Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
witam, poproszę o porade co robic, zamówienie 7 sie 2023, 15:38, prawie 2 lata, klient zakłada dyskusje
Zasadniczo uważa się na tym portalu że klient ma zawsze rację (przynajmniej tak można wyczytać z postów) a Ty musisz udowodnić że tak nie jest.
@centrum-sportu od tak blokady nie dają. Albo nie odpowiedziałeś w terminie albo pozostawiłeś dyskusje bez odpowiedzi.
Napisz do hurtowni i poproś o certyfikat jakości i odrzuć reklamacje przedstawiając go w dyskusji jak jeszcze możesz.
@centrum-sportu odrzucić powód obowiązkiem kupującego jest sprawdzenie kompletności zamówienia w chwili dostarczenia na zgłoszenie uwag i spisanie protokołu ma 7 dni a produkt był fabrycznie zapakowany i tak dotarł na magazyn od producenta. @kostas11 podasz mu sygnaturę wyroku @pecela dodasz coś z art prawa przewozowego / pocztowego?
@az1rael proszę bardzo, zapisz se bo to ciekawa i przydatna interpretacja sądu 🙂
Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.
Termin 7-dniowy na zgłoszenie uwag dotyczy sytuacji, kiedy uszkodzeń przesyłki nie było widać z zewnątrz. Natomiast w przypadku dodatkowego ubezpieczenia przesyłki należało by sprawdzić warunki polisy (ubezpieczenie nie podlega pod prawo pocztowe, jest to normalne ubezpieczenie majątkowe).
A ogólnie we wszystkich innych przypadkach na zgłoszenie reklamacji do przewoźnika jest rok od daty nadania.
A co do wyroku przytoczonego przez @kostas11 to należy pamiętać że jest on oparty na stanie prawnym z 2011 roku. W 2012 weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo pocztowe, a w 2013 ustawa o prawach konsumenta (ze zmianami od 2023 r). Niestety przez te zmiany w prawie nie można już się na niego powołać.
Cześć, @centrum-sportu. Blokada została nałożona, ze względu na brak udzielenia odpowiedzi w dyskusji - od 30 lipca nie zamieściłeś żadnej odpowiedzi do klienta. Zgodnie z regulaminem na odpowiedź w Dyskusji masz 24 godziny od momentu jej rozpoczęcia – z wyjątkiem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy.
@Sa_nova No to jeśli tak to poproszę o usunięcie mojego komentarza. Trochę inaczej to widziałem....
@Sa_nova ale żeby zrozumieć jak działa dyskusja on tam nic nigdy nie napisał czy nie napisał ostatni?
@az1rael nie było żadnej odpowiedzi od sprzedającego, z wyjątkiem wiadomości z podziękowaniem za kontakt po rozpoczęciu dyskusji.
@Sa_nova no to uzasadniona blokada ale chciałbym wiedzieć jak to działa na przyszłość np jest procedowana reklamacja w toku dyskusji i leci czas 14dni i kupujący coś dopyta to sprzedawca ma 24h dalej na odpowiedź? Albo reklamacja uznana i towar w naprawie i kupujący coś pyta to tak samo? Ktoą kiedyś wspominał że musi być tak że odpowiedź sprzedawcy ma byś ostatnia musowo.
@az1rael tak, sprzedawca ma 24 godziny na odpowiedź w dyskusji na każdą wiadomość klienta (oczywiście czas ten nie liczy się w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy). Natomiast tylko pierwsza odpowiedź liczy się do miary terminowych odpowiedzi. 😊
Jeszcze musi to być odpowiedz merytoryczna wnosząca ważne informacje do trwającej dyskusji 🤣
witaj, czy możesz mi podpowiedzieć jak odblokować KONTO, KLIENT ZAKOŃCZYŁ WCZORAJ DYSKUSJĘ, WYSŁAŁEM WNIOSEK O ODBLOKOWANIE I NIC NIE ODPISALI A KONTO ZABLOKOWANE
@centrum-sportu w sprawie zdjęcia ograniczeń na koncie trzeba kontaktować się przez nasz formularz. Dział bezpieczeństwa udzieli Ci informacji w tej kwestii.
@centrum-sportu tam działają w kolejności wpłynięcia wniosków. mamy weekend a twój wniosek może być 50, 1000 lub 500000 w kolejce 😎
Jak w NFZ 🤣
@az1rael fajnie, że nie dotyczy to allegro w kontaktach z klientem - boleśnie doświadczy to teraz @centrum-sportu jak będzie z tydzień rozmawiał z allegro w temacie odblokowania konta
temat tutaj został wyjaśniony więc na co z blokadą czeka allegro?
witam, faktycznie nie udzieliłem odp,ale zrobił to autoresponder, reklamacja rozpatrzona, klient dyskusję zakończył i czekam na odblokowanie.