Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupująca wybrała metodę przesyłki zagranicznej, pomimo, że w ofercie nie została ona udostępniona, a w dodatkowych informacjach widnieje wpis o braku wysyłki zagranicznej. Co w takiej sytuacji?
Poproś o dopłatę do wysyłki zagranicznej i wyślij. Jeśli nie chcesz, nie masz obowiązku wysyłać. Jeżeli otrzymasz z tego powodu negatywny komentarz, Allegro najprawdopodobniej Ci go usunie.
Nie musisz wysyłać za granice jeżeli nie masz tego w ofercie.
Dziękuję za odpowiedzi, jednakże dziwne jest, że Allegro umożliwia wybór kraju dostawy pomimo iż skonfigurowana jest dostawa wyłacznie na terenie Polski. A czy można skontaktować się w jakiś sposób bezpośrednio z Pomocą Allegro, jak to było jeszcze do niedawna? Czy zostaje już tylko Allegro Gadane?
Można się skontaktować, ale formularz jest ukryty, czyli najpierw musisz kliknąć na dole strony głównej Pomoc, potem poklikać w tematach pomocy, wybrać jakiś temat i dopiero wtedy na samym dole zobaczysz "skontaktuj się z nami'. Kontakt ze społecznością nie jest ukryty i masz obok Pomocy bezpośredni odnośnik "spytaj społeczność".
Kontakt do Allegro; https://allegro.pl/pomoc/kontakt
Ja w identycznej sytuacji poprosiłam o podanie adresu dostawy w Polsce. Było trochę marudzenia, że "to przecież wszystko jedno", ale polski adres dostałam.
Są trzy możliwości: albo polski adres, albo dopłata (sprawdź ceny, bo zagraniczny polecony drogi jak diabli), albo anulowanie zakupu.
Piszę aby ostrzec tych którzy jeszcze nie wiedzą.
Klient podczas dokonywania zakupu może wpisać dowolny adres także zagraniczny.
Jeśli nie przeczytacie wcześniej etykiety i nie cofniecie zamówienia, jest szansa że paczka pójdzie za granicę a wy zostaniecie obciążeni kosztami.
Dziś miałem sytuację:
Klientka kupiła produkty korzystając ze SMART a ja otrzymałem od DPD dopłatę w wysokości 150zł netto 😕
Wartość towaru to niecałe 300zł także do interesu sporo dopłaciłem.
Miałem też bardzo podobny przypadek na początku tygodnia, jednak tamtą paczkę DPD zwróciło bo w adresie nie było nazwy Państwa do którego była skierowana.
Rozmawiałem z Allegro jak się przed tym bronić i jedyne co mogli zaproponować to przeglądanie adresów i w przypadku odkrycia adresu zagranicznego informowanie klientów o ewentualnej dopłacie.
"Rozmawiałem z Allegro jak się przed tym bronić i jedyne co mogli zaproponować to przeglądanie adresów i w przypadku odkrycia adresu zagranicznego informowanie klientów o ewentualnej dopłacie."
wołam moderatorów @nat_not @msniezek - czy to jest oficjalne stanowisko serwisu? Skoro my jako sprzedający deklarujemy metody dostawy oraz zastrzegamy brak wysyłek zagranicznych, dlaczego system w ogóle dopuszcza podanie przez klienta adresu zagranicznego? Oraz dlaczego to my mamy przeglądać adresy i tracić swój cenny czas, ryzykując sytuację jak opisana powyżej? Już widzę jak w okresie świątecznym któryś z pracowników nie spojrzy i wyśle pakę na adres zagraniczny. No ciekawe, kto za to zapłaci. Kiedy allegro planuje naprawić ten błąd w formularzu dostawy?
Można ten problem łatwo rozwiązać np poprzez dodanie pola "Państwo" w adresie gdzie będzie na stałe wpisane Polska, chyba że ktoś udostępni wysyłki zagraniczne to po zmianie, zmianie ulegnie również koszt wysyłki.
Pewnie sposobów jest sporo więcej jednak potrzebne są również chęci.
@myslenie-szkodzi wydaje mi się, że Allegro bez problemu mogłoby zrobić blokady dla zamówień zza granicy jeśli sprzedawca ma tylko cennik dostawy dla Polski.
Dlaczego?
1) w cennikach wyraźnie się określa dla jakiego kraju mają obowiązywać jakie ceny, więc rozgraniczenie tego nie jest niczym trudnym z punktu widzenia technicznego
2) od jakiegoś czasu przy kodach pocztowych i miejscowościach, w formularzach dostaw jest "PL" więc to tylko kolejny dowód, że są w Allegro algorytmy, które filtrują adresy dostaw
Więc zrobienie odpowiednich blokad to żaden problem. No, ale po co, skoro kasa z prowizji wpada. Sprzedający niech się później męczy.
@konto zamknięte uff, na szczęście IAI z którego korzystamy pokazuje flagę obcego państwa przy takich zamówieniach, dzięki czemu ryzyko pomyłki jest dużo mniejsze.
Zabawne, że taka prosta rzecz nie jest do zrobienia w allegro 🙂
@myslenie-szkodzi to jest banalne do zrobienia. Kiedyś zajmowałem się trochę pisaniem programów więc takie coś to banał od strony technicznej.
Wrzuć to ew. w pomysłach do zmiany na Allegro. Powbijamy Ci punktów i może zrobią z tym porządek.
@myslenie-szkodzi Nie blokujemy kupującym z zagranicy dostępu do ofert, w których sprzedający nie udostępnił wysyłki do innych krajów.
Jeśli klient to przeoczy, możesz go poinformować, że zamówienie nie zostanie zrealizowane albo poprosić o dopłatę (jeżeli jednak zdecydujesz się sfinalizować transakcję). Prośba o wskazanie adresu dostawy w Polsce jest również jednym z rozwiązań, które rekomendujemy.
@nat_not A co w przypadku, gdy za odmowę wysyłki za granicę w cenach krajowych taki kupujący wystawi komentarz negatywny?🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere To, co zawsze - próba dojścia do porozumeinia z klientem w sprawie usunięcia negatywnej opinii. A jeśli się nie uda, kontakt z nami.
@nat_not I w takim przypadku zawsze i bezwarunkowo usuniecie taki komentarz?😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@nat_not No widzisz, a w takich przypadkach powinny być usuwane z automatu i to kupujący powinien dostawać ostrzeżenie za cwaniakowanie (bo na upartego żądanie wysyłki za granicę wg cennika obowiązującego na terenie kraju, to... niekorzystne rozporządzenie mieniem).
A później zdziwienie, że sprzedający mają taki stosunek do allegro, jaki mają.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@nat_not Nie widzisz absurdu tej sytuacji?
Klient w momencie zakupu widzi warunki oferty - przedmiot, cenę, opcje wysyłki oraz stawki za dostawę.
Jeśli sprzedający nie oferuje możliwości wysyłki zagranicznej i do transakcji nie dojdzie klient nie powinien w ogóle mieć możliwości ocenienia zakupu.
Oczywiście gdy obie strony się dogadają w temacie wysyłki - super, normalna transakcja, ocena się należy.
Co będzie dalej, negatyw za to, że oferta nie była objęta Ratami 0%? Albo w cenniku dostaw był DHL, a klient woli DPD? No bez jaj.
@myslenie-szkodzi dlatego to popełniłem...moze uwzględnią : https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/wysy%C5%82ka-lub-jej-brak-za...