Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Obecnie, gdy klient kupi coś na Allegro, otrzymuje od kilku do nawet kilkunastu powiadomień: od Allegro, sprzedającego i przewoźnika. W przypadku częstych zakupów liczba maili robi się przytłaczająca, a przy tym duża część z nich jest niepotrzebna. Kupujący w wielu miejscach sygnalizują nam swoje niezadowolenie z tego powodu. Dlatego zdecydowaliśmy się to zmienić.
Już teraz zmniejszyliśmy liczbę przypomnień o ocenie transakcji. Chcemy też testowo połączyć maile transakcyjne, np. maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia oraz z potwierdzeniem wpłaty. Jeśli kupujący pozytywnie ocenią zmianę, będziemy łączyć kolejne maile.
Chcemy również namawiać Was do rezygnacji z wysyłania maili z zewnętrznych systemów, które dublują informacje przekazywane kupującym przez Allegro (np. z narzędzi do zarządzania sprzedażą). Zdajemy sobie jednak sprawę, że to może wpłynąć na Waszą działalność. Jesteśmy na wstępnym etapie planowania tej zmiany i zależy nam na Waszej opinii!
Jak Waszym zdaniem takie rozwiązanie się sprawdzi? Czy widzicie zagrożenia z tym związane? Które informacje z zewnętrznych systemów są Waszym zdaniem kluczowe dla kupujących? Z góry dziękujemy za każdą merytoryczną uwagę i komentarz!
@Pascon dzięki za komentarz, zobaczymy co uda się zrobić w temacie 🙂
Z natury klienci nie czytają wiadomości , jedyna to chyba ,, sprawdź status swojej przesyłki ,, Od ok. 2 tygodni nie wysylam wiadomości zewnętrznych tylko dla przesyłek Inpost / tak sondażowo / i nie zauważyłem wzrostu ilości pytań związanych z tymi przesyłkami .
@mdrogeria o to właśnie chodzi. Wcześniej ograniczało się ilość papieru, teraz przyszedł też czas na ograniczanie ilości bajtów na serwerach pocztowych 🙂 Dzięki.
msniezek czyżby to z powodu ,, bajtów ,, występują problemy z wystawianiem ofert ?? 😁
mimo wszystko wolałbym żeby pozostało po staremu.Ludzie sie przyzwyczaili, a każdy kto sprzedaje wie, że klienci są różni.
Jeden kumaty, drugi "totalne przeciwieństwo".
Nie znamy skutków tego działania i jaka lawina niepotrzebnych pytań spadnie na sprzedających z powodu braku maili.
Może niech to kupujący decyduje jakie maile chce dostawać i niech sobie pozaznacza "ptaszkami" te ktore wybrał
Rozumiemy obawy, dlatego właśnie zdecydowaliśmy się na tę dyskusję z Wami. Sądzimy, że jeśli przeprowadzilibyśmy zmiany powoli, krok po kroku, informując kupujących o tym, co się dzieje, moglibyśmy znacząco odciążyć wszystkich od nadmiarowej komunikacji.
Temat dodatkowych zgód na powiadomienia jest u nas również na tapecie.
Dzięki za Twoją opinię @Client:80340374 🙂
@mdrogeria to bardzo ciekawe, co piszesz. Spotkaliśmy się już z obawami sprzedających, że jeśli wyłączą swoje maile, zaleją ich pytania o przesyłki. Zastanawiamy się czy może to od czegoś zależeć? Skali działania? Sprawności realizacji zamówień?
Czy wyłączenie tych wysyłek kosztowało Cię dużo pracy? I co spowodowało, że to zrobiłeś?
fixxxer_beny Trudno to wytłumaczyć sam byłem ciekawy i dlatego przeprowadzam eksperyment . Dlaczego Inpost ? Aktualnie tą firmą wysylam 2/3 przesyłek i chcałem aby wynik był w miarę miarodajny . Nie zauważyłem zwiększenia ilości pytań i w ocenach też na razie nic się nie dzieje .
Segregowanie przewoźników możliwe jest w panelu ,, zamówienia ,, i tam znajdują się przyciski do kopiowania adresów e-mail .
@mdrogeria ok, a co z tymi adresami mailowymi dalej robisz? Bo chyba nie do końca rozumiem jak to operacyjnie funkcjonuje 🙂 Jeśli pytam o zbyt dużo, dawaj znać, zakończymy wątek 🙂
fixxxer_beny nie korzystam z managera sprzedaży , dla mnie wystarczająca jest zakladka ,, zamówienia ,, oraz skrzynka e-mail .Pewnie nie zdecydowałbym się na ten eksperyment wcześniej , ale uważam ,że jeśli allegro wysyła wiadomość ,, sprawdź status swojej przesylki ,, to po co jeszcze jedna informacja o tej samej treści odemnie
@mdrogeria Rozumiem, dzięki za wyjaśnienie. A co Cię teraz skłoniło do zmiany? Allegro wysyła ten mail od dawna, dlaczego akurat teraz chciałeś to przetestować i to w piku przedświątecznych zamówień? Mogłeś się narazić na negatywne konsekwencje, więcej pracy na odpowiadanie na zapytania etc.
fixxxer_beny no ... nie tak dawno wysyła , tak przedświąteczny wzrost sprzedaży podsunął mi tą myśl .negatywy ..... miałem to za uszami ,ale ciekawość zwyciężyła i na razie nic się nie dzieje .Jeśli allegro nie wysyłałoby wiadomości do klienta po wprowadzeniu nr. przesyłki pewnie bym o tym naawet nie pomyślał .
Nie chcę się kłócić - jestem daleki od tego, ale w swojej skrzynce mam maila "Sprawdź status swojej przesyłki" z 2017 😉
Dzięki za rozmowę @mdrogeria Twój głos był dla mnie niezwykle cenny 🙂
cześć @mdrogeria 🙂 czy nadal nie wysyłasz swoich powiadomień? Jak to wpływa na ilość zapytań od kupujących? Jestem ciekaw jak to wyglądało w piku sprzedażowym i po nim.
@msniezek Jako kupująca chcę maile:
1. Sprzedający otrzymał Twoją wpłatę
2. O wysyłce towaru.
Innych nie potrzebuję.
Jako sprzedająca, chcę by kupujący otrzymali maile:
1. Wygrałeś / kupiłeś
2. Sprzedający wysłał
3. Przypomnienie o wpłacie
4. Przypomnienie o komentarzu
@WREDZIA-W1 Tym co napisałaś czego chcesz jako kupująca, wykluczasz punkt pierwszy z listy czego chcesz jako sprzedająca😛
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere komentarz @WREDZIA-W1 pokazuje, że potrzeby komunikacyjne kupującego i sprzedającego nieco się rozjeżdżają, co jest dość naturalne w mojej opinii. Niemniej jesteśmy tu po to właśnie, żeby spróbować ten rozjazd jak najbardziej zniwelować.
@Knowhere Wiem 🙂 Kupujący i sprzedający mają różne potrzeby . Sprzedaję w licytacjach, a kupuję Kup teraz. Wygrywający licytację nie zawsze wiedzą, że wygrali, stąd potrzeba maila, którego ja nie potrzebuję, bo wiem,że kupiłam 🙂
Allegro się robi jednym wielkim spamem, milion powiadomień, okienka z prośbami o opinie... kiedyś 100% zakupów dokonywałem na allegro teraz może 30% bo to jest masakrycznie męczące. Pomijając zero szans na "niespodziankę" bo po każdym zakupie dostaje się ciągle powiadomienia co się kupiło, że zapłaciło itd. prezentów już nigdy na allegro nie zamówię. Musiałbym mieć osobny komputer do obsługi tak masakrycznie spamującego serwisu.