Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
10 stycznia 2024 r. zmieniamy zasady dodawania klientów do listy w zakładce Moi nieaktywni kupujący. Jak dotychczas musicie mieć uzasadnioną przyczynę, żeby skorzystać z tej opcji np. łamanie przez kupującego naszego regulaminu. Jednak wprowadzamy ograniczenie dotyczące czasu, w jakim konta mogą pozostawać na Waszej liście.
Nowe zasady - ograniczenie zakupów na maksymalnie 180 dni
Nadal samodzielnie dodajecie klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący, ale nie zrobicie już tego bezterminowo. Kupujący pozostaną w niej maksymalnie 180 dni. Po upływie tego czasu automatycznie usuniemy ich z zakładki. Oznacza to, że ponownie będą mogli u Was kupować.
Zmianą obejmiemy wszystkich kupujących, których dodacie do zakładki po 9 stycznia 2024. Jeśli obecnie macie w zakładce jakichś kupujących – pozostaną oni nieaktywnymi kupującymi jeszcze przez 180 dni.
Konta klientów wciąż możecie usuwać z zakładki samodzielnie przed upływem wskazanego czasu.
Dlaczego wprowadzamy zmianę
Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę. Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Zauważyliśmy jednak, że część z Was nie robi tego na bieżąco. Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć.
@pinsplash napisał(a):Jak długo trwały konsultacje ze sprzedawcami na temat tego ***** pomysłu?
Za tydzień miną trzy lata od przedstawienia tego pomysłu. Jeszcze nie wprowadzili go do końca, ale nie ma wątpliwości, że dni czarnej listy kupujących są policzone. I bardzo dobrze.
@Client:118467221 "dni czarnej listy kupujących są policzone. I bardzo dobrze" nie wiem czy to dobrze. Przecież sprzedawcy zwiększone koszty przez problemy z kupującymi po prostu włożą w marże. Wec zapłacą za to uczciwi kupujacy. I nie nie nie rynek nie spowoduje że ceny pozostają na tym samym poziomie
Od świąt Bożego narodzenie obserwujemy powolny wzrost cen produktów które sprzedajemy a ponieważ produkty staramy sie zawsze mieć w jak najniższej cenie jest to dla nas widoczne. Ten wzrost cen jest skutkiem podwyżki płacy minimalnej i wzrostem kosztów. O ile ktoś kto ma większa marżę nie musi tego robić to ten kto stara sie sprzedawać dany produkt tanio ( na czym zyskuje konsument) jest już zmuszony do podwyżki marzy i cen.
Podobnie bedzie w tym przypadku - wzrost nieuczciwych transakcji spowoduje wzrost kosztów a co za tym idzie podwyżi u tych którzy starają sie sprzedawac najtaniej. Ergo takie działanie jest zdecydowanie przeciw uczciwym konsumentom.
O skutkach wizeunkowych przy wzroscie nieuczciwych klientóow nie wspomne. Wystarczy zobaczyć co sie dzieje na allegro lokalnie.
I taka to własnie będzie"korzyśc: z tego posunięcia
@_Likos_ Jako doświadczony użytkownik tego forum powinieneś wiedzieć, że problemy zakupowe to zwykle efekt nieuczciwej konkurencji pomiędzy samymi sprzedawcami. Przykładów takiego działania jest aż nadto: Nieuregulowany zakup przez sprzedawcę z tej samej branży - co zrobić? , Problem ze sprzedażą z obawy o wyłudzenie pieniędzy , Jak powstrzymać negatywne komentarze od nieuczciwej konkurencji? itd. itp.
Zgadzam się, że nieuczciwe transakcje powodują wzrost kosztów. Ale zamiast doszukiwać się winnych wśród przeciętnych kupujących powinniście raczej przyjrzeć się własnemu środowisku, a zwłaszcza tym sprzedawcom, którzy "wychowali się" na poradach płynących z tego forum. Sami sobie gotujecie taki los.
"O skutkach wizeunkowych przy wzroscie nieuczciwych klientóow nie wspomne. Wystarczy zobaczyć co sie dzieje na allegro lokalnie. "
A cóż to takiego dzieje się na Allegro Lokalnie, gdzie oszukany kupujący nie może wystawić komentarza do transakcji i ostrzec innych przed nieuczciwym sprzedawcą? A tak, przenieśli się tam wszelkiej maści cwaniacy oferujący konta w grach, używaną elektronikę, czy części samochodowe i mają tam istne El Dorado. Hulaj dusza!
@Client:118467221 "to zwykle efekt nieuczciwej konkurencji pomiędzy samymi sprzedawcami" właściwie to my sie jeszcze z tym nie spotkalismy natomiast zdarzało nam sie napotykać na róznego rodzaju problemy ze strony klientów ( łącznie z tym że kiedyś klient zaczął nas w mapach googla szukać i straszyć grożbami karalnymi tylko dlatego ze mu coś tam nie powschodziło) D;atego też uważam że ten mechanizm stosowany rozsądnie był dobrym rozwiązaniem. A żaden normalnie myślący sprzedawca nie odbiera sam sobie potencjalnych kupujących blokując ich.
Natomiast masz racje co do AL jest tam mnóstwo nieuczciwych sprzedających ale widze przynajmniej tyle samo o ile nie wiecej wpisów od oszukanych osób które sprzedają i tu skala jest zdaje sie jeszcze wieksza ( poprosze maila bo nie moge dokonczyć płatnosci)
Myśle że podobnie sie zacznie dziać na allegro . Gdzie zablokowania na pół roku oszusci nawet nie zauwazą a potem bedą mogli wócić do tego samego sprzedawcy i tym sposobem nie bedzie możliwości ich eliminacji.
A już uzasadnienie że " lista MNK może być potencjalnie nadużywana przez niektórych sprzedawców" to już jest śmiech na sali. To tak jakbyśmy zamkneli w wiezieniach wszystkich polaków ponieważ "niektórzy moga być potencjalnie złodziejami"
Jak dla mnie to bez sensu i działanie na szkode uczciwych sprzedawców i uczciwych konsumentów ponieważ wygeneruje dodatkowe koszty wiec spowoduje wzost cen .
@_Likos_ to kolejna odmiana forumowego trolla...
Brawo! Doskonała decyzja. Ci wszyscy którzy z uzasadnionych powodów trafili do MNK i wiedzieli że nie mogą kupować u tego sprzedawcy dostaną doskonałe narzędzie do odegrania się. Będzie wysyp negatywów za to że sprzedawca ich kiedyś zablokował. Sprzedawcy żyją ze sprzedaży więc nikt nikogo nie blokuje bo ma takie widzimisię. Mam nadzieję, że ktoś to przez te najbliższe pół roku jeszcze przemyśli. Ja sobie nie wyobrażam, że ktoś kto wystawił mi negatywa za nic, nie poinformował mnie o jakimkolwiek problemie z zakupem, a na moją propozycję jakiegoś rozwiązania już po wystawieniu negatywa nie reaguje (i za to trafił na MNK) za chwilę znów będzie mógł u mnie kupować. Nie zgadzam się.
Jak znam życie to Allegro jeszcze pewnie im wyśle maila... "Gratulujemy, właśnie odblokowaliśmy ci możliwośc zakupów u ABCD . " 😉
Amnestię wprowadzili ,za pół roku zacznie się jazdą jak po zmianie władzy.
No coż, pozostanie zrobienie listy i dokładne pilnowanie kiedy wypada z niej klient a potem szybciutko ponownie go dopisać
Więcej sensu by miało poszukanie sobie innych kanałów sprzedaży niż ciągnięcie współpracy z Allegro.
@Monika__L nie dodasz jeśli nie kupił u Ciebie w ciągu ostatnich 180 dni. Więc musi znowu kupić żeby móc go dodać 🤦:płeć_żeńska:
Nie masz nic do gadania
@nat_not Prima Aprilis dopiero za 3 miesiące 😁
Widać, że allegro dąży do zlikwidowania tej listy, tylko robi to metodą podgrzewania żaby.
Zmieńcie Wasz super pomocny artykuł
bo wprowadza w błąd:
Czy Allegro może dodawać i usuwać kupujących w mojej zakładce?
Nie, tylko Ty możesz dodawać do niej kupujących i ich usuwać.
A co z klientami na których jest się śmiertelnie obrażonym, co to za wymuszanie przez allegro abolicji.
Czy wy odpierniczacie? Myślicie, że z jakiego powodu ktoś został dodany do "moi nieaktywni kupujący"? Czy z tego powodu, że transakcja była bezproblemowa i zakończyła się z korzyścią dla obu stron czy może z tego powodu, że kupujący okazał się takim elementem, z którym lepiej nie mieć do czynienia w przyszłości?
Co niby chcecie osiągnąć w ten sposób? Dobrze wiem, że z tymi którzy są na liście nie chcę robić biznesu ale wy wiecie lepiej?
Jak kupujący trafił to oznacza że nawet jakby chciał tam kupować to jaki to ma sens? oboje i sprzedający i kupujący są do siebie w jakimś stopniu "uprzedzeni". Oczywiście sprzedający nie ma prawa odmówić sprzedaży, ale po co kupujący ma kupować skoro był niezadowolony z zakupu i trafił na listę!
@LEW433 Zdziwiłbyś się ilu jest takich którzy np. Wystawiają negatywa czyli nie polecają zakupów u tego sprzedawcy a potem chcą znowu kupować i są zdziwieni, że nie mogą, bo są zablokowani. Dlatego ja jestem pewna, że to się skończy kolejnymi bezpodstawnymi odwetowymi negatywami za to że przez ileś czasu nie mogłem kupować u tego sprzedawcy bo mnie zablokował. Sytuacja z wczoraj - pisze do mnie kupująca że chce coś kupić ale jest zablokowana. Sprawdzam za co - 3 „zakupy”, żaden nieopłacony, wszystkie anulowane automatycznie po 7 dniach z powodu nieopłacenia. I ona za pół roku znów będzie tak „kupować”.
Nie muszą się niczemu dziwić, wiem to. Opisałem tylko ze niech ta lista będzie> to tak w skrócie żeby było jasne.