Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Jak można wyłączyć możliwość przekierowania przesyłek Allegro DPD? Pytam ponieważ coraz więc dostaje za to dopłat. Klient kupuje towar zaznacza adres dostawy ja wysyłam. Kupujący stwierdził że chce przekierować przesyłkę bez mojej wiedzy i co ? I dostaję za to dopłatę to jest niedorzeczne.
@psokomp-trade chore cisną się gorsze słowa ale nie wypada 🙂 Umowę ma allegro z DPD i Ty się na to zgadasz więc trzeba interweniować w allegro 😞
@msniezek jak to jest że klient decyduje o przekierowaniu a dopłatę ma sprzedawca ?
Allegro odsyła do Dpd a Dpd nic nie chce z tym zrobić
Podłączam się do pytania. Spotkała mnie taka sama sytuacja - kupujący przekierował przesyłkę ( to samo miasto ). W DPD twierdzą że to darmowe i nie powinna zostać naliczona żadna dopłata - allegro powołuje się na regulamin w którym nie ma informacji o tym kto może takie przekierowanie zlecić . Hipotetycznie przy nadaniu 100 paczek niech 50 klientów zmieni adres - płacimy 3.99 x 50 oraz 11,99 x 50 - Podkreślam że na infolinii DPD zarzekali się że to darmowe w przypadku kiedy adres zmienia klient - nadając przez Allekurier - nie było żadnych dopłat za zmianę adresu przez klienta.
Odpowiedź jaką otrzymałem od konsultanta Allegro :
"
zgadza się, opcja przekierowania przesyłki dla Kupującego jest bezpłatna.
Jest to jednak usługa dodatkowa wykonana przez przewoźnika, której koszt pokrywa Sprzedający - niezależnie od tego, kto zlecił zmianę adresu doręczenia.
"
Przecież to jakiś cyrk. Bulić za fanaberie kupującego. To już chyba lepsza Poczta Polska 😂
Najbardziej kuriozalne jest to że w przypadku korzystania z innego brokera lub bezpośrednio z DPD nikt nie ponosi kosztów.
@rafform Może to w takim razie pomysł Allegro a nie DPD ? Zawsze parę dodatkowych groszy wpadnie 😊
@Kaliope_Brzeg Zdecydowanie pomysł Allegro - W moim przypadku była to darmowa dostawa z pakietu smart, czyli kupujący zapłacił za pakiet, ja sprzedający 3.99 za nadanie paczki + 11.99 opłaty za z zasady darmową usługę + prowizja za przedmiot ( około 23 zł). Zastanawia mnie tylko fakt że ten wątek pojawił się chyba teraz pierwszy raz, nie znalazłem nic wcześniejszego a pewnie wzbudziło by to jakieś kontrowersje sprzedających. W moim przypadku opłata naliczona 01.12.2020, może ktoś już wcześniej miał taką sytuacje ?
@rafform był już wątek, ale problem jest taki że doliczają to w kolejnym miesiącu i kosztuje to tyle co nadanie zwykłe więc może umknąć jak jest kilka na setki opłat o tej samej kwocie 😞
@_HolaOla_ @cloudcloud @msniezek możecie się odnieść do tego wątku ?
Ja codziennie od kilku miesięcy sprawdzam rozliczenia z allegro. Opłaty za przekierowanie zaczęły się pojawiać po wyłączeniu dopłat za podjazd kuriera., które miały miejsce przy odbiorze 3 i mniej paczek dziennie. Nowy sposób na dorobienie i to bardzo nieuczciwe w stosunku do sprzedających.
@psokomp-trade U mnie było to chyba 7 paczek nadanych jednego dnia przez Wysyłam z Allegro wraz z tą która została przekierowana.
Musze podzielić się ostatnią odpowiedzią otrzymaną z supportu Allegro w połączeniu z poprzednią którą cytowałem wyżej daje to ciekawy obraz sytuacji :
"
w naszym Regulaminie znajduje się informacja o naliczaniu takiej opłaty w kolejnym okresie rozliczeniowym po wykonaniu takiej usługi przez przewoźnika.
My nie weryfikujemy z czyjej inicjatywy doszło do zmiany adresu przesyłki, ale stwierdzamy jedynie sam fakt, że przekierowanie miało miejsce i za to jest naliczana opłata. "
Do tego poprzednia :
"
zgadza się, opcja przekierowania przesyłki dla Kupującego jest bezpłatna.
Jest to jednak usługa dodatkowa wykonana przez przewoźnika, której koszt pokrywa Sprzedający - niezależnie od tego, kto zlecił zmianę adresu doręczenia.
"
Czyli Allegro stwierdza fakt zaistnienia usługi bezpłatnej którą za darmo świadczy DPD i z tego tytułu pobiera opłatę. Wybornie
@rafform Brak słów. Tak jak myślałam nad włączeniem do swoich dostaw DPD, odechciało mi się raz na zawsze. Mam nadzieję, że PP nigdy nie wpadnie na pomysł darmowego przekierowania albo że Allegro w kolejnej umowie jej do tego nie zmusi 🙄
@Kaliope_Brzeg Po wyjściu Inposta jestem bez kuriera w Smarcie, Poczty nie chcę, nad DPD cały czas się zastawiam, już trzy krotnie przedstawiali mi oferty, ale jak zobaczyłem, że w proponowanej umowie mam opłatę za ponowną nieskuteczną próbę doręczenia 10zł. to podziękowałem (o ponownym doręczeniu decyduje klient, a nadawca tylko płaci), nawet raz uruchomiłem w cenniku dla klienta, bez umowy DPD z "wysyłaj z Allegro" i nadając taką paczkę w punkcie, zamiast jak sobie wyobrażałem skanu przesyłki to Pani robiła zdjęcia Paczki i kartonika z kolejnym numerem, który był potwierdzeniem jej nadania. Co jak bym miał tych paczek wysyłać 10 sztuk dziennie? No cóż z tego co widzę dobrze że nie wybrałem DPD.
@TATLOK Z poczty korzystam od zawsze i powiem Ci, że nawet jestem zadowolona. W ciągu kilkunastu lat zginęła mi tylko 1 paczka i to w okresie przedświątecznym. Prawie wszystkie kurierskie nadane do godziny 15 na drugi dzień są już do odbioru. Kurierzy dzwonią do klientów. Jest naprawdę ok.
Dzień dobry,
czy zdarzyło Wam się napotkać w rozliczeniach Allegro na "Przekierowanie przesyłki" (na liście przewozowym DPD "Przeadresowanie przesyłki zgodnie z dyspozycją"). Naliczone koszty 11,99. Czy jest szansa by odzyskiwać kwoty w takich przypadkach? Pamiętam kiedyś w InPost mieliśmy podobna sytuację z przeadresowaniem, jednakże oni wysłali Nam maila z akceptacją.
Kogo w takiej sytuacji obciążyć? Klienta? Czy przewoźnika w reklamacji?
Auto_Partner_SA klient dostaje linka umożliwiającego zmianę adresu dostawy , a Ty płacisz ,
@Auto_Partner_SA ogólnie powinien płacić klient za swoje dyspozycje, tyle że nie jest o tym informowany więc wydaje mu się że jest to darmowe, obciążyć możesz siebie bo ta opłata jest w cenniku i zgodna z regulaminem allegro, nic nie zrobisz wkalkuluj w towar a jak będzie za dużo dopłat zmień kuriera 😞 Reklamacje tu nic nie dadzą 😞