anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysyłka ( lub jej brak) za granicę - obowiązkowe pola Kraj i Kod

Kategorie
kupujący
kupujący 1035
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
346
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Wysyłka ( lub jej brak) za granicę - obowiązkowe pola Kraj i Kod

pinsplash
#21 Demiurg#

No jak nikt nie chce to ja podsumuję ostatnio dosyć popularne ( niestety ) problemy i ich sugerowane rozwiązanie.

Problem : Mimo nieoferowania wysyłki za granicę, Kupujący może wpisać zagraniczny adres, pozostawiając koszt dostawy krajowy. Oczywiście nie ma możliwości wysyłki w tej cenie, co rodzi problemy dla Sprzedających i skutkuje negatywami.

Co robi Allegro : Postępuje wg znanej zasady : My mamy buga, więc to Wasz problem. Sugeruje użycie "protez" typu : poproś Kupującego o dopłatę, lub poproś Kupującego o adres do wysyłki w Polsce.

Co powinno zrobić Allegro : wymagać OBOWIĄZKOWYCH okienek do wypełnienia przy podawaniu adresu do wysyłki : KRAJ i KOD POCZTOWY. W wypadku podania innego kraju niż Polska lub nie-krajowego kodu pocztowego, pojawiałby się komunikat :" sprzedawca nie oferuje wysyłki za granicę - skontaktuj się z nim i poproś o to" lub " wybrałeś koszt dostawy dla adresu w Polsce - wybierz inny sposób dostawy" ( komunikaty mogłyby się pojawiać w dwóch językach np również po angielsku). Jednocześnie taki zakup byłby blokowany - nie można by było przejść dalej do płatności.

 

27 Komentarze
myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

Dodam jeszcze - nie ma transakcji, nie ma negatywa. Kupujący widzi warunki oferty i może się z nimi zapoznać przed kliknięciem "kup teraz". 

Zanim ktoś z allegro powie "ale jak to, umawianie sprzedaży poza serwisem" - kto chce sprzedać i wysyłać zagranicę niech uzupełni cennik przesyłek. 

artmagames
#9 Pomysłodawca#

Już prowadziliśmy dyskusje na ten temat, jak na razie allegro nie widzi problemu, bo to nie oni tłumaczą Szwedom, Rosjanom, Norwegom i innym nacjom że nie da się za 14,9zł wysłać towaru pocztą do np. Szwecji i to jeszcze za pobraniem...

mdrogeria
#21 Demiurg#

napisaleś wszystko więc dodaję wpunkcika .

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Niestety chyba nic nie zrobią 😞

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/czas-wysy%C5%82ki-pytanie-do-moderator%C3%...

Ja wciąż mam nadzieję, bo taki kupujący wystawi negatywa bez treści i zostanie bujanie się z komentarzem przez kupującego, który wykorzystał system 🙂

Na nic zda się tłumaczenie, że sprzedający nie ma możliwości wysyłki za granicę.

nikl
#14 Krzewiciel#

Zabawne, ale zgłaszałem ten błąd kilkadziesiąt razy w ciągu ostatnich lat, jak wiele innych błędów. Im nie zależy, żeby to naprawić. Korzystając z Allegro mam wrażenie, że chodzę ciągle przez labirynt obejść. Zawsze protezy, zamiast prostych i logicznych rozwiązań problemów.

pinsplash
#21 Demiurg#

Wow to nawet Smarta "da się" wysłać za granicę?? 😮 Nawet tego Allegro nie zablokowało??

pinsplash
#21 Demiurg#

No i dostałem ja... Kupujący z Wielkiej Brytanii... zapłacił przesyłkę w Polsce. Mówię o konieczności dopłaty, a on : w takim razie DLACZEGO SYSTEM TO UMOŻLIWIA ?? No to pytanie do Adminów : DLACZEGO ???

pinsplash
#21 Demiurg#

A tu jeszcze jeden bonus do tematu. Kupno z zagranicy, opłacona przesyłka krajowa od razu - więc czas na wysyłkę leci. Prośba o dopłatę, doplata poza allegro - a czas leci.... I skutek : wysyłka "po czasie" - psiakość cierpi. Ps to dowód że proponowane protezy nie skutkują.

Vryko
#18 Luminarz#

To ja sobie pozwolę wywołać @msniezek i grzecznie zapytać, co ów sądzi o tym pomyśle...i dlaczego jeszcze nikt nad nim nie pracuje 😉

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@Vryko ale @msniezek już wyraźnie napisał co myśli, pozwolę sobie zacytować tego fikołka: "Rzeczywiście takich zamówień nie blokujemy, bo większość sprzedawców, chociaż nie mają cenników zagranicznych, chce się dogadywać z kupującymi w takich sprawach - blokada pozbawiałaby ich zarobku."

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/kupuj%C4%85ca-wybra%C5%82a-przesy%C5%82k%C...

oznacz moderatorów