Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Kupujący zamówił u nas silnik 24.10, który został odebrany przez klienta 29.10.
30.10 kupujący zgłosił zwrot towaru (odstąpienie bez podania przyczyny). 7.11 kupujący nadał zwrot na palecie firmą DHL (nie otrzymaliśmy informacji od DHL, ani od klienta o nadaniu przesyłki)
21.11 klient założył dyskusję, w której zarzuca nam intencjonalne nie odebranie przesyłki (sprzedający nie chce przyjąć zwrotu).
Poinformowaliśmy klienta, że nie było próby doręczenia oraz nie otrzymaliśmy informacji od DHL, że przesyłka będzie doręczona. Jak zapewne wielu sprzedających mamy kontakt z kurierami większości firm kurierskich, którzy obsługują nasz rejon i znamy się dłuższy czas. Zapytaliśmy kuriera o tą przesyłkę 25.11 lecz nie potrafił odpowiedzieć na pytanie o przesyłkę sprzed 3 tygodni. Zaleciłem klientowi aby złożył reklamację w firmie DHL. Pomimo, że upłynął termin zwrotu towaru byłem i nadal jestem gotów przyjąć zwrot od klienta lecz klient nie wyraża takiej chęci upierając się, że specjalnie utrudniamy mu zwrot towaru.
Poinformowałem go także, że nie odbieramy zwrotów gabarytów od klienta (silniki, skrzynie biegów, karoseria) w przypadku odstąpienia bez podania przyczyny ponieważ nie mamy kontroli nad sposobem zapakowania co wiąże się z możliwą wysoką dopłatą do usługi kurierskiej.
Finalnie 5.11 klient oznaczył dyskusję jako nierozwiązaną i złożył wniosek Allegro Protect. Ostatnią wiadomością w dyskusji jest odpowiedź do pracownika allegro, że "Nie składałem reklamacji ponieważ uważam że to odbiorca zawinił. Ja spełniłem warunek i odesłałem produkt tylko że odbiorca nie odbieral tego zwrotu więc nie będę drugi raz wysyłał izarazem ponosił koszty." Pomimo wiadomości od nas nie chciał już na nie odpowiadać.
Obecnie przez 1 nierozwiązaną dyskusję przy naszej ilości zamówień na allegro spadła jakość sprzedaży poniżej neutralnego co wiąże się wiadomo z utratą Smarta co za tym idzie ogromny spadek ilości zamówień.
Doprowadza to do sytuacji, że chcąc sprzedawać dalej na Allegro muszę zwrócić 1300 zł klientowi, nie otrzymując towaru lub ryzykować odbierając towar od klienta kilkaset złotych na dopłaty, których kupujący nie pokryje obserwując jego zachowanie.
Finalnie czy był ktoś w podobnej sytuacji ? Co zrobić w takiej sytuacji ?
@Aditum a ten kupujący ma jakiś numer nadania przesyłki?, czy tylko tak sobie napisał, że wysłał🤔
Tak, przedstawił numer przesyłki. Z statusów wynika, że przesyłka miała próbę doręczenia 8.11 o 13 lecz nie było nikogo pod adresem. Co oczywiście nie jest prawdą, od godziny 8 do 16 ZAWSZE chociaż jedna osoba zostaje - obsługa klientów czy kurierów.
@Aditum numer nie pokazuje czy paczka była do Ciebie, poproś o etykietę, może podał złe dane, czemu nie złożyłeś reklamacji, teraz masz to co masz, sami sobie utrudniacie życie, wiedząc jacy są klienci 😞
Zgodnie z ustawą konsumencką masz oddać kasę jak dostaniesz towar lub potwierdzenie nadania 😄
@Aditum Czyli co, kurierzy mówią że nie było a historia pokazuje że była- jakim cudem. AP to forma rekompensaty a nie zwrot reklamacyjny więc w zasadzie to Allegro powinno podjąć decyzję co z silnikiem.
Tylko tak jak wspomniał @kostas11 nie mam pewności, że przesyłka została nadana do nas ponieważ nie otrzymaliśmy ani maila ani SMS od firmy kurierskiej. Nie dostaliśmy także od klienta etykiety a jedynie screenshoty z trackingu przesyłki.
Chodzi mi o to, że Allegro zapewne podejmie decyzję o rekompensacie z Allegro Protect obciążając mnie kwotą zwrotu i zapewne nawet z kosztem wysyłki pierwotnej do klienta pomimo, że w tym przypadku i tak nie byłby on wymagany a ja zostanę bez towaru i obciążony przez Allegro.
@Aditum było od razu poprosić o potwierdzenie nadania, sam numer nic nie mówi !!! napisz do allegro z prośbą o wznowienie dyskusji i do Protect że nie wiesz co to numer bo klient nie przedstawił żadnego potwierdzenia nadania, przez co nie mogłeś zgłosić reklamacji bo nie jesteś nadawcą !!!
Zerkniecie w dyskusję
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@Aditum no to poproś go w dyskusji o numer przesyłki i sam sprawdź, co się stało z tą przesyłką
@Aditum Znajdź potwierdzenie, dowody że kupujący wprowadza w błąd bo jak wypłacą to będzie pozamiatane.
W jaki sposób mam udowodnić, że tego dnia i o danej godzinie był ktoś obecny ?
Skontaktuję się ponownie z DHL może tym razem będą skorzy do pomocy.
@Aditum a co pokazuje tracking przesyłki nadanej przez klienta ?
Czy jest tam zapis :"odmowa odbioru"?
Jełsi jest taki zapis to wypadało by to z DHLem wyjasnic, jeśli nie ma zapisu : wkleić screen z trackingu w dyskusje jako argument że nie było próby dostawy i odmowy odbioru
Nie ma odmowy odbioru, odbiorca nieobecny. Jednak dostaliśmy także zdjęcia przesyłki od klienta, silnik został położony na palecie nie zabezpieczony przez przesunięciem, luzem, przykryty starym streczem, etykieta przesiąknięta olejem. Z doświadczenia w wysyłce takich przedmiotów wiem, że zdarzało się że kurier nie chciał tej przesyłki zabrać wg z magazynu ponieważ sposób zapakowania mu się nie podobał.
@Aditum cóż jeśłi jest "odbiorca nieobecny" to na Twoim miejscu pisałbym reklamacje do DHLa .
Kiedyś mieliśmy taką sytuacje z innym przewoźnikiem gdzie paczka jechała tydzień a w trackingu codziennie notka "odbiorca nieobecny" . W koncu napisaliśmy reklamacje wyjasniając iż pod danym adresem ktoś przebywa przez 24 godziny i nie ma możliwości aby nas nie było nawet przez 5 minut.
Po napisaniu reklamacji przesyłka została dostarczona tego samego dnia.
Z drugiej strony jeśłi jest adnotacja "odbiorca nieobecny" to klient nie ma podstaw do domniemań ze nie chcecie przyjąc zwrotu.
Poprosiłbym klienta o wysyłke raz jeszcze zwracając koszty ponownej przesyłki samemu wyjasniając sytuacje z DHLem
@_Likos_ problem w tym że klient podesłał tylko numer paczki, nie ma pewności czy nadał ją na poprawny adres ?
@kostas11 to akurat nie problem. jełsi paczka wróciła do klienta - poprosiłbym o zdjęcie etykiety. Zreszta jeśłi klient nadawal to powinien mieć etykiete w pdfie wiec wszystko do sprawdzenia. Czy etykieta z prawidłowym adresem odbiorcy ma podany prze klienta numer.
@Aditum bo być może rzeczywiscie klient w adresie literówke zrobił . Wpisując np inny numer domu
@_Likos_ no właśnie tu jest problem i o to musi powalczyć autor 😞
Nie dostaliśmy także od klienta etykiety a jedynie screenshoty z trackingu przesyłki.
@kostas11 @_Likos_ dostałem właśnie informację od bardziej zaangażowanej pracownicy z firmy DHL, że przesyłka została nadana na Armii Krajowej 4/4 a prawidłowy adres z zakładki Zwroty to Armii Krajowej 4E/4, prawdopodobnie to miało wpływ na niedoręczenie przesyłki.
@kostas11 czy w takim wypadku także muszę natychmiast zwrócić środki bo mam potwierdzenie nadania pomimo, że na niepełny adres ? logicznym wydaje mi się, że nie lecz przez lata spędzone na sprzedaży na Allegro mam obawy, że pracownik rozpatrujący wniosek kupującego stwierdzi, że to ja powinienem zabiegać w DHL o naprawienie błędu i obciążą mnie kosztami