anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Wysyłka ( lub jej brak) za granicę - obowiązkowe pola Kraj i Kod

Kategorie
kupujący
kupujący 1049
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
370
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Wysyłka ( lub jej brak) za granicę - obowiązkowe pola Kraj i Kod

pinsplash
#21 Demiurg#

No jak nikt nie chce to ja podsumuję ostatnio dosyć popularne ( niestety ) problemy i ich sugerowane rozwiązanie.

Problem : Mimo nieoferowania wysyłki za granicę, Kupujący może wpisać zagraniczny adres, pozostawiając koszt dostawy krajowy. Oczywiście nie ma możliwości wysyłki w tej cenie, co rodzi problemy dla Sprzedających i skutkuje negatywami.

Co robi Allegro : Postępuje wg znanej zasady : My mamy buga, więc to Wasz problem. Sugeruje użycie "protez" typu : poproś Kupującego o dopłatę, lub poproś Kupującego o adres do wysyłki w Polsce.

Co powinno zrobić Allegro : wymagać OBOWIĄZKOWYCH okienek do wypełnienia przy podawaniu adresu do wysyłki : KRAJ i KOD POCZTOWY. W wypadku podania innego kraju niż Polska lub nie-krajowego kodu pocztowego, pojawiałby się komunikat :" sprzedawca nie oferuje wysyłki za granicę - skontaktuj się z nim i poproś o to" lub " wybrałeś koszt dostawy dla adresu w Polsce - wybierz inny sposób dostawy" ( komunikaty mogłyby się pojawiać w dwóch językach np również po angielsku). Jednocześnie taki zakup byłby blokowany - nie można by było przejść dalej do płatności.

 

27 Komentarze
pinsplash
#21 Demiurg#

@myslenie-szkodzi  @Vryko No to aż spytam Macka @msniezek : Przy tym : "Rzeczywiście takich zamówień nie blokujemy, bo większość sprzedawców, chociaż nie mają cenników zagranicznych, chce się dogadywać z kupującymi w takich sprawach - blokada pozbawiałaby ich zarobku."  Jak rozwiązujecie na korzyść Sprzedającego sytuacje :

A) gdy do transakcji dojdzie ale wobec konieczności dopłaty spadną punkty jakości?

B) Gdy do transakcji nie dojdzie i Sprzedający otrzyma negatywa ( bez treści) z ocenami gwiazdkowymi 1/5 ?🤔

myslenie-szkodzi
#12 Orędownik#

@pinsplash  och nie wiesz, to przecież marginalne przypadki... 🤣

pinsplash
#21 Demiurg#

@myslenie-szkodzi My ludzie z marginesu sprzedawców .... 🤣😂

Vryko
#18 Luminarz#

@myslenie-szkodzi Ale ponoć tylko krowa nie zmienia poglądów 😉

Puzonix
#12 Orędownik#

Tak sobie czytam regulamin allegro i mam kilka pytań odnośnie problemu tutaj opisywanego.

1. Czy kupujący poświadczający nieprawdę w zamówieniu poprzez wybranie kraju dostawy jako "Polska" i podając jednocześnie adres dostawy do np. Niemiec ma prawo do wystawienia oceny negatywnej za niezrealizowanie takiego zamówienia?
2. Jeżeli odpowiedź na pierwsze pytanie będzie twierdząca co daje mu takie prawo? Jaki punkt regulaminu allegro zezwala na wystawienie oceny szkalującej sprzedawcę w przypadku naruszenia regulaminu allegro przez Kupującego?

Mowa o:

Punkt 2.7 regulaminu allegro

Podmioty, o których mowa w art. 2.1, mogą nabywać Towary bez konieczności uprzedniej Rejestracji i posiadania Konta. W takim przypadku, po wybraniu Towarów (dodanie do koszyka), niezbędne jest podanie ODPOWIEDNICH DANYCH wymaganych w formularzu, KONIECZNYCH do finalizacji zawieranej w ten sposób umowy ze Sprzedającym. Z chwilą nabycia Towaru, podmiot, o którym mowa w zdaniach poprzednich, zawiera umowę, której przedmiotem są usługi świadczone przez Allegro.pl w ramach Allegro, na warunkach określonych w Regulaminie.

Punkt 2.8. regulaminu allegro

Podczas Rejestracji jak i późniejszego korzystania z Allegro, Użytkownik zobowiązany jest podawać WYMAGANE i PRAWDZIWE dane oraz informacje oraz składać – o ile ma zastosowanie – oświadczenia zgodne z prawdą.

Artykuł 10. INNE OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKÓW

Punkt 10.1. regulaminu allegro

Wszelkie działania podejmowane przez Użytkownika w ramach Allegro powinny być zgodne z Regulaminem, dobrymi obyczajami oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącymi ochrony praw konsumenta. Użytkownik NIE MOŻE podejmować działań sprzecznych z Regulaminem, dobrymi obyczajami oraz obowiązującymi przepisami prawa, a także działań, które negatywnie wpływają na bezpieczeństwo funkcjonowania Allegro lub SZKODZĄ Użytkownikom.

3. Czy podanie niewłaściwych danych w celu skorzystania z polskiego cennika dostaw na dostawę poza granice Polski, co naraża sprzedawcę na utratę korzyści w trakcie wykonywania zawartej umowy i tym samym uniemożliwia należyte jej wykonanie, nie jest równoznaczne ze SZKODZENIEM Użytkownikom allegro, o którym mowa w punkcie 10.1. regulaminu allegro?

4. Czy umowa, w której Użytkownik podał nieprawidłowe dane w celu uzyskania korzyści (np. tańszy koszt dostawy) jest umową prawnie wiążącą i czy stroną umowy przysługują w takiej sytuacji pełne prawa wynikające z zawarcia takiej umowy? Innymi słowy czy Użytkownik może ocenić transakcję, którą zawarł z naruszeniem regulaminu allegro?

msniezek
Administrator
Administrator
Status zmieniony na: Zaakceptowany

@pinsplash jak już mówiłem w innym miejscu, dostrzegamy oczywiście ten problem. W pierwszej połowie przyszłego roku planujemy wprowadzenie rozwiązania, które kupującemu wpisującemu adres zagraniczny pokaże wyłącznie metody dostawy do podanego kraju - a jeżeli takich nie ma w cenniku, uniemożliwi zakup.

Tym niemniej każdy sprzedający powinien mieć na względzie, że na Allegro pojawia się coraz więcej kupujących z zagranicznymi adresami i dla własnej korzyści - gdy jest to możliwe - warto zadbać już teraz o wpisanie zagranicznych cenników dostawy. To się po prostu opłaca.

Dzięki za pomysł!

pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek Maciek a będzie możliwość ograniczenia "geograficznego" a nie tylko "państwowego"? Np wysyłam do UE ( zeby nie wymieniać każdego Państwa osobno)?

msniezek
Administrator
Administrator

@pinsplash nie, takiego rozwiązania nie przewidujemy.

mdrogeria
#21 Demiurg#

Nie 

NovoPharma
#8 Zapaleniec#

Problem to nie tylko koszt wysyłki, ale i też przepisy celne zakazujące np. wysyłkę niektórych towarów do takich krajów jak np. USA, Szwecja, Finlandia, Australia. A do tego dochodzą deklaracje celne itp. 

oznacz moderatorów