Koszt przekierowania przesyłki DPD
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Właśnie przeglądam sobie zeszłomiesięczny rachunek allegro i co wpadło mi w oczy. A więc pozycja "przekierowanie". Nie wiem, czy wiecie, ale koszt przekierowania przesyłki DPD pick up w smarcie, to 14,99zł. Mam już kilka takich pozycji, co ciekawe mają one miejsce najczęściej w przypadku przepełnienia punktu. Czyli mamy taką sytuację, że adresat dostaje info o tym, że jego przesyłka nie została doręczona do punktu docelowego z powodu przepełniania. Dokonuje przekierowania do innego punktu (on, albo kto wie może nawet i samo DPD) a my nadawcy płacimy za tą zabawę 14,99zł. No nieźle, zakładam, że niekiedy ten koszt przekracza zysk z transakcji. Co na to allegro ?
Dobra rada zaczyna się od milczenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mikeza Niestety ale w przypadku DPD tak to działa.Za przekierowania płacą sprzedający.Chore to jest. Dodatkowo za przesyłki o wartości powyżej tysiąca złotych wysyłane DPD również są dodatkowe opłaty.DPD ubezpiecza tylko przesyłki do 1k.Powyżej jest to dodatkowo płatne.Allegro w swoim cenniku dostaw tego nie uwzględnia.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mikeza tak jest, tego potwora stworzyło allegro
jedynie co można sprawdzić to czy został spełniony obowiązek informacyjny
przy wystawianiu oferty serwis podaje prognozowaną opłatę - to coś też powinno się tam znaleźć
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@RED dla mnie to jest niepojęte, że klient, który kupił jakiś drobny produkt za 40-50zł, robi przekierowanie za które płacimy 15zł, nic o tym nie wiedząc. W tej konkretnej sytuacji to nie ma mowy o żadnym zysku, a jest spora strata, na którą ja się nie zgadzam, a według polityki allegro nie mam na to wpływu.
Dobra rada zaczyna się od milczenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak a pamiętaj że przekierować może wiele razy te sama paczkę
przerobiłam to
bo paczka przekierowana nie dociera w następnym dniu tylko dzień plus 2 a klient orientuje się że w dzień +2 on jest w jeszcze innym miejscu

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ciekawe ile osób jeszcze nie wie że są w taki sposób "okradani".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mikeza u nas w firmie kupujący zrobił przekierowanie przy zakupie za 45zł, a następnie zwrócił towar
oczywiście potem założył dyskusję by otrzymać zwrot przed terminem
ile straciliśmy na kontakcie z tym człowiekiem?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dlatego pytam się dlaczego gdy allegro prognozuje koszta wysyłki i koszt transakcji w serwisie
przy wystawianiu oferty pomija te dodatkowe koszta?
wprowadza w błąd?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie bo one nie zawsze wystepuja
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Monika__L w takim razie powinna być blokowana taka opcja przy zakupach na allegro. Dla mnie to nie jest w porządku, że płacę za coś na co nie mam wpływu i naraża mnie to na straty, bo tutaj nie można mówić o małych kosztach. przy transakcji na kilkadziesiąt złotych to są realne pieniądze.
Dobra rada zaczyna się od milczenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mikeza godzisz się na to udostępniając DPD 😄 tu masz regulamin
Przekierowanie paczki |
DPD_N6_PRZEKIEROWANIE
|
13,99 zł
|
A to że to chore to inna sprawa, z tego co kojarzę DPD ma tak też poza allegro przy umowach z firmami, ciekawe czy to jest zgodne z prawem, doliczać coś po opłaceniu usługi ?
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kostas11 ja mam w rozliczeniu przekierowanie - 14,99, czyli jeszcze więcej.
DPD ma dużo zapisów w regulaminie, które lekko mówiąc są nie do końca moim zdaniem prokonsumenckimi. Ot chociażby to, że mogą nie doręczyć do Ciebie paczki na adres, a sami skierować ją do pickup, bez podejmowania kolejnych prób doręczenia.
Inna sprawa, że w moim przypadku przekierowania następowały z powodu przepełnienia punktu. Czyli kto za to ponosi odpowiedzialność, ja jako nadawca, że DPD nie jest w stanie ogarnąć miejsca odbioru paczek ? i z tego powodu ja za to płacę. Podobne sytuacje są w przypadku zamkniętego punktu pickup, miałem już zwroty paczek z tego powodu.
Dobra rada zaczyna się od milczenia
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mikeza problem jest taki że my nie występujemy tu w roli konsumenta i nikt się tym nie zajmie 😞
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Zacznijmy od tego, że rynek pocztowy, to rynek regulowany.
Jeżeli zaś chodzi o przekierowanie przesyłki przez adresata, to tu opłatę ma uiścić adresat (jest to oddzielna umowa zawarta pomiędzy adresatem a przewoźnikiem). Kurier doręczając taką przesyłkę, powinien pobrać stosowną opłatę. Nie można przerzucić jej na nadawcę.
Natomiast jeżeli chodzi o przekierowanie do punku w razie nieobecności adresata (czyli o awizację), to tu także nie ma możliwości naliczenia opłaty i to zarówno nadawcy, jak i odbiorcy. Wyjątkiem jest przekierowania do punku innego niż przypisany do danego adresu.
Co do braku miejsca lub nie dostępności punktu odbioru i przekierowaniu przesyłki do innego punktu (przesyłka nadana do punktu). W takim przypadku także nie ma podstaw do obciążenia stron opłatą za przekierowanie, chyba że nastąpiło ona za żądanie którejś ze stron. Natomiast jak następuje to "z urzędu", to idze to na koszt przewoźnika. Ani nadawca, ani adresat nie może ponosić kosztów związanych z funkcjonowaniem sieci pocztowej danego operatora. Nieczynny czy przepełniony punkt, to wyłączy problem danego przewoźnika.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie wiem czy przypadkiem DPD, nie łamie dosyć mocno prawa w tym zakresie, punkt 8 regulaminu szczegółowego określa kto może zlecić płatne przekierowanie paczki, jest to zleceniodawca lub nadawca. Przekazanie tego prawa odbiorcy bez autoryzacji ze strony zleceniodawcy, jest złamaniem własnego regulaminu, i powinno obciążać kosztami odbiorcę, lub skoro DPD jest tak wspaniałomyślne - niech samo płaci za wygodę odbiorców. Radzę reklamować te koszty, i żądać od DPD przedstawienia zapisów regulaminu które pozwalają na takie zabawy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@sebol25 u kogo reklamować?
prawo transportowe i prawo pocztowe dokładnie opisują procedury reklamacji
jest nawet napisane co musi zawierać odpowiedź na reklamację
Allegro i DPD mają na to wyrąbane - dostajesz w odpowiedzi jakąś spławiającą formułkę, reklamacja nie jest rozpatrywana - o zachowaniu w/w formy zapomnij
odwołujesz się - tu nawet nie raczą Ci odpowiedzieć
jak składasz reklamację do Allegro bo nie masz podpisanej umowy z DPD - to serwis maksymalnie utrudnia Ci jej złożenie, mimo, że mają wszystkie dane odnośnie realizacji usługi
podawałem tutaj na forum stosowne przepisy
Mamy 2024 rok serwis istnieje 26lat do tej pory nie podawanych zbiorczych kosztów jakie sprzedawca poniósł w zamówieniu

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja nie wysyłam za pośrednictwem allegro, zrezygnowałem także z brokerów, niestety ale smart to pułapka na sprzedawców (wielu już zrezygnowało z tego). Reklamować u allegro, żądać zapisu regulaminu który mówi o przeniesieniu prawa do zarządzania przesyłką, to my kupujemy usługę, adresat nie jest stroną umowy i przekazanie mu prawa do generowania kosztów powinno tymi kosztami obciążać albo adresata , albo stronę która te prawa mu daje. Oczywiście proponuję wysyłać zgłoszenia do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, na łamanie prawa pocztowego, wraz z opisami tych praktyk.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@sebol25 jakiego zarządzania przesyłką? W usłudze Allegro DPD, Ty nie masz żadnego prawa do zarządzania przesyłką. To prawo posiada nadawca (w myśl prawa pocztowego) przesyłki, czyli Allegro.
PHU MAR-SAT

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
wg regulaminu DPD nie. Cytat:
- (12)Opłata naliczana jest w przypadku złożenia dyspozycji zmiany parametrów usługi, tj.: zmiana adresu doręczenia, zmiana terminu doręczenia, zwrot do Nadawcy, przekierowanie do Punktu Pickup za pośrednictwem Działu Obsługi Klienta DPD Polska.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@sebol25 tu mamy czynności wręcz zabronione w przepisach
nie można przenosić odpowiedzialności za wykonaną usługę
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »