anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kuriozalny problem z Kupującym

green_eyed
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc i radę w poniżej opisanej sytuacji.
25.8 sprzedałem film na blu-ray (nowy, zafoliowany, nieużywany). Tego samego dnia nadałem go w paczkomacie. Został odebrany 27.8. W niedzielę 30.8 rano otrzymałem od Kupującego następującą wiadomość: "Witam, mamy poważny problem. Wróciłem wczoraj późnym wieczorem z wyjazdu służbowego i otworzyłem paczkę z filmem odebraną w czwartek przez brata. Film nie jest zapakowany w fabryczną folię, to egzemplarz używany. Warunki aukcji były inne. Proszę o wyjaśnienia. Pozdrawiam" Byłem (i nadal jestem) w totalnym szoku. Od razu zadzwoniłem do Kupującego, byłem pewny, że pomylił zamówienia, gdyż film który kupił ode mnie to była nówka w folii. (Pamiętam doskonale ten zakup, Kupujący w wiadomości przy płatności prosił o dodatkowe zabezpieczenie kartonem, co uczyniłem). Podczas rozmowy upierał się, że otrzymał towar nie tylko bez folii, ale z widocznymi śladami używania, porysowany! Zarzucał mi nieuczciwość, a ja wiem, że to nieprawda. Ten film był nowy, w folii. Zaproponowałem wówczas zwrot w ramach zwrotu Allegro Smart i przysłanie nowego egzemplarza tego samego tytułu (mam jeszcze 1 na stanie). Kupujący stwierdził, że odeśle film, ale nie chce już nowego egzemplarza, gdyż stracił do mnie zaufanie(!) i kupi go od innego sprzedającego. Sprzedaję na Allegro kilkanaście lat, ale nie miałem jeszcze takiej sytuacji... Sprzedaję zarówno nowe filmy, jak i używane. Każdy jest opisany zgodnie ze stanem faktycznym. Mam 100% zadowolonych kupujących. Naprawdę działam uczciwie. Od momentu zlikwidowania komentarzy wystawianych przez kupujących sprzedający pozostali bez możliwości ocenienia takich sytuacji. Co robić? Pozdrawiam Grzegorz

 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

xyz96
#21 Demiurg#

Niech klient odeśle i oddaj pieniądze. Jeśli się nie zgadzasz na takie rozwiązanie, jesteś pewien, że film był nowy i zafoliowany, odrzuć reklamację.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@green_eyed jeśli wysłałeś zafoliowany to odrzuć reklamację i nie daj się, trafiłeś na cwaniaka 🙂

Możesz uznać reklamację i wymienić na nowy nie masz obowiązku przy pierwszej reklamacji przyjmować odstąpienia a jak chce korzystać z odstąpienia to pomniejsz wartość do używanego produktu 🙂 Pewnie cwaniak obejrzał i teraz oddaje 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@green_eyed   To nie jest kuriozalny problem,  to taka nowa  tradycja.frown

Ja nie sprzedaję  ale  trochę zapoznałem się z tematyką  tego forum  i  czytam  o  częstych  podobnych  przypadkach. Ty masz to szczęście  że  kupujący chce odesłać, bo są sytuacje  że  tylko żąda  zwrotu pieniędzy  albo  rabatu  i  częściowego zwrotu kasy  przynajmniej, bez oddawania  towaru.

Jeżeli nie masz twardych dowodów że  folia  była  to daj sobie spokój,  przyjmij zwrot, oddaj należność.  Kupujący ma takie prawo żeby  towar (film) po obejrzeniu  zwrócić  w ciągu  14 dni.  I tyle.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@br. Nie wprowadzaj w błąc Cd nie podlega pod zwrot 14 dni art. 39 pkt 9 ustawy

Kupujący ma takie prawo żeby  towar (film) po obejrzeniu  zwrócić  w ciągu  14 dni.  I tyle.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@br.  No nie, w przypadku rozpieczetowanych nośników nie ma.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@pinsplash, @kostas11,   No to się okaże...

Zaraz  tutaj  będzie  porada  dla  nieszczęśliwego  kupującego, żeby  założył  dyskusję ze  sprzedawcą  bo  sprzedawca  nie chce uznać jego słusznych praw.

Zobaczymy jaki będzie rezultat

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@br. napisał: "Zaraz tutaj będzie porada dla nieszczęśliwego kupującego (...)"

Wątki Ci się pomyliły. Tutaj żali się sprzedawca, a nie kupujący.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@green_eyed  Reklamację musisz rozpatrzyć, nie musisz uznać.Możesz rozpatrzyć na kilka sposobów.Bez zwrotu towaru i np coś zaproponować(obniżenie ceny), zwrot towaru i obniżenie ceny za otwarcie, albo nie uznać. Pewnie będzie dalszy ciąg po odrzuceniu.

oznacz moderatorów