Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam!
Mam klienta, który chce zwrot środków za całość zamówienia, zwrot został zrobiony za część z którą miał problem. Chce całość strasząc sądem, rzecznikiem, itd. ale nie chce dokonać zwrotu przez allegro i zwrócić towaru. Widać, że jest biegły w tym temacie.
Pozdrawiam
M.
Poproś o odesłanie towaru. Jeżeli nie dostaniesz towaru to nie zwracaj. Tu nawet POK mu nie pomoże. Tylko odpisuj na bieżąco w dyskusji.
@fajnydom_net A czym motywuje zwrot części towaru ale zwrot kwoty za całość ?
@fajnydom_net nie jest biegły w temacie, tylko straszy Cię ważnymi instytucjami. Gdyby był biegły w temacie, nie wysuwałby tak absurdalnych żądań, które nie mają żadnego umocowania prawnego.
@fajnydom_net To dobrze, że jest biegły w temacie, oby więcej takich kupujących. Jeśli część została zwrócona, to znaczy, że reklamacja została uznana bez odesłania tej części.
Zwrotu przez Allegro nie ma obowiązku robić, może wysłać pisemną reklamację i chyba wysłał.
Nie wiemy, co miałby tu do powiedzenia kupujący, znana jest tylko Twoja wersja zdarzeń.
I znowu konfrontacja sprzedający vs kupujący tylko szkoda że to nie autor wątku tylko stali bywalcy TEGO forum się kłócą 😐
@Client:44052296 No i tu jest problem... Ktoś rzuca zapytanie, nie precyzuje i znika...
Przepraszam nie znikłam , nie zabieram pracy do domu.
Klient zamówił szynę pcv + osłonę, po jakimś czasie stwierdził, że osłona mu pękła itd, oczywiście mógł źle zamontować , ale nie chcąc iść na udry zwróciłam wartość osłon, Pan zażądał zwrotu całości i nie mam z tym problemu, ale chyba powinien zwrócić towar a nie straszyć i wysłać zaświadczenia lekarskie, że jest chory. Poniżej jeden z maili od niego:
Szanowna pani w związku z państwa produktami zostały wywiercone tylko dziury nie będę wysyłał tych zepsutych produktów proszę o zwrot całej kwoty albo jest to już mój ostatni mail wystąpienie prywatnie do rzeczoznawcy a potem otrzyma pani już pozew od mojego pełnomocnika nie będę prowadził żadnych negocjacji bo przez państwa produkt doszło tylko do problemu jeżeli macie coś wadliwego to proszę tego nie sprzedawać proszę tego nie upiększać ze zdjęciami ponieważ nie jest to tylko wina producenta państwo robią zdjęcia produkt inaczej wygląda na zdjęciu a inaczej w rzeczywistości i po części jest to państwa winazaprojektowane mieszkanie zniszczyły mi tylko wasze produkty jak pani woli ja już się z panią kontaktował nie będę jeżeli go siedmiu dni nie zwróci mi pani całych pieniędzy bez ponownego kontaktu zgodnie z radą rzecznika konsumentów i pełnomocnika rzeczoznawca wykonam i opinie wstępnie rozmawiają za rzeczoznawcą i taką opinię zgodził się wykonać zaznaczam jednak że w przypadku przegrania procesu obciążona jest pani opinię rzeczoznawcy kosztami sądowymi zastępstwem procesowym adwokata i ewentualnie postępowaniem egzekucyjnym dodatkowo izba handlowa jest ładna przeprowadzić kontrolę
@fajnydom_net klient złożył reklamację, żebyś mogła ją rozpatrzyć, musi odesłać produkt. W tym momencie wygląda to na próbę wyłudzenia, co możesz spokojnie zgłosić na policję skoro klient gra prawnikami i sądami. Jeżeli produkt nie jest nagminnie reklamowany i zwracany przez kupujących, to zarzuty kupującego na temat jakości w każdym sądzie przepadną. Nie ma takiego przepisu, że musisz uznać reklamację bez zwrotu towaru. Warunkiem reklamacji jest zwrot zakupionego produktu.
Dziękuję za pomoc.
@fajnydom_net hmm ja bym sie nie przejął.
Po 1 Nie Ty wierciłaś klientowi dziury w suficie. Jełsi towar był wadliwy to po co próba montażu??? Cytat z klienta:" produkt inaczej wygląda na zdjęciu a inaczej w rzeczywistości". Wiec mógł nie montowac
Po 2 w ramach reklamacji masz prawo żądać odesłania przedmiotu i naprawy nie zawsze musisz obniżać czy zwracac cene.
Po 3 za wszelkie ekspertyzy wykonane przed sprawą płaci zleceniodawca czyli klient i w sądzie nie może żądać zwrotu tych kosztów
PO 4 Jeslii dojdzie do rozprawy do może zostac powołany biegły na wniosek którejs strony i dopiero koszty biegłego pokrywa przegrany
Po 5 nie widze powodu do rozprawy bo niby o co?? KLient zgłasza reklamacje którą chcesz rozpatrzec lecz w tym celu MUSI odesłać towar. Nie możesz rozpatrywać reklamacji bez odesłania produktu.
po 6 Moim zdaniem błedem był czesciowy zwrot środków zanim klient odesłał produkt.
@fajnydom_net Taka szyna bez osłony nie jest nic warta, pewnie dlatego chce zwrotu całości. Być może nie chce odesłać, bo się boi, że nie oddasz mu kosztu odesłania, a przy długich elementach ten koszt może być spory. Nich Ci prześle zdjęcia uszkodzonych elementów i podejmij decyzję na ich podstawie. Już ten częściowy zwrot ceny był w zasadzie uznaniem reklamacji.
@fajnydom_net Przedstaw dokładnie całą sytuacje, bo tak to można sobie tylko gdybać i się domyślać lub wyobrażać różne scenariusze tego problemu 😉 I otrzymasz dziesiątki różnych odpowiedzi 😄
@fajnydom_net jeżeli klient złożył reklamację tylko na część zamówienia, to w przypadku uznania zasadności reklamacji należy mu się zwrot tylko za tą część zamówienia, którą zakwestionował i odesłał. W przypadku zwrotu lub reklamacji całości zamówienia, kupujący jest zobowiązany do odesłania całości zamówienia. Nie ma takiego przepisu, który nakazywałby Ci zwrot wpłaty za nieodesłane produkty.
Dziękuję za odpowiedź, ale szarpanie się z nim to jedno a jeśli wystawi komentarz negatywny, czy allegro może go usunąć po przedstawieniu całej sytuacji?
@fajnydom_net w takiej sytuacji istnieje możliwość, że Allegro usunie negatywa, ale będziesz musiała szarpać się bardziej niż z klientem w sądzie 🙂
@fajnydom_net na usunięcie negatywa akurat bym nie liczył . Prawdoodobnie dostaniesz standardową odpowiedz: "klient ma prawo do subiektywnej oceny" . No chyba że wygrasz w sądzie:)
Chociaż jesli klient już Cie straszy sądami i instytucjami to na pozytywny komentarz też bym nie liczył . Niezależnie od tego jak przebiegnia sprawa reklamacji.
@_Likos_ w tym przypadku istnieje możliwość usunięcia negatywa. Taki negatyw nie będzie subiektywną oceną tylko opinią odwetową. Kupujący nie chce dopełnić swoich obowiązków w związku z czym, nie można spełnić jego żądań.
@uEdka cóż zawsze można próbowac lecz dla allegro najbardziej "dziwne " oceny są "subiektywną opinią".
Kiedyś próbowałem usunąc komentarz kiedy klient wybrał do produktu za 2 zl przesyłke pobraniową za 16 zł mimo że mial w cenniku przesyłki od 3,50. Potem wystawił negatyw że przesyłka bardzo droga. Także dostalem odpowiedz :" to subiektywna ocena klienta" choć moim zdaniem było to świadome działanie na szkode. Dlatego teraz mam bardzo sceptyczne podejscie do obiektywizmu allegro.
@_Likos_ nie od dziś wiadomo, że wyroki pracowników Allegro są nieprzewidywalne. Jak jeden pracownik pisze, że nie usunie, to warto próbować dalej. Można za którymś razem trafić na pracownika, który uzna, że można taką ocenę usunąć.