anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak Allegro traktuje Sprzedawców (Historia prawdziwa)

Idź do rozwiązania
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, 

Krótka, wypunktowana historia o tym jak funkcjonuje dział obsługi klienta w systemie Allegro. 

  1. Przed kilkoma miesiącami otrzymaliśmy informację (+upomnienie), iż wysyłamy za dużo wiadomości e-mail. Poproszono by ograniczyć ilość wiadomości i dodawać dowody zakupu do Panelu Klienta. 
  2. Posłusznie, grzecznie i pokornie przychyliliśmy się nad prośbą i zaczęliśmy dodawać faktury do panelu klienta Allegro. 
  3. Pewnego dnia (19.08) klient otwiera dyskusję pod tytułem "Nie otrzymałem FV"  po 2h obsługa serwisu Allegro odpowiada w dyskusji "Przykro nam. Nakładamy blokadę na konto do chwili wyjaśnienia sprawy"
  4. Jeszcze tego samego dnia (19.08.2022) informujemy w dyskusji obsługę, iż faktura zgodnie z wytycznymi została dodana do Panelu klienta bezpośrednio po zakupie (17.07.2022) czyli od miesiąca klient może ją pobrać z swojego panelu. W tej samej dyskusji pytamy dlaczego przed nałożeniem blokady nikt tego nie zweryfikował (czy faktycznie dodaliśmy klientowi fakturę czy też nie) i nie skonfrontował z podstawą prawną (Art 106 ustawy o VAT który mówi jasno, iż przedsiębiorca jest zobligowany do wystawienia dokumentu do 15. dnia kolejnego miesiąca względem tego, w którym nastąpiła sprzedaż danej usługi bądź towaru).
  5. Po naszym pytaniu KONTAKT ZAMIERA! Od Sprzedawców można oczekiwać odpowiedzi w ciągu 24h natomiast od pracowników obsługi nie można ... Od 4 DNI nikt nie odpowiedział na nasze zgłoszenie a konto jest wciąż zablokowane + dołożone 100 pkt karnych w jakości sprzedaży! 

Reasumując: 

1. Faktura dodana do panelu klienta bezpośrednio po zakupie (zgodnie z wytycznymi) 
2. Pracownik obsługi Allegro nie weryfikuje stanu faktycznego i blokuje konto za "Brak faktury" 
3. Konto zablokowane od 4 dni a Obsługa serwisu Allegro nie odpowiada na wiadomości e-mail (5 odrębnych) oraz w dyskusji. 

Jeśli UOKiK na poważnie nie zajmie się takimi praktykami to oznacza, że jest przyzwolenie dla praktyk nieuczciwej konkurencji i bezpardonowego łamania przepisów prawa. 

oznacz moderatorów
65 ODPOWIEDZI 65
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Zrzut ekranu 2022-08-23 o 15.45.37.png

1. Napisaliśmy w dyskusji po kilku minutach, że faktura jest dodana od miesiąca w karcie klienta

2. Od 19.08.2022 (godzina 13:21) NIKT nie odezwał się w sprawie odblokowania konta. 

3. Dziś (kiedy już sprawa nabrała delikatnego wydźwięku) pracownik zamknął dyskusję jako rozwiązaną ale... KONTA NIE ODBLOKOWAŁ! 

Tutaj sprawa jest oczywista i to ewidentna pomyłka pracownika (faktura była dodana czego nie zweryfikował) ale pozostaje jeszcze JAWNE ZŁAMANIE USTAWY O VAT, która daje czas na przesłanie faktury klientowi do 15 dnia następnego miesiąca. 

Oczywistym jest, że większość z nas ma to zautomatyzowane i nikt nie klepie 300 faktur dziennie ręcznie tylko robi to taki czy inny automat. Aż trudno jest mi sobie wyobrazić sprzedawcę, który ma konto firmowe i nie chce wysłać klientowi faktury! 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

@Methrylis @komis-bell 

Wiecie co jest najgorsze? Od tylu lat plują ludziom w twarz, że większość przyzwyczaiło się do tej delikatnej, wiosennej mżawki. Czasami mam wrażenie, że nawet ludzie czują dyskomfort kiedy nie zderzą się z taką machiną pogardy i dezaprobaty

Sprzedający ma na odpowiedź w dyskusji 24h niezależnie czy Chrzciny córki, Boże Ciało czy 1 Maj! W myśl zasady o klienta trzeba dbać i to jasne światło płynie z samego czubka latarnii Allegro. 

Kiedy jednak serwis Allegro działa nieelegancko (chamsko/bezprawnie) nie ma sobie nic do zarzucenia i mam wrażenie, że zupełni nikt nie kontroluje poczynań ludzi odpowiedzialnych za POK, Dyskusje, Blokady, Zgodności z Regulaminem itd. 

Widzę to tak... 

Wpada świeżo zatrudniony Gimnazjalista w dyskusje Allegro niczym dzik w żołędzie z odgórnymi,  jasnymi wytycznymi pt. "Klient ma zawsze racje" + "Sprzedawca w Polsce to prawdopodobnie oszust" + "Jeśli oszust to też pijak i złodziej" i zaczyna działać ... 

Cyk! usunie aukcje ... Chociaż system przypisał zły produkt w wspaniałej produktyzacji! 

Cyk! da komuś punkty karne ... Bo o 2 wiadomości e-mail za dużo wysłane ! 

Cyk! komuś zablokuje konto ... Bo klient zgłosił, że nie dostał faktury 

Cyk! Zakwestionuje prowizje ponieważ klient nie przesłał odstąpienia ... Nieważne, że z klientem nie ma kontaktu! 

Do powyższych wytyczne są ścisłe, jasne i klarowne. Każdy wie co ma robić i wszystko działa jak w zegarku. Kiedy jednak nadchodzi dzień, w którym trzeba pomóc Sprzedawcy i potraktować go na takich zasadach jak oczekuje się od niego traktowania innych klientów niestety nie ma procedur i wytycznych! Dlaczego? Nigdy takich nie było...

Sprzedawca dla allegro jest złem koniecznym a nie stroną w biznesie. 

 

oznacz moderatorów
AlleMakijaz
#11 Animator#

dyskusja otwarta liczy się w dniach roboczych raczej chrzciny córki nie odbywają się w tygodniu Jakoś trudno mi uwierzyć ze blokada jest tylko za  brak faktury 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

"Chrzciny córki" były przenośnią ale jeśli traktujesz ten zwrot dosłownie to istotnie, chrzciny mogą być w piątek i odpisać trzeba bez wymówek. Chyba, że córka poczeka do 18 i sama zdecyduje czy chce chrzciny i czy akurat w piątek ... 

Wracając do meritum. To nie jest kwestia wiary tylko faktów. Odpowiedziałem z screenem powyżej. 

oznacz moderatorów
Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@AlleMakijaz Jak widzisz na screenie wiadomości powyżej - konto zostało zablokowane dokładnie z tego powodu i piszą dokładnie, że odblokują je, kiedy "problem" zostanie rozwiązany. To jest skandal.

oznacz moderatorów
AlleMakijaz
#11 Animator#

tak masz racje jednak mi chodziło wskazanie czasu reakcji 

sprzedawca musiał nie odpowiedzieć w ciągu 24 h od zgłoszenia dyskusji Inaczej klient by nie wezwał allegro do interwencji 

każdy sprzedawca ma jakieś dyskusje i schemat jest taki sam 

jeśli nie odp w ciągu 24h kupujący może nacisnąć pomoc i najpewniej się tak stało 

natomiast kwestia merytoryczna jest faktycznie skandalem 

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

@komis-bell - "kpisz czy o drogę pytasz"? - nie ma czegoś takiego, jak przeprosiny Allegro za błędnie podjętą decyzję, nie ma czegoś takiego, jak przeprosiny pracownika Allegro za zajęcie nieodpowiedniego stanowiska w sprawie. Jeden pracownik Allegro podjął błędną decyzję - wszyscy pozostali będą go "kryć". Nigdy nie otrzymasz informacji, że jakiś pracownik Allegro udzielił błędnej informacji, zajął niewłaściwe stanowisko w dyskusji itp. Nie ma czegoś takiego na Allegro. Prędzej zostaniesz całkiem "zdołowany" kolejnymi postanowieniami, a jak się będziesz "stawiał" - to dostaniesz info, że działasz niezgodnie z regulaminem Allegro i dostaniesz bloka na konto. Powód? - wyszukaj sobie w regulaminie. 

To piszę z własnego doświadczenia. Allegro, chcąc pokazać, kto tutaj jest Panem i Władcą - potrafi pokazać swoje "różki". I nie ma jak z nimi walczyć. Nie chcę "sypać" przykładami, są one, ale nie ma sensu ich podawać - w końcu i tal All będzie mieć rację.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Dziś (po 6 dniach) usłyszałem od Pani Moderator, że nie mają za co przepraszać i wszystko jest dobrze. 

Jako sprzedawcy mamy odpowiedzieć w 24h serwis Allegro nie musi przez 6 dni! 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

I proszę bardzo. Nowa awantura sprzed 16 minut... (analogiczna)! 

Zrzut ekranu 2022-08-23 o 16.05.27.png

1. Allegro przysłało wytyczne by dodawać FV do panelu transakcji 

2. Allegro karało punktami za wysyłanie nadmiernej ilości wiadomości e-mail 

3. System powiadamiania klientów o tym gdzie szukać faktury i skąd ją pobrać całkowicie nie działa. 

oznacz moderatorów
komis-bell
#17 Koryfeusz#

@8ofert_pl Obrazków nie widzimy. Musi je zatwierdzić moderacja.

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

Dziękuje za info (nie wiedziałem). 

Ps. 

Stan na godzinę 16:27 - KONTO ZABLOKOWANE 

Brak reakcji ALLEGRO OD: 19.08.2022 godzina 13:21 

Jak myślicie - ile osób pracuje w dziale blokady kont ? 

oznacz moderatorów
8ofert_pl
#9 Pomysłodawca#

UPDATE (Dla Zainteresowanych) 

Po 4 dniach i 5 godzinach blokady - konto zostało odblokowane. Sukces? Nic bardziej mylnego ...

Wciąż nikt nie odpowiedział na moje wiadomości i nie wyjaśnił zajścia i istoty problemu. 

Na "przepraszam" oczywiście nie liczę gdyż to już względy honorowe o których tu nie ma co deliberować. Spokojnej nocy wszystkim życzę i pozdrawiam serdecznie. 

oznacz moderatorów
biotina_pl
#9 Pomysłodawca#

Historia z gimnazjalistami :)) bardzo mi się podoba i chyba tak to właśnie wygląda tylko to są bardziej studenciaki :))) Ale swoją drogą ciekawe czy kiedyś to pęknie i będziemy potrafili się zjednoczyć i oprzeć takiemu traktowaniu. Trochę w to wątpię niestety :((

oznacz moderatorów
Mac20ek00
#13 Ambasador#

Allegro to taki Loki, a sprzedawcy na tym portalu to obecnie... sam sobie dopowiedz 😉

"Na kolana przede mną. Powiedziałem... Na kolana! Czy to nie jest prostsze? Czy to nie jest wasz naturalny stan? To niewypowiedziana prawda ludzkości, że pragniecie ujarzmienia. Jasna pokusa wolności zmniejsza radość życia w szalonej walce o władzę. Dla tożsamości. Zostaliście stworzeni, by być rządzonymi. W końcu zawsze będziecie klękać.

Jestem Loki z Asgardu i jestem obarczony chwalebnym celem. Uwolnię was od wolności".

Więc czy to się zmieni ? To zależy głównie od tego na ile sprzedawcy pozwolą portalowi żeby tu zarabiać.

oznacz moderatorów
Client:80340374
#13 Ambasador#

@ko_alka  może warto pomyslec o tym by dołączona faktura trafiała na maila kupującego ?

Jak widać na załączonym screenie kupujący mają problem.

Mała rzecz a może zaoszczedzic wielu komplikacji

oznacz moderatorów
AlleMakijaz
#11 Animator#

 

mnie się wydaje ze nie jest do końca tak jak piszesz albowiem kupujący musiał ci otworzyć dyskusje 18 sierpnia (czwartek ) bo po 24 h od braku reakcji sprzedającego, kupujący może poprosić o pomoc allegro 

w tym wypadku to 19 sierpnia gdzie nałożono ograniczenie 

wyraźnie napisano, że gdyby sprzedawca się nie odezwał do poniedziałku to ponownie proszą o kontakt Niestety,  to wygląda tak jak by Pan nie odpowiedział na dyskusje. 

 

 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:80340374 ale faktura trafia także na maila oraz jest do pobrania z panelu allegro 🙂

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
AlleMakijaz
#11 Animator#

tak, ale nie zależenie od tego wypowiedzenie się w dyskusji jest wg regulaminu obowiązkowe 

i wydaje się ze sprzedawca nie dopełnił tego a miał czas 24h 

oznacz moderatorów
Mac20ek00
#13 Ambasador#

Biedny sprzedawca, trzeba go za to uziemić na tydzień 😉

oznacz moderatorów
AlleMakijaz
#11 Animator#

tak absurd to jest 

oznacz moderatorów