anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto odpowiada za powrót towaru w czasie zwrotu , kupujący wybrał wysyłka własna

HABICH-PULAWSKA
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry , kto odpowiada za zaginięcie przesyłki ze zwrotem w momencie kiedy kupujący wybrał "wysyłka własna" ? Pozdrawiam czyli kupujący odsyła zakup własną przesyłką i przesyłka ginie

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@HABICH-PULAWSKA W takiej sytuacji, to kupujący powinien złożyć reklamację, bo to on jest obecnie właścicielem towaru. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

HABICH-PULAWSKA
#8 Zapaleniec#

Dziekuje KIWI za odpowiedź a dalsze kroki bo jestem pierwszy raz w takiej sytuacji czyli jak KUPUJĄCY dostanie odszkodowanie za zaginioną przesyłkę  1000zł a przedmiot do zwrotu był zapłacony 500zł . Jak to się rozlicza ? Ja mu zwracam 500 tyle co zapłacił i dostaję od niego 1000zł odszkodowania ? czy on sobie zostawia 1000zł a ja już nie zwracam mu 500zł ? Bardzo będę wdzięczny za odpowiedź , pozdrawiam

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@HABICH-PULAWSKA po pierwsze nie dostanie więcej niż wartość towaru bo musi udokumentować 🙂 a po drugie prawnie wygląda to inaczej 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@w_kiwi jak odstąpił od umowy zgodnie z UK nie jest już właścicielem towaru, i wystarczy potwierdzenie nadania i sprzedawca ma oddać mu kasę w ciągu 14 dni od odstąpienia 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@kostas11 albo do powrotu paczki z towarem może się wstrzymać ze zwrotem chyba że dostanie dowód śledzenia paczki 

oznacz moderatorów

HABICH-PULAWSKA
#8 Zapaleniec#

czyli dostanie podwójnie ? zwrot ode mnie i ubezpieczenie przesyłki ?

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@HABICH-PULAWSKA nic nie odstanie podwójnie, niżej wszystko Ci wyjaśniłem 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@HABICH-PULAWSKA nie może 2 razy dostać wyrównania za to samo. Jeśli cię poinformował że złożył reklamację u przewoźnika to czekacie na zakończenie procesu reklamacyjnego. Sytuacja niestandardowa i **piiip**yczna niestety. Ale nie musisz go uświadamiać że przepisy pozwalają mu na przesłanie ci potwierdzenia nadania. To on ma znać swoje prawa a nie ty za niego

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@HABICH-PULAWSKA 

Art. 31. 1. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub
umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą

Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia towaru.

3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od
konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta
do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu
jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Jak kupujący nie podeśle potwierdzenia nadania ( tu musisz sprawdzić czy jest to do Ciebie) oraz nie podeśle Ci zrzeczenia się do odszkodowania, to nic nie robisz i czekasz na towar 🙂

Jak dostaniesz co wyżej, oddajesz mu kasę i składasz reklamacje do przewoźnika 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

HABICH-PULAWSKA
#8 Zapaleniec#

Moderatorka napisała wyżej że to on jest właścicielem towaru i on składa reklamację , z tego co pamitętam ma znaczenie że wybrał zwrot wysyłka własna a nie skorzystał z wysyłki allegro.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak wysyłka własna, ale nie zmienia że już nie jest właścicielem towaru.

oznacz moderatorów

HABICH-PULAWSKA
#8 Zapaleniec#

napisała że jest 🙂

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@w_kiwi grubo źle - na całe szczęście koledzy wyjaśnili sytuację 😉

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

No to wyjaśnijmy

1) kupujacy nie jest juz właścicielem towaru

2) mimo wszystko kupujący nawet po odstąpieniu odpowiada za to aby przesyłka wóciła w odpowiednim stanie do sprzedającego ( po odstąpieniu umowe uważa sie za niezawartą a STRONY ZWRACAJĄ SOBIE WZAJEMNIE to co świadczyły.)

3) moim zdaniem w przypadku zaginięcia przesyłki nie można stosować przepisu o przesłaniu potwierdzenia nadania - kupujący nie jest w stanie ( póki co) zwócić świadczeń naleznych sprzedawcy a ma świadomość iż przesyłka zaginęła wiec nie moze sie zasłaniać niewiedzą

4) reklamacje może składać zarówno nadawca jak i odbiorca ale powinna to robić tylko jedna strona w przeciwnym przypadku obydwie mogą zostać odrzucone z adnotacją że na daną przesyłke złożono już inna reklamacje

5) ja w tym momencie spokojnie bym czekał aż kupujący złoży reklamacje , wyjaśni sprawe z przewoźnikiem i zwróci (lub nie) produkt

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Zacznijmy od tego ,że podanie przez klienta numeru przesyłki nie !! jest !!!,, dowodem odesłania rzeczy ,,

oznacz moderatorów

HABICH-PULAWSKA
#8 Zapaleniec#

Na razie czekam , bo sprawa w śledzeniu przesyłki DPD wygląda jak w załączniku. Dzwoniłem do tego punktu nadania to jest jakiś zwykły sklep i Pani powiedziała że kurier zabrał w piątek 8 listopada ale na tym śledzeniu tego nie widać
przesyłka dpd.jpg

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@HABICH-PULAWSKA założył dyskusję? Niech. W dyskusji poda dowód na złożenie reklamacji do dpd alegro to uzna i cię nie będą cisnąć aż do rozpatrzenia reklamacji czyli pewnie z 30 do 45 dni 

oznacz moderatorów

HABICH-PULAWSKA
#8 Zapaleniec#

Nie jeszcze nie założył , KUPUJĄCY podchodzi do tego że wszystko będzie dobrze i najwyżej dostanie 1000zł ubezpieczenia 🙂 bo na tyle jest ubezpieczona paczka w DPD. Więc na razie czekam na wtorek czy coś się pojawi w systemie śledzenia przesyłek. Jak nie to KUPUJĄCY złoży reklamację (tak mówił przez telefon) i zobaczymy co dalej. Ja założyłem ten wątek bo też wcześniej się zastanawiałem co będzie przy takiej sytuacji której jeszcze nigdy nie miałem a lubię wiedzieć co mnie czeka 🙂 pozdrawiam

oznacz moderatorów

HABICH-PULAWSKA
#8 Zapaleniec#

KUPUJĄCY odsyłający towar nie chce złożyć reklamacji i co Ty na to ? pozdrawiam

oznacz moderatorów