Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
10 stycznia 2024 r. zmieniamy zasady dodawania klientów do listy w zakładce Moi nieaktywni kupujący. Jak dotychczas musicie mieć uzasadnioną przyczynę, żeby skorzystać z tej opcji np. łamanie przez kupującego naszego regulaminu. Jednak wprowadzamy ograniczenie dotyczące czasu, w jakim konta mogą pozostawać na Waszej liście.
Nowe zasady - ograniczenie zakupów na maksymalnie 180 dni
Nadal samodzielnie dodajecie klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący, ale nie zrobicie już tego bezterminowo. Kupujący pozostaną w niej maksymalnie 180 dni. Po upływie tego czasu automatycznie usuniemy ich z zakładki. Oznacza to, że ponownie będą mogli u Was kupować.
Zmianą obejmiemy wszystkich kupujących, których dodacie do zakładki po 9 stycznia 2024. Jeśli obecnie macie w zakładce jakichś kupujących – pozostaną oni nieaktywnymi kupującymi jeszcze przez 180 dni.
Konta klientów wciąż możecie usuwać z zakładki samodzielnie przed upływem wskazanego czasu.
Dlaczego wprowadzamy zmianę
Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę. Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Zauważyliśmy jednak, że część z Was nie robi tego na bieżąco. Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć.
@nat_not możesz podać źródło informacji, że "Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę." ? Próbuję takowe od kilku dni znaleźć ale wszędzie jest mowa o uzasadnionej przyczynie, nigdzie nie pada słowo "aktualna".
co do kategorii i kodów ean bałagan straszny już nawet sprzedawcy dają informacje ze nie odpowiadają za automatycznie zaciągane parametry a allegro dalej z tym nie robi .
@SanexHurtowBHP @Nie wiem czy ktoś na to zwrócił uwagę ale z EANami jest jeszcze taki problem że jak chcesz zmienić kategorię to musisz dać nowy EAN. Ja np. Dodawałam wczoraj ofertę szamponu po EAN - był on w kategorii zdrowie-pozostałe więc zmieniłam kategorię na prawidłową ale wtedy nie mogłam połączyć oferty z katalogiem bo ten EAN jest przypisany do tego produktu ale w innej kategorii. Dramat.
zgłaszając taki problem słyszę ze moim obowiązkiem jest wpisanie prawidłowego parametru czyli musze to zmienić ja nie allegro .Nikt mi nie zapłaci za poprawę błędnych które zaciągam z allegro .Kiedyś zadzwonił do mnie prawnik allegro i zapytał czy mogę udostępnić produkty pewnej marki z kłodami ean w pliku , oczywiście odpowiedz nie za darmo i rozmowa się skończyła.
Przecież to chore. Ja podaję prawidłowe dane a system to łączy z nieprawidłowymi danymi podanymi wcześniej przez kogoś innego więc jak ja chce to poprawić to… nie mogę.
skoro nie @nat_not to może któraś z koleżanek? @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Obowiązujący jest w tej kwestii kodeks wykroczeń, który stanowi - art. 135:
Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.
Tymczasem odbieracie nam prawo walki z nieuczciwymi kupującymi powołując się na tylko wam znane prawo:
Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę. Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna.
BARDZO PROSZĘ O PODANIE ŹRÓDŁA.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Nie będę sprzedawał klientom którzy obrażają moich pracowników obsługujących serwis. Wyzywają i ich i straszą. Nawet jak sobie ich usunięcie z listy my mamy swoją. Zajmijcie się lepiej co zrobić by wkońcu ktoś nam zwrócił koszty przesyłki za towary które ludzie kupują a później nie odbierają bo sobie w dwóch lub trzech miejscach kupili i odebrali ten co dotarł pierwszy. Druga sprawa zróbcie porządek z tym smartem i dopłatami do przesyłek powyżej 10 kg
Jak widać, wątek cieszy się dużą popularnością. Chciałbym przeczytać wszystkie posty - niestety, nie mam na to czasu.
Mojego postu tez pewnie nikt nie przeczyta.
Moim zdaniem - "czarna lista" rozrasta się. Dla Allegro nie jest to dobre, gdyż ogranicza zakupy.
Jednak tłumaczenie Allegro, że:
"Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Zauważyliśmy jednak, że część z Was nie robi tego na bieżąco."
jest co najmniej śmieszne.
Dlaczego sprzedawcy mają usuwać z tej listy kupujących?
1. - Podam tylko jeden przykład - kupujący odmówił odebrania przesyłki pobraniowej. Jestem "w plecy" ok. 37 zł. Umieściłem go CL - to chyba normalne. I teraz po 18-tu miesiącach Allegro stwierdza, że ta przyczyna jest już nieaktualna. Jakim prawem? Posiadacie dowód, że kupujący wywiązał się ze swoich zobowiązań i wpłacił należną kwotę sprzedawcy?
2. - "Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. " - proszę o wskazanie przypadków, w których przyczyna dodania kupującego do CL jest nieaktualna.
3. - "Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć." - proszę o dokładne wskazanie, na czym polegają te nadużycia.
@ELMIXAGD_pl Allegro po prostu redukuje koszty obsługi klienta, kolejne działania pokazują, że nie ma tu miejsca dla tych mniejszych. OSA też się rozrasta i im nie jest potrzebna konkurencja.
Domyślam się że chodzi o przychody z prowizji kiedy po prostu "nieaktywni kupujący" nie mogą dokonać zakupu. Co jednak w sytuacji, gdy na listę trafili ludzie, którzy mają roszczenia wykraczające poza ofertę i szantażują sprzedawców zniszczeniem ich opinii w internecie? U nas na liście są tylko i wyłącznie takie osoby. Jeśli ktoś nie odbierze pobrania to bierzemy to na klatę.
Chciałbym aby moderatorzy wypowiedzieli się jak powinniśmy przeciwdziałać takim zrachowaniom jak opisałem wyżej.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Ich to kolego mało obchodzi jak sobie będziemy z tym radzili. Jesteśmy przedsiębiorcami i jesteśmy na to narażeni. A kasa bedzie się im zgadzała z prowizji. Potem obsługa Allegro napisze Ci żebyś skierował sprawe z powództwa cywilnego i na tym się skończy ich rola
Szkoda tylko że jeśli chodzi o kupujących to ich rola nie kończy się na tym i sięga dużo dalej, nawet do decydowania za sprzedającego kiedy zwrócić ma pieniądze a kiedy nie.
Ja też biorę "na klatę". Nie wzywam nikogo do sądu. Jednak dodaję na CL.
Czy po upływie 180 dni i usunięciu z mojej listy nieaktywnych kupujących mogę ich dodać ponownie, czy zobaczę komunikat że "ten kupujący nie robił u Ciebie zakupów...[więc nie możesz go dodać na listę nieaktywnych kupująaych]" - jak w przypadku próby dodania kogoś kto jeszcze nie zrobił u mnie zakupu (ale już zdąży zrobić wrażenie wariata od którego chcę się trzymać jak najdalej) ?
@natalia_z_wasem aby dodać kupującego do listy moich nieaktywnych kupujących zgodnie z przepisami powinnaś mieć uzasadniony powód, a samo wrażenie i tym samym ograniczanie komuś zakupu to za mało, aby uznać to za wystarczający powód. W związku z tym jeśli kupujący po 180 zniknie z Twojej listy, a Ty będziesz chciała dodać go do niej ponownie, będzie musiał dokonać u Ciebie zakupu.
Czy przykładowo wysyłanie gróźb jest wystarczającym powodem aby uniemożliwić komuś zakup? Co w takiej sytuacji?
tak, ale po zakupie 😄
@AmbigramDruk masz na myśli wysyłanie gróźb przed zakupem?
Moderator gdzie są moje wcześniejsze wypowiedzi? Najlepiej usunąć bo jest niewygodna dla was? Zabraliście wszystkie możliwe narzędzia sprzedawcy do obrony przed nieuczciwymi kupującymi. Mimo to nie widzicie problemu, wszelkie spory z kupującym kończą się waszą odpowiedzią że nie macie uprawnień sądu, skoro tak to z jakiej racji powoli usuwacie czarną listę? To czy sprzedawca doda kupującego na czarną listę to jest tylko i wyłącznie wola sprzedawcy, i nikt nie ma prawa w listę ingerować, poza oczywiście odpowiednimi instytucjami. Wy nie macie żadnych uprawnień sądu czy urzędów, a zachowujecie się tak jakbyście byli ponad wszystkimi. Tak ma to wyglądać?
@sklepRTVanteny jak już tutaj kilkukrotnie pisaliśmy zmiany dotyczące listy nieaktywnych kupujących są wyłącznie odpowiedzią dotyczącą uwag prezesa UOKiK. Nie mamy uprawnień sądu, aby rozstrzygać kwestie sporne między sprzedającymi, a kupującymi i nie takie są nasze intencje we wdrożeniu tych zmian.