Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
InPost znajduje się wśród liderów firm, za pośrednictwem których realizujecie dostawy w Allegro. Odbiór w Paczkomatach cenią klienci, a prosty sposób nadawania przesyłek – sprzedający.
Od dzisiaj, 1 września 2020, możecie się kontaktować z InPost również pisząc na Gadane. Przedstawiciel firmy @InPost dołącza do nas na stałe, dlatego zachęcamy, by wywoływać go w dyskusjach i korzystać z jego wiedzy. Już teraz możecie uzyskać informacje na temat oferty InPost, a także dopytać o najkorzystniejszą formę współpracy bezpośrednio u źródła.
To kolejny powód, by zaglądać na Gadane 🙂
@InPost dzisiaj uzyskałem informację od osoby związanej z Inpostem, że faktycznie, tak jak ktoś tu na forum pisał i o co pytałem, jeśli np. skrzynki A są wszystkie zajęte i przesyłka zostanie wrzucona do skrzynki B, to nadawca z automatu ma naliczoną dopłatę bo niby gabaryt się nie zgadza. Więc jest to informacja odwrotna od tej jaką podałe(a)ś tutaj na forum. No nic, jak złożę swoją reklamację to zobaczymy czy mi odpiszecie kto i kiedy zweryfikował tą przesyłkę jako inny gabaryt.
@konto zamknięte No to PKP...
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere co masz na myśli?
@konto zamknięte To taki akronim, ale nie ten zaproponowany wyżej😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere pewnie chodzi o opcję nr 2 😄
@Knowhere Starym zwyczajem PKP, Płać- Kolego-Płać.
@InPost 691036768052024111674497 numer przesyłki zakupione 3 cieniutkie bawełniane chusty zmieniony gabaryt na B jakim cudem skoro przesyłka nawet nie ma 2 cm grubości o reszcie wymiarów nie wspomnę
Weryfikacją tego przypadku możemy zająć się z poziomu Biura Obsługi Klienta.
W tym celu zachęcamy do skontaktowania się z nami za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego: https://inpost.pl/kontakt
@InPost Zacznę od tego, że jak czytam "wklejkę" "W tym celu zachęcamy do skontaktowania się z nami za pośrednictwem formularza ..." to muszę sobie przeczytać napis wyryty na ścianie:
Nigdy więcej reklamacji do InPost'u - szkoda zdrowia
A teraz do rzeczy. Od czterech lat ani razu nie wysłałem większej rzeczy niż koperta bąbelkowi A14, a opłat za zmianę gabarytów miałem kilkanaście. Tylko że według mojej oceny to działa w drugą stronę @konto zamknięte. Jeżeli przez pomyłkę wypełnisz przy zleceniu gabaryt B, a włożą ci do A bo się zmieści, to płacisz bo zarezerwowałeś cenną dużą skrytkę.
Opłata za weryfikację Przesyłki przy zmianie gabarytu, jest stosowana w przypadku niezgodności deklaracji gabarytu z rzeczywistym wymiarem i ma to zastosowanie w górę, czyli zmiana z A na B, B na C i A na C oraz w dół z C na B, B na A i C na A.
@InPost akurat w moich dotychczasowych przypadkach miałem tak, że gabaryt był właściwy, a mimo to stosowaliście dopłaty w górę. Tak jak pisałem wcześniej. Większość moich paczek idzie albo w kopertach bąbelkowych albo gotowych kartonach, które są dostosowane fabrycznie do Waszych gabarytów. Czasami idzie jakiś udziwniony karton, ale wówczas co do 1mm mierzę taką paczkę aby na 100% mieć pewność co do zgodności gabarytu.
Zapytam teraz tak z ciekawości. Mam przesyłki, które mają np. 8,5cm grubości. Ja je zawsze daję już jako B. Natomiast z tego co piszecie, stosujecie też zmiany w dół. Czy przy tak małej różnicy nie ma sytuacji, że ktoś może zaniżyć gabaryt? Bo na upartego takie 8,5cm pewnie i tak wejdzie do skrytki A.
@konto zamknięte Wejdzie wejdzie, bo skrytki są ok. 1 cm z haczykiem wyższe od zadanego gabarytu, natomiast w warunkach usługi np. gabaryt B jest określony jako taki, który ma minimum 8,1 cm (a taka przesyłka spokojnie wejdzie do skrytki A i jeszcze będzie sporo luzu).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@konto zamknięte
Skrytki paczkomatowe mają trochę większe wymiary od maksymalnego gabarytu paczki, która może być w nich umieszczana. Umożliwia to swobodne umieszczanie i wyjmowanie przesyłek z Paczkomatu.
W naszych cennikach https://inpost.pl/cenniki określone są maksymalne wymiary przesyłek dla odpowiedniego gabarytu. Podana jest tam również minimalna wysokość jaką musi mieć paczka, by była zakwalifikowana jako dany gabaryt.
Jeżeli maksymalne wymiary przesyłki nie przekraczają tych określonych dla gabarytu B (190 x 380 x 640 mm), a jej wysokość wynosi co najmniej 81 mm, przesyłka jest traktowana jako gabaryt B i w takiej skrytce jest umieszczana.
Zmianę gabarytu stosuje się w przypadku niezgodności zadeklarowanego gabarytu z rzeczywistym wymiarem przesyłki (przekroczenie maksymalnych wymiarów określonych dla gabarytu lub nieosiągnięcie minimalnej wysokości). Przesyłka może zostać zweryfikowana w zakresie wymiarów na każdym etapie jej procesowania.
Każdorazowe odstępstwo należy zweryfikować w oparciu o konkretne dane. W takiej sytuacji prosimy o przekazanie numeru przesyłki kontaktując się z nami poprzez formularz na stronie https://inpost.pl/kontakt
@InPost dzięki. To chyba jeszcze tylko 1 pytanie odnośnie tych gabarytów. Czy jeśli poproszę (np. w reklamacji) o informację, w którym momencie dany gabaryt został zweryfikowany, to otrzymam taką informację? Cały czas bowiem nurtuje mnie to, że twierdzicie, iż przez pomyłkę paczki 2-4cm grubości, traktujecie jako gab.B, mimo deklarowanych prawidłowo A. Chciałbym więc konkretnie dowiedzieć się kto i na jakim etapie był tak genialny, aby tak zweryfikować paczkę, że nagle urosła o kilka cm. Więc czy otrzymanie takiej odpowiedzi jest możliwe? To nie jest złośliwe pytanie. Od razu uprzedzam. Żeby nie było, że się uparłem na Inpost. Generalnie z Waszych usług jestem zadowolony. Opóźnienia zdarzają się rzadko. Uszkodzenia na szczęście też (ale to pewnie z uwagi na to,że bardzo starannie pakuję przesyłki). Choć niestety gdy dochodzi do uszkodzenia to umywacie rączki. No i te nieszczęsne zmiany gabarytów, bezpodstawnie. Gdyby nie te 2 ostatnie kwestie to bylibyście obecnie naprawdę wzorem dla innych firm kurierskich.
@konto zamknięte
Informacje dotyczące terminu przeprowadzonej weryfikacji gabarytu oraz rzeczywistych wymiarów przesyłki wskazanych przez oddział, mogą zostać przekazane w odpowiedzi na złożoną reklamację.
Reklamację można złożyć poprzez:
1) formularz zamieszczony na stronie: https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
2) kontakt z infolinią: 722 444 000 (telefony komórkowe) lub 746 600 000 (telefony stacjonarne)
Z tymi gabarytami to też ubaw macie, moje pytanie: czy w restauracji gdy przez omyłkę nie dopowiesz że kawa miała być mała i naleją Ci dużą a Ty wypijesz tylko pół czyli... małą to ... krzyczysz wtedy o zwrot kasy za pół kawy???
@piimaa Przeczytaj jeszcze raz posty dot. gabarytów, spróbuj zrozumieć o co chodzi, a jak ci się nie uda, to powtarzaj procedurę w pętli aż do skutku.
Gdy już zrozumiesz, to wróć i napisz mądrego posta.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Odwracacie kota ogonem. Stara mądra zasada mówi, że obowiązek dowodzenia spoczywa na tym, kto w przeprowadzeniu dowodu ma interes prawny.
Tymczasem tutaj mam wrażenie, że to nadawca musi udowodnić, że nie jest wielbłądem.
Po pierwsze: jak A wlazło w skrytkę gabarytu A, to nie ma dopłaty i już. Tak jak w opisanej przez @konto zamknięte sytuacji.
Po drugie: jeśli faktycznie jest niewłaściwy gabaryt (ktoś tu kiedyś pisał, że wszystko jak leci wysyła jako C), robicie pomiary, dokumentację fotograficzną i umieszczacie je jako załączniki do decyzji o nałożeniu opłaty. Ja wiem, że to kosztuje - wystarczy podwyższyć opłatę za "przegabarytowanie" i z głowy. Niech to będzie i dziesięć złotych. Ale tylko w naprawdę uzasadnionych przypadkach.
@Kasiulki2 Etykieta powinna być naklejona w widocznym miejscu, nie powinna być zaginana a wszystkie informacje na etykiecie powinny być widoczne (zwłaszcza kod kreskowy, który jest skanowany).
Odnośnie wspomnianych gabarytów przesyłek: dziękujemy za przekazane uwagi, wszystkie sugestie są dla nas bardzo cenne i służą do ulepszania naszych usług.
Rozumiem, że to znaczy "tak, możesz pomniejszać etykiety".
Uprzedzam, że zrobię karczemną awanturę, jeśli będzie inaczej...