anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący nie odebrał paczki i zgłosił zwrot bo był "zbyt długi czas dostawy"

muscle_freak
#9 Pomysłodawca#

  @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ Dzień Dobry,

Chciałam się poradzić, co w sytuacji, gdy paczka została nadana w niecałe 24 h po zakupie (zakup o 23:35, wysyłka następnego dnia o 16:00), Inpost wydłużył dostawę o 1-2 dni by był weekend, a kupujący zgłasza zwrot uzasadniając to "zbyt długim czasem oczekiwania", podczas gdy paczka od 2 dni czeka do odbioru!

Zwrot z tego co widzę został zgłoszony 4 minuty po otrzymaniu przez Panią ostatecznego powiadomienia od Inpostu o upływie terminu odbioru paczki (widoczne, gdy sprawdzi się numer przesyłki).

Moje pytanie jest następujące do Adminów:

- czy regulamin Allegro zgodzi się, jesli kupujący wystawi mi negatywa za zbyt ługi czas dostawy, podczas gdy nie jest to ewidentnie moją winą?

- czy kupujący zostanie w jakikolwiek sposób prześwietlony/ukarany za takie zachowanie? Dla mnie to sa koszta, jeśli chodzi o czas, materiały opakunkowe i bezzwrotnę prowizję, a kupujący ewidentnie robi sobie żarty, gdyż z takim zachowaniem się nie spotkałam.

- czy przysługuje mi zwrot prowizji? W moim rozumieniu oczywiście, ale powód zwrotu jest niestandardowy, stad moje pytanie.

Pragnę tez zauważyć, że wszelki problemy z kupującymi mam wyłącznie w miesiącach październik-styczeń, może ze względu na pogodę ludzie mają gorszy humor, ale ja naprawde kolejny raz już postuluję o możliwość oceniania przez sprzedawców kupujących i wyciągania konsekwencji w przypadku wielokrotnych nadużyć (np. 100 negatywnych ocen od sprzedawców -> blokowanie konta lub zawieszenie). My jako sprzedawcy nie mamy żadnych możliwości niwelowania swoich strat w takich przypadkach ani tym bardziej egzekwowania od kupujących jakiegokolwiek etycznego zachowania.

Pozdrawiam,

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

KOGIEL_T
#12 Orędownik#

@muscle_freak  wszystkie koszty wysyłek przy zwrocie ponosi sprzedawca, a ewentualny negatyw nie będzie usunięty, bo to subiektywna opinia kupującego

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Niestety koszta są po twojej stronie

to ze ludzie mają gorsze humory, z tego powodu allegro nie usunie negatywa

 może usuną jak uznają że to z winy przewoźnika przesyłka nie dotarła na czas, albo wyłączą to z jakości.

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@muscle_freak Zasady ingerencji w wystawione komantarze opisaliśmy tutaj. Mają one zastosowanie również w tego typu sytuacjach. 

Kupujący nie są karani za korzystanie z prawa do zwrotu towaru.

Możesz wystąpić o zwrot naliczonej prowizji. Jeśli w pierwszym kroku wniosek zostanie odrzucony, skorzystaj z możliwości odwołania się od decyzji i dokładnie opisz całą sytuację.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@muscle_freak allegro nie usuwa nam komentarzy negatywnych wystawionych z winy działania serwisu

Allegro zrównuje co jest niezgodne z prawem odstąpienie typu "zbyt długi czas oczekiwania" z odstąpieniem od umowy w trybie 14 dniowym bez podania przyczyny, a te odstąpienia wynikają z różnych przepisów

@nat_not jakoś za koszt dopłat, pobieranych do wysyłek smart, od sprzedawców nie ma zwrotu - parafrazując Ciebie - Sprzedawcy są karani za korzystanie z prawa do zwrotu towaru z winy allegro

 

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@RED Nie są karani, tylko ponoszą koszta.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 "karani" to była parafraza z wypowiedzi moderatora 🙂

oczywiście, że koszta - ale w w/w przypadku kupujący podał nieprawdziwy powód odstąpienia - nowomowa allegro mu namieszała

ponadto wspomniana możliwość odstąpienia od umowy z powodu opóźnienia w dostawie jest inna dla konsumenta i firm nie konsumentów - opisane jest to np: w kc

 

i teraz pytanie - co ma zrobić sprzedawca jeżeli podano zły powód odstąpienia od umowy?

kodeks cywilny

Art. 5431. KC


Wydanie rzeczy kupującemu

§ 1.
Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
 
§ 2.
W razie opóźnienia sprzedawcy kupujący może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić. Przepisy art. 492 zastrzeżenie prawa odstąpienia od umowy wzajemnej, art. 4921 odstąpienie od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego i art. 494 obowiązki stron w razie odstąpienia od umowy wzajemnej stosuje się.
oznacz moderatorów