Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Krótka, wypunktowana historia o tym jak funkcjonuje dział obsługi klienta w systemie Allegro.
Reasumując:
1. Faktura dodana do panelu klienta bezpośrednio po zakupie (zgodnie z wytycznymi)
2. Pracownik obsługi Allegro nie weryfikuje stanu faktycznego i blokuje konto za "Brak faktury"
3. Konto zablokowane od 4 dni a Obsługa serwisu Allegro nie odpowiada na wiadomości e-mail (5 odrębnych) oraz w dyskusji.
Jeśli UOKiK na poważnie nie zajmie się takimi praktykami to oznacza, że jest przyzwolenie dla praktyk nieuczciwej konkurencji i bezpardonowego łamania przepisów prawa.
1. Napisaliśmy w dyskusji po kilku minutach, że faktura jest dodana od miesiąca w karcie klienta
2. Od 19.08.2022 (godzina 13:21) NIKT nie odezwał się w sprawie odblokowania konta.
3. Dziś (kiedy już sprawa nabrała delikatnego wydźwięku) pracownik zamknął dyskusję jako rozwiązaną ale... KONTA NIE ODBLOKOWAŁ!
Tutaj sprawa jest oczywista i to ewidentna pomyłka pracownika (faktura była dodana czego nie zweryfikował) ale pozostaje jeszcze JAWNE ZŁAMANIE USTAWY O VAT, która daje czas na przesłanie faktury klientowi do 15 dnia następnego miesiąca.
Oczywistym jest, że większość z nas ma to zautomatyzowane i nikt nie klepie 300 faktur dziennie ręcznie tylko robi to taki czy inny automat. Aż trudno jest mi sobie wyobrazić sprzedawcę, który ma konto firmowe i nie chce wysłać klientowi faktury!
Wiecie co jest najgorsze? Od tylu lat plują ludziom w twarz, że większość przyzwyczaiło się do tej delikatnej, wiosennej mżawki. Czasami mam wrażenie, że nawet ludzie czują dyskomfort kiedy nie zderzą się z taką machiną pogardy i dezaprobaty.
Sprzedający ma na odpowiedź w dyskusji 24h niezależnie czy Chrzciny córki, Boże Ciało czy 1 Maj! W myśl zasady o klienta trzeba dbać i to jasne światło płynie z samego czubka latarnii Allegro.
Kiedy jednak serwis Allegro działa nieelegancko (chamsko/bezprawnie) nie ma sobie nic do zarzucenia i mam wrażenie, że zupełni nikt nie kontroluje poczynań ludzi odpowiedzialnych za POK, Dyskusje, Blokady, Zgodności z Regulaminem itd.
Widzę to tak...
Wpada świeżo zatrudniony Gimnazjalista w dyskusje Allegro niczym dzik w żołędzie z odgórnymi, jasnymi wytycznymi pt. "Klient ma zawsze racje" + "Sprzedawca w Polsce to prawdopodobnie oszust" + "Jeśli oszust to też pijak i złodziej" i zaczyna działać ...
Cyk! usunie aukcje ... Chociaż system przypisał zły produkt w wspaniałej produktyzacji!
Cyk! da komuś punkty karne ... Bo o 2 wiadomości e-mail za dużo wysłane !
Cyk! komuś zablokuje konto ... Bo klient zgłosił, że nie dostał faktury
Cyk! Zakwestionuje prowizje ponieważ klient nie przesłał odstąpienia ... Nieważne, że z klientem nie ma kontaktu!
Do powyższych wytyczne są ścisłe, jasne i klarowne. Każdy wie co ma robić i wszystko działa jak w zegarku. Kiedy jednak nadchodzi dzień, w którym trzeba pomóc Sprzedawcy i potraktować go na takich zasadach jak oczekuje się od niego traktowania innych klientów niestety nie ma procedur i wytycznych! Dlaczego? Nigdy takich nie było...
Sprzedawca dla allegro jest złem koniecznym a nie stroną w biznesie.
dyskusja otwarta liczy się w dniach roboczych raczej chrzciny córki nie odbywają się w tygodniu Jakoś trudno mi uwierzyć ze blokada jest tylko za brak faktury
"Chrzciny córki" były przenośnią ale jeśli traktujesz ten zwrot dosłownie to istotnie, chrzciny mogą być w piątek i odpisać trzeba bez wymówek. Chyba, że córka poczeka do 18 i sama zdecyduje czy chce chrzciny i czy akurat w piątek ...
Wracając do meritum. To nie jest kwestia wiary tylko faktów. Odpowiedziałem z screenem powyżej.
@AlleMakijaz Jak widzisz na screenie wiadomości powyżej - konto zostało zablokowane dokładnie z tego powodu i piszą dokładnie, że odblokują je, kiedy "problem" zostanie rozwiązany. To jest skandal.
tak masz racje jednak mi chodziło wskazanie czasu reakcji
sprzedawca musiał nie odpowiedzieć w ciągu 24 h od zgłoszenia dyskusji Inaczej klient by nie wezwał allegro do interwencji
każdy sprzedawca ma jakieś dyskusje i schemat jest taki sam
jeśli nie odp w ciągu 24h kupujący może nacisnąć pomoc i najpewniej się tak stało
natomiast kwestia merytoryczna jest faktycznie skandalem
@komis-bell - "kpisz czy o drogę pytasz"? - nie ma czegoś takiego, jak przeprosiny Allegro za błędnie podjętą decyzję, nie ma czegoś takiego, jak przeprosiny pracownika Allegro za zajęcie nieodpowiedniego stanowiska w sprawie. Jeden pracownik Allegro podjął błędną decyzję - wszyscy pozostali będą go "kryć". Nigdy nie otrzymasz informacji, że jakiś pracownik Allegro udzielił błędnej informacji, zajął niewłaściwe stanowisko w dyskusji itp. Nie ma czegoś takiego na Allegro. Prędzej zostaniesz całkiem "zdołowany" kolejnymi postanowieniami, a jak się będziesz "stawiał" - to dostaniesz info, że działasz niezgodnie z regulaminem Allegro i dostaniesz bloka na konto. Powód? - wyszukaj sobie w regulaminie.
To piszę z własnego doświadczenia. Allegro, chcąc pokazać, kto tutaj jest Panem i Władcą - potrafi pokazać swoje "różki". I nie ma jak z nimi walczyć. Nie chcę "sypać" przykładami, są one, ale nie ma sensu ich podawać - w końcu i tal All będzie mieć rację.
Dziś (po 6 dniach) usłyszałem od Pani Moderator, że nie mają za co przepraszać i wszystko jest dobrze.
Jako sprzedawcy mamy odpowiedzieć w 24h serwis Allegro nie musi przez 6 dni!
I proszę bardzo. Nowa awantura sprzed 16 minut... (analogiczna)!
1. Allegro przysłało wytyczne by dodawać FV do panelu transakcji
2. Allegro karało punktami za wysyłanie nadmiernej ilości wiadomości e-mail
3. System powiadamiania klientów o tym gdzie szukać faktury i skąd ją pobrać całkowicie nie działa.
@8ofert_pl Obrazków nie widzimy. Musi je zatwierdzić moderacja.
Dziękuje za info (nie wiedziałem).
Ps.
Stan na godzinę 16:27 - KONTO ZABLOKOWANE
Brak reakcji ALLEGRO OD: 19.08.2022 godzina 13:21
Jak myślicie - ile osób pracuje w dziale blokady kont ?
UPDATE (Dla Zainteresowanych)
Po 4 dniach i 5 godzinach blokady - konto zostało odblokowane. Sukces? Nic bardziej mylnego ...
Wciąż nikt nie odpowiedział na moje wiadomości i nie wyjaśnił zajścia i istoty problemu.
Na "przepraszam" oczywiście nie liczę gdyż to już względy honorowe o których tu nie ma co deliberować. Spokojnej nocy wszystkim życzę i pozdrawiam serdecznie.
Historia z gimnazjalistami :)) bardzo mi się podoba i chyba tak to właśnie wygląda tylko to są bardziej studenciaki :))) Ale swoją drogą ciekawe czy kiedyś to pęknie i będziemy potrafili się zjednoczyć i oprzeć takiemu traktowaniu. Trochę w to wątpię niestety :((
Allegro to taki Loki, a sprzedawcy na tym portalu to obecnie... sam sobie dopowiedz 😉
"Na kolana przede mną. Powiedziałem... Na kolana! Czy to nie jest prostsze? Czy to nie jest wasz naturalny stan? To niewypowiedziana prawda ludzkości, że pragniecie ujarzmienia. Jasna pokusa wolności zmniejsza radość życia w szalonej walce o władzę. Dla tożsamości. Zostaliście stworzeni, by być rządzonymi. W końcu zawsze będziecie klękać.
Jestem Loki z Asgardu i jestem obarczony chwalebnym celem. Uwolnię was od wolności".
Więc czy to się zmieni ? To zależy głównie od tego na ile sprzedawcy pozwolą portalowi żeby tu zarabiać.
@ko_alka może warto pomyslec o tym by dołączona faktura trafiała na maila kupującego ?
Jak widać na załączonym screenie kupujący mają problem.
Mała rzecz a może zaoszczedzic wielu komplikacji
mnie się wydaje ze nie jest do końca tak jak piszesz albowiem kupujący musiał ci otworzyć dyskusje 18 sierpnia (czwartek ) bo po 24 h od braku reakcji sprzedającego, kupujący może poprosić o pomoc allegro
w tym wypadku to 19 sierpnia gdzie nałożono ograniczenie
wyraźnie napisano, że gdyby sprzedawca się nie odezwał do poniedziałku to ponownie proszą o kontakt Niestety, to wygląda tak jak by Pan nie odpowiedział na dyskusje.
@Client:80340374 ale faktura trafia także na maila oraz jest do pobrania z panelu allegro 🙂
tak, ale nie zależenie od tego wypowiedzenie się w dyskusji jest wg regulaminu obowiązkowe
i wydaje się ze sprzedawca nie dopełnił tego a miał czas 24h
Biedny sprzedawca, trzeba go za to uziemić na tydzień 😉
tak absurd to jest