Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klientka w dyskusji zglosiła problem z produktem owartości 6zł powołujac się na niezgodność z opisem dopisując ,, zakup nieudany ,, . Wyjaśniłem , wskazałem w opisie to co należy . Klientka nie uczestniczyła w dyskusji tylko na ostatni dzień złożyła wniosek do POK . A teraz najlepsze OTRZYMAŁA ZWROT ZA WSZYSTKIE / ŁĄCZNIE 5 / PRODUKTY !!!. , a zgłosiła zastrzeżenia tylko do jednego . Teraz Drodzy Forumowicze wiem dlaczego prowizjie pobierane od sprzedawców są tak wysokie ehhhh...
@medalik_2009 tego się nie dowiemy , walczę o odpowiedź na to pytanie od wczoraj .
@mdrogeria ale jak to? Przecież @msniezek w innym wątku, który poczyścił z postów, twierdził, że pracownicy Allegro nie uciekają od odpowiedzi, nie kończą trudnych tematów i zawsze odpowiadają... 😎
@medalik_2009 Kupujący składają wnioski o rekompensatę w ramach POK do całego zamówienia, a nie do wybranych produktów.
Rekompensata dotyczyła całości, ponieważ taka zapadła decyzja po wniosku. Jak pisałam wyżej - kwota zwrotu nie była wysoka.
@nat_not czyli teraz powinienem napisać do klientki wezwanie do zwrotu wszystkich produktów , w dalszym ciągu nie wiem czy będę za to obciążony , a może wypadałoby poprawić proces składania wniosków .
@mdrogeria
Jakbyś był uprzejmy przytoczyć treść całej korespondencji (w tym również sporu) z kupującą w Twojej sprawie być może byłaby okazja do obiektywnej oceny sytuacji.
@mdrogeria Dostałam właśnie potwierdzenie, że nie obciążymy Cię kosztami tej rekompensaty. Mam nadzieję, że w choć niewielkim stopniu zmniejszy to dyskomfort związany z tą sprawą.
@nat_not Jaki to piękny happy end ... Niespodziewany akt łaski
Szanowny sprzedawco, tym razem łaskawie nie będziemy cię karać za nasze błędy !!!
@nat_not
nie obciążymy [...] kosztami tej rekompensaty
Kosztami poniesionymi przez Allegro (ok. 40zł.) czy przede wszystkim: również kosztami już poniesionymi przez @mdrogeria (np. wszelkie konsekwencje obniżenia oceny sprzedawcy i jej negatywnego wpływu na bieżącą sprzedaż) ?
@nat_not do całych zamówień? A mogłabyś nie opowiadać bzdur? Przecież jest wybór we wniosku produktu, którego dotyczy problem:
@medalik_2009 W porządku. Potwierdzam. Na Twoim zrzucie widać kolejny krok, gdzie możliwe jest wybranie produktów. Odnosiłam się do pierwszego kroku, w którym wybierasz całe zamówienie i dopiero, gdy potwierdzisz, że składasz do niego wniosek o rekompensatę w ramach POK, możesz wskazać pojedyncze towary.
@nat_not ponawiam więc pytanie. Dlaczego jeśli problem dotyczył 1 (słownie: jednego) produktu z zamówienia, Kupujący otrzymał rekompensatę za całość zamówienia?
"możesz wskazać pojedyncze towary"
Nie "możesz", tylko zawsze trzeba wskazać, którego przedmiotu dotyczy wniosek.
@medalik_2009 A ja ponownie odpowiadam - ponieważ taka zapadła decyzja. Możesz się z nią nie zgadzać, ale nie zostanie ona zmieniona.
@nat_not tutaj mnie ona ani ziębi ani parzy.
Jednak jeśli dotyczyłaby naszej firmy i zostalibyśmy obciążeni całą kwotą zamówienia (przy spornym 1 produkcie), z powodu widzimisię Allegro, to albo spotkalibyśmy się w sądzie, albo nawet poprosilibyśmy naszą kancelarię by się przyjrzała, czy nie ma przesłanek do zgłoszenia przestępstwa wyłudzenia.
Daruj sobie też wstawki "A ja ponownie odpowiadam" bo poprzednio kłamałaś, że POK zawsze dotyczy całego zamówienia.
@medalik_2009 Moim zdaniem tego zwrotu nie powinno być wcale. Produkt, który nie spełnia oczekiwań, bo pańcia nie przeczytała opisu nie jest powodem do jego zwrotu.
Produkty drogeryjne zasadniczo nie podlegają zwrotowi, a jedynie reklamacji, jeśli faktycznie któryś z nich jest wybrakowany, przeterminowany, czy ma inne wady wykluczające go z użytkowania.
@nat_not Natalio, jak nie, jak tak? Stworzyliście system rekompensat, który pozwala klientom do takich nadużyć. Kupując cokolwiek nowego, czytam opis produktu. Produkty drogeryjne też mają konkretne przeznaczenie, działanie, zapach i inne właściwości. Czy rekompensata z POK jest w tym przypadku zasadna, wątpię nie mówiąc już o rekompensacie za pięć produktów, kiedy klientka miała zastrzeżenie do jednego.
Czy w przypadku, kiedy klient kupi perfumy, krem, a okaże się, że mają nieprzyjemny zapach, czy pomadka lub cień do powiek będzie miał nie ten odcień też przyznacie rekompensatę?
@mdrogeria ma w pełni rację, to doprowadza do nadużyć i jest zachętą do wyłudzania pieniędzy od sprzedawców. Dlaczego ktoś ma płacić za to, że kupujący nie czytają opisów? Przepraszam, że napisałam to w takiej formie, ale przeraża taki stan rzeczy. Wiem, jak funkcjonuje handel i praca z klientami, więc doceniam pracę tych ludzi i wiem, że trud sprzedawców roszczeniowy i chamski klient może zniweczyć w jednej chwili. Przestańcie popierać klientów roszczeniowych.
@nat_not Pozwolisz że zacytuję:" Wnioski POK, poza nielicznymi wyjątkami, mają wpływ na ocenę jakości sprzedaży."
A jednocześnie:...." Wynika to z tego, że występujecie z pozycji sprzedających, a my nie jesteśmy stroną transakcji"
Czyli : Allego nie jest stroną transakcji a jednoczesnie decyzje allegro ( nawet tenajbardziej nielogiczne) wpływają na ocene sprzedaży ???? A co za tym idzie np na pozycjonowanie ofert ???
Wybacz ale tym pokazujecie sprzedawcom że należy oszukiwać i kombinować. Wielokrotnie kupujacy zwłaszcza kolejny raz dzwonili do mnie chcąc złożyć zamówienie telefoniczne. ZAWSZE ODSYŁAM ich do aukcji i transakcji przez allegro. Bo to po prostu uczciwe.
Jeśli allegro nie licząc sie z tym gdzie kto ma racje, nie licząc sie z ewentualnymi stratami sprzedajacego i umywając ręce od odpowiedzialności chce dbać TYLKO I WYŁĄCZNIE o swój wizerunek. To wybacz ale jak to mówią ryba psuje sie od głowy. Skoro serwis nie myśli o konsekwencjach dla sprzedającego i nawet kiedy sprzedający ewidentnie ma racje zostaje za to w taki czy inny sposób ukarany. To może rzeczywiście Ci którzy uczciwie sprzedają powinni zweryfikować soje podejscie. Zdaje sie że kapitalizm i korpomyślenie w tym momencie zaczyna iść odrobine zbyt daleko.
Ja oczekiwałbym: albo wzięcia odpowiedzialności przez serwis i stanowiska : " ok wypłacamy ze swoich i nie ma to wpływu na jakośc sprzedaży" albo też rzetelnej oceny sytuacji i wyplaty z POK tylko w uzasadnionych przypadkach - ponieważ ma to wpływ na sprzedaż nawet jesli allegro nie jest strona transakcji.
Wybacz że sie rozpisałem ale cenie sobie uczciwość i rzetelnośc wszystkich kontrahentów .
@_Likos_ Nie ma sprzeczności między cytowanymi przez Ciebie zdaniami.
Wnioski o rekompensatę wpływają na ocenę jakości sprzedaży, ponieważ ich pojawienie się to dla nas sygnał, że sprzedający nie rozwiązał problemu transakcyjnego i klient zgłasza się z nim do nas.
Ale kupujący nie uczestniczył w dyskusji, nie odpowiadał, to moim zdaniem nie chciał rozwiązać problemu, więc należało najpierw prosić go o wypowiedzenie się, a z tego co czytam sprzedawcy był skłonny do ugody.
@nat_not czyli :
1) klient zgłasza problem
2)sprzedający sie do niego odnosi ( pokazując że ma racje)
3) klient nie odpowiada
4) Klient odczekuje i zglasza sie do POK
5) POK zostaje przyznany " bo jest niska kwota"
6) sprzedajacy ponosi konsekwencje (mimo że miał racje a allegro nie jest stroną)
Dobrze zrozumiałem ??
Jeśli tak to nadal podtrzymuje stanowisko że to po prostu nieuczciwe wobec sprzedającego - karać go za to że nic zlego nie zrobił.
źle zrozumiałeś
czytaj wyraźnie wypowiedzi pracowników allegro
- nie rozwiązałeś problemu transakcyjnego więc to Twoja wina
i leci wypłata z pok
Allegro nie obchodzi czy działaś zgodnie z ich regulaminem, polskim prawem i itp,
@mdrogeria takich sytuacji będzie więcej
przypadki dyskusji z ostatnich dni:
- zwrot towaru na spółkę jawną przez osobę fizyczną
- zwrot towaru kupionego na firmę przez osobę nie powiązaną z firmą
- zwrot towaru kupionego na firmę bo system allegro pozwala na taki zwrot
reakcji serwisu adekwatnego do przepisów w dyskusjach brak
ja opisywałem tutaj podobny swój podobny przypadek z wypłatą z pok - wypłacimy Ci pieniądze z pok byś nie musiał czekac na towar