Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziś zauważyłem że na moim koncie allegro w rozliczeniach pojawiły się opłaty dodatkowe "Poczta Polska opłaty dodatkowe ", okazuję się że wszystkie opłaty zostały naliczone do przesyłek które nie zostały doręczone, a kupujący w czasie złożyli odstąpienie od umowy. Kupujący nie zapłacił za przesyłkę nic, bo ma SMARTA, a ja zapłaciłem za jej zwrot, bo poczta nie doręczyła. Koszt zwrotu przesyłki kurierskiej 10,99 zł, a listu poleconego 6,49 zł. Sprawdźcie swoje rozliczenia na allegro, czeszą jak mogą.
Ależ my o tym doskonale wiemy, że Poczta Polska i nie tylko ona nalicza opłatę za powrót nieodebranej przesyłki. Tę opłatę Ty powinieneś odliczyć od zwrotu do klienta.
Opłata jest zgodna z cennikiem Allegro, jedyne formy dostaw zwolnione z opłaty za powrót to InPost kurier i Inpost Paczkomat.
DO-AN Na Poczcie tak to działa , klient ma darmowy zwrot w ramach smart , ale tylko zwrot na podstawie wygenerowanej etykiety . Zwrot nie odebranej przesyłki przez klienta jest , był płatny i pewnie dalej będzie .
@DO-AN Zgodnie ze stanowiskiem UOKiK, w takiej sytuacji klientowi nie można naliczać opłat za powrót paczki.
Tak, konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również przed otrzymaniem towaru. W takiej jednak sytuacji przedsiębiorca – jeżeli wysłał już zamówiony przez klienta produkt – ma możliwość obciążenia go kosztami , które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru (odstąpienie od umowy)
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pytania-odpowiedzi/odstapienie-od-umowy-zawartej-na-odleglosc/
Gdyby klient przesyłkę odebrał i odesłał, zapłaciłby zero zł - tyle więc można mu odliczyć.
Nie prawda @xyz96 wprowadza cię w błąd lawirując terminami.
Jeżeli w ofercie masz określone, że koszt przesyłki po odstąpieniu od umowy pokrywa kupujący, to ten koszt sobie odliczasz, bo gdyby kupujący odebrał przedmiot to musiał by zapłacić za jego odesłanie.
Fakt zawarcia dodatkowych umów z Allegro na Smart to są sprawny klienta i to on powinien dochować warunków darmowego zwrotu, określonego regulaminem tej usługi. Czyli odebrać przesyłkę, zgłosić zwrot, wygenerować etykietę i dokonać zwrotu.
Nieprawda, @TATLOK wprowadza w błąd. Zwrot Smart jest darmowy, więc po odebraniu paczki i jej odesłaniu kupujący zapłaciłby zero zł, a wtedy, zgodnie ze stanowiskiem UOKiK nie można go obciążać kosztami powrotu paczki.
Kupujący musiałby zapłacić za powrót paczki wtedy, gdy kupiłby towar bez darmowej dostawy i darmowego zwrotu.
Wszystko jasne, tak jak rezygnacja z przesyłek pobraniowych Poczty Polskiej w ramach allegro SMART.
@DO-AN
"przedsiębiorca – jeżeli wysłał już zamówiony przez klienta produkt – ma możliwość obciążenia go kosztami, które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru"
Pod wskazanym linkiem czytamy:
Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania).
Jeżeli opłata za nieodebraną przesyłkę obciążyła Sprzedającego to znaczy, że (do chwili powrotu paczki) Kupujący nie pokrył wszystkich bezpośrednich kosztów zwrotu j.w. i winien je ponieść (chyba, że Sprzedawca zgodził się je ponieść) np. w formie potrącenia przez Sprzedawcę kwoty, którą został obciążony za powrót nieodebranej przesyłki.
@A3dam masz racje niemniej byłoby to niezgodne z regulamine SMART który mówi o darmowej wysyłce i zwrocie ( niezależnie w jakiej formie)
I akurat tutaj myśle że racje ma @xyz96 .
Moim zdanie w takiej sytuacji ponieważ SMART jest usługa którą kupujący wykupił od allegro to @DO-AN powinien sie domagać refundacji kosztów zwrotu od allegro
To allegro zapewnia kupującym darmowa wysyłke i darmowy zwrot. Koszty sprzedającego są jasno określone na 0,99 lub 1,99. Fakturę za usługe pocztową także wystawia allegro i to allegro powinno pokryć te koszty w ramach usługi SMART.
No albo zmienić regulamin smarta i napisać jasno : w przypadku nieodebrania przesyłki kupujacy pokrywa wszelkie wygenerowane koszty . @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Cy Wy na to ?
Fajnie by było jakby allegro poczuwało się do odpowiedzialności za problem który nam stworzyli, ale jak to bywa z allegro ... ładują koszty tylko dla nas sprzedających, a później podają link do cennika który jest linkiem do regulaminu i obciążają różnymi kosztami. Moim zdaniem przy zakładce "zwroty" powinno być napisane JASNO, że w przypadku nieodebrania przesyłki lub jej awizacji i zwrotu do sprzedającego, kupujący pokrywa koszt zwrotu i dotyczy to także ofert SMART. Teraz jeśli obciążę kupującego kosztami i zwrócę kwotę pomniejszoną o zwrot, mogę się spodziewać komentarza negatywnego, a allegro mi zapewne odpisze, że jest to "subiektywna ocena kupującego".
@_Likos_
masz racje niemniej byłoby to niezgodne z regulamine SMART który mówi o darmowej wysyłce i zwrocie ( niezależnie w jakiej formie)
Umowa pomiędzy Kupującym, a Allegro (lub Kupującym, a jakimkolwiek podmiotem trzecim) nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia dla umowy pomiędzy Kupującym, a Sprzedawcą.
Znasz pojęcie regresu ?
To nie @DO-AN (bo nie jest stroną umowy usługi SMART zawartej pomiędzy Kupującym, a Allegro) powinien ale co najwyżej Kupujący mógłby - wystąpić z roszczeniem regresowym do Allegro. Możliwe jednak, że roszczenie to byłoby oddalone bo regulamin SMART wskazuje jakie warunki należy spełnić i jakie kroki należy podjąć, aby za przesyłkę zwrotną zapłaciło Allegro (a nie Kupujący). Te warunki w mojej opinii nie zostały spełnione przez Kupującego.
Kupujący mając przesyłkę SMART miał możliwość skorzystać z nieodpłatnego nadania przesyłki zwrotnej jednak swoim lekkomyślnym działaniem (niewykluczone, że pod wpływem osób i informacji wprowadzających w błąd) sam się tej możliwości pozbawił.
Link do kosztów określa rodzaj kosztów, a nie ich wysokość (innymi słowy: co kupujący jest zobowiązany pokryć, a nie ile). Kupujący był zobowiązany pokryć wskazane koszty i tego nie zrobił: miał "talon na balon", ale z niego nie skorzystał zgodnie z regulaminem SMART - za co wyłączną odpowiedzialność ponosi On sam.
@DO-AN
Masz prawo obciążyć Kupującego całkowitymi bezpośrednimi kosztami zwrotu rzeczy, które musiałeś ponieść w wyniku działania lub zaniedbania Kupującego.
Nie masz prawa obciążać Kupującego innymi kosztami niezwiązanymi bezpośrednio z przesyłką zwrotną.
@xyz96
Stanowisko UOKiK w żadnym razie (co wykazałem powyżej) nie wskazuje tego co usiłujesz z uporem godnym lepszej sprawy wmówić Czytelnikom - ze szkodą dla obu stron transakcji (ale zwłaszcza Kupujących, którzy będąc stroną słabszą - są bardziej dotknięci zachęcaniem ich do nonszalancji i przekonywaniem ich o braku odpowiedzialności za - bądź co bądź - swoje decyzje).
Na zmanipulowanych tezach i wyjętych z kontekstu frazach pozostających bez pokrycia w całokształcie ugruntowanych norm prawnych - nie da się zbudować wiarygodnych wniosków.
Moje opinie są podparte konkretnymi przepisami prawa, i jak pisze @DO-AN : nawet stanowisko Allegro w tej sprawie jest zbieżne z moim.
@A3dam napisał: "Masz prawo obciążyć Kupującego całkowitymi bezpośrednimi kosztami zwrotu rzeczy, które musiałeś ponieść w wyniku działania lub zaniedbania Kupującego. Nie masz prawa obciążać Kupującego innymi kosztami niezwiązanymi bezpośrednio z przesyłką zwrotną."
Albo się mylisz, albo celowo próbujesz wprowadzić @DO-AN w błąd. Sprzedawca, który dobrowolnie przystąpił do programu Smart! ma obowiązek zagwarantowania Kupującemu darmowego zwrotu towaru. Jest to warunek konieczny kwalifikacji Sprzedającego do korzystania z Usługi (Regulamin usługi "Allegro Smart!" dla Sprzedających, art. III.3.k.).
@Client:98572120allegro np.tutaj https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/usluga-allegro-smart-najwazniejsze-informacje-dla-sprzedajacych...
zapewnia o tym że dla sprzedających zwrot w ramach allegro smart jest darmowy, dodatkowe koszty w tym koszty zwrotu nieodebranej przesyłki, są zamieszczone tylko w cenniku.
"
@DO-AN To nie pierwszy przykład na to, że marketingowy bełkot może się mieć nijak do zapisów regulaminu, których musisz przestrzegać, jeśli chcesz, żeby Twoje oferty były oznaczone fikuśną ikonką. Niestety przystępując do programu "Allegro Smart!" zaakceptowałeś regulamin Usługi, przyjąłeś na siebie obowiązek zagwarantowania Kupującym darmowego zwrotu i dopóki będziesz korzystać z Usługi, dopóty będziesz musiał obsługiwać zwroty towarów ZA DARMO.
@Client:98572120 @xyz96 Allegro samo mi podpowiada, że kosztami powinienem obciążyć kupującego, tyle że muszę wyznaczyć termin w jakim powinien zwrócić koszty, a po wygaśnięciu tego terminu mogę ściągnąć je ze zwrotu.
@DO-AN Allegro niech Ci odpowiada, co chce, ale UOKiK pisze jasno;
Tak, konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również przed otrzymaniem towaru. W takiej jednak sytuacji przedsiębiorca – jeżeli wysłał już zamówiony przez klienta produkt – ma możliwość obciążenia go kosztami , które konsument zobowiązany byłby ponieść, w sytuacji odstąpienia od umowy po odbiorze towaru (odstąpienie od umowy)
Kosztami, które konsument zobowiązany byłby ponieść.
Zobowiązany byłby ponieść koszt zero zł. Wszystko ponad zero zł mógłby ponieść gdyby chciał, ale nie byłby do tego zobowiązany. Wszystko w temacie.
@Client:98572120
Sprzedawca, który dobrowolnie przystąpił do programu Smart! ma obowiązek zagwarantowania Kupującemu darmowego zwrotu towaru.
W analizowanym przypadku Sprzedawca spełnił wymagania kwalifikacji do SMART (czego również nie kwestionuje Allegro - organizator usługi) i zagwarantował Kupującemu darmowy zwrot towaru (posiadając w ofercie stosowne usługi dostawy/zwrotów w ramach SMART) - ale Kupujący (nie odbierając przesyłki) z niego nie skorzystał. Wygenerował etykietę (wypełniając formularz zwrotu) i NIE użył jej zgodnie z wymaganiami dla darmowych zwrotów.
Innymi słowy: wybrał świadomie inny (niestety w tym przypadku nie darmowy) sposób przekazania rzeczy Sprzedającemu (analogia dla podanego absurdalnego przykładu "odesłania samolotem") jednak nie ma prawa robić tego na koszt Sprzedającego bez jego zgody.
@A3dam napisał: "Sprzedawca (...) zagwarantował Kupującemu darmowy zwrot towaru (posiadając w ofercie stosowne usługi dostawy/zwrotów w ramach SMART) - ale Kupujący (nie odbierając przesyłki) z niego nie skorzystał. Wygenerował etykietę (wypełniając formularz zwrotu) i NIE użył jej zgodnie z wymaganiami dla darmowych zwrotów."
Nie istnieją żadne inne "wymagania dla darmowych zwrotów" poza jednym opisanym w punkcie III. 4. c. regulaminu usługi "Allegro Smart!". Wymyśliłeś je sobie.
@Client:98572120
Poczytaj.
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-z-allegro-smart/jak-zwrocic-przedmioty-kupione-w-ramac...
@A3dam Fajne, ale:
1. To nie jest regulamin usługi "Allegro Smart!".
2. To dotyczy przesyłek, które zostały dostarczone.
3. Nadal jedynym regulaminowym "wymogiem dla darmowego zwrotu" jest skorzystanie "z odpowiedniego formularza dostępnego w zakładce „Kupione”, w sekcji Moje Allegro." Nie ma mowy o tym, jak należy użyć wygenerowanej etykiety, ani że w ogóle należy coś z nią robić. A tym bardziej nie ma mowy o obowiązku odebrania przesyłki.