Kupujacy mie odebrał paczki i nie ma z nim kontaktu

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam, wysłałam kupującemu paczkę nie odebrał jej. Nie odpisuje, przesyłka była opłacona z góry, co robic?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@PerfumySwag formalnie paczka należy do kupującego, więc napisz, aby sobie odebrał, lub opłacił powtórną wysyłkę, a paczkę odłóż niech sobie czeka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@PerfumySwag wróciła do Ciebie ?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeszcze nie ale jest w drodze

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@PerfumySwag firma? Jeśli tak, to odebrać musisz. Poniesiesz koszt tego zwrotu.
(Jeżeli sprzedaż prywatna to przesyłki zwrotnej nie odbieraj, nie należy już do Ciebie.)
Po odebraniu przesyłki wezwij kupującego do odbioru towaru, wyznacz na to jakiś termin, np 7dni, czy ile tam chcesz (byle realny) i zastrzeż, że po tym terminie odstępujesz od umowy.
Poinformuj też kupującego z jakim kosztem będzie się wiązać ponowne nadanie przesyłki.
Gdy termin minie wyślij oświadczenie kupującemu, że odstępujesz od umowy sprzedaży. Należy wtedy zwrócić kupującemu kwotę pomniejszoną o Twoje straty, tj przesyłka pierwotna i przesyłka zwrotna. Ewentualnie inne straty, jeśli jesteś w stanie je wykazać.
Może się wydarzyć coś takiego, że klient złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Będzie to skuteczne prawnie. Wtedy musisz mu zwrócić koszt towaru + koszt przesyłki pierwotnej.
Możesz się następnie domagać o zwrot poniesionych kosztów w związku z odbiorem przesyłki zwrotnej.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jestem osobą prywatna.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@PerfumySwag art. 548. § 1 - przesyłka nie jest już Twoja, nie musisz jej odbierać.
Możesz jednak się skontaktować z kupującym i poinformować go/ją, że paczka wraca do Ciebie i ustalcie co dalej. Może coś się stało, wypadek losowy, szpital, choroba etc. Jednak jeśli ustalicie ponowne nadanie, to kupujący musi pokryć koszt nowej dostawy i koszt Twojej straty, którą poniesiesz w momencie odbioru zwracanej przesyłki.
Tu kupujący od umowy odstąpić nie może, ale jeśli zechce, a Ty wyrazisz dobrą wolę, to powinnaś zwrócić kupującemu kwotę pomniejszoną o koszt przesyłki pierwotnej i przesyłki zwrotnej.
"§ 1. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy."
Jesteście osobami prywatnymi, nie konsumentami, więc wydanie rzeczy kupującemu odbyło się w momencie przekazania paczki przewoźnikowi.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
paczka wraca, robisz zwrot wpłaty i temat zakończony, z czym masz problem, czego nie rozumiesz? ludzie z czego wy żyjecie jak wątek dotyczący płaczu za 15zł zajmuje wam więcej czasu niż wynosi 15 minut pracy ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@damianos99 na jakiej podstawie ma zwracać wpłatę, skoro kupujący formalnie nie odstąpił od umowy? nieodebranie przesyłki nie jest odstąpieniem od umowy. Trzeba jeszcze to oświadczyć sprzedawcy, najlepiej na piśmie (mailem, klikając 'zwrot' na allegro).

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
zwracasz kasę i zamykasz temat, czego nie rozumiesz ?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@damianos99 Pewnie tego, że towar należy do kupującego, nie zgłosił zwrotu, więc jak mu sprzedawca odda pieniądze, to nadal kupujący może rościć sobie prawo do odbioru towaru. Poza tym decydowanie za kupującego o zwrocie nie jest zgodne z prawem.
"dotyczący płaczu za 15zł" jak będziesz miał takich powrotów do nadawcy X w ciągu miesiąca, to z 15zł zrobi Ci się 150, 300, albo i więcej. Nie wiem jak Ty, ale ja nie lubię płacić za czyjeś widzimisie 😄
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@damianos99 Sprzedawała prywatnie, niczego nie musi zwracać, bo nie umożliwiła zwrotu.
Czego nie rozumiesz?
Allegro No Box, No Kurier, Not Delivery

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W takim wypadku napisz do kupującego, że jego towar czeka u Ciebie, możesz mu odpłatnie go wysłać, a poza tym jest Ci winny za zwrot paczki.