Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupująca wybrała metodę przesyłki zagranicznej, pomimo, że w ofercie nie została ona udostępniona, a w dodatkowych informacjach widnieje wpis o braku wysyłki zagranicznej. Co w takiej sytuacji?
Do tego, co powiedziała Natalia, dodam jeszcze widok, jak taka sytuacja wygląda z perspektywy klienta:
Rzeczywiście takich zamówień nie blokujemy, bo większość sprzedawców, chociaż nie mają cenników zagranicznych, chce się dogadywać z kupującymi w takich sprawach - blokada pozbawiałaby ich zarobku.
@msniezek "większość sprzedawców, chociaż nie mają cenników zagranicznych, chce się dogadywać z kupującymi w takich sprawach - blokada pozbawiałaby ich zarobku."
No nie.... dobry żart 😂 Poważnie.
Jak ktoś nie ma cennika zagranicznego to nie chce wysyłać, zwłaszcza w czasach COVID gdzie taka wysyłka może być z dnia na dzień uniemożliwiona.
Powiem Ci z własnego doświadczenia, że przed covidem miałem czasami zapytania, normalnie, poprzez pytanie do sprzedającego z danej aukcji, czy wysyłam do takiego i takiego kraju. Wtedy jeszcze wysyłałem a Allegro nie miało rozbicia na cennik krajowy i zagraniczny. Pisałem jaka ew. kwota i klient się decydował lub nie. Natomiast teraz mam wrażenie, że tylko cwaniaki żerują na takich ofertach i jeśli się sprzedawca nie ugnie to wystawiają negatywa.
Powiedz proszę, w jakim więc celu zrobiliście rozbicie cenników na poszczególne kraje skoro:
1) nie wymagacie od sprzedawców ich uzupełniania nawet jeśli wysyłają za granicę
2) nie blokujecie klientowi zakupu lub chociażby nie wyświetlacie mu wtedy WIELKIMI literami napisu, że sorry, ale cennik, z którego chce skorzystać obowiązuje tylko w Polsce; do tego jakaś adnotacja, że jeśli chcesz wysyłkę za granicę, skontaktuj się ze sprzedawcą w celu wyceny kosztu wysyłki; Wtedy by było ok !
To jakaś bzdura. Każdy sprzedawca ma możliwość ustawienia cenników zagranicznych i korzystać ze wszelkich "zarobków" z tym związanych bez ograniczeń. a teraz dochodzi do sytuacji że Poczta Polska zabiera paczkę ale nie jest w stanie jej dostarczyć bo klient dopisze gdzieś przy miejscowości nazwę obcego kraju. I takie paczki na szczęście wracają do nas. DPD jest niestety bardziej rozgarnięcie niż PP i przesyłkę taką dostarczają zamiast ją cofnąć.
Niestety nie jestem w stanie weryfikować każdego adresu, aplikacja z której korzystam też nie ma takiej funkcjonalności.
Na chwilę obecną mogę jedynie liczyć że klienci nie będą wpisywali adresów zagranicznych.
@msniezek Ale jak widać z lektury forum takie zamówienia przechodzą przez wasz system i mogą się wiązać ze sporymi kosztami dla Sprzedających. Znowu przerzucacie ciężar sprawdzania i weryfikacji na nas, zamiast rozwiązać sprawę z poziomu formularza dostaw oraz cenników dostaw.
Nasza firma na ten przykład w ogóle nie oferuje i nie planuje uruchamiać wysyłki poza Polskę, że tak powiem te "pozbawianie nas zarobku" jest mocno na wyrost. Jeśli klient nie ma adresu w Polsce to trudno, nie jesteśmy zainteresowani. Nawet miło by było, gdybyśmy mogli gdzieś odznaczyć "Nie oferujemy wysyłek zagranicznych, nawet po dopłacie".
@pszczolka_sklep dolicz jeszcze prowizję dla Allegro od tych 150, ale już z vatem🙂
@Kasiulki2 Temat wrócił a ja dorzucę coś "pobocznego". Wysyłałem pocztówkę za granicę. I dowiedziałem się że od 1.09.2020 PP wprowadziła podwyżkę o 60% ( sześćdziesiąt !!) procent. Z 5 na 8 PLN
W regulaminie programu SMART jest informacja ze obejmuje on terytorium Polski. Zastanawiam się po co jest ta informacja skoro klienci z zagranicy też mogą z niego skorzystać. Obawiam się co będzie jak coraz większa rzesza ludzi dowie się że można coś na całą europę zamówić z darmową wysyłką SMART.
@pinsplash No wiesz, w jakiś sposób trzeba sobie odbijać preferencyjne stawki dla firm w podpisywanych z nimi umowach😉
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
robi się dokładnie jak @Kasiulki2 pisze
prosi sie grzecznie Kupującego o podanie adresu wysyłki do Polski
ale proszę się zapoznać z linkiem
https://www.rp.pl/Firma/308179992-Koniec-z-blokowaniem-zakupow-online-klientom-z-panstw-UE.html
tu nie chodzi o blokowanie. Tylko o brak możliwości wyboru adresu dostawy spoza cennika dostawy, jeśli cena nie została określona.
Jakoś na Allegro Lokalnie jest opcja "poproś Sprzedającego o określenie warunków dostawy". Tutaj mogłoby być tak samo. Wysyłka do PL w/g cennika, ale wysyłka w inne miejsce: "poproś Sprzedawce o warunki dostawy". Sprzedawca dostanie informacje, sprawdzić cenę dostawy zagranicznej na podstawie wagi i rozmiaru przedmiotu, określi koszt i informację zwrotną dostanie Kupujący. Dopiero potem będzie mógł wybrać dla danej transakcji swój adres zagraniczny i dokończyć transakcję.
@mm-computers o! Widzę, że zgłosiłeś już ten pomysł w sekcji Zgłoś swój pomysł - super! Teraz społeczność może na niego głosować i go komentować do czego zachęcam 🙂