Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
10 stycznia 2024 r. zmieniamy zasady dodawania klientów do listy w zakładce Moi nieaktywni kupujący. Jak dotychczas musicie mieć uzasadnioną przyczynę, żeby skorzystać z tej opcji np. łamanie przez kupującego naszego regulaminu. Jednak wprowadzamy ograniczenie dotyczące czasu, w jakim konta mogą pozostawać na Waszej liście.
Nowe zasady - ograniczenie zakupów na maksymalnie 180 dni
Nadal samodzielnie dodajecie klientów do zakładki Moi nieaktywni kupujący, ale nie zrobicie już tego bezterminowo. Kupujący pozostaną w niej maksymalnie 180 dni. Po upływie tego czasu automatycznie usuniemy ich z zakładki. Oznacza to, że ponownie będą mogli u Was kupować.
Zmianą obejmiemy wszystkich kupujących, których dodacie do zakładki po 9 stycznia 2024. Jeśli obecnie macie w zakładce jakichś kupujących – pozostaną oni nieaktywnymi kupującymi jeszcze przez 180 dni.
Konta klientów wciąż możecie usuwać z zakładki samodzielnie przed upływem wskazanego czasu.
Dlaczego wprowadzamy zmianę
Ograniczenie możliwości zakupu jest zgodne z przepisami tylko wtedy, gdy sprzedający ma ku temu aktualną i uzasadnioną przyczynę. Dlatego tak ważne jest, abyście usuwali z zakładki kupujących, w przypadku których ta przyczyna może nie być już aktualna. Zauważyliśmy jednak, że część z Was nie robi tego na bieżąco. Wprowadzona dzisiaj zmiana przyczyni się do ograniczenia liczby potencjalnych nadużyć.
czy równie skrupulatnie przestrzegacie innych "uwag" prezesów różnych urzędów
Jakie są Wasze intencje? Decydować za sprzedawcę. Przecież to że jest MnK nie znaczy, że każdy ma z niej korzystać. Wszyscy sprzedawcy żyją ze sprzedaży i nikt nie dodaje tam kupujących bez powodu. Jeśli jakiś kupujący uzna że znalazł się na liście bezpodstawnie to może dochodzić swoich praw i wtedy to my jako sprzedawcy ponosimy pełną odpowiedzialność za odmowę sprzedaży. Bo samo to że Allegro daje takie narzędzie nie powoduje przecież że to Allegro odmawia sprzedaży. A to wszystko uzasadniacie jakimś durnym „przepisem” o aktualności powodu odmowy zakupu o którym poza wami nikt nie słyszał. Nie będę pytała 3 raz o źródło tej informacji bo Wasz brak odpowiedzi mówi więcej niż jakakolwiek odpowiedź. Wiesz jak ktoś działa na szkodę mojej firmy to ja nie mam ochoty po raz kolejny narażać się na straty finansowe/moralne i jakiekolwiek inne tylko dlatego że minęło pół roku i może kupujący zmądrzał.
wprowadziliscie jakiś chory system oceny jakości sprzedaży nie dając nam jako sprzedawcy prawa do najmniejszego błędu. Każde nasze potknięcie od razu jest „promowane” spadkiem jakości sprzedaży który przekłada się na realne straty finansowe. Ale kupującym to wolno wszystko. I jeszcze więcej.
Czy można prosić o opublikowanie tych uwag?
To są uwagi czy nakazy?
@maxr01 Nic nie opublikują, bo nic takiego nie istnieje. Obsługa nas, sprzedawców, przez firmę allegro jest poniżej krytyki. Nikt nawet nie próbuje udawać, że interesuje ich to, co mamy do powiedzenia i jakie mamy uwagi. Allegro = po trupach do celu.
Tak, dokładnie. Przykład: "Potrzebuję na sobotę, jak nie dojdzie to negatyw" - podczas gdy czas wysyłki ustawiony jest na 7 dni (towar robiony na zamówienie). Zdarza się to dosyć często ostatnio. Chciałbym też zwrócić uwagę że na ogół tacy roszczeniowi klienci stawiają warunek, że przesyłka musi dojść. Nie "jeśli nie wyślecie", tylko "jeśli nie dojdzie".
Ja też dziś miałam zakup (oznaczony czas wysyłki 2 dni) z adnotacją: „pilne, proszę o natychmiastowe nadanie paczki bo musi dojść na jutro”. Napisałam wiadomość że czas wysyłki to 2 dni i proszę o info czy wysyłać jutro czy anulować zamówienie ale zero odpowiedzi. I zapewne skończy się negatywem na który Allegro odpowie: no tak ma Pani prawo ustawić wysyłkę 2 dni ale kupujący ma prawo wyrazić swoje niezadowolenie. Amen.
mi się wydaje, że to nie zawsze trafiamy na ludzi-parapety, ale na osoby całkiem sprawne intelektualnie, ale nie czytające dokładnie oferty.
@Monika__L @Problem jest taki, że większość zadowolonych kupujących nie wystawia komentarzy. Ja np. Mam średnio 2000 transakcji miesięcznie. Czy 3-4 cwaniaków wśród 2000 kupujących to dużo? Nie. Ale biorąc pod uwagę że komentarz wystawi w porywach 200 z 2000 to te 3 negatywy już stanowią problem. I ja nie chce mieć z takimi ludźmi więcej do czynienia - bo każdy niezadowolony kupujący dostaje propozycję rozwiązania sprawy, zwrotu środków itp ale skoro woli się wyżyć negatywem to proszę bardzo. Tylko kolejne zakupy proszę robić u kogoś innego.
a tak, system komentarzy to inna para kaloszy...
@Monika__L Nie tylko komentarzy ale w ogóle ten cały system oceny jakości. Miesiąc temu np. Kupująca zgłosiła że kupiła szminkę i ona się nie wysuwa. Zaproponowała żeby jej zwrócić 100 ze 120 zapłaconych zł. Napisałam że dostanie zwrot 120 ale ma szminkę odesłać. Pani się zgodziła po czym szminki nie odesłała (dostała opłacony kod nadania) ale oznaczyla dyskusję jako nierozwiązana i ona tak mi dowaliła ujemne punkty w jakości aż w końcu Allegro po 2 tygodniach łaskawie zakończyło dyskusję. Paniusia chciała mieć i kasę, i szminkę, a ja zostałam z minusowymi punktami za jakość sprzedaży przez 2 tygodnie. I ja mam teraz znowu ją przyjąć z otwartymi ramionami? Bo przyczyna blokady jest nieaktualna? Bo już nie mam ujemnych punktów?
@_HolaOla_ @natalia_z_wasem ale za to jeśli 181 dni temu wyzywał Cię od oszustów, psychopatów i jakich tylko to będzie mógł u Ciebie kupować, znowu Ci nawrzucać, pewnie wystawić negatywa i wtedy znowu może trafic na MNK. Aż na pół roku!
swoją drogą niebywałe jak moderacja omija niewygodne pytania :)))
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
I na tej zasadzie działa CL (lista nieaktywnych kupujących). Na podstawie istniejącego prawa sprzedawca może odmówić kupującemu sprzedaży towaru na podstawie uzasadnionego powodu.
- generowanie strat dla sprzedawcy z tytułu nieodebranych przesyłek pobraniowych
- generowanie strat dla sprzedawcy z powodu wykorzystywania przesyłek SMART dla darmowej przesyłki towarów za kilka - kilkanaście zł (reszta do zwrotu) - a na to są już stosowne paragrafy (np. klient kupuje 3 przedmioty po 15 zł, po czym 2 zwraca - powód: nie pasuje mu)
- System komentarzy Allegro - działania na szkodę wizerunku sprzedawcy - uzasadnione, nie ma problemu. Jednak większość jest z tego powodu, że kupujący nie czytają opisów aukcji.
Odnośnie tego ostatniego - nie byłoby problemu, gdyby Allegro nie przenosiło tego na ocenę sprzedawcy, jego wizerunek i w sumie na pozycjonowanie aukcji i na sprzedaż. Czyli za nieuczciwe komentarze to sprzedawca jest "karany" przez Allegro obniżeniem wiarygodności i spadkiem sprzedaży. Bo jak Allegro sprawdza, czy komentarz i ocena są prawdziwe? - Nie sprawdza, tylko obniża ocenę sprzedawcy i "uwala" mu sprzedaż.
Kolejna sprawa - przykładowa sytuacja:
Kupujący zamówił towar za pobraniem, odmówił odebrania przesyłki. Jestem w plecy 35 zł. Poinformowałem kupującego o jego zobowiązaniach, żadnego odzewu. Więc wpisuję go na CL.
Po 18-tu miesiącach kupujący znika z CL i ponownie dokonuje zakupu:
1-sza opcja - znów za pobraniem - czy znów mam ryzykować i wysłać mu towar narażając się na straty? Moim zdaniem nie - najpierw powinien uregulować zobowiązania.
2-ga opcja - zamówił towar i opłacił zamówienie. Zgodnie z prawem ta wpłata jest księgowana w pierwszej kolejności na poczet zaległych zobowiązań (plus odsetki). Czyli informuję o tym kupującego, dziękuję za uregulowanie zadłużenia i proszę o dopłatę reszty należności.
Jak na to Allegro się zapatruje?
co będzie jeśli klient po 180 dniach zakupi ponownie i wystawi negatywa
to będziesz miał negatywa. i będziesz mógł ponownie wpisac na listę na pół roku. i tak wkoło Macieju
Właśnie to będzie, kupi ponownie i wystawi negatywa, Ty go znów wrzucisz na listę na pół roku i tak to się będzie toczyło ku uciesze allegro
ale pieniądze się im będą zgadzać. Prowizja wpada przecież.
dzisiaj kolejny przykład- dostaliśmy negatywa i po 1 gwiazdce.
Klientka kupiła 4 rozmiary legginsów w tym samym kolorze; (paczka wysłana natychmiast)
Przymierzyła i odesłała 3 rozmiary zostawiając tą sztukę co pasowała.
W kategorii moda czasami spotykamy się z takim zachowaniem, ale nie jest to uciążliwe.
Po otrzymaniu zwrotu, zwróciliśmy pieniądze i wydawało się że temat zamknięty.
... i nagle taki negatyw i po 1 gwiazdce
"leginsy w różnych odcieniach .. wymiary niezgodne z tym co dostałam , dodatkowo nawet jedne przyszły zupełnie inne .. "
1. legginsy krojone z jednej belki zatem odcień musi być ten sam
2. otrzymaliśmy zwrot więc sprawdziliśmy wymiary, i tu dokładnie takie same wymiary (w cm) jakie podane na aukcji.
3. jedne przyszły zupełnie inne - trzymamy zwrot w ręku i zastanawiamy się o co chodzi.
Czasami zdarza się Klient, który nie ma świadomości że przysługuje mu odstąpienie od umowy bez podania przyczyny i na siłę wymyśla powody aby odesłać towar.
W takiej sytuacji dzwonimy i tłumaczymy że dla nas nie ma problemu ze zwrotem; zwroty to w dzisiejszych czasach normalna rzecz itd.
A więc dzwonimy i tym razem i grzecznie pytamy o co chodzi z tym negatywem, bo przecież
- dostała to co zamawiała
- ekspresowa dostawa
- szybki zwrot
- i zostawiła to co pasowało
I słyszymy przez telefon strasznie roszczeniowy ton i ledwo poskładane zdania:
- wydawało mi się że odcienie się różnią
- te inne ..eee a to pewnie od tej drugiej firmy..
- te ocieplane to w ogóle nie pasowały
Zachowując anielską cierpliwość, niestety nie zdążyłam dokończyć zdania które brzmiało:
Nie kupowała Pani u nas ocieplanych legginsów tylko zwykłe. Klientka się rozłączyła - koniec historii.
Po takiej przygodzie Klient oczywiście trafia na "Listę".
I teraz za 180 dni będzie mógł ubarwić nasz biznes swoim stylem bycia.
Na Listę nieaktywnych nie trafiają Klienci którzy są niemili, lekko problematyczni itp. tylko ci którzy celowo chcą zaszkodzić innym.
Dlaczego Sprzedawca "toksycznego klienta" który naprawdę bezpodstawnie szkodzi może zablokować tylko na pół roku?
@LAEMI-PL Pewne negatywne działania mają swoje podstawy biznesowe. Na przykład tacy blokowani, problematyczni klienci mogli rzucić się na OSA, więc trzeba ich ponownie oddać w ręce innych sprzedawców. Powodów mogę wymyślić całą listę.
A kiedy będzie opcja "Moi niechlubni sprzedawcy?" albo inny rodzaj czarnej listy sprzedawców.
Od lat prowadzę nie za długą listę firm i sprzedawców, którzy byli konfliktowi. Chciałbym móc wykluczyć aukcje tych sprzedawców z listy produktów których szukam. A tak to za każdym razem gdy znajdę produkt, muszę wrócić do swojej listy i zweryfikować czy to przypadkiem nie sprzedawca z przeszłości z którym miałem problemy jako klient. Fajnie gdyby Allegro dało coś klientowi na obronę przed ciulatymi sprzedawcami. Czasem wolę kupić drożej ale bezpieczniej, milej, bezkonfliktowo, niż najtaniej u jakiegoś uszczypliwego, potocznie nazywanego Janusza biznesu, który jest super sprzedawcą dopóki wszystko jest po jego myśli. Czasem kupuję tylko od sprzedawców, którzy doskonale rozwiązali problem w przeszłości, mają dobre wsparcie po zakupowe i rozwiązują problemy sprawnie i sensownie, bo wiem że kolejny zakup nawet jeśli coś pójdzie nie tak nie będzie drogą przez mękę i milionem sporów.
Jest już masa tematów w społeczności Allegro, które proszą o różnej rodzaje czarnych list dla kupujących aby poradzić sobie z nieuczciwymi lub niechcianymi sprzedawcami. Dlaczego kolejna nowość znowu jest dla sprzedawców a nie kupujących?
@DavidtLiode Dostaniesz możliwość umieszczenia na tej liście sprzedawcy na 180 dni po czym nadal będziesz miał jego oferty w wynikach wyszukiwania.
Mało tego, dodasz go do listy tylko w przypadku kiedy sprzedawca wielokrotnie (minimum 3 razy) nadużył, delikatnie mówiąc, Twojej cierpliwości. I nie zapominajmy, że nie będzie się liczyło Twoje subiektywne odczucie tylko będziesz musiał wybrać powód z proponowanej listy. Brak powodu na liście? Przykro nam, ale nie możesz wykluczyć ofert sprzedawcy.
Cudowne narzędzie, prawda?