Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam problem a zarazem pytanie jak unikną bezpodstawnych zwrotów Allegro ....Ponieważ czesto mam zwroty odzieży nowej premium butikowej różnie .Niektóre naprawde drogie a ludzie kupują nie czytaja wymiarów i odsyłają lub nawet zdarzyło się że były noszone i wyprane.....Prosze o jakieś wskazówki .Myślę ze allegro smart to z jednej strony nie wypał lub sprzedawca jest wogóle nie chroniony jeśli chodzi o zwroty towarów..
Smart to darmowy zwrot ale sam Smart nie jest darmowy, ale zgodnie z prawem konsumenckim kupujący ma prawo do zwrotu, ale jak zwraca towar o obniżonej wartości(noszony) to sprzedający zgodnie z prawem masz prawo potracić ze zwracanej wartości zakupu. Wyjściem może być rezygnacja ze Smarta!
Dziękuję za odpowiedź ,własnie tak to wygląda że wiekszość wybiera oferty z smart tak że może to być rozwiązanie żeby zrezygnować z tej opcji sprzedaży i napewno jeśli ktoś zapłaci za wysyłkę to już przemyśli zakup.Czy jeśli stwierdzę że przedmiot wrócił np brudny lub noszony i będzie to widoczne musze zgłosić do allegro czy poprostu odmowić zwrotu pieniędzy kupującemu i zajmie się tym allegro??dziękuje za każdą pomoc
@FashionOutlet24 allegro nie jest stroną transakcji więc sam musisz wycenić taki zwrot, odmówić zwrotu kasy nie możesz, zwrot też musisz przyjąć 😞
tu masz podstawę prawną do odliczenia kasy 🙂
Art. 34. 4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie
poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami
art. 12 ust. 1 pkt 9
Możeszteż rozważyć zamiast smarta ( i tak dopłacamy + zwroty ) zrobić np. darmową dostawę 🙂 musisz se przekalkulować, księgarnie zaczynają już tak robić 🙂https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/co-si%C4%99-dzieje-z-cennikami-dostaw-spr...
Lata komunizmu - braków w sklepach itd. spowodowały, że staliśmy się narodem "kombinatorów" - kiedyś, żeby coś mieć trzeba było sobie "załatwić" lub "wykombinować" i tak już zostało... Dodatkowo allegro wychowało następną generację rodaków którym wmówiło - że jako kupujący mają zawsze rację - a bezpłatne zwroty są po to żeby móc poużywać i zwrócić a Ty jako sprzedawca nic z tym nie jesteś w stanie zrobić - bo zgodnie z prawem obniżając cenę za zwracany produkt z automatu dostajesz negatywa - a ponieważ klienci NIE WYSTAWIAJĄ POZYTYWNYCH komentarzy to kilka negatywów powoduje Twój koniec przygody z allegro. Doszło do tego - że moje firma handlująca na allegro praktycznie od początku od kilku lat przestała na dwa tygodnie przed świętami sprzedawać dużą elektronikę - bo ludzi kupowali przed świętami sprzęt RTV żeby zabłysnąć przed rodziną która przyjedzie w odwiedziny a po świętach większość wracała... I co takiemu zrobisz, że przez tydzień używał telewizora - obniżysz zwrot - dostaniesz negatywa a telewizora nie sprzedasz bo każdy chce nówkę w oryginalnie zapakowany... Na allegro dobrze już było...
"Na allegro dobrze już było... "
Dokładnie tak! działania Allegro spowodowały: