anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Moi nieaktywni kupujący - ograniczysz możliwość zakupów na 180 dni

MAMY ROZWIĄZANIE!
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

10 stycznia 2024 r. zmieniamy zasady dodawania klientów do listy w zakładce Moi nieaktywni kupujący. Jak dotychczas musicie mieć uzasadnioną przyczynę, żeby skorzystać z tej opcji np. łamanie przez kupującego naszego regulaminu. Jednak wprowadzamy ograniczenie dotyczące czasu, w jakim konta mogą pozostawać na Waszej liście.

Nowe zasady - ograniczenie zakupów na maksymalnie 180 dni

Nadal samodzielnie dodajecie klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący, ale nie zrobicie już tego bezterminowo. Kupujący pozostaną w niej maksymalnie 180 dni. Po upływie tego czasu automatycznie usuniemy ich z zakładki. Oznacza to, że ponownie będą mogli u Was kupować. 

Zmianą obejmiemy wszystkich kupujących, których dodacie do zakładki po 9 stycznia 2024. Jeśli obecnie macie w zakładce jakichś kupujących – pozostaną oni nieaktywnymi kupującymi jeszcze przez 180 dni. 

Konta klientów wciąż możecie usuwać z zakładki samodzielnie przed upływem wskazanego czasu.

Dlaczego wprowadzamy zmianę

Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę. Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Zauważyliśmy jednak, że część z Was nie robi tego na bieżąco. Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów
190 ODPOWIEDZI 190
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@nat_not możesz podać źródło informacji, że "Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę." ? Próbuję takowe od kilku dni znaleźć ale wszędzie jest mowa o uzasadnionej przyczynie, nigdzie nie pada słowo "aktualna".

oznacz moderatorów
SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

co do kategorii  i kodów ean bałagan straszny już nawet sprzedawcy dają informacje ze nie odpowiadają za automatycznie zaciągane parametry a allegro dalej z tym nie robi .

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

@SanexHurtowBHP @Nie wiem czy ktoś na to zwrócił uwagę ale z EANami jest jeszcze taki problem że jak chcesz zmienić kategorię to musisz dać nowy EAN. Ja np. Dodawałam wczoraj ofertę szamponu po EAN - był on w kategorii zdrowie-pozostałe więc zmieniłam kategorię na prawidłową ale wtedy nie mogłam połączyć oferty z katalogiem bo ten EAN jest przypisany do tego produktu ale w innej kategorii. Dramat. 

oznacz moderatorów
SanexHurtowBHP
#12 Orędownik#

zgłaszając taki problem słyszę ze moim obowiązkiem jest wpisanie prawidłowego parametru czyli musze to zmienić ja nie allegro .Nikt mi nie zapłaci za poprawę błędnych które zaciągam z allegro .Kiedyś zadzwonił do mnie prawnik allegro i zapytał czy mogę udostępnić produkty pewnej marki z kłodami ean w pliku , oczywiście odpowiedz nie za darmo i rozmowa się skończyła. 

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

Przecież to chore. Ja podaję prawidłowe dane a system to łączy z nieprawidłowymi danymi podanymi wcześniej przez kogoś innego więc jak ja chce to poprawić to… nie mogę. 

oznacz moderatorów
Health___Beauty
#14 Krzewiciel#

skoro nie @nat_not to może któraś z koleżanek?  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Obowiązujący jest w tej kwestii kodeks wykroczeń, który stanowi - art. 135:

Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny. 

Tymczasem odbieracie nam prawo walki z nieuczciwymi kupującymi powołując się na tylko wam znane prawo:

Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę. Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna

BARDZO PROSZĘ O PODANIE ŹRÓDŁA.

oznacz moderatorów
oleje041281
#8 Zapaleniec#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Nie będę sprzedawał klientom którzy obrażają moich pracowników obsługujących serwis. Wyzywają i ich i straszą. Nawet jak sobie ich usunięcie z listy my mamy swoją. Zajmijcie się lepiej co zrobić by wkońcu ktoś nam zwrócił koszty przesyłki za towary które ludzie kupują a później nie odbierają bo sobie w dwóch lub trzech miejscach kupili i odebrali ten co dotarł pierwszy. Druga sprawa zróbcie porządek z tym smartem i dopłatami do przesyłek powyżej 10 kg 

oznacz moderatorów
ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

Jak widać, wątek cieszy się dużą popularnością. Chciałbym przeczytać wszystkie posty - niestety, nie mam na to czasu. 

Mojego postu tez pewnie nikt nie przeczyta.

Moim zdaniem - "czarna lista" rozrasta się. Dla Allegro nie jest to dobre, gdyż ogranicza zakupy.

Jednak tłumaczenie Allegro, że:

"Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Zauważyliśmy jednak, że część z Was nie robi tego na bieżąco."

jest co najmniej śmieszne.

Dlaczego sprzedawcy mają usuwać z tej listy kupujących?

1. - Podam tylko jeden przykład - kupujący odmówił odebrania przesyłki pobraniowej. Jestem "w plecy" ok. 37 zł. Umieściłem go CL - to chyba normalne. I teraz po 18-tu miesiącach Allegro stwierdza, że ta przyczyna jest już nieaktualna. Jakim prawem? Posiadacie dowód, że kupujący wywiązał się ze swoich zobowiązań i wpłacił należną kwotę sprzedawcy?

2. - "Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. " - proszę o wskazanie przypadków, w których przyczyna dodania kupującego do CL jest nieaktualna.   

3. - "Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć." - proszę o dokładne wskazanie, na czym polegają te nadużycia.

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
drekenzes
#17 Koryfeusz#

@ELMIXAGD_pl Allegro po prostu redukuje koszty obsługi klienta, kolejne działania pokazują, że nie ma tu miejsca dla tych mniejszych. OSA też się rozrasta i im nie jest potrzebna konkurencja.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
AmbigramDruk
#9 Pomysłodawca#

Domyślam się że chodzi o przychody z prowizji kiedy po prostu "nieaktywni kupujący" nie mogą dokonać zakupu. Co jednak w sytuacji, gdy na listę trafili ludzie, którzy mają roszczenia wykraczające poza ofertę i szantażują sprzedawców zniszczeniem ich opinii w internecie? U nas na liście są tylko i wyłącznie takie osoby. Jeśli ktoś nie odbierze pobrania to bierzemy to na klatę.

Chciałbym aby moderatorzy wypowiedzieli się jak powinniśmy przeciwdziałać takim zrachowaniom jak opisałem wyżej.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
rozped600
#8 Zapaleniec#

Ich to kolego mało obchodzi jak sobie będziemy z tym radzili. Jesteśmy przedsiębiorcami i jesteśmy na to narażeni. A kasa bedzie się im zgadzała z prowizji. Potem obsługa Allegro napisze Ci żebyś skierował sprawe z powództwa cywilnego i na tym się skończy ich rola

oznacz moderatorów
mix-mce
#14 Krzewiciel#

Szkoda tylko że jeśli chodzi o kupujących to ich rola nie kończy się na tym i sięga dużo dalej, nawet do decydowania za sprzedającego kiedy zwrócić ma pieniądze a kiedy nie.

oznacz moderatorów
ELMIXAGD_pl
#13 Ambasador#

Ja też biorę "na klatę". Nie wzywam nikogo do sądu. Jednak dodaję na CL.

oznacz moderatorów
natalia_z_wasem
#10 Popularyzator#

Czy po upływie 180 dni i usunięciu z mojej listy nieaktywnych kupujących mogę ich dodać ponownie, czy zobaczę komunikat że "ten kupujący nie robił u Ciebie zakupów...[więc nie możesz go dodać na listę nieaktywnych kupująaych]" - jak w przypadku próby dodania kogoś kto jeszcze nie zrobił u mnie zakupu (ale już zdąży zrobić wrażenie wariata od którego chcę się trzymać jak najdalej) ?

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@natalia_z_wasem aby dodać kupującego do listy moich nieaktywnych kupujących zgodnie z przepisami powinnaś mieć uzasadniony powód, a samo wrażenie i tym samym ograniczanie komuś zakupu to za mało, aby uznać to za wystarczający powód. W związku z tym jeśli kupujący po 180 zniknie z Twojej listy, a Ty będziesz chciała dodać go do niej ponownie, będzie musiał dokonać u Ciebie zakupu. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów
AmbigramDruk
#9 Pomysłodawca#

Czy przykładowo wysyłanie gróźb jest wystarczającym powodem aby uniemożliwić komuś zakup? Co w takiej sytuacji?

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

tak, ale po zakupie 😄

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@AmbigramDruk masz na myśli wysyłanie gróźb przed zakupem? 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów
sklepRTVanteny
#10 Popularyzator#

Moderator gdzie są moje wcześniejsze wypowiedzi? Najlepiej usunąć bo jest niewygodna dla was? Zabraliście wszystkie możliwe narzędzia sprzedawcy do obrony przed nieuczciwymi kupującymi. Mimo to nie widzicie problemu, wszelkie spory z kupującym kończą się waszą odpowiedzią że nie macie uprawnień sądu, skoro tak to z jakiej racji powoli usuwacie czarną listę? To czy sprzedawca doda kupującego na czarną listę to jest tylko i wyłącznie wola sprzedawcy, i nikt nie ma prawa w listę ingerować, poza oczywiście odpowiednimi instytucjami. Wy nie macie żadnych uprawnień sądu czy urzędów, a zachowujecie się tak jakbyście byli ponad wszystkimi. Tak ma to wyglądać? 

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@sklepRTVanteny jak już tutaj kilkukrotnie pisaliśmy zmiany dotyczące listy nieaktywnych kupujących są wyłącznie odpowiedzią dotyczącą uwag prezesa UOKiK. Nie mamy uprawnień sądu, aby rozstrzygać kwestie sporne między sprzedającymi, a kupującymi i nie takie są nasze intencje we wdrożeniu tych zmian. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów