgłaszam incydent pod nr sprawy 25685466 - od 3 dni bez odpowiedzi (jakiejkolwiek) 
10. Zgłaszam incydent pod nr sprawy 25683566 - od 3 dni bez odpowiedzi (jakiejkolwiek) 
11. Zamawiam rozmowę telefoniczną z konsultantką, która oznajmia, iż "Nie zna procedur i prosi żebym uzbroił się w cierpliwość" 


12. Zadaje niewygodne pytanie dotyczące ustawy o VAT która wyraźnie określa do kiedy Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć kupującemu fakturę i dlaczego te przepisy nie są respektowane przez serwis Allegro - od 3 dni bez odpowiedzi (jakiejkolwiek) 

I teraz najlepsza część historii ... 

13. Po 6 dniach nierównej walki, ocierania oplutej twarzy i strzepywania resztek honoru z koszuli czytam, że ...

"Wszystko jest ok, proszę się rozejść... 100 punktów karnych przyznanych poprawnie" !!!!! 

Czy wy naprawdę myślicie, że sprzedawcy w waszym serwisie to bazarowe półmózgi bez zdolności racjonalnego myślenia i własnego zdania ???

Zgodnie z waszymi wytycznymi dołączyliśmy FV do panelu. Obsługa serwisu nie zweryfikowała czy fakturę klient w panelu ma czy nie tylko bezmyślnie i głupio zblokowała nasze konto. Po 6 dniach od incydentu nikt nie ma odwagi cywilnej przeprosić, odpowiedzieć na 4 założone sprawy i skorygować NIESŁUSZNIE przyznane punkty karne! 

Ktoś z forumowiczów zaproponował by zgłosić wasz przybytek do programu "Państwo w Państwie" ale osobiście uważam, że te poziom absurdu nie zostanie ogarnięty nawet u zawsze zaangażowanej i dzielnej Pani Jaworowicz. 

Nawet to sobie zwizualizowałem...

Firma Allegro wysyła do programu swojego przedstawiciela, który przez 6 dni nie odpowiada na żadne pytania a na zakończenie szeptem zamiast dowidzenia mówi "Wszystko dobrze, mogę wyjść, karawana jedzie dalej..." 

 

Mamy drugą połowę 2022 roku i darmowe świadectwo największego e-Commerce w Polsce (Allegro) jak można mieć w d***e klienta, polskie prawo i własny regulamin ...

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg#

@8ofert_pl Daj znać czy usłyszysz od kogokolwiek słowo "przepraszam''.
Sprzedawcom wpaja się aby swoich klientów całować po stopach, być na każde zawołanie i, że to klient zawsze ma rację.
Zupełnie odwrotnie allegro traktuje swoich klientów - czyli nas sprzedawców.

oznacz moderatorów
Methrylis
#13 Ambasador#

@komis-bell mam nadzieję, że wszelka konkurencja wykorzysta ten ruch - bo trzeba się mocno natrudzić, by traktować sprzedawców gorzej niż allegro, a z kolei niewiele trzeba dołożyć, by allegro pobić w tej kwestii na głowę. 

oznacz moderatorów
biotina_pl
#9 Pomysłodawca#

Faktycznie kolego to skandal . Przechodzą już samych siebie. Jedyna najlepsza opcja to blokada i super. W tym wypadku jeśli jest jak piszesz całkowicie bezpodstawna . Ciekawe czy dostaniesz rekompensatę za to zdarzenie. 

oznacz moderatorów
AlleMakijaz
#12 Orędownik#

jakoś trudno mi uwierzyć ze otrzymałeś blokadę za brak dodanej faktury 

oznacz moderatorów