Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziś zauważyłem że na moim koncie allegro w rozliczeniach pojawiły się opłaty dodatkowe "Poczta Polska opłaty dodatkowe ", okazuję się że wszystkie opłaty zostały naliczone do przesyłek które nie zostały doręczone, a kupujący w czasie złożyli odstąpienie od umowy. Kupujący nie zapłacił za przesyłkę nic, bo ma SMARTA, a ja zapłaciłem za jej zwrot, bo poczta nie doręczyła. Koszt zwrotu przesyłki kurierskiej 10,99 zł, a listu poleconego 6,49 zł. Sprawdźcie swoje rozliczenia na allegro, czeszą jak mogą.
Kupujący ma wybór ... może odesłać w ramach oferty SMART, lub skorzystać z przewoźnika którego sam wybierze i wówczas ponieść koszty zwrotu. Także nie mogę się z Tobą zgodzić co do zasady że kupujący w przypadku zwrotu nie poniósł by kosztów, jest to zależne czy skorzysta ze SMARTA i wygeneruje etykietę nadawczą lub kod zwrotu.
Odpowiedź od allegro
"Dzień dobry,
dziękuję Panu za wiadomość i przepraszam za dłuższy czas oczekiwania na odpowiedź.
Jeśli kupujący opłacił zamówienie z góry, to zgodnie z prawem w pierwszej kolejności może Pan wezwać go do "naprawienia szkody", czyli zapłaty ceny przesyłki zwrotnej (i wyznaczyć na to termin). Po bezskutecznym upływie tego terminu będzie Pan mógł potrącić kwotę przesyłki zwrotnej od kwoty zwrotu za zamówienie (musi Pan o tym również poinformować kupującego). Podstawa prawna potrącenia to art. 498 kodeksu cywilnego."
Czyli za zwrotne przesyłki ( nieodebrane, niedoręczone lub nawet inne SMART ) powinienem obciążyć kupującego, włącznie z opłatami za wysyłkę Allegro SMART 0,99 zł 1,99 zł i inne, są to poniesione koszty przesyłki, czyli wystąpiła szkoda.
Nawet Allegro przyznaje że xyz znów się myli, nie po raz pierwszy, a te wszystkie trafione rozwiązania, którymi się tak chwali, wynikają z tandetnego populizmu.
@TATLOK Allegro może przyznawać, że się mylę, ale UOKiK tego nie przyznaje. Allegro nie ma takich kompetencji, jak UOKiK.
@DO-AN Stanowisko Allegro jest podrzędne wobec stanowiska UOKiK, który twierdzi, że po odebraniu przesyłki i jej odesłaniu, kupujący zapłaciłby zero zł, i taką kwotą można go obciążyć za powrót paczki, jeżeli miał darmową dostawę i darmowy zwrot. UOKiK jest nad Allegro, a nie odwrotnie.
kolejna odpowiedź od allegro
"Jeśli kupujący odstąpi od umowy na podstawie Ustawy o prawach konsumenta, to zgodnie z treścią tej ustawy konsument ponosi jedynie koszty odesłania towaru (koszt zwrotu towaru). Nie może Pan obciążyć kupującego żadnymi dodatkowymi kosztami, czyli na przykład kosztem dopłaty do Allegro Smart!: 0,99 zł, 1,99 zł.
Może Pan wkalkulować takie opłaty za Allegro Smart! w koszt prowadzenia działalności.
"
@DO-AN Tu już trochę lepiej Ci odpisali, ale po odstąpieniu w ramach Smart, kupujący za odesłanie zapłaciłby zero zł, więc taką kwotą możesz go obciążyć.
Podstawa prawna potrącenia to art. 498 kodeksu cywilnego." Czyli za zwrotne przesyłki ( nieodebrane, niedoręczone lub nawet inne SMART ) powinienem obciążyć kupującego, włącznie z opłatami za wysyłkę Allegro SMART 0,99 zł 1,99 zł i inne, są to poniesione koszty przesyłki, czyli wystąpiła szkoda
W przypadku odstąpienia od umowy i odesłaniu zwrotu w ramach allegro SMART, obciążenie kupującego nie występuje, ponieważ gdyby kupujący zapłacił za przesyłkę, w przypadku zwrotu, sprzedający musiałby zwrócić także za najniższy koszt przesyłki. Inaczej sprawa ma się w przypadku nieodebrania przesyłki, odmowy jej odebrania lub błędnie podanego adresu. Jeśli przewoźnik naliczy dodatkowe koszty, powinien zostać nimi obciążony kupujący po wcześniejszej informacji od sprzedającego, wówczas zwracane środki można pomniejszyć o koszt naliczony przez przewoźnika, a jeśli przesyłka była za pobraniem, należy wystąpić do kupującego o zwrot poniesionych kosztów za nieodebraną przesyłkę zwrotną.
Koszty za przesyłki zwrotne na pewno nalicza:
Allegro DPD - taj jak za nadanie przesyłki poza SMARTEM
Allegro Pocztex - tak jak za nadanie przesyłki poza SMARTEM
jeśli przesyłka była dodatkowo ubezpieczona na wyższą kwotę niż standard, lub ponad gabarytowa, to są dodatkowe koszty w dwie strony. Jak sprzedajesz mało to się zorientujesz, ale przy większej ilości zamówień, nie ma szans na weryfikację ... i tak biznes allegro i przewoźników się kręci.
Tak, może, ale ma zagwarantowany darmowy zwrot i takim zwrotem odeśle po odebraniu, bo nie chce ponosić kosztów. Nie po to kupował Smart, aby dodatkowo płacić za odesłanie. Za odesłanie może zapłacić zero zł, więc taką kwotą może go obciążyć sprzedawca, jeżeli kupujący nie odbierze przesyłki z darmową dostawą i darmowym zwrotem. Założenie, że kupujący odeśle mimo to płatnie, jest działaniem na jego szkodę.
Również uważam, że argumentacja DO-AN jest prawidłowa w tej sytuacji. Klient ma możliwość WYBRAĆ darmowy zwrot ale może również odesłać przesyłkę na własny koszt. W przypadku nie odebrania przesyłki przez kupującego można przyjąć, że nie skorzystał z darmowej możliwości zwrotu jaką w tym przypadku jest Allegro SMART. Regulamin określa jakie warunki trzeba spełnić, żeby skorzystać z darmowego zwrotu a klient tego nie zrobił.
Chętnie bym się dowiedział jakie było by stanowisko UOKIK w tej konkretnej sytuacji.
Klientów warto uświadamiać jak wygląda od strony sprzedawcy sytuacja nie odebrania przesyłki ale czy za każdym razem trzeba ich obciążać kosztami to już niech każdy sprzedawca decyduje za siebie.
@ares_
czy za każdym razem trzeba ich obciążać kosztami
Przepisy są jasne w tym zakresie.
Kupujący jest zobowiązany do pokrycia kosztów (Sprzedający ma prawo obciążyć Kupującego tymi kosztami)... chyba, że Sprzedający zgodził się je ponieść.
Zauważyć należy, że koszty tzw. "darmowej" przesyłki zwrotnej w ramach SMART nie są zerowe, ale "darmowość" wynika z zobowiązania Allegro wobec Kupującego do ich pokrycia po spełnieniu określonych warunków.
W żadnym przypadku nie wpływa to ew. zobowiązania Sprzedającego lub ich brak.
@ares_ @A3dam @xyz96
Zadałem allegro pytanie ... Dlaczego nie ma takiego zapisu ( w jasny i czytelny sposób np.zakładka "zwroty") dla kupującego, który dokonuje zakupu w ramach oferty allegro SMART i nie odbiera przesyłki albo np.podaje błędny adres dostawy, bo takie sytuacje też się zdarzają?
Tego typu sytuację będą prowadziły do wielu negatywnych komentarzy, ponieważ nie jest to JASNO przedstawione kupującym.
W regulaminie allegro SMART (https://allegro.pl/regulaminy/regulamin-uslugi-allegro-smart-jD4xM390DU3), nie ma informacji że w przypadku niepodjęcia przesyłki, kupujący ponosi koszty zwrotu. W zakładce zwroty wręcz jest podana informacja że zwrot w ramach allegro SMART jest darmowy, jest to wprowadzanie w błąd kupujących.
Czekam jak się do tego ustosunkują.
Nigdzie w jasny sposób nie ma informacji z której wynikałoby, że kupujący jest zobowiązany do opłacenia nieodebranej przesyłki, taka informacja występuje tylko w cenniku https://allegro.pl/regulamin/zalacznik/4#czesc-v-koszty-dostawy-i-uslug-dodatkowych
Ja jako sprzedający nie mam też możliwości zamieszczenia takiej informacji w zakładce "zwroty", czyli allegro liczy na to, że to sprzedający będą ponosili koszty zwrotu nieodebranych produktów ( strach przed negatywami ), choć moim zdaniem, skoro allegro pobiera od kupujących opłatę abonamentową za "darmowe" przesyłki, to allegro powinno ponieść koszty za zwrot przesyłek nieodebranych.
Również uważam, że argumentacja DO-AN jest prawidłowa w tej sytuacji. Klient ma możliwość WYBRAĆ darmowy zwrot ale może również odesłać przesyłkę na własny koszt. W przypadku nie odebrania przesyłki przez kupującego można przyjąć, że nie skorzystał z darmowej możliwości zwrotu jaką w tym przypadku jest Allegro SMART. Regulamin określa jakie warunki trzeba spełnić, żeby skorzystać z darmowego zwrotu a klient tego nie zrobił.
Chętnie bym się dowiedział jakie było by stanowisko UOKIK w tej konkretnej sytuacji.
Klientów warto uświadamiać jak wygląda od strony sprzedawcy sytuacja nie odebrania przesyłki ale czy za każdym razem trzeba ich obciążać kosztami to już niech każdy sprzedawca decyduje za siebie.
Klient ma możliwość wybrać także odesłanie samolotem na swój koszt i zapłacić za to kilka tysięcy, ale nie po to ma darmowy zwrot, aby płacić. Stanowisko UOKiK jest jednoznaczne i działa na korzyść konsumentów, a nie na ich niekorzyść. To jest Urząd Ochrony ...... i Konsumentów.
Ktoś jak zwykle myli zwrot podjętej przesyłki z nieodebraniem przesyłki w terminie i uprawia slalom alpejski na torze stanowisk i przepisów, tym samym wznosząc się na "himalaje hipokryzji"😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Sprzedawca nie ma żadnego obowiązku prawnego opłacania powrotu nieodebranej przez "klienta" oraz zwracanej przesyłki.
W takich przypadkach zmniejszamy kwotę zwrotu odpowiednio o pobrane przez Poczta Polska.
"Klient "zawierał umowę smart z serwisem allegro i niech do nich teraz zwraca się .
@aragil
Sprzedawca nie ma żadnego obowiązku prawnego opłacania powrotu nieodebranej
Obowiązek zapłaty za wykonaną usługę transportową ma: to wynika z Umowy z organizatorem przewozu (Pocztą Polską lub Allegro), ale przysługuje mu prawo obciążenia tymi kosztami Kupującego.
Możesz przedstawić ten punkt z Umowy z allegro?
@aragil
Allegro wystawia faktury za powrót nieodebranej przesyłki m.in. na podstawie Art. 9 pkt. 9.4 i 9.5 Regulaminu oraz Załącznika nr 4 , Część V .
Naprawdę nie wiesz, że faktury wystawione przez Allegro - trzeba opłacić ?
Powyższy mój post odnosi do wypowiedzi @A3dam
Nie ma co szukać powodów, aby kupujący miał w takiej sytuacji pokrywać koszt powrotu przesyłki, co byłoby niezgodne ze stanowiskiem UOKiK.