anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

kłopotliwy zwrot

AlleMakijaz
#12 Orędownik

Witam,
Kupująca zgłosiła reklamację zamówienia d4ed5ac0-4cfc-11f0-b186-4ff81881cc3c  i po tygodniu odesłała paczkę, jednak zamiast reklamowanych produktów otrzymałam zupełnie inne przedmioty.

Poinformowałam Kupującą o pomyłce – przez kilka dni brak reakcji, potem otrzymałam negatywny komentarz za "opóźnienie zwrotu". Kupująca twierdzi, że paczka była prawidłowa i nie podejmuje żadnych działań w celu wyjaśnienia sytuacji. W dyskusji również nie widać chęci współpracy. Zaczęła to analizować i chyba kupująca to zrobiła specjalnie bo ja np. będąc w sytuacji takiej starałabym się uzyskać pomoc zgłosić wyjaśnić a tu kompletnie nic - dlatego zaczęłam wątpić  w pomyłki bo zwrot jest na 600 zł 

Zgłoszenie odrzuciłam  w terminie , bo nie mam możliwości potwierdzenia zawartości przesyłki.

Allegro sugeruje, że to ja mam złożyć reklamację, ale nie wiem, jak mam to zrobić – pytacie mnie np. o paczkomat nadawczy, którego nie znam. Nie mam informacji technicznych o tej przesyłce, ponieważ to Kupująca ją nadawała. o numer konta do zwrotu w reklamacji podać swój nie mogę.. 

Proszę o pomoc – nie rozumiem, dlaczego mam ponosić odpowiedzialność za czyjąś pomyłkę.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

AlleMakijazPL
#12 Orędownik

Witam,
Kupująca zgłosiła reklamację zamówienia d4ed5ac0-4cfc-11f0-b186-4ff81881cc3c  i po tygodniu odesłała paczkę, jednak zamiast reklamowanych produktów otrzymałam zupełnie inne przedmioty.

Poinformowałam Kupującą o pomyłce – przez kilka dni brak reakcji, potem otrzymałam negatywny komentarz za "opóźnienie zwrotu". Kupująca twierdzi, że paczka była prawidłowa i nie podejmuje żadnych działań w celu wyjaśnienia sytuacji. W dyskusji również nie widać chęci współpracy. Zaczęła to analizować i chyba kupująca to zrobiła specjalnie bo ja np. będąc w sytuacji takiej starałabym się uzyskać pomoc zgłosić wyjaśnić a tu kompletnie nic - dlatego zaczęłam wątpić  w pomyłki bo zwrot jest na 600 zł 

Zgłoszenie odrzuciłam  w terminie , bo nie mam możliwości potwierdzenia zawartości przesyłki.

Allegro sugeruje, że to ja mam złożyć reklamację, ale nie wiem, jak mam to zrobić – pytacie mnie np. o paczkomat nadawczy, którego nie znam. Nie mam informacji technicznych o tej przesyłce, ponieważ to Kupująca ją nadawała. o numer konta do zwrotu w reklamacji podać swój nie mogę.. 

Proszę o pomoc – nie rozumiem, dlaczego mam ponosić odpowiedzialność za czyjąś pomyłkę.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

pwhydromet
#9 Pomysłodawca
oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

Cześć @AlleMakijazPL, poprosiłem o konsultację w Twojej sprawie. Wrócę do tego wątku jak tylko otrzymam odpowiedź.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

Wracam @AlleMakijazPL, poprosiłem naszego konsultanta o odpowiedź w Twojej dyskusji 🙂

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

od kiedy sprzedawca ma składać reklamację na zwrot od kupującego?

oznacz moderatorów

TechartGSM
#14 Krzewiciel

@AlleMakijazPL Dokładnie tak jak napisał @RED , nadawca jest odpowiedzialny za przesyłkę, nie Ty. Tyle w temacie. Niech sobie Allegro jej wypłaca z własnej kiejdy protecta i hoduje następną pijawkę.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@AlleMakijaz to była reklamacja czy Odstąpienie ?

Reklamacja - dostałaś nie swoje, odrzucasz reklamację z powodu braku produktu do stwierdzenia wady, prosisz konsumenta o odebranie paczki i przygotowanie poprawnego produktu do odebrania na reklamację  🙂

Odstąpienie - wstrzymujesz się do czasu otrzymania towaru reguluje to ustawa, ale jak klient twierdzi że odesłane zostało poprawie i zawinił przewoźnik to Ty składasz reklamację bo towar nie należy do klienta, jak nie odstaniesz odszkodowania a oddałaś kasę to występujesz z roszczeniem do konsumenta 🙂

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

AlleMakijazPL
#12 Orędownik

Witam,

No jest naprawdę masakra z tym zwrotem.

Kupująca złożyła reklamację, ale odesłała nie ten produkt, który powinna. Następnie założyła dyskusję – i teraz ja muszę składać reklamację do przewoźnika.
Mimo wszystko podałam jej dane do zwrotu środków, żeby uniknąć dalszych komplikacji.

A teraz okazuje się, że dyskusja nie może być zamknięta, mimo że reklamacja została przeze mnie odrzucona, bo Allegro czeka na rozpatrzenie mojej reklamacji przez przewoźnika. Serio?

Za kilka dni kupująca oznaczy dyskusję jako nierozwiązaną, a wtedy otrzyma zwrot z ubezpieczenia (POK) – mimo że to ona odesłała nie to, co trzeba.
To ja zostanę z problemem, mimo że trzymam się procedur i działam zgodnie z regulaminem.

Proszę o wyjaśnienie, jak mogę zabezpieczyć się przed niesłuszną stratą i negatywnymi punktami w tej sytuacji. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

AlleMakijazPL
#12 Orędownik

kostas11 to byla reklamacja 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@AlleMakijazPL tu się cuda zaczynają dziać, konsultanci nie mają bladego pojęcia co piszą, co wymuszają, a najlepsze że nigdzie tego nie zgłosisz bo to relacja B2B 😞

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

AlleMakijazPL
#12 Orędownik

ja jestem załamana 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Musisz ponownie rozważyć na spokojnie sytuację:

co w sytuacji gdy:

- otrzymałaś inny produkt

- jesteś zmuszana do wykonania jakiś czynności

- ktoś twierdzi, że nie możesz odrzucić reklamacji

 

Art. 286. [Oszustwo]
§ 1.
Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,

podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
§ 2.
Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.
§ 3.
W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@AlleMakijaz wczoraj nasz pracownik zakończył tę dyskusję, więc konsekwencje, które tutaj wskazałaś póki co nie mają szans wystąpić. Zgodnie z informacjami z dyskusji - wznowimy ją dopiero, gdy w Twojej sprawie pojawi się odpowiedź od przewoźnika. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AlleMakijaz
#12 Orędownik

Tak , ale kosztowało mnie to dużo stresu bo jednen odpisał Pan ze nie mozna zakończyć,  natomiast drugi ze jednak tak po odwołaniu uznal ze ją zakończyć jednak można. Nie zmienia to faktu ze to ja musiałam składać reklamację kolejny czas zajac o paczke która nie jest moja 

Co więcej,  Kupujący to powinien zrobić a nie ja .zmusiliscie mnie wpisem 

Wciąż czekamy na decyzję w reklamacji 

Jak bym to ja była winna całej tej sprawie.

oznacz moderatorów

AlleMakijazPL
#12 Orędownik

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Szanowni Państwo,

odgrzewam temat, ponieważ jestem zmuszona ponownie wypowiedzieć się w tej sprawie. Jak Państwo pamiętają, zgłosiłam reklamację w imieniu klienta – niestety odpowiedź, jaką otrzymałam, świadczy o całkowitym braku zrozumienia treści zgłoszenia.

Reklamacja nie dotyczyła braku doręczenia paczki, lecz błędnego doręczenia przesyłki w wyniku najprawdopodobniejszej pomyłki kuriera przy naklejaniu etykiet. Zamiast paczki zawierającej dwa balsamy La Mer otrzymałam przesyłkę z książkami.

Kolejne fakty:
– 30 lipca zostałam telefonicznie poinformowana przez InPost, że przesyłka została błędnie doręczona. Poproszono mnie o jej spakowanie i przekazanie kurierowi – co uczyniłam.
– Tego samego dnia paczka została odebrana i – zgodnie ze śledzeniem – trafiła do oddziału InPost.
– Tymczasem 31 lipca o godz. 13:29 otrzymałam odpowiedź, że „paczka została prawidłowo umieszczona w paczkomacie i skutecznie doręczona do adresata”.

Mam zatem poważne wątpliwości, czy ktokolwiek zapoznał się z treścią mojej reklamacji.

Nie zgłaszałam zaginięcia przesyłki, lecz fakt, że doręczono mi paczkę o błędnej zawartości – co jest istotą sprawy. Co więcej, w momencie wydania Państwa decyzji, reklamowana paczka była już w Państwa oddziale, a mimo to zupełnie pominięto ten fakt.

Proszę zatem o:
– niezwłoczne przekazanie sprawy do osoby kompetentnej,
– oficjalne ustosunkowanie się InPost do zaistniałej sytuacji,
– wskazanie dalszego trybu postępowania celem odzyskania właściwej paczki lub otrzymania zwrotu środków.

Uprzejmie proszę także o traktowanie spraw klientów z należytym zaangażowaniem. Tego typu automatyczne, powierzchowne odpowiedzi są stratą czasu obu stron i przyczyną uzasadnionej frustracji.

Proszę aby inpost wypowiedział sie tutaj i przedstawił swoje wyjaśnienie w tej sprawie.

[IPR13739435] Odpowiedź na reklamację

Z poważaniem,
Aleksandra

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

Dzień dobry, @AlleMakijazPL 

Uprzejmie informuję, że sprawa będzie weryfikowana na drodze odwołania od wyniku reklamacji. Informacja zostanie przekazana drogą mailową na adres e-mail podany w formularzu reklamacyjnym. Prosimy jeszcze o cierpliwość oraz oczekiwanie na kontakt ze strony Działu reklamacji. 

W imieniu firmy InPost przepraszam za utrudnienia. 

oznacz moderatorów