Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ Dzień Dobry,
Chciałam się poradzić, co w sytuacji, gdy paczka została nadana w niecałe 24 h po zakupie (zakup o 23:35, wysyłka następnego dnia o 16:00), Inpost wydłużył dostawę o 1-2 dni by był weekend, a kupujący zgłasza zwrot uzasadniając to "zbyt długim czasem oczekiwania", podczas gdy paczka od 2 dni czeka do odbioru!
Zwrot z tego co widzę został zgłoszony 4 minuty po otrzymaniu przez Panią ostatecznego powiadomienia od Inpostu o upływie terminu odbioru paczki (widoczne, gdy sprawdzi się numer przesyłki).
Moje pytanie jest następujące do Adminów:
- czy regulamin Allegro zgodzi się, jesli kupujący wystawi mi negatywa za zbyt ługi czas dostawy, podczas gdy nie jest to ewidentnie moją winą?
- czy kupujący zostanie w jakikolwiek sposób prześwietlony/ukarany za takie zachowanie? Dla mnie to sa koszta, jeśli chodzi o czas, materiały opakunkowe i bezzwrotnę prowizję, a kupujący ewidentnie robi sobie żarty, gdyż z takim zachowaniem się nie spotkałam.
- czy przysługuje mi zwrot prowizji? W moim rozumieniu oczywiście, ale powód zwrotu jest niestandardowy, stad moje pytanie.
Pragnę tez zauważyć, że wszelki problemy z kupującymi mam wyłącznie w miesiącach październik-styczeń, może ze względu na pogodę ludzie mają gorszy humor, ale ja naprawde kolejny raz już postuluję o możliwość oceniania przez sprzedawców kupujących i wyciągania konsekwencji w przypadku wielokrotnych nadużyć (np. 100 negatywnych ocen od sprzedawców -> blokowanie konta lub zawieszenie). My jako sprzedawcy nie mamy żadnych możliwości niwelowania swoich strat w takich przypadkach ani tym bardziej egzekwowania od kupujących jakiegokolwiek etycznego zachowania.
Pozdrawiam,
@muscle_freak wszystkie koszty wysyłek przy zwrocie ponosi sprzedawca, a ewentualny negatyw nie będzie usunięty, bo to subiektywna opinia kupującego
Niestety koszta są po twojej stronie
to ze ludzie mają gorsze humory, z tego powodu allegro nie usunie negatywa
może usuną jak uznają że to z winy przewoźnika przesyłka nie dotarła na czas, albo wyłączą to z jakości.
@muscle_freak Zasady ingerencji w wystawione komantarze opisaliśmy tutaj. Mają one zastosowanie również w tego typu sytuacjach.
Kupujący nie są karani za korzystanie z prawa do zwrotu towaru.
Możesz wystąpić o zwrot naliczonej prowizji. Jeśli w pierwszym kroku wniosek zostanie odrzucony, skorzystaj z możliwości odwołania się od decyzji i dokładnie opisz całą sytuację.
@muscle_freak allegro nie usuwa nam komentarzy negatywnych wystawionych z winy działania serwisu
Allegro zrównuje co jest niezgodne z prawem odstąpienie typu "zbyt długi czas oczekiwania" z odstąpieniem od umowy w trybie 14 dniowym bez podania przyczyny, a te odstąpienia wynikają z różnych przepisów
@nat_not jakoś za koszt dopłat, pobieranych do wysyłek smart, od sprzedawców nie ma zwrotu - parafrazując Ciebie - Sprzedawcy są karani za korzystanie z prawa do zwrotu towaru z winy allegro
@RED Nie są karani, tylko ponoszą koszta.
@LEW433 "karani" to była parafraza z wypowiedzi moderatora 🙂
oczywiście, że koszta - ale w w/w przypadku kupujący podał nieprawdziwy powód odstąpienia - nowomowa allegro mu namieszała
ponadto wspomniana możliwość odstąpienia od umowy z powodu opóźnienia w dostawie jest inna dla konsumenta i firm nie konsumentów - opisane jest to np: w kc
i teraz pytanie - co ma zrobić sprzedawca jeżeli podano zły powód odstąpienia od umowy?
kodeks cywilny