Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc i radę w poniżej opisanej sytuacji.
25.8 sprzedałem film na blu-ray (nowy, zafoliowany, nieużywany). Tego samego dnia nadałem go w paczkomacie. Został odebrany 27.8. W niedzielę 30.8 rano otrzymałem od Kupującego następującą wiadomość: "Witam, mamy poważny problem. Wróciłem wczoraj późnym wieczorem z wyjazdu służbowego i otworzyłem paczkę z filmem odebraną w czwartek przez brata. Film nie jest zapakowany w fabryczną folię, to egzemplarz używany. Warunki aukcji były inne. Proszę o wyjaśnienia. Pozdrawiam" Byłem (i nadal jestem) w totalnym szoku. Od razu zadzwoniłem do Kupującego, byłem pewny, że pomylił zamówienia, gdyż film który kupił ode mnie to była nówka w folii. (Pamiętam doskonale ten zakup, Kupujący w wiadomości przy płatności prosił o dodatkowe zabezpieczenie kartonem, co uczyniłem). Podczas rozmowy upierał się, że otrzymał towar nie tylko bez folii, ale z widocznymi śladami używania, porysowany! Zarzucał mi nieuczciwość, a ja wiem, że to nieprawda. Ten film był nowy, w folii. Zaproponowałem wówczas zwrot w ramach zwrotu Allegro Smart i przysłanie nowego egzemplarza tego samego tytułu (mam jeszcze 1 na stanie). Kupujący stwierdził, że odeśle film, ale nie chce już nowego egzemplarza, gdyż stracił do mnie zaufanie(!) i kupi go od innego sprzedającego. Sprzedaję na Allegro kilkanaście lat, ale nie miałem jeszcze takiej sytuacji... Sprzedaję zarówno nowe filmy, jak i używane. Każdy jest opisany zgodnie ze stanem faktycznym. Mam 100% zadowolonych kupujących. Naprawdę działam uczciwie. Od momentu zlikwidowania komentarzy wystawianych przez kupujących sprzedający pozostali bez możliwości ocenienia takich sytuacji. Co robić? Pozdrawiam Grzegorz
Niech klient odeśle i oddaj pieniądze. Jeśli się nie zgadzasz na takie rozwiązanie, jesteś pewien, że film był nowy i zafoliowany, odrzuć reklamację.
@green_eyed jeśli wysłałeś zafoliowany to odrzuć reklamację i nie daj się, trafiłeś na cwaniaka 🙂
Możesz uznać reklamację i wymienić na nowy nie masz obowiązku przy pierwszej reklamacji przyjmować odstąpienia a jak chce korzystać z odstąpienia to pomniejsz wartość do używanego produktu 🙂 Pewnie cwaniak obejrzał i teraz oddaje 🙂
@green_eyed To nie jest kuriozalny problem, to taka nowa tradycja.
Ja nie sprzedaję ale trochę zapoznałem się z tematyką tego forum i czytam o częstych podobnych przypadkach. Ty masz to szczęście że kupujący chce odesłać, bo są sytuacje że tylko żąda zwrotu pieniędzy albo rabatu i częściowego zwrotu kasy przynajmniej, bez oddawania towaru.
Jeżeli nie masz twardych dowodów że folia była to daj sobie spokój, przyjmij zwrot, oddaj należność. Kupujący ma takie prawo żeby towar (film) po obejrzeniu zwrócić w ciągu 14 dni. I tyle.
@br. Nie wprowadzaj w błąc Cd nie podlega pod zwrot 14 dni art. 39 pkt 9 ustawy
Kupujący ma takie prawo żeby towar (film) po obejrzeniu zwrócić w ciągu 14 dni. I tyle.
@br. No nie, w przypadku rozpieczetowanych nośników nie ma.
@pinsplash, @kostas11, No to się okaże...
Zaraz tutaj będzie porada dla nieszczęśliwego kupującego, żeby założył dyskusję ze sprzedawcą bo sprzedawca nie chce uznać jego słusznych praw.
Zobaczymy jaki będzie rezultat
@br. napisał: "Zaraz tutaj będzie porada dla nieszczęśliwego kupującego (...)"
Wątki Ci się pomyliły. Tutaj żali się sprzedawca, a nie kupujący.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@green_eyed Reklamację musisz rozpatrzyć, nie musisz uznać.Możesz rozpatrzyć na kilka sposobów.Bez zwrotu towaru i np coś zaproponować(obniżenie ceny), zwrot towaru i obniżenie ceny za otwarcie, albo nie uznać. Pewnie będzie dalszy ciąg po odrzuceniu.