Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wysłałam paczkę do Klienta ze Smartem -odbiór w punkcie.Klient nie odebrał paczki w terminie i paczka wróciła do mnie. Czy nie zostanę obciążona kosztami zwrotu przesyłki Smart, z powodu nieodebrania jej przez Klienta.
@valkyrie1 Jeżeli Smart Inpost Paczkomaty to wg Inpostu zwrot jest darmowy. Pozostałe smarty nieodebrane generują koszt zwrotu dla Nadawcy.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Może ktoś z Allegro się wypowie? Klient po odebraniu paczek przez kuriera zgłosił zwrot pocztą polską. Paczek nie odebrał więc wrócą DPD jako paczki nieodebane generując koszt 2x12,99zł. Mam prawo to potrącić?
@PHUZUAN hmm w zasadzie to możesz "poczekać aż odesle pocztą" - sprzedający moze sie wstrzymac ze zwrotem srodków do momentu powrotu towarów.
Kupujący ponosi koszt wszelkiich dodatkowych opłat związanych ze zwrotem towarów.
Czyli tak na poważnie: tak masz prawo potrącic taką opłate jeśli zostaniesz nią obciążony. Byc moze kupujący zgłosił zwrot a potem zdecydował sie na wysyłke własną ( skoro nie skorzystał z darmowej) i chce ponieść jej koszty ?
No i oczywiście jeśli kupujacy nie chce ponieść tych kosztów niestety po ich potrąceniu bedziesz sie musial liczyc z "subiektywna opinią"
Z negatywem już się liczę. Widać po "kliencie". Wczoraj nie odebrał paczki a dzisiaj już założył dyskusję że nie dostał zwrotu wpłaty:)
Jeżeli Smart i odstąpił od umowy zakupu to nie możesz obciążać kupującego.
No ale wybrał darmowy zwrot poprzez Pocztę Polską ale z tego nie skorzystał. Nie odebrał paczki przez co zwrot stał się płatny (doliczony nam) .
Sytuacja paradoksalna. Sprzedający zadał bardzo proste pytanie, a tutaj nastąpił wysyp różnych "teorii", oczywiście prym wiedzie xyz96, nie mając całkowicie racji.
Przecież sprzedawca nic nie pisze o odstąpieniu od umowy, tylko o nieodebranej przesyłce SMART.
dragon416 - skontaktuj się z klientem i wyjaśnij sprawę. To najprostsze rozwiązanie. Możesz być obciążona przez przewoźnika kosztami zwrotu nieodebranej przesyłki - przejrzyj regulamin Allegro SMART (to jest regulamin dla kupujących, mają go przeczytać przed zatwierdzeniem i jest tam napisane w jakich przypadkach mają możliwość darmowego zwrotu, a w jakich trzeba zapłacić) - i możesz tymi kosztami obciążyć klienta.
Witam, ja mam trochę inny problem. Klient zamówił przedmiot. Wszystko zostało wzorowo przeprowadzone - produkcja, pakowanie i wysyłka. Po kilku dniach paczka wróciła do mnie. Klient nie odebrał jej w terminie. Pisałem do niego w tej sprawie ale z drugiej strony była cisza. Po kilku następnych dniach klient założył dyskusję, że rzekomo nie otrzymał towaru. W odpowiedzi wszystko szczegółowo opisałam z pytaniem co chce dalej zrobić. Klient odpisał że mamy wysłać paczkę ponownie. I teraz problem: Zostałam obciążona kosztami zwrotu i teraz będę jeszcze musiała dopłacić do ponownej wysyłki. Czy żądać od klienta dodatkowej opłaty za paczkę? Wysyłka w ramach smarta (Paczkomaty)
@WolleAmore jeśli zostaliście obciążeni opłatą za powrót paczki, to możecie żądać od klienta wpłaty za jej powrót albo zmniejszyć o tą kwotę zwrot. To klient nie wywiązał się z zawartej umowy nie odbierając towaru. Jak nadal chce otrzymać przesyłkę, to musi opłacić ponowne jej wyslanie. Reasumując, powinien zapłacić dwa koszty, powrotu do Was, o ile zostaliście tym obciążeni, oraz koszt ponownej wysyłki.
Zgodnie z regulaminem usługi Allegro Smart dla kupujących:
Allegro zapewnia Nabywcy bezpłatny zwrot Towarów zakupionych w ramach Ofert objętych Usługą, w przypadku skorzystania przez Nabywcę z prawa odstąpienia od umowy, na następujących zasadach:
Nabywcy przysługuje wyłącznie jednorazowy bezpłatny zwrot Towaru zakupionego w ramach danej Transakcji. W celu zwrotu Towarów Nabywca powinien skorzystać z odpowiedniego formularza dostępnego w zakładce „Kupione”, w sekcji Moje Allegro.
Oznacza to, że jeśli nie zgłosił zwrotu, to możesz go obciążyć kosztami przesyłki zwrotnej.