Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Problem dotyczy aukcji:
Klient dokonał zakupu na powyższej aukcji. W piątek 29.01.2021r. otrzymał towar. Już po godzinach pracy zadzwonił do mnie z informacją iż brakuje 1 brzeszczotu w przesyłce. Poinformowałem go że jeżeli jest brak towaru we wtorek wyślemy przesyłkę z brakującym towarem. We wtorek w pracy sprawdziłem iż wysłałem 1 szt zgodnie z jego zamówieniem. Okazuje się iż nad zdjęciem produktu widnieje informacja o 2 szt. i nie jest to informacja umieszczona przez sprzedającego.
Rozpoczęła się dyskusja w której, zaproponowałem zwrot z pokryciem kosztów transportu jednak kupujący żąda wysyłki towaru i nic innego go nie interesuje.
Wygląda że aukcja jest w jakiś sposób powiązana z katalogiem produktów allegro, ale nie do końca ponieważ w mojej ofercie jest Liczba elementów w zestawie: 1 a w katalogu produktów 2 więc nie łączyłem oferty aby klient miał możliwość zakupu na szt.
Allegro umywa ręce i chce abym załatwił to z klientem, ale ja nie jestem instytucją charytatywną aby rozdawać towar.
Osobiście uważam że produkt był podpięty pod katalog produktów, ale nastąpiła zmiana w parametrach i parametry nie podpięły się pod mój produkt za to nazwa nad zdjęciem tak.
@mr_oma Dziękuję za szczerość. Rozumiem że zdajesz sobie sprawę, że jest poważna wada przyjętego rozwiązania. Może rodzić konsekwencje prawne. Jak ktoś się zaprze nie będzie żadnych szans wygrać w sądzie.
@mr_oma żaden sprzedawca nie będzie regularnie wchodził w każdą swoją ofertę żeby sprawdzić czy nie ma tam błędów z produktyzacji. Do mnie w zeszłym tygodniu dzwonił klient który chciał się dopytać o ofertę na świetlówki LED a ja zgłupiałem bo nigdy nie sprzedawaliśmy świetlówek na Allegro. Okazało się, że klient przegląda ofertę na telefonie i pierwsze co mu się wyświetliło to nazwa produktu z produktyzacji który był błędny. Najlepsze jest to, że ten produkt pod tym kodem EAN jest nasz i tylko my go sprzedajemy a mimo tego jakimś cudem nazwa produktu zmieniła się z oprawy LED na świetlówka LED.
@ares_Z mojego doświadczenia nazwę może zmienić jedynie pracownik Allegro. Żadna zgłoszone przyziemnie zmiana w nazwie moich produktów nigdy nie została zaakceptowana. Zawsze był komentarz: "Proponowana zmiana jest niezgodna ze standardami Allegro." Link Dowiedz się więcej prowadzi do informacji z datą 5 grudnia 2017, 14:14
Nie chce mi się szukać postu, ale otrzymałem tu na AG jednoznaczną informację, że zasad tworzenia nazw produktów Allegro nie zamierza ujawniać.
Teraz wiem także, że o dokonywanych zmianach w danych produktu planuje informować sprzedawców wkrótce. Nazwy produktów już zastąpiły tytuły ofert. Tak wiec niebawem dowiemy się co sprzedajemy. A może co powinniśmy sprzedawać?
Jak serwis mógł coś takiego wprowadzić, mając świadomość zagrożeń dla przejrzystości ofert wynikającą z takich zmian i wynikających z tego konfliktów ?
Wiem, to nie jest pytanie do Ciebie, bo nie wprowadzałaś tej zmiany.
Jeśli jednak pinsplash niedawno tutaj przywołał opiekunkę tej zmiany, która ze stoickim spokojem stwierdziła, że nie ma się czego wstydzić w związku z tym, a maszynowy silnik kończy się uczyć działania na tym polu, to czego można oczekiwać ?
Jedyną formą obrony na takie coś, to pisanie w tytule oraz w opisie wielką, boldowaną czcionką na początku każdego opisu co i ile sztuk się sprzedaje.
I podawać link do tej dyskusji.
mr_oma 🌞jak odniesiesz się do mojej wypowiedzi , gdzie piszę ,że system automatycznie połaczył błędnie moją ofertę z produktem . Szczęście ,że szybko zareagowałem na wiadomość i rozłączyłem , a klient mógłby domagać się wysyłki 100szt zamiast oferowanych 3 .
Stało się to wczoraj , już byłem w pracy , a jakby tak po nocy czy w weekend ??
@mdrogeria, oprócz tego, co napisałam @annas14-firma, mogę dodać od siebie, że gdyby taka sytuacja miała miejsce, zrobiłabym, co w mojej mocy, aby pomóc ją wyjaśnić. Nie mamy gotowych szablonów postępowania, każdą sprawę analizujemy indywidualnie. 🙂
Ja w dniu wczorajszym po sprawdzeniu około 15:00 odłączyłem kilka produktów od katalogu allegro o godz. 17-ej oferty były ponownie połączone. Co ciekawe jak je kiedyś łączyłem z katalogiem nie zawierały błędów. Obecnie usunąłem ean i na razie jest dobrze.
@elsa-walbrzych Oferta bez EAN będzie zawsze automatycznie podłączana do produktu jaki wybierze algorytm Allegro. Jedyny sposób aby się przed tym zabezpieczyć to podać własny EAN w ofercie. Stworzysz wtedy nowy produkt, który jednak może być zmieniony przez kogokolwiek.
To co piszesz, jest jak opis strategii do gry o przetrwanie, w której przeciwnikami są sztuczna inteligencja działająca w kooperacji z pracownikami allegro ;]
niestety takie są realia produktyzacji. Nic dodać, nic ująć. Dodawanie własnych produktów, tez wiele nie wnosi. Jak ostatnio wspominałem, do mojego produktu podpiął się chińczyk, obniżył cenę, dostał dopisek super i sprzedawał ponoć moje produkty, które wysyłał z Chin 🙂
W ofercie którą umieściłem wyraźnie pisało iż "Liczba elementów w zestawie: 1"
Produkt był wystawiana dawno temu i nie mam podglądu do oferty sprzed roku czy wcześniej.
Pewnie był połączony z katalogiem produktów i wszystko było w porządku tylko ktoś dokonał zmian zmieniając nazwę produktu (umieścił w nazwie liczbę 2 szt) i została zmieniona "Liczba elementów w zestawie: 2"
Produkt sprzedawany przeze mnie na dzień dzisiejszy nie istnie w katalogu produktów z "Liczba elementów w zestawie: 1" dlaczego była widoczna nazwa produktu z informacją o 2 szt.?
Skoro ktoś dokonał zmian w katalogu produktów oferta powinna się rozłączyć.
Co do do zarzutów klienta proszę śmiało pisać ja nie mam się czego wstydzić, jak również rozumiem roszczenia kupującego i nawet się z nim zgadzam.
Ja mam to samo w swoich ofertach. Nie ma ich dużo więc jakiś miesiąc temu po telefonie klienta postanowiłem zmienić wszystko ręcznie. Teraz kontrolnie sprawdzam i mam to samo co było wcześniej (kilka godzin dłubania poszło na marne).
Te całe parametry to jakaś masakra. Każdy tam może wpisać co mu się podoba i ta informacja jako główna zostaje wyświetlona na sprzedawanym przez Ciebie produkcie ☹️
Wczoraj o 16-ej odpiąłem kilka produktów, a o 17-ej były podpięte ponownie.
Co do całej wspomnianej ofert 9149497583
Otrzymałem wiadomość od pracownika allegro
Informacja ta widnieje powyżej, ponieważ oferta została nieprawidłowo podpięta, obecnie odpiął w Pana ofercie ten produkt i już wszystko powinno być dobrze.
I po tej wiadomości produkt jest wyświetlany poprawnie.
Tylko kto odpiął nie mam pojęcia moje odpinanie nic nie wnosiło.
A ja swoje aukcje z odzieżą mam tak, że ktoś zmienia mi mój własny parametr co skutkuje opisem aukcji:
na samej gurze "parametr" -
niżej zdjęcie z rozmiarem M i obok tytuł aukcji:
https://allegro.pl/oferta/bluza-pszczelarska-rozpinana-m-brazowa-socha-7365957335
🤔
Jak można całkowicie odpiąć parametr od aukcji, albo jak dodać więcej parametrów (każdy z osobnym rozmiarem)?
@socha_pasieka wszystkie 14 ofert tego produktu są twoje. Nik ci tu nie mieszał. Pierwszą stworzyłeś ofertę w rozmiarze XXL i stąd w nazwie produktu jest strofa " ... XX L...".
W kategorii "Strój pszczelarski" parametry obowiązkowe to:
Rodzaj |
Kolor |
Rozmiar |
ale w twoich ofertach żaden z tych parametrów nie został określony.
Dzięki temu mogłeś wszystkie je połączyć z jednym produktem. Zgłoś zmianę nazwy produktu polegającą na usunięciu XXL albo edytuj wszystkie oferty podając parametry obowiązkowe.
Katalog produktów to wymysł Allegro. Już kiedyś o tym pisałem. Również i dzisiaj. Po prostu nie ma takiej możliwości, żeby stworzyć sprawnie działającą bazę danych wszystkich dostępnych w sprzedaży produktów. Allegro po prostu porwało się "z motyką na księżyc". Oferty są łączone z produktami przy wystawianiu. Nawet po wystawieniu otrzymuję komunikaty, że są połączone - po sprawdzeniu - okazuje się że to są "bzdurne" połączenia. Potem są automatycznie rozłączane. Wystawiając nowe oferty - mam nieraz problem z prawidłowym podłączeniem do produktu z katalogu - to jest "istna droga przez mękę" - nie mogę utworzyć nowego prawidłowego produktu - w końcu łączę z najbardziej odpowiadającym. Hit propozycji Allegro - chce mi przyporządkować dzbanek filtrujący Dafi do śrubunku - szkoda słów....
To Allegro wprowadziło "produktyzację" i za nią odpowiada. Szczytem hipokryzji jest zwalanie tego bubla na sprzedających. Co jest teraz standardem w produktyzacji - w moim dziale przynajmniej? Producent - firma sprzedającego, kod EAN - kod sprzedawcy ze swojego systemu, kod producenta - przypadkowy ciąg znaków. I to się dobrze sprzedaje. Taki sprzedawca nie ma na aukcji wyświetlanych bzdetów typu "cena od najniższej", "wysyłka od najtańszej", w parametrach nie wpisanej bzdurnej ilości sztuk - tylko to co sam wprowadzi.
Po prostu, dla kupującego wiążący jest opis aukcji ze sprzedawanym przedmiotem - chyba wyraźnie jest zaznaczone w jakim miejscu zaczyna się opis aukcji. To jest miejsce, w które sprzedający może w 100% ingerować i może dokładnie opisać sprzedawany przedmiot.
Jeśli kupujący widzi jakieś rozbieżności pomiędzy opisem aukcji, a danymi przedstawianymi przez Allegro - do tego służy link na aukcji "zadaj pytanie sprzedającemu". Nikt nie broni kupującemu z tego skorzystać.
Najlepsze jest to, że od ponad tygodnia codziennie zgłaszam błąd i proszę o zmianę w parametrach bluz i kombinezonów - brak jakiejkolwiek reakcji, ale dziś spoglądam w aukcje z rękawicami i tam gdzie było OK (czyli nie było podanego rozmiaru) teraz jest już zmienione i wszystkie rozmiary od XS do XXXL mają tytuł i parametr 10/XL 😲
Allegro po prostu porwało się "z motyką na księżyc"
Podeszło do sprawy tak, jak często w Polsce bywa (bardzo często się z tym spotykam): zupełnie nie przygotowaliśmy się do tego, ale jakoś to będzie i damy radę.
Hit propozycji Allegro - chce mi przyporządkować dzbanek filtrujący Dafi do śrubunku
Dzięki, uspokoiłeś mnie. Wizja z Terminatora, że maszyny przejmują świat prędko nam nie grozi ;]
A tak na serio: jaka jest szansa, że allegro z tego wybrnie ? Zrobiłem sobie próbę, dla hecy, aby sprawdzić te propozycje dla podanej frazy: rozbieżność jest nieprawdopodobna. Jeśli ktoś to ma ręcznie korygować, to latami serwis będzie nad tym siedział.
@annas14-firma ja to wszystko doskonale rozumiem. Problem leży zupełnie w czymś innym. Na Allegro sprzedaję dużo wcześniej niż powstały produkty, więc Allegro nie wiedzieć czemu samo stworzyło produkt w rozmiarze XXL. Zauważyłem to dopiero po telefonie od klienta i postanowiłem zmienić/zgłosić ten fakt przez usunięcie rozmiaru. Przez jakiś czas było OK po czym wróciło to samo "rynce opadajo" !
Efekt jest taki, że od tamtej pory sprzedaż odzieży spadła do 0! Przez ten czas nie sprzedałem, żadnej bluzy czy kombinezonu. W sumie nie dziwie się klientom, że nikt tego nie kupuje bo sam też bym olał taką aukcję gdzie są rozbieżności.
@maxr01 tu masz zupełną rację. Allegro wprowadzając katalog produktów powinno samo o niego zadbać, czyli kontrolować to co jest wpisywane w parametrach, a jeśli dodawali by jakieś parametry lub zmieniali dane to powinni informować wszystkich, którzy są podpięci pod dany produkt.
Sytuacja rozwiązana. Zaproponowałem klientowi 50 zł rabatu resztę otrzyma z POK i portal łaskawie mnie tym nie obciąży.