anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Już w maju - kupujący anulują zamówienie w nowy sposób! / wysyłka elektroniczna

dawal50
#14 Krzewiciel#

Mam pytanie do adminów @_HolaOla_ @cloudcloud @msniezek 

Dlaczego wykluczycie możliwość anulowania tylko w niektórych kategoriach które mają wysyłkę elektroniczną? Przecież kategoria Kultura i rozrywka > Gry > Komputerowe PC wypełniona jest przesyłkami elektronicznymi a jakoś nie jest wykluczona z możliwości anulowania. To może prowadzić do patologii gdzie automat wysyła elektronicznie klucz i klient może w odpowiednim momencie anulować (przed zmianą statusu na wysłane), dostanie klucz i jednocześnie będzie chciał zwrotu wpłaty. To jest niedopuszczalne i zwiększa możliwość negatywów "bo przecież anulowałem", a jak wiadomo produkty cyfrowe są wyłączone z możliwości zwrotu zarówno w warunkach aukcji jak i prawnie.

oznacz moderatorów
42 ODPOWIEDZI 42

dawal50
#14 Krzewiciel#

Dodam że co to za kategoria "Kody" która jest tylko słowem "kod" w wyszukiwarce? Ja akurat nie używam tego słowa w tytułach aukcji i nie wiem co ma znaczyć ta kategoria i proszę o sprecyzowanie. A najlepiej wykluczyć możliwość anulowania jeśli jest w aukcji wysyłka elektroniczna, a nie tylko według wybranych kategorii.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Ale nie widzę tu problemu w momencie wysyłki kodu automat zmienia status zamówienia na wysłane i już klient nie anuluje 🙂

Kupujący będzie mógł anulować swój zakup, ale zrobi to jedynie do momentu aż nie zaczniesz realizować zamówienia, najpóźniej do 3 dni od zakupu. Co to znaczy? Gdy rozpoczniesz realizację zamówienia - w zależności od jego etapu - po prostu zmień jego status na: "W realizacji", "Przygotowane do wysyłki" lub "Wysłane" albo podaj numer przesyłki. Wówczas kupujący nie będzie mieć możliwości anulowania swojego zakupu.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@kostas11 dlatego napisałem maila do automatera czy są przygotowani na kolejne problemy które chce wprowadzić allegro. To że klient anuluje nie znaczy że automat nie wyśle (mowa cały czas o opłaconych zamówieniach). Domyślam się że właśnie z takiego powodu allegro zablokowało możliwość anulowania w niektórych kategoriach, tylko czemu nie objęło to kategorii komputerowe PC?

Wiadomo że automat powinien sprawdzić przed wysłaniem czy klient nie anulował, ale czy jest na to przygotowany? W sensie skonstruowany tak by w tym samym momencie w którym wyśle kod sprawdzi czy zamówienie nie zostało anulowane? Najlepiej jakby najpierw ustawił status na wysłane i dopiero potem wysłał, tak żeby nie było żadnych wątpliwości co do zamiarów klienta i klient nie mógł kliknąć anuluj.

Wystarczy że będą problemy z api i nie będzie dochodzić do automatu informacja że klient anulował.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@dawal50 wystarczy że automat po złożeniu zamówienia wyśle podziękowanie klientowi za zakup i zmieni statut na "W realizacji" to już zablokuje anulowanie i po minucie wyśle kod, powinno zadziałać 🙂

W praniu wyjdzie a może dołączą i tę kategorię do wykluczenia, może przegapili 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@kostas11 z doświadczenia wiem że zanim automat się skapnie że klient coś kupił to może minąć 5 minut, a jak są problemy z api to nawet i po godzinie automat nie wie. Oczywiście najlepiej by było jakby klient anulował przed wpłatą, wtedy nie ma żadnego problemu, bo automat wysyła po wpłacie. Problem powstaje w momencie gdy klient zapłacił i od razu próbuje anulować. Wtedy różnie może być i nie wiem czy api jest do tego przystosowane by w odpowiednim momencie blokować anulowanie.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@dawal50 przekazujemy dalej Wasze sugestie - dzięki! Kategoria Komputerowe PC dotyczy również wersji pudełkowych i pewnie dlatego nie znalazła się w wykazie.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@msniezek w takim razie to czy coś trafi do wykluczonych nie powinno zależeć od kategorii allegro tylko od formy wysyłki, bo jak widać ktoś może zostać poszkodowany

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@dawal50 update - dowiedziałem się, że format "przesyłka elektroniczna" rzeczywiście będzie domyślnie wyłączony z możliwości anulowania zakupu (dowiem się, dlaczego ta kluczowa informacja nie znalazła się w aktualnościach). Po drugie, na początku damy sprzedawcom czas na dostosowanie się do tej zmiany i umożliwimy im wyłączenie możliwości anulowania (o czym więcej tutaj).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

dawal50
#14 Krzewiciel#

@msniezek jak dla mnie opcja anulowania może istnieć we wszystkich kategoriach, ale tylko przed wpłatą. Po wpłacie mogą wystąpić kwiatki takie jak napisałem w tym temacie. Opcja anulowania jest  bardzo przydatna bo przyspieszy zwrot prowizji dla nieopłaconych zamówień.

Może zrobicie tak by była wszędzie do momentu wpłaty, a po wpłacie tylko w tych poza wysyłką elektroniczną?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@msniezek 

Co to jest „anulowanie zakupu”? To odstąpienie od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej?

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@dawal50 nie zrobimy tak, ale jak rozumiem - problem sam się rozwiąże, jeżeli anulowanie nie będzie dotyczyło wysyłek elektronicznych.

@xyz96 tak.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@msniezek 

W takim razie funkcja powinna być dostępna w czasie 14 dni (lub dłużej, jeśli sprzedawca na to pozwala) od daty odebrania przesyłki. Kupujący na Allegro już teraz nie wiedzą jak skutecznie odstąpić od umowy, a po wprowadzeniu nowej funkcjonalności niektórzy będą przekonani, że zrezygnować mogą tylko w ciągu 3 dni.

oznacz moderatorów

Client:43176173
#8 Zapaleniec#
  • Jescze się taki narodził co by każdemu dogodził
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 Nie znajomość prawa przez kupujących nie jest usprawiedliwieniem 🙂 Każdy sprzedawca ma w regulaminie na temat reklamacji i odstąpienia od umowy oraz wytyczne co robić, i to jest wiążące dla kupującego 🙂 Po za tym mamy dodane do maila potwierdzajacego zakup gotowe formularze odstąpienia i reklamacji oraz regulamin z których kupujący powinien korzystać 🙂

@msniezek 

Fakt tą funkcją robi bałagan i wprowadza w błąd, dla mnie jako firmy takie kliknięcie nie niesie żadnych obowiązków prawnych ( do puki kupujący nie dostarczy mi pisma o odstąpieniu lub nie wypełni zwrotu na stronie ) umowę mam dalej ważną i mogę ją realizować bo prawnie odstąpienie jest liczone od odebrania paczki, lub jak się sprzedawca zgodzi może przyjąć przed wysyłką 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@kostas11 mylisz się, zarówno jeżeli chodzi o formę odstąpienia (może być dowolna, choćby telefoniczna, a więc tym bardziej może mieć formę anulowania zakupu w Allegro - zadbaliśmy o to, aby takie anulowanie miało wszystkie niezbędne cechy), jak i termin odstąpienia (w Ustawie wskazany jest jedynie ostateczny termin, nie wskazano początkowego, zatem odstąpienie jest możliwe już od momentu zawarcia umowy).

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@nat_not @msniezek @cloudcloud @_HolaOla_ możecie sprzedawcom przedstawić po skrócie co to miło na celu,bo nie za bardzo rozumiem.

Jeśli już bardzo to chcecie wprowadzić to wedle mnie powinno być z automatu, skasowane zamówienie, oddana kasa i usunięte z listy zamówień bo transakcji nie ma 🙂

A na dzień dzisiejszy ja muszę pilnować i wykonywać pracę mimo że nie mam zamówienia.

  • Zmień status zamówienia na [Anulowane].
  • Zwróć kupującemu wpłatę przez Allegro Finanse, jeśli już zdążył opłacić zakup.
  • Zaktualizuj stan dostępnych sztuk produktu w ofercie.
  • Złóż wniosek o przyznanie rabatu transakcyjny (zwrotu prowizji).

Przypominam że prawo nie przewiduje czegoś takiego jak anulowanie prawnie zawartej umowy, jedyne co to kupujący może odstąpić od umowy a tu zgodnie z UoPK Art. 30. musi wysłać odpowiednie pismo z pewnymi danymi, więc kliknięcie anuluje zamówienia nie ma żadnej mocy prawnej 😞 

Moja propozycja że dokąd sprzedawca nie zmieni statusu na w realizacji lub dalsze kroki to zamówienie powinno być całkowicie automatycznie przez allegro usuwane, cofane, i zwracane bez naszego udziału 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 

@msniezek informował tutaj, że to anulowanie jest odstąpieniem od umowy na podstawie art. 27 Ustawy konsumenckiej.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 proszę bardzo,  sprzedawca może i przeważnie tak robię że przyjmuję odstapienie przed przed wysyłką odstąpienie z danymi itp. ale nie anulowanie

proszę na co powołują się :

Art. 27. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem
przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny
i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i
art. 35.


Art. 28. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc
zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie
przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik

Prawnie kupujący nie może odstapić od umowy przed odebraniem towaru 🙂

Powinno to być odstąpienie od umowy z podaniem wszystkich danych które będą do wydrukowania przez sprzedawcę jak przy zwrocie bez podania przyczyny 🙂

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Może 🙂  Taka jest interpretacja i stanowisko UOKiK  - nikt tego nie podważy.

oznacz moderatorów