anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Koszty wysyłki - ustawienie ręczne

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Witam,

Dzisiaj popołudniem przy wystawianiu produktu nie mogłem skorzystać z indywidualnego ustawienia kosztów transportu. Szablon namiętnie namawiał mnie do stworzenia cennika dostaw. Czy jest to kolejne "usprawnienie" z myślą o sprzedawcach, o którym Allegro "zapomniało" poinformować? Czy może to "tylko" zwykła awaria?

Z góry dziękuję za pomoc bo do ticketa pewnie dopasowują szablon odpowiedzi jeszcze 🙂

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 Już od dłuższego czasu przy wystawianiu ofert możesz wybrać cennik dostawy z listy zdefiniowanych lub dodać nowy cennik, jeśli te już utworzone nie odpowiadają Twoim preferencjom. Nie jest to błąd ani nowa funkcjonalność. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Ale ja nie chcę tworzyć kolejnego cennika dostawy! Chcę wpisać indywidualne koszty dostawy bez powiązania z innymi. Od wczoraj jest niemożliwe, niemożliwa jest również edycja kosztów transportu w trwającej już ofercie. Przy próbie edycji kosztów wysyłki szablon wystawiania przekierowuje mnie do tworzenia szablonu dostawy. 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 Wciąż możesz definiować koszty dostawy z poziomu formularza sprzedaży. Zostaną one zapisane jako kolejny cennik - tylko to się zmienia.

Edytować koszty dostawy możesz z poziomu tej zakładki: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/ustawienia-dostawy poprzez opcję zmiany w cenniku, który przypisałeś do oferty. 

Możliwe, że łączy się to ze zmianą Twoich przyzwyczajeń związanych z obsługą, co może powodować dyskomfort. Jednocześnie warto pamiętać, że ujednolicene cenników i zarządzanie nimi z jednego miejsca to usprawnienie, które działa na korzyść zarówno sprzedających, jak i kupujących.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Co jest ciężkiego do zrozumienia w zdaniu - "Nie chcę kolejnego cennika dostawy"? 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 W takim razie edytuj już istniejący cennik tak, żeby spełniał Twoje oczekiwania.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@nat_notproszę cię nie próbuj wypowiadać się na temat, którego nie ogarniasz a pozujesz na specjalistę. Napiszę ci wyraźniej - nie chcę tworzyć cennika dostawy, chcę wpisać indywidualnie, tak jak do tej pory to robiłem, koszty transportu. 

Z prawie 1000 aukcji mam ok. 20 produktów, których nie da się powiązać z żadnym wykorzystywanym cennikiem dostawy. Co więcej, indywidualne koszty dostawy potrzebuję ustawić tylko na czas trwania promocji w naszej sieci handlowej (3-4 tyg.), później koszt wysyłki wróci do poziomu cennika dostawy.

Radzisz edytować cennik dostawy? A masz pojęcie, że wtedy zmienię koszt dostawy we wszystkich produktach z nim powiązanych? A koszt dostawy potrzebuję zmienić w 2/100 produktach z niego. I to w różnym zakresie będzie obniżka kosztów dostawy dla tych 2 przypadków.
Radzisz stworzyć nowy cennik dostawy. A czy ogarniasz, że zbędnych już nieużywanych cenników dostaw nie można usunąć? Robi się tylko bu.. znaczy bałagan w nich.

By oszczędzić zbędnej dyskusji z Tobą łap odpowiedź na ticketa z działu pomocy:

"dziękuję za wiadomość i przepraszam za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź.

Kwestia jest nam już znana i pracujemy nad jej rozwiązaniem, najmocniej przepraszam za powstałe niedogodności. Wierze, że sytuacje rozwiążę się w niedługim czasie."

Czyli jednak jest problem i awaria wbrew temu co piszesz.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 Zgłoszony przez Ciebie przypadek nie jest błędem. Choć potwierdzam, że osoba, z którą pisałeś zgłosiła go do działu technicznego. Pracownik odpowiedzialny za ten obszar potwierdził, że wszystko działa zgodnie z naszymi założeniami. 

"Nie chcę tworzyć cennika dostawy, chcę wpisać indywidualnie, tak jak do tej pory to robiłem, koszty transportu" - przyjęłam to do wiadomości, jednak nie mogę dla Ciebie zrobić niczego więcej. Wierzę, że wystarczy Ci energii również do tego, by przystosować się do zmian, które wprowadziliśmy.

 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

A gdzie i kiedy poinformowaliście o kolejnej i.diotycznej zmianie? Przejrzałem specjalnie z ostatnich 2 miesięcy informacje w dziale "pomoc" oraz "dla sprzedających". Wy....walcie osoby odpowiedzialne za wymyślanie innowacji bo wprowadzacie zmiany, które jedynie utrudniają życie sprzedawcom.


I zasadnicze pytanie przy 2 wykluczających się informacjach od 2 "wykwalifikowanych" pracowników Allegro - w informację od którego mam wierzyć? Cytując klasykę "Ja tu widzę siostry, że wy niezły b.urde.l macie w tym swoim Archeo!" .

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@nat_not 

który punkt regulaminu allegro definiuje niemożność, o której napisał autor wątku?

to jest istotna kwestia - bo wymaga tego ustawa konsumencka - a serwis nie pozwala na ustawienie, kosztów wysyłki do indywidualnej oferty

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@RED Możesz ustawić koszty wysyłki, wystawiając konkretną ofertę, ale konieczne jest w takim wypadku zapisanie ich jako cennika, któremu nadasz nazwę.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@medalik_2009 "A gdzie i kiedy poinformowaliście o kolejnej i.diotycznej zmianie? Przejrzałem specjalnie z ostatnich 2 miesięcy informacje w dziale "pomoc" oraz "dla sprzedających". Wy....walcie osoby odpowiedzialne za wymyślanie innowacji bo wprowadzacie zmiany, które jedynie utrudniają życie sprzedawcom.


I zasadnicze pytanie przy 2 wykluczających się informacjach od 2 "wykwalifikowanych" pracowników Allegro - w informację od którego mam wierzyć? Cytując klasykę "Ja tu widzę siostry, że wy niezły b.urde.l macie w tym swoim Archeo!" .

 

Zgadzam się z Tobą, że w kwestii informowania o wprowadzadzanych zmianach powinniśmy być lepiej zorganizowani. Nieporozumienie związane z tym, że otrzymałeś inną wiadomość ode mnie i inną od obsługi mailowej, nie powinno się zdarzyć. Wewnętrzna komunikacja zawiodła. Przepraszam za to w imieniu całego zespołu Allegro.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@nat_notwbrew informacji jaką przekazałaś ustawianie ręczne jak i modyfikacja tak ustawionych kosztów wysyłki z powrotem działa.

Dla równowagi przestała działać możliwość dodania cennika dostawy z formularza sprzedaży. Działa tylko po wejściu w zakładkę ustawienia sprzedaży. 🤣😂

Nie ma więc mowy o tym "że wszystko działa zgodnie z naszymi założeniami", jak widać trwają nad tym prace i jak to ostatecznie będzie wyglądać to dopiero zobaczymy.

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

@medalik_2009, @nat_not - "zbędnych już nieużywanych cenników dostaw nie można usunąć" - no właśnie, dlaczego nie można?

Jak dla mnie to zalatuje Orwellem, Po raz kolejny Allegro wie lepiej, co jest dla nas dobre. Inaczej mówiąc, mamy drugi rząd

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@TomBanknoternie można, bo "geniusz" tworzący skrypty do obsługi szablonu wystawiania nie pomyślał o tym. Siedzą tam goście z zerowym doświadczeniem w handlu i zerowym pojęciu o nim i wymyślają nowinki. Wymyślają je by pokazać jak to są potrzebni i ciężko pracują by "polepszyć" funkcje obsługi sprzedaży. Niestety duża część ich działań powoduje jedynie chaos, bałagan i wkurzenie u sprzedających, których zdanie mają oni wszyscy głęboko gdzieś. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

drogie allegro w myśl ustawy konsumenckiej to sprzedawca odpowiada

za wysyłkę towaru

i może chcieć np: ubezpieczyć bardzo drogi towar, opisać jako szkło

lub też ze względu na gabaryty lub specyficzny rozmiar towaru koszt wysyłki może być różny i odmienny od innych ofert

 

np: sprzedawca produktów komputerowych poleasingowych lub używanych musi za każdym razem inaczej pakować towar gdyż nie dysponuje opakowaniem producenta

 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

Lub też chce swoją ofertę uczynić atrakcyjniejszą i będąc zobowiązanym do utrzymania ceny chce dać rabat na przesyłce, przeznaczając na to część swojego zysku. Oczywiście nie jest to stała kwota tylko inna przy różnych produktach i cenach. Allegro to uniemożliwia kasując bez zapowiedzi potrzebne do tego narzędzie.

P.S.
Przy okazji pytanie, UOKiK dalej prowadzi postępowanie wobec Allegro w sprawie m.in. nieudostępniania wszystkich funkcji sprzedażowych innym sprzedawcom a samemu korzystanie z nich? Bo to mocno pod to podpada.

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

@medalik_2009  Cały czas mam wrażenie deja vu. Dokładnie to samo pisano tu, gdy istniało poprzednie forum (Cafe Allegro). Chociaż nie wykluczam, że w tzw. międzyczasie ekipa "gieniuszy" się zmieniła - bo starzy by się już czegoś nauczyli

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@TomBanknoter Można zdefiniować ograniczoną ilość cenników, ponieważ najlepszym rozwiązaniem jest możliwie jak największe ujednolicenie kosztów wysyłek. Działa to na korzyść kupujących, pozwalając na łatwe, automatyczne przeliczenie ceny dostawy przy zakupie większej ilości przedmiotów.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

TomBanknoter
#14 Krzewiciel#

@nat_not  Jak mawiała moja pani od polskiego: "Bardzo dobrze, ale nie na temat" 😊 Nam chodziło o limitowanie liczby cenników, ale usuwanie zbędnych cenników, które się np. zdezaktualizowały, albo się dublują. Ponieważ jednak gdzie indziej napisałaś, że się nie da, więc przyjmuję to do wiadomości (chociaż kompletnie nie rozumiem dlaczego tak jest)

oznacz moderatorów