anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Już 1 lutego rozpoczniemy nowy program AlleProgres

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Kupujący cenią sobie szybką dostawę. Wysyłka tego samego dnia może przesądzić o tym, że klient wybierze zakup właśnie w Waszym sklepie. Dlatego wprowadzamy nowy program AlleProgres, który zastąpi ubiegłoroczny Program Szybkich Wysyłek. Potrwa on od 1 lutego do 31 maja 2022 r.

Jak zyskać na programie AlleProgres?

W programie możecie otrzymać rabaty za przesyłki Allegro Smart! wysłane tego samego dnia. Rabaty przyznamy sprzedającym, którzy osiągną określony wzrost wskaźnika zamówień wysłanych tego samego dnia - wyniki porównamy z październikiem 2021 r. Wysokość rabatu jest uzależniona od:

  • kwoty zamówienia
  • metody dostawy
  • tego, o ile wzrośnie Wasz wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia (względem października 2021 r.).

Dokładne kwoty rabatów możliwych do uzyskania znajdziecie w Załączniku nr 1 do regulaminu.

Kto może wziąć udział w programie?

Program AlleProgres jest dla wszystkich sprzedających, którzy:

  • w październiku 2021 r. otrzymali minimum 10 zamówień (nie liczymy tych anulowanych lub zrealizowanych jedną z metod dostawy wymienionych w punkcie 4. Regulaminu AlleProgres);
  • nie posiadają na żadnym z kont ograniczeń w związku z naruszeniem Regulaminu Allegro.

Jak zapisać się do programu?

Spełnijcie dwa warunki, aby otrzymać rabaty za szybką wysyłkę:

  • zapiszcie się do programu (zrobicie to poprzez zakładkę Program AlleProgres w Moim Allegro);

mr_oma_0-1642767322530.png

  • osiągnijcie wzrost wskaźnika zamówień wysyłanych tego samego dnia o co najmniej 3 punkty procentowe względem wyniku z października 2021 roku.

Oba te warunki muszą zostać spełnione.

Kiedy przesyłkę traktujemy jako wysłaną?

Przesyłkę uznajemy za wysłaną, gdy kurier ją zeskanuje i otrzymamy tę informację od przewoźnika. Zasada obowiązuje dla przesyłek nadawanych:

  • bezpośrednio podczas podjazdu kuriera
  • w automatach paczkowych
  • w Punktach Obsługi Klienta InPost
  • w punktach odbioru (z wyjątkiem placówek Poczty Polskiej).

Aby paczka została skutecznie nadana, umieśćcie ją w automacie paczkowym lub zanieście ją do punktu odbioru do godziny granicznej przewoźnika

Z regulaminem AlleProgres możecie zapoznać się tutaj.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
264 ODPOWIEDZI 264

energo-dom_pl
#11 Animator#

Zrozumiałeś bardzo dobrze. Ci co chcieli korzystać z programu szybkich dostaw już w tamtym roku robili na 100% co mogli aby jak najwięcej paczek wychodził tego samego dnia. A Allegro chce żebyś pracował do 22:00 i sam rozwoził paczki po Polsce.

Jeszcze jakby brali pod uwagę ilość wysłanych paczek a nie % to jeszcze jeszcze można by zawalczyć. Nie wiem jakieś promocje, zwiększenie asortymentu mogło by zadziałać. Ale %-towy udział jest nie do zwiększenia. Czy sprzedam 1000 czy 5000 produktów zawsze to będzie +/- taka sama wartość % jeśli kurier odbiera o tej samej godzinie. 

oznacz moderatorów

RONCO_PL
#8 Zapaleniec#

To może allegro niech zrobi program nocnych odbiorów - dla przewoźników. A za nie odebrane przesyłki po godzinie 23:55 niech daje opust sprzedawcom? 

oznacz moderatorów

Witoto
#7 Wielbiciel#

Co w przypadku sprzedawców, którzy wskaźnik mają na poziomie 98-100%? Automatycznie będzie naliczany pełny upust/rabat za takie dotychczasowe podejście do klienta przez cały okres trwania programu?

 

Będę wdzięczny za odpowiedź.

oznacz moderatorów

energo-dom_pl
#11 Animator#

Przecież taki wskaźnik jest nierealny. Każde zamówienie po 16-18 godzinie (nie wiem jak tam masz odbiory) zaniża ci ten wskaźnik do 20-30%) Nie chodzi o terminowe nadania bo ten też mamy 99% - tylko nadane tego samego dnia w którym dokonano zakupu 🙂  

Nie pomyliłeś wskaźników ?

oznacz moderatorów

Bimeb
#7 Wielbiciel#

.

oznacz moderatorów

eCSI
#9 Pomysłodawca#

Witam Właśnie studiowałem program AlleProgres, który został stworzony chyba tylko po to, żeby być stworzonym. Warunki przyznania rabatów są nie do przejścia ponieważ firmy, które wywiązywały się ze swoich zobowiązań i wysyłały paczki zgodnie z tym co deklarowały nie otrzymają zwrotu środków za wysyłki w nowym programie ponieważ muszą mieć wzrost o 3% i 6 %. Wychodzi na to, że program został przygotowany dla firm, które jednak nie dotrzymywały czasu wysyłek i teraz niby się mami, że istnieje możliwość otrzymania zwrotu dla  przedsiębiorców. Firma taka jak nasza mająca zazwyczaj ten wskaźnik na poziomie ponad 90% musiałaby wysyłać zgodnie z tym co deklaruje z zgodnością ponad 100%.

oznacz moderatorów

eCSI
#9 Pomysłodawca#

Pytanie do moderatorów czy mam rację czy nie ?? @nat_not

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@eCSI Sam decydujesz czy chcesz przystąpić do programu. Jeśli uznasz, że nie będzie to dla Ciebie korzystne, nie musisz tego robić. Nie ukrywamy, że zależy nam na tym by rósł wskaźnik zamówień wysyłanych tego samego dnia. Nowy program może się do tego przyczynić.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Speeedcuber
#9 Pomysłodawca#

Miałbym pytanie odnośnie programu, bo obawiam się, że musiałem coś źle zrozumieć. Istnieje coś takiego, jak godziny graniczne odbioru paczek dla każdego rodzaju przesyłki. I teraz tak, weźmy Kurier48, który ma godziny graniczną 15:00. Jeśli ktoś kupi ode mnie paczkę z tą opcją wysyłki o godzinie 19:00, to czy jest ona w ogóle uwzględniana do statystyk wysyłki tego samego dnia, czy jest pomijana? Bo przecież nie mogę wysłać paczki tego samego dnia po godzinie 15:00 🙂

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

jak to nie możesz, dla allegro wszystko możesz. Przecież można dostarczać również w nocy 🙂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Allegro wymaga wysyłki przed dokonaniem zamówień wieczornych. Musisz zgadnąć kto co zamówi i wysłać przed zamówieniem. Potrzebny jest do tego Almanach zamówień i maszyna czasu.

oznacz moderatorów

Speeedcuber
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję, właśnie idę pakować jutrzejsze zamówienia 🙂

oznacz moderatorów

RONCO_PL
#8 Zapaleniec#

Wróżkę co przewiduje czas dostawy allegro już ma;)

oznacz moderatorów

go-plast
#9 Pomysłodawca#

A jak wygląda kwestia : np. kupujący zamówi DPD Smart kurier o godz. 18,00 a wg. AlleProgres  ''Wskaźnik zamówień wysłanych tego samego dnia to udział zamówień wysłanych w dniu złożenia zamówienia we wszystkich zamówieniach złożonych w danym miesiącu niezależnie od:

  • wybranej przez kupującego metody dostawy,
  • tego, czy przesyłka jest realizowana w ramach Smart!,
  • godziny złożenia zamówienia,
  • tego, czy przesyłka jest złożona do ustawionej przez Ciebie godziny...

Ktoś nad tym pomyślał? Kurier DPD ma podjazd do 16,00....

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Dokładnie tak. Ten ich tandetny program nie mierzy żadnej szybkości. Wynik zależy głównie od czynników losowych, czy zamówienie było rano czy wieczorem, oraz od tego czy Klienci zamawiali inne formy dostawy niż te należące do programu. Chory system. A co gorsze nagradzają tandeciarzy, a nie tych co faktycznie szybko wysyłają. Program powinien działać zarówno na tych co się poprawili, jak i na tych co już mają wysoki wskaźnik.

oznacz moderatorów

mon65001
#9 Pomysłodawca#

Tak, "ktoś o tym pomyślał", bo przecież wiadomo, że chodzi o to, aby oddać Sprzedającym jak najmniej, a nie jak najwięcej. Ja mogę zanieść przesyłkę do paczkomatu o godzinie 18, tylko po co, jak i tak będzie wyciągnięta/zeskanowana kolejnego dnia, więc do programu mi się nie zaliczy.

oznacz moderatorów

Pengano
#13 Ambasador#

Nawet jak zaniesiesz o 18, to nie policzy Ci nadania tego samego dnia. Chore. Zarząd Allegro powinien wywalić ten cały dział projektowy i zatrudnić fachowców. To wygląda jak sabotaż.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@nat_not to jest nic innego tylko upodlenie nas sprzedawców . Robię to co robię , od lutego podnoszę ceny o 3 punkty z racji nowych stawek na przprzesyłki ,,smart ,,. Nie mam najmiejszego zamiaru siedzieć przed szybką od bladego świtu do późnej nocy dla wirtualnego rabatu .

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

niestety to kolejna marchewka na sznurku dla naiwnych sprzedawców. Masz rację, trzeba podnieść ceny i mieć w nosie ten program rabatowy, do którego załapią się co najwyżej nowi sprzedawcy, którzy mieli wcześniej kiepskie statystyki.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@nat_not  taki program - generalnie trudny do zrealizowania- spowoduje że znaczna częśc sprzedawców sobie go odpuści. Prze co przestanie sioe starać z wysyłką tego samego dnia. Moim zdaniem wskażnik wysyłek w tym samym dniu raczej spadnie.

W programie szybkich wysyłek zysk za wysylke w tym samym dniu był natychmiastowy i wymierny. W programie progresowym dopiero na koniec miesiąca dowiemy sie czy było warto.

Szybka obsluga sprzedaży to często dodatkowe koszty: zatrudnienie dodatkowego pracownika lub premie za nadgodziny. Ponieważ nie wiemy czy te nakłady sie zwrócą to po co ponosic te koszty ?? Mozna ponieśc koszty tylko po to aby okaząło sie że i tak nic z tego nie ma ( bo wskażnik progresu za niski)

oznacz moderatorów