Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Kupujący zgłosił uszkodzenie paczki (dziura, przez którą wypadł produkt) – zgłoszenie zostało dodane w dyskusji.
Jako że paczkę odbierał Kupujący i to on stwierdził uszkodzenie, reklamacja z tytułu usługi przewozu należy do odbiorcy
Ze względu na to, że Kupujący nie posługuje się językiem polskim i nie jest w stanie samodzielnie złożyć reklamacji, poprosiłam Allegro o pomoc w zgłoszeniu jej w jego imieniu.
W tej chwili z dyskusji wynika, że mam uznać reklamację, i sama składać reklamacje w Orlen paczka
prosze o wypowiedzenie się bardziej osób doświadczonych bo z tego co wiem osoba kupująca powinna składać reklamacje
Proszę o jasne stanowisko.
@AlleMakijazPL współczuję 😄
Sprzedaż konsumencka - spisał protokół - poproś o zrzeczenie się roszczenia i sam złóż reklamację bo klient nie ogarnie z tego co piszesz, nie ma pełnomocnictwa itp.
Zasadnicze pytanie. Czy kupujący zgłosił uszkodzenie w momencie odbioru. Dziura w opakowaniu przesyłki, to uszkodzenie widoczne z zewnątrz i w takim przypadku nie obowiązuje 7 dniowy termin na zgłoszenie reklamacji.
Jak paczka z widocznymi śladami uszkodzenia została odebrana bez uwag, to ostatecznie kończy to kwestie ewentualnych reklamacji.
Problem w tym ze kupujacy nie zna polskiego i nie wie jak napsiac owe zrzeczenie się
OGOLNIE nie rozumie on tego po co ma to mi wysyłać
a mnie ciężko mu tłumaczyć zwłaszcza ze mój angielski nie jest biegły umiem się porozumieć ale w takich zawiłych sprawach niekoniecznie
prosze o pomoc @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
dotyczy dyskusji
chciałam właśnie aby allegro skontaktowało się z kupującym i zgłoszono reklamacje ale otrzymałam to w dyskusji
a na email
zgłoszenie reklamacji do przewoźnika również stoi po stronie osoby sprzedającej produkt.
Funkcjonuje to na zasadzie gdzie osobą odpowiedzialną za przesyłkę jest osoba która jako ostatnia była w jej posiadaniu, w tym wypadku była to Pani.
Pozdrawiam
// Jakub [edytowano]
z kolei czytam u innych to kupujący ma paczkę i to on powinien ją zgłosić
wiec sprzeczne są tu dla mnie te informacje
Dzień dobry,
z kolei z mojego doświadczenia miałam już kiedyś podobną sytuację — paczka została uznana przez system za odebraną, natomiast fizycznie w skrytce jej nie było. Kupująca wymusiła wtedy na mnie zwrot pieniędzy, a InPost odrzucił moją reklamację, twierdząc, że paczka została prawidłowo doręczona. Pisałam wtedy również do Allegro z prośbą o pomoc, jednak ostatecznie dostałam odpowiedź, że powinnam zgłosić sprawę na policję. Finalnie straciłam 300 zł, bo nie udało się odzyskać ani paczki, ani pieniędzy.
Dlatego teraz, w obecnej sytuacji, obawiam się pośpiechu z decyzją o zwrocie – nie chciałabym po raz kolejny zostać bez towaru i bez pieniędzy, szczególnie jeśli system wykaże, że paczka nie miała uszkodzeń albo została odebrana bez zastrzeżeń.
Chciałabym po prostu mieć pewność, jaka jest procedura i kto faktycznie ponosi odpowiedzialność w takich przypadkach – czy sprzedający, firma kurierska, czy może kupujący, który nie zgłosił szkody od razu. Dziękuję z góry za pomoc i wyjaśnienie.
Pozdrawiam serdecznie,
@AlleMakijazPL jeśli odebrał paczkę z dziurą i nie zgłosił uwag, odrzuć reklamację od razu pisząc że do uszkodzenia i ubytku nastąpiło po wydaniu, paczka została odebrana bez uwag i w całości 😄 najwyżej wypłacą mu z protect 😄
@AlleMakijazPL musi się zrzec bo towar już odebrał, w czym masz problem - pisz po polsku i niech se kombinuje 😄
Zarzecze się prawa do reklamacji przez adresata na rzecz nadawcy, to wymysł Allegro. Ani ustawa prawo pocztowe, ani rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej, nie przewidują konieczności dołączenia do reklamacji składanej przez nadawcę takiego oświadczenia.
Cześć, @AlleMakijazPL. Przepraszam za uchybienia w Dyskusji - już sprostowaliśmy tę informację. Skontaktujemy się z klientem mailowo, aby przeprowadzić go przez proces reklamacji logistycznej.