Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam pytanie do adminów @_HolaOla_ @cloudcloud @msniezek
Dlaczego wykluczycie możliwość anulowania tylko w niektórych kategoriach które mają wysyłkę elektroniczną? Przecież kategoria Kultura i rozrywka > Gry > Komputerowe PC wypełniona jest przesyłkami elektronicznymi a jakoś nie jest wykluczona z możliwości anulowania. To może prowadzić do patologii gdzie automat wysyła elektronicznie klucz i klient może w odpowiednim momencie anulować (przed zmianą statusu na wysłane), dostanie klucz i jednocześnie będzie chciał zwrotu wpłaty. To jest niedopuszczalne i zwiększa możliwość negatywów "bo przecież anulowałem", a jak wiadomo produkty cyfrowe są wyłączone z możliwości zwrotu zarówno w warunkach aukcji jak i prawnie.
Dodam że co to za kategoria "Kody" która jest tylko słowem "kod" w wyszukiwarce? Ja akurat nie używam tego słowa w tytułach aukcji i nie wiem co ma znaczyć ta kategoria i proszę o sprecyzowanie. A najlepiej wykluczyć możliwość anulowania jeśli jest w aukcji wysyłka elektroniczna, a nie tylko według wybranych kategorii.
Ale nie widzę tu problemu w momencie wysyłki kodu automat zmienia status zamówienia na wysłane i już klient nie anuluje 🙂
Kupujący będzie mógł anulować swój zakup, ale zrobi to jedynie do momentu aż nie zaczniesz realizować zamówienia, najpóźniej do 3 dni od zakupu. Co to znaczy? Gdy rozpoczniesz realizację zamówienia - w zależności od jego etapu - po prostu zmień jego status na: "W realizacji", "Przygotowane do wysyłki" lub "Wysłane" albo podaj numer przesyłki. Wówczas kupujący nie będzie mieć możliwości anulowania swojego zakupu.
@kostas11 dlatego napisałem maila do automatera czy są przygotowani na kolejne problemy które chce wprowadzić allegro. To że klient anuluje nie znaczy że automat nie wyśle (mowa cały czas o opłaconych zamówieniach). Domyślam się że właśnie z takiego powodu allegro zablokowało możliwość anulowania w niektórych kategoriach, tylko czemu nie objęło to kategorii komputerowe PC?
Wiadomo że automat powinien sprawdzić przed wysłaniem czy klient nie anulował, ale czy jest na to przygotowany? W sensie skonstruowany tak by w tym samym momencie w którym wyśle kod sprawdzi czy zamówienie nie zostało anulowane? Najlepiej jakby najpierw ustawił status na wysłane i dopiero potem wysłał, tak żeby nie było żadnych wątpliwości co do zamiarów klienta i klient nie mógł kliknąć anuluj.
Wystarczy że będą problemy z api i nie będzie dochodzić do automatu informacja że klient anulował.
@dawal50 wystarczy że automat po złożeniu zamówienia wyśle podziękowanie klientowi za zakup i zmieni statut na "W realizacji" to już zablokuje anulowanie i po minucie wyśle kod, powinno zadziałać 🙂
W praniu wyjdzie a może dołączą i tę kategorię do wykluczenia, może przegapili 🙂
@kostas11 z doświadczenia wiem że zanim automat się skapnie że klient coś kupił to może minąć 5 minut, a jak są problemy z api to nawet i po godzinie automat nie wie. Oczywiście najlepiej by było jakby klient anulował przed wpłatą, wtedy nie ma żadnego problemu, bo automat wysyła po wpłacie. Problem powstaje w momencie gdy klient zapłacił i od razu próbuje anulować. Wtedy różnie może być i nie wiem czy api jest do tego przystosowane by w odpowiednim momencie blokować anulowanie.
@dawal50 przekazujemy dalej Wasze sugestie - dzięki! Kategoria Komputerowe PC dotyczy również wersji pudełkowych i pewnie dlatego nie znalazła się w wykazie.
@msniezek w takim razie to czy coś trafi do wykluczonych nie powinno zależeć od kategorii allegro tylko od formy wysyłki, bo jak widać ktoś może zostać poszkodowany
@dawal50 update - dowiedziałem się, że format "przesyłka elektroniczna" rzeczywiście będzie domyślnie wyłączony z możliwości anulowania zakupu (dowiem się, dlaczego ta kluczowa informacja nie znalazła się w aktualnościach). Po drugie, na początku damy sprzedawcom czas na dostosowanie się do tej zmiany i umożliwimy im wyłączenie możliwości anulowania (o czym więcej tutaj).
@msniezek jak dla mnie opcja anulowania może istnieć we wszystkich kategoriach, ale tylko przed wpłatą. Po wpłacie mogą wystąpić kwiatki takie jak napisałem w tym temacie. Opcja anulowania jest bardzo przydatna bo przyspieszy zwrot prowizji dla nieopłaconych zamówień.
Może zrobicie tak by była wszędzie do momentu wpłaty, a po wpłacie tylko w tych poza wysyłką elektroniczną?
Co to jest „anulowanie zakupu”? To odstąpienie od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej?
@dawal50 nie zrobimy tak, ale jak rozumiem - problem sam się rozwiąże, jeżeli anulowanie nie będzie dotyczyło wysyłek elektronicznych.
@xyz96 tak.
W takim razie funkcja powinna być dostępna w czasie 14 dni (lub dłużej, jeśli sprzedawca na to pozwala) od daty odebrania przesyłki. Kupujący na Allegro już teraz nie wiedzą jak skutecznie odstąpić od umowy, a po wprowadzeniu nowej funkcjonalności niektórzy będą przekonani, że zrezygnować mogą tylko w ciągu 3 dni.
@xyz96 Nie znajomość prawa przez kupujących nie jest usprawiedliwieniem 🙂 Każdy sprzedawca ma w regulaminie na temat reklamacji i odstąpienia od umowy oraz wytyczne co robić, i to jest wiążące dla kupującego 🙂 Po za tym mamy dodane do maila potwierdzajacego zakup gotowe formularze odstąpienia i reklamacji oraz regulamin z których kupujący powinien korzystać 🙂
Fakt tą funkcją robi bałagan i wprowadza w błąd, dla mnie jako firmy takie kliknięcie nie niesie żadnych obowiązków prawnych ( do puki kupujący nie dostarczy mi pisma o odstąpieniu lub nie wypełni zwrotu na stronie ) umowę mam dalej ważną i mogę ją realizować bo prawnie odstąpienie jest liczone od odebrania paczki, lub jak się sprzedawca zgodzi może przyjąć przed wysyłką 🙂
@kostas11 mylisz się, zarówno jeżeli chodzi o formę odstąpienia (może być dowolna, choćby telefoniczna, a więc tym bardziej może mieć formę anulowania zakupu w Allegro - zadbaliśmy o to, aby takie anulowanie miało wszystkie niezbędne cechy), jak i termin odstąpienia (w Ustawie wskazany jest jedynie ostateczny termin, nie wskazano początkowego, zatem odstąpienie jest możliwe już od momentu zawarcia umowy).
@nat_not @msniezek @cloudcloud @_HolaOla_ możecie sprzedawcom przedstawić po skrócie co to miło na celu,bo nie za bardzo rozumiem.
Jeśli już bardzo to chcecie wprowadzić to wedle mnie powinno być z automatu, skasowane zamówienie, oddana kasa i usunięte z listy zamówień bo transakcji nie ma 🙂
A na dzień dzisiejszy ja muszę pilnować i wykonywać pracę mimo że nie mam zamówienia.
Przypominam że prawo nie przewiduje czegoś takiego jak anulowanie prawnie zawartej umowy, jedyne co to kupujący może odstąpić od umowy a tu zgodnie z UoPK Art. 30. musi wysłać odpowiednie pismo z pewnymi danymi, więc kliknięcie anuluje zamówienia nie ma żadnej mocy prawnej 😞
Moja propozycja że dokąd sprzedawca nie zmieni statusu na w realizacji lub dalsze kroki to zamówienie powinno być całkowicie automatycznie przez allegro usuwane, cofane, i zwracane bez naszego udziału 🙂
@xyz96 proszę bardzo, sprzedawca może i przeważnie tak robię że przyjmuję odstapienie przed przed wysyłką odstąpienie z danymi itp. ale nie anulowanie
proszę na co powołują się :
Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny
i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i
art. 35.
Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc
zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie
przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik
Prawnie kupujący nie może odstapić od umowy przed odebraniem towaru 🙂
Powinno to być odstąpienie od umowy z podaniem wszystkich danych które będą do wydrukowania przez sprzedawcę jak przy zwrocie bez podania przyczyny 🙂
Może 🙂 Taka jest interpretacja i stanowisko UOKiK - nikt tego nie podważy.